Jente35 Skrevet 4. juni 2019 #781 Skrevet 4. juni 2019 Wow. I såfall, hvorfor risikere så mye? Barn og barnebarn ikke minst som er glad i deg... 1
SoWhat? Skrevet 4. juni 2019 #782 Skrevet 4. juni 2019 2 minutter siden, Jente35 skrev: Wow. I såfall, hvorfor risikere så mye? Barn og barnebarn ikke minst som er glad i deg... Det er det jeg også tenker. Av det vi har fått vite, så virker det som om hun var en veldig familiekjær person. En som ikke ville utsatt noen for noe som dette. Så er det den fasaden da, som vi lar oss lure så mye av. Vi vet at vi ikke vet hva som skjer bak veggene til andre mennesker, og vi har vel alle blitt overrasket over hva vi har fått vite i ettertid. Ikke sant? Men jeg nekter å tro at hun har arrangert dette selv. Tror heller det er noen i nær omgangskrets eller familie i så fall. En veldig merkelig sak, sånn sett utenfra. Merk * utenfra*
Jente35 Skrevet 4. juni 2019 #783 Skrevet 4. juni 2019 (endret) 12 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er det jeg også tenker. Av det vi har fått vite, så virker det som om hun var en veldig familiekjær person. En som ikke ville utsatt noen for noe som dette. Så er det den fasaden da, som vi lar oss lure så mye av. Vi vet at vi ikke vet hva som skjer bak veggene til andre mennesker, og vi har vel alle blitt overrasket over hva vi har fått vite i ettertid. Ikke sant? Men jeg nekter å tro at hun har arrangert dette selv. Tror heller det er noen i nær omgangskrets eller familie i så fall. En veldig merkelig sak, sånn sett utenfra. Merk * utenfra* Helt enig i det du skriver. Tenker det samme selv.... Men man skal jo være forsiktig med og tro på alt man hører. Huff, jeg synes dette er en trist sak, og jeg håper at de finner hun snart, så familie og venner kan få ro i sjelen Endret 4. juni 2019 av Jente35 1
SoWhat? Skrevet 4. juni 2019 #784 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, Jente35 skrev: Helt enig i det du skriver. Tenker det samme selv.... Rykter sier også at hun ville skilles før dette skjedde. Men man skal jo være forsiktig med og tro på alt man hører. Huff, jeg synes dette er en trist sak, og jeg håper at de finner hun snart, så familie og venner kan få ro i sjelen Mulig vi tenker det samme. Men spekulasjoner er ikke lov. Og så tenker vi nok alltid ut fra hvordan vi selv ville reagert. Jeg hadde blitt helt knust om dette skjedde noen av mine nærmeste. Jeg hadde jammen ikke klart å "leve som normalt" på veldig lenge. Ikke gått på jobb og gjort dagligdagse ting. Ikke snakk om! Men vi er forskjellige også, så ja, ikke alt vi forstår. Mange ugler i mosen her. Om jeg skjønner det norske ordspråket rett. 4
Jente35 Skrevet 4. juni 2019 #785 Skrevet 4. juni 2019 Samme her Håper virkelig at de får et svar snart!!!
SoWhat? Skrevet 4. juni 2019 #786 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, Jente35 skrev: Samme her Håper virkelig at de får et svar snart!!! Enig. Jeg tviler. Samtidig tenker jeg at politiet har sine teorier. Tror de mangler avgjørende bevis. Så spørs det om de dukker opp. Det er tragisk nok flere saker som aldri blir oppklart, så en får bare håpe!
Gjest Nuna Skrevet 4. juni 2019 #787 Skrevet 4. juni 2019 Når denne saken blir oppklart tror jeg den kommer til å gi store overskrifter i lang tid.
