Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Tiurleik skrev:

Jeg synes i grunnen ikke du utviser så imponerende eller beundringsverdige holdninger, jeg. Raushet er en fin egenskap, men det er også viktig å lære sine barn at kvinner bør sette grenser for seg selv, og at ingen mann er så vanvittig viktig at man ikke klarer seg uten. Jeg vokste selv opp med en mor som aksepterte i overkant mye for kjærligheten, og syntes ofte det var ubehagelig å være vitne til som barn og tenåring.

For meg hadde et nytt barn med en annen dame vært langt over grensa for hva jeg hadde ønsket å bruke livet mitt på. Du må selvsagt gjøre det som føles riktig for deg, men jeg synes ikke man kan forvente at omverden skal juble på dine vegne, heller. 

Dette.

TS fremstår som ei "velg meg", "velg meg" kjerring, dvs ei kjerring som finner seg i absolutt alt for å kunne si at hun har kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Liven_ skrev:

Kruttet mitt hører hjemme i situasjoner når imodne mennene som ikke helt vet hva de vil er involvert. Et øyeblikk vil han gå, (til tross for at han har familie og barn (det at han kom tilbake betyr at beslutningen ikke var godt vurdert i utgangspunktet). et annet øyeblikk vil han ha fling og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke skal bli gravid!! Og så noen måneder før termin vil han ikke ha det heller og plutselig vil komme tilbake. 

Og hva vil han i morgen? Gå til tredje kvinne, forlate familien igjen eller dra på en land ferie og bosette seg på Bali fordi at det  ble for mye styr? 

Nå sitter du å konstruerer en fin liten historie som du overhode ikke har grunnlag for. Du hopper bukk over alt det jeg skrev, og durer i vei med stråmannargumentasjon. Spesielt var denne morsom: "og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke bli skal bli gravid". Noe slikt har jeg aldri gitt uttrykk for, og setningen faller på sin egen urimelighet dersom du faktisk hadde lest det jeg skrev. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Nå sitter du å konstruerer en fin liten historie som du overhode ikke har grunnlag for. Du hopper bukk over alt det jeg skrev, og durer i vei med stråmannargumentasjon. Spesielt var denne morsom: "og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke bli skal bli gravid". Noe slikt har jeg aldri gitt uttrykk for, og setningen faller på sin egen urimelighet dersom du faktisk hadde lest det jeg skrev. 

Jeg leste det du skrev og setningen:

Sitat

"og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke bli skal bli gravid".

Var akkurat på sin plass som svar til din post. Dette hadde vært unngått hvis denne mannen hadde tatt ansvar for eiga seksualitet ved bruk av kondom ilag med denne nye damen.  

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg leste det du skrev og setningen:

Var akkurat på sin plass som svar til din post. Dette hadde vært unngått hvis denne mannen hadde tatt ansvar for eiga seksualitet ved bruk av kondom ilag med denne nye damen.  

Ja absolutt, dersom du leser posten slik fanden leser bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ja absolutt, dersom du leser posten slik fanden leser bibelen. 

Tror vi kan diskutere dette uten å trekke inn Fanden & Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, O.G. skrev:

Tror vi kan diskutere dette uten å trekke inn Fanden & Bibelen.

Opplagt ikke, da hadde du lest hva jeg faktisk skrev istedenfor å tolke posten min til det absurde. Men ok, jeg biter, akkurat hvordan er det du skriver, eller stråmannen til den andre som du forsvarer, relevant i forhold til det jeg skrev, henvis meg til min orginal post setning for setning. 

Du forutsetter så mange ting du ikke aner noe om, f.eks kan det hende mannen til Ts brukte kondom. Kondomer kan feile. Kanskje brukte flingen p-piller, men allikevel ble gravid, kanskje sa hun at hun brukte det, men løy. Kanskje brukte ingen av dem prevensjon, dumt. Poenget er at dette vet vi ingenting om, nada. Og da blir det bare patetisk når du og hun andre sitter og koker sammen en historie som best passer deres eget narrativ, et narrativ basert på fordommer og muligvis dårlige erfaringer med menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Opplagt ikke, da hadde du lest hva jeg faktisk skrev istedenfor å tolke posten min til det absurde. Men ok, jeg biter, akkurat hvordan er det du skriver, eller stråmannen til den andre som du forsvarer, relevant i forhold til det jeg skrev, henvis meg til min orginal post setning for setning. 

Du forutsetter så mange ting du ikke aner noe om, f.eks kan det hende mannen til Ts brukte kondom. Kondomer kan feile. Kanskje brukte flingen p-piller, men allikevel ble gravid, kanskje sa hun at hun brukte det, men løy. Kanskje brukte ingen av dem prevensjon, dumt. Poenget er at dette vet vi ingenting om, nada. Og da blir det bare patetisk når du og hun andre sitter og koker sammen en historie som best passer deres eget narrativ, et narrativ basert på fordommer og muligvis dårlige erfaringer med menn. 

Dette er bare tull fra din side, siden den som nå er iferd med å få en dårlig erfaring med en mann er TS. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Dette er bare tull fra din side, siden den som nå er iferd med å få en dårlig erfaring med en mann er TS. 

