Gjest Strong Peppermint Skrevet 3. august 2019 #1101 Skrevet 3. august 2019 1 minutt siden, K.B. skrev: Det kan godt hende at jeg blandet sammen Engelsk med Svensk.. Takk for din presisering av kan i forrige innlegg. Og om de har brukt google translate el.l., så er det sikkert vanskeligere å analysere seg frem til detaljer om den/de som har skrevet trusselbrevet. Jeg fant artikkelen der det står om svensk og norsk skrift i trusselbrevet (se forrige innlegg).
Gjest Strong Peppermint Skrevet 3. august 2019 #1102 Skrevet 3. august 2019 "Spekulasjonene om hvem som kan stå bak bortføringen er mange i sosiale medier. Medlemmer av nærmeste familie blir nevnt av mange. Men Brøske forsikrer om at det rutinemessig er gjort en grundig etterforskning av den innerste kretsen. Det betyr ikke at noen av dem er mistenkt i saken. Informasjonen familiemedlemmer sitter på er viktig for politiet." https://www.rb.no/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/nyheter/politileder-jeg-og-mine-kollegaer-foler-pa-presset-til-a-oppklare-anne-elisabeth-hagen-saken/s/5-43-1077575
Sol-gull Skrevet 3. august 2019 #1103 Skrevet 3. august 2019 14 hours ago, 282_NaughtySpark said: Da kommer vi fremdeles tilbake til spørsmålet om hvorfor de plutselig valgte å gi lyd fra seg igjen, så raskt etter pressekonferansen fra Politiet, bare et par uker, etter å ikke ha tatt kontakt siden januar. Pressekonferansen til Politiet virket, med andre ord. De klarte å stresse noen til å begå en feil. Denne "noen" leser tydeligvis ikke på KG, da hadde de vært smartere 😅 6
Elaine Marley Skrevet 3. august 2019 #1104 Skrevet 3. august 2019 Tråden er ryddet for spekulasjon. Elaine Marley, mod.
timbar Skrevet 4. august 2019 #1105 Skrevet 4. august 2019 On 7/25/2019 at 12:38 PM, RunM said: Tja, kanskje? Men hva hvis dette er utstyr som vedkommende jevnlig, og helt naturlig bruker? Og, - har tanken streifet etterforskerne? Ja hvis ikke det går streifet etterforskerne er de ikke mye oppegående. Men jeg tror politiet både vet og tror mer enn de går ut med men som sagt man skal ha bevis for å felle i slike saker. 2
timbar Skrevet 4. august 2019 #1106 Skrevet 4. august 2019 (endret) On 8/3/2019 at 12:14 PM, Gasellen said: Hva tenker dere om Vgs artikkel om at Hagen har betalt over 10 millioner for å få livstegn? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis Bevis for at hun lever har han selvfølgelig ikke fått. Og hva er 10 mill i forhold til det han hadde måttet ut med ved en skilsmisse, slikk og ingenting. Ja det er kjempetydelig at media har endret denne setningen fra og være mannen til et familiemedlem ( samtlige medier) hvorfor tro? Og hvorfor lar kidnapperne høre fra seg rett etter at politiet går ut og endrer hovedhypotese. Sist de lot høre fra seg var i februar. Er det ikke veldig påfallende tro? Særlig med tanke på at familien gikk ut og sa at de var uenig med den nye teorien til politiet. Endret 4. august 2019 av timbar 9
livetleiav Skrevet 4. august 2019 #1107 Skrevet 4. august 2019 23 hours ago, K.B. said: Nå er det vel slik at brevet som ble funnet var preget av Google translate og en miks av hva som er ment å fremstå som dårlig Norsk og Engelsk. Nå blander du med brevet i Wara/Bertheussen-saken. 5
timbar Skrevet 4. august 2019 #1108 Skrevet 4. august 2019 Jeg kan bare ikke fatte hvem som hadde interesse av å ta livet av henne om det ikke var økonomiske grunner inne i bilde. Hva har andre folk og hente på å drepe en 68 år gammel kvinne som tilsynelatende virket både godt likt, som ifølge venner var omsorgsfull, en god mor og bestemor. Noen har sagt hevn, men man risikerer vel ikke mange års fengsel for å ta livet av henne for å straffe mannen hennes. Det er jo ikke logisk i det hele tatt. Hvis det dreide seg om hevn fra næringslivet mannen er involvert i hvorfor ta henne og ikke mannen.Hele greia er jo så merkelig. Håper politiet har sjekket ut om det finnen en annen kvinne i mannens liv, noe jeg egentlig gjør regne med at de har. Eller kan det finnes en annen kvinne som står bak dette. Nei det blir bare spekulasjoner siden politiet har endret hovedhypotese til drap fungert som kidnapping. Den kidnappingsteorien har jeg aldri trodd på, hevn, lite sannsynlig siden man da hevnet seg på feil person. Så er man tilbake til utgangspunktet som er dypt tragisk om det er tilfelle. 10
Gjest Strong Peppermint Skrevet 4. august 2019 #1109 Skrevet 4. august 2019 6 minutter siden, timbar skrev: Jeg kan bare ikke fatte hvem som hadde interesse av å ta livet av henne om det ikke var økonomiske grunner inne i bilde. Hva har andre folk og hente på å drepe en 68 år gammel kvinne som tilsynelatende virket både godt likt, som ifølge venner var omsorgsfull, en god mor og bestemor. Noen har sagt hevn, men man risikerer vel ikke mange års fengsel for å ta livet av henne for å straffe mannen hennes. Det er jo ikke logisk i det hele tatt. Hvis det dreide seg om hevn fra næringslivet mannen er involvert i hvorfor ta henne og ikke mannen.Hele greia er jo så merkelig. Håper politiet har sjekket ut om det finnen en annen kvinne i mannens liv, noe jeg egentlig gjør regne med at de har. Eller kan det finnes en annen kvinne som står bak dette. Nei det blir bare spekulasjoner siden politiet har endret hovedhypotese til drap fungert som kidnapping. Den kidnappingsteorien har jeg aldri trodd på, hevn, lite sannsynlig siden man da hevnet seg på feil person. Så er man tilbake til utgangspunktet som er dypt tragisk om det er tilfelle. Angående eventuell hevn eller andre eventuelle motiver for å ramme TH: I teorien kan noen eventuelt ha gjort alt dette (laget og plassert utpressingsbrevet, kidnappet og eventuelt drept AEH, laget spor m.m.) for å ramme TH ved at TH eventuelt blir mistenkt og eventuelt blir dømt for gjerninger som han ikke har gjort.
mikrobe Skrevet 4. august 2019 #1110 Skrevet 4. august 2019 Som @Strong Peppermint er inne på, så vil dette ramme ektemannen dobbelt. Både ved at han mister kona, men og ved at "alle" mistenker ham. For å gjøre noe sånt må det ligge et intenst hat i bunn, så det burde være en smal sak å peke ut hvem som kan stå bak. 7
Gjest Strong Peppermint Skrevet 4. august 2019 #1111 Skrevet 4. august 2019 11 minutter siden, mikrobe skrev: Som @Strong Peppermint er inne på, så vil dette ramme ektemannen dobbelt. Både ved at han mister kona, men og ved at "alle" mistenker ham. For å gjøre noe sånt må det ligge et intenst hat i bunn, så det burde være en smal sak å peke ut hvem som kan stå bak. Enig i første setning. Men angående det med intenst hat og det å peke ut hvem som kan stå bak, tenker jeg at det ikke nødvendigvis trenger å ligge hat bak slike gjerninger. Det finnes mange potensielle motiv. Ondskapsfullhet og ønske om å skade andre f.eks. Og det er ikke nødvendigvis lett å finne ut hvem som kan stå bak.