Jøss, enda flere antagelser?! Hvorfor er jeg ikke overrasket 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jøss, enda flere antagelser?! Hvorfor er jeg ikke overrasket 😂

Hva var ikke dette om enn antagelser fra din side ?

Sitat

Du forutsetter så mange ting du ikke aner noe om, f.eks kan det hende mannen til Ts brukte kondom. Kondomer kan feile. Kanskje brukte flingen p-piller, men allikevel ble gravid, kanskje sa hun at hun brukte det,

jmf post #66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:

Du fikk ham tilbake?

Niks, du ble rundlurt av fyren din til å tro at han faktisk bryr seg. Det er altså da noen utenfor unionen deres som har krav til boet hvis mannen din dør,

Ts her

Selvsagt skal barnet hans ha sin del av arven sin, hvis barnet mister faren sin.. Økonomi er heldigvis en ikke- faktor her, da jeg har god økonomi selv, og vi har ektepakt. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det deg selv du prøver å overbevise TS? Hvorfor lage en tråd her, hvis alt er greit for deg? Ingen av oss som kan gjøre noe med hva andre mennesker sier til deg uansett. 

Har du tenkt grundig gjennom hva dette barnet vil bety for dere? Barnet er blitt til, så nå håper jeg far tar det ansvaret også, men mannen kommer til å tilbringe mye tid med baby og mor. Denne tiden går utover både deg og ikke minst deres felles barn. Er ikke gitt at babyens mor vil ha med deg og barnet på samvær til hver tid. 

Hvordan tenker dere samvær i framtiden? Blir en person til å koordinere ferier med. Jul, nyttår, påske, 17.mai og bursdager. Skal dere alle være sammen? Økonomi? Evt flere barn på deg og mannen? 

Hva sier deres felles barn til dette? 

Anonymkode: fc8ad...6c7

Ts her

Jeg og mitt barn vil miste myye mer tid med min mann hvis jeg går fra ham, enn den tiden han vil tilbringe med sitt nye barn. Tenkt på det?

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg og mitt barn vil miste myye mer tid med min mann hvis jeg går fra ham, enn den tiden han vil tilbringe med sitt nye barn. Tenkt på det? 

Vi vil løse ferier på samme måte som alle andre familier med bonusbarn  

Og hva vårt barn tenker? Barnet er glad vi er en familie igjen og gleder seg til å få en lillebror 

Anonymkode: d7ac9...6ef

 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Selvsagt skal barnet hans ha sin del av arven sin, hvis barnet mister faren sin.. Økonomi er heldigvis en ikke- faktor her, da jeg har god økonomi selv, og vi har ektepakt. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Som inneholder og ble gjort etter denne graviditeten kom til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, O.G. skrev:

Som inneholder og ble gjort etter denne graviditeten kom til?

Nei, da vi giftet oss. Fullt særeie på begge. Jeg kan fint kjøpe ut en evt arving. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at her slår tulle alarmen seg på. Du opprettet denne tråden kun fir å si hvor bra det går. Og hvor bra økonomi osv du har. Og de problemene du hadde med mannen før dere ble separert  er heeelt borte?? 

Anonymkode: ba9d7...4dc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter skjønner jo at musa hennes er best. Er jo ikke noe å henge med hodet for da. 

Ser noen er bekymret over kostnadene et lite barn medfører. Håper dere ikke får barn selv med den holdningen, det er ihvertfall trist for deres barn. Jeg ser heller på den store gleden ved barn å prøver å være den beste pappan istedet for en vandrende kvise som bare teller penger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir jo umulig å kommentere når man ikke vet detaljer i situasjonen da det bare blir masse spekulasjoner. Noe jeg ser er i full sving her i tråden. 

Uansett er TS en voksen dame. Hun har valgt å fortsette forholdet så da får en håpe at det var riktig valg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Trådstarter skjønner jo at musa hennes er best. Er jo ikke noe å henge med hodet for da. 

Ser noen er bekymret over kostnadene et lite barn medfører. Håper dere ikke får barn selv med den holdningen, det er ihvertfall trist for deres barn. Jeg ser heller på den store gleden ved barn å prøver å være den beste pappan istedet for en vandrende kvise som bare teller penger. 

Så da regner jeg med at du ikke har vanskeligheter med  å brødfø din kones ventende barn som ikke er ditt barn? 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg og mitt barn vil miste myye mer tid med min mann hvis jeg går fra ham, enn den tiden han vil tilbringe med sitt nye barn. Tenkt på det?

Anonymkode: d7ac9...6ef

Sikker på at du ikke ble sammen med han igjen fordi du ble sjalu og redd for at denne nye familien skulle stjele tid og kjærlighet fra ditt barn? Jeg ville gått femten runder med meg selv når det kom til grunnlaget for å finne sammen igjen.

Anonymkode: a7eb4...4ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da vi giftet oss. Fullt særeie på begge. Jeg kan fint kjøpe ut en evt arving. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Du må uansett regne med at det vil gå penger ut av huset pga denne pulinga til mannen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...