Gjest Strong Peppermint Skrevet 4. august 2019 #1112 Skrevet 4. august 2019 (endret) 51 minutter siden, timbar skrev: Noen har sagt hevn, men man risikerer vel ikke mange års fengsel for å ta livet av henne for å straffe mannen hennes. Det finnes mennesker som ikke er redd for hverken fengselsstraff eller andre ting. Endret 4. august 2019 av Strong Peppermint
Sol-gull Skrevet 4. august 2019 #1113 Skrevet 4. august 2019 1 hour ago, Strong Peppermint said: Angående eventuell hevn eller andre eventuelle motiver for å ramme TH: I teorien kan noen eventuelt ha gjort alt dette (laget og plassert utpressingsbrevet, kidnappet og eventuelt drept AEH, laget spor m.m.) for å ramme TH ved at TH eventuelt blir mistenkt og eventuelt blir dømt for gjerninger som han ikke har gjort. Skulle man lagt denne mengden av arbeid ned i en sånn type hevn så ville man fått iallefall noen ting til å peke mot ektemannen, noe de ikke har gjort i det hele tatt. 3
282_NaughtySpark Skrevet 4. august 2019 #1114 Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, Sol70 said: Skulle man lagt denne mengden av arbeid ned i en sånn type hevn så ville man fått iallefall noen ting til å peke mot ektemannen, noe de ikke har gjort i det hele tatt. Tenker det ville vært for åpenbart. Sånn generelt så er det jo også minst like vanskelig å fabrikere bevis, som å skjule de. 1
Gjest LillaGorilla🐒 Skrevet 4. august 2019 #1115 Skrevet 4. august 2019 (endret) La meg si det sånn- i de fleste familier foregår det veldig mange ting bak lukkede dører som folk flest ikke aner noe om. Vær klar over at hverken familie, venner eller politi går ut med alt de vet. Endret 4. august 2019 av LillaGorilla🐒
Gasellen Skrevet 4. august 2019 #1116 Skrevet 4. august 2019 På 3.8.2019 den 12.46, Callisto83 skrev: Er det ikke en ørliten sannsynlighet for at de som tok kontakt i juli for å kreve penger, ikke har noe med forsvinningen å gjøre? Det tenkte jeg også. Det er nok mange som prøver utnytte situasjonen. 3
282_NaughtySpark Skrevet 4. august 2019 #1117 Skrevet 4. august 2019 31 minutter siden, Gasellen said: Det tenkte jeg også. Det er nok mange som prøver utnytte situasjonen. Men hvorfor valgte familien å betale akkurat disse, og ikke de ørten andre som har prøvd seg tidligere? Det er jo gått ut med at det er opptil flere falske utpressere som har prøvd seg tidligere, mest i tiden rett etter at saken sprakk offentlig. De "reelle" kidnapperne har jo også tidligere bedt om penger for å gi livsbevis (i februar, også etter at saken sprakk), men da valgte familien å ikke betale. Hvorfor gjør de det nå? Det fremstår mest som både kontakten fra "kidnapperne" og den plutselige betalingsvilligheten, så kort tid etter at politiet endrer hovedhypotsere også bare er desperate villspor. 7
Limbo 2014 Skrevet 4. august 2019 #1118 Skrevet 4. august 2019 4 hours ago, Gasellen said: Det tenkte jeg også. Det er nok mange som prøver utnytte situasjonen. 4 hours ago, 282_NaughtySpark said: Men hvorfor valgte familien å betale akkurat disse, og ikke de ørten andre som har prøvd seg tidligere? Det er jo gått ut med at det er opptil flere falske utpressere som har prøvd seg tidligere, mest i tiden rett etter at saken sprakk offentlig. De "reelle" kidnapperne har jo også tidligere bedt om penger for å gi livsbevis (i februar, også etter at saken sprakk), men da valgte familien å ikke betale. Hvorfor gjør de det nå? Det fremstår mest som både kontakten fra "kidnapperne" og den plutselige betalingsvilligheten, så kort tid etter at politiet endrer hovedhypotsere også bare er desperate villspor. Det er kun kidnapperne som kjenner eksakt måten de har kommunisert på tidligere og hva som er kommunisert. For hva vi vet kan de ha brukt kodeord som «operasjon Hagen» el l i kidnappingsbrevet el øvrig kommunikasjon som de benytter i videre kommunikasjon for at familien skal vite at de snakker med de rette.
Limbo 2014 Skrevet 4. august 2019 #1119 Skrevet 4. august 2019 (endret) On 8/3/2019 at 5:18 AM, 282_NaughtySpark said: For eksempel kan man jo bare ta dagens artikkel, "alle" vet at det var mannen hun snakket med 09:14, men VG er veldig påpasselige med å ikke nevne det, de snakker til og med om telefonsamtalen nederst i artikkelen, og linker til og med til en gammel artikkel fra 13. januar, som heller ikke spesifiserer hvem hun snakket med. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Men i tidslinjen i VG sin spesial står det heldigvis fremdeles at det var mannen hun snakket med https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje Nå kan jeg ikke linke til kilder til akkurat det, da det er noe jeg mener jeg har sett i intervjuer og lignende, men når politiet har blitt spurt direkte om de kan bekrefte hvem hun snakket med i den telefonsamtalen så har de svart at det kan de ikke bekrefte av hensyn til den pågående etterforskningen. Vi som vet at det var mannen hun snakket med syns jo det er merkelig... Nå er det ikke VG man bør bruke som kilde for å få bekreftet hvem AEH snakket med kl 9:14, men politiet. Har de sagt hvem det var? VG kan ha vært for kjapp på labben og bare antatt det var mannen da de skulle få ut saken, og så blir det sitert videre av VG selv og andre, uten at det noen gang har kommet fra politiet. Jeg tror ikke mannen har noe med dette å gjøre, det er en altfor komplisert og risikabel måte å kvitte seg med ektefelle og sine barns mor og barnebarns bestemor på. Hvordan skulle han kunne alliere seg med yrkeskriminelle uten å etterlate seg noen elektroniske spor overhodet? Rikinger pleier som regel å ta godt vare på ekser, fordi det er god stil og de har råd til det. Og dessuten kontakter mannen politiet med en gang - ingen kunne klandret ham om han ventet en uke under påskudd at han var redd for hennes liv jfr truslene i brevet. Jeg tror det er en kidnapping som gikk galt, enten døde hun ved et uhell, eller hun forsøkte flykte, eller hun fikk vite for mye (feks så ansiktene deres) og uansett måtte tas av dage eller hun døde av hjertesvikt eller noe annet uforutsett. Endret 5. august 2019 av Limbo 2014 1
282_NaughtySpark Skrevet 4. august 2019 #1120 Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, Limbo 2014 said: Nå er det ikke VG man bør bruke som kilde for å få bekreftet hvem AEH snakket med kl 9:14, men politiet. Har de sagt hvem det var? VG kan ha vært for kjapp på labben og bare antatt det var mannen da de skulle få ut saken, og så blir det sitert videre av VG selv og andre, uten at det noen gang har kommet fra politiet. Jeg tror ikke mannen har noe med dette å gjøre, det er en altfor komplisert og risikabel måte å kvitte seg med ektefelle og sine barns mor og barnebarns bestemor på. Hvordan skulle han kunne alliere seg med yrkeskriminelle uten å etterlate seg noen elektroniske spor overhodet? Rikinger pleier som regel å ta godt vare på ekser, fordi det er god stil og de har råd til det. Og dessuten kontakter mannen politiet med en gang - ingen kunne klandret ham om han ventet en uke under påskudd at han bare ess forbrennes liv jfr truslene i brevet. Jeg tror det er en kidnapping som gikk galt, enten døde hun ved et uhell, eller hun forsøkte flykte, eller hun fikk vite for mye (feks så ansiktene deres) og uansett måtte tas av dage eller hun døde av hjertesvikt eller noe annet uforutsett. Nei, det er jo kun VG som fremdeles har artikler ute som sier at det var mannen hun snakket med. Tro hva man vil om det. Det er tilfeldigvis også VG som opplyser at "kidnappere" tok kontakt like etter pressekonferansen og ba om penger for livsbevis, som familien plutselig bestemte seg for å betale. Tro hva man vil om det. Vg har også opplyst at de har fått diverse munnkurver av politiet, som de har fulgt i den grad de er pliktig til det. Tro hva man vil om det. Jeg føler at vi begynner å nærme oss noen flere svar, og at en løsning på saken er i gjære. Tro hva man vil om det. 3
Anbefalte innlegg