Lerkeliten Skrevet 4. juni 2019 #788 Skrevet 4. juni 2019 (endret) På 2.4.2019 den 22.16, RunM skrev: Vedkommende ble funnet i fjæra. Det kan bety at hun ikke fløt. Det kan også bety at hun har ligget der lenge. Eller hun kan ha dødd nylig, for å så blitt dumpet der. Eller det kan ha vært en helt annen person. Poenget er at det ble så stille, kun den ene lille notisen om at en kvinne har blitt funnet...... Ofte når det «blir stille» omkring dødsfall i media er det snakk om selvmord. Dette skrives ikke om i media. En avsporing, men som regel ikke så mystisk. Endret 4. juni 2019 av Lerkeliten 6
Kardinal Skrevet 4. juni 2019 #789 Skrevet 4. juni 2019 (endret) På 20.3.2019 den 13.20, Happy-Face skrev: For det første: Har du noen eksempel på at "klarsynte" personer faktisk har blitt brukt med "stor suksess" i noen kriminalsaker? Og For det andre: Dersom noen som mener at de er "klarsynte" og liksom kan "se" hvor denne forsvunnede kvinnen befinner seg, hvorfor har ikke de kontaktet politiet for veldig lenge siden da? Eventuelle "klarsynte" personer har vel ingenting å tjene på å vente i all evighet, på at politiet kanskje kommer til å kontakte de "klarsynte" på ett eller annet senere tidspunkt. Så vi kan vel gå ut ifra at noen ordentlige klarsynte (hvis slike faktisk eksisterer i det hele tatt) hittil ikke har tatt seg bryet med å kontakte politiet allerede, for da ville jo denne saken blitt løst for lenge siden. https://tvh.no/2019/05/25/klarsynte-inger-mari-ser-det-ingen-andre-ser/ I slutten forklarer hun hvorfor hun ikke går til politiet i drapssaker og lignendes. Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Endret 5. juni 2019 av Elaine Marley 1
Sol-gull Skrevet 4. juni 2019 #790 Skrevet 4. juni 2019 On 4/2/2019 at 9:07 PM, Gasellen said: Hadde Hagen blitt dumpet i sjøen hadde hun vært oppspist av krabbe og borte for leeenge siden. Dette liket fløt. Måtte isåfall betydd at hun hadde dødd nylig. Eller vært lagret og blitt dumpet nylig.
Sol-gull Skrevet 4. juni 2019 #791 Skrevet 4. juni 2019 On 3/19/2019 at 1:31 PM, Happy-Face said: Kan du komme med noen faktiske eksempler hvor såkalte "klarsynte" faktisk har løst noen saker? Og dersom noen faktisk klarer å "se" hvor denne kvinnen faktisk befinner seg, hvorfor har de aldri kontaktet politiet da? Michael Winger skal ha funnet flere savnede personer, Anna Elisabeth Westerlund skal også ha bidratt med opplysninger som har ført til løsninger i kriminalsaker. Joralf Gjerstad skal også ha angitt hvor en savnet befant seg i et snøskred. Der jeg vokste opp vet jeg at røde kors brukte en synsk når de lette etter folk, fordi faren til en venninne jobbet der og hadde telefonnummeret hennes som vi prøvde å få tak i som barn. Jeg tenker at man er generelt skeptisk til klarsynte i kriminalsaker, da det finnes så mange som mener seg klarsynte og ringer inn med alle slags meningsløse tips. Det tar enormt med ressurser om man skal høre på alt, og i tillegg er vel politiet redd for å bli latterliggjort. Det er bare å se på holdningen til klarsynte i media, man ville ikke vært noe positiv til at politiet benyttet seg av slike. Jeg har heller ikke inntrykk av at det er et miljø i politiet som gir plass til slike ting. 4
kikkana Skrevet 4. juni 2019 #792 Skrevet 4. juni 2019 Jeg vil tippe det er en viss % sjanse for at dette er en øst europeisk bande. Sier ikke at det er det, men oddsen er der. Er i allefall derifra kriminelle ofte kommer. Påtide med strengere kontroll ved grensene, så vi vet noe om hvem som eventuelt befinner seg i landet. 1
DianaV Skrevet 4. juni 2019 #793 Skrevet 4. juni 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/gjennomforer-nye-avhor---tror-pa-svar/71149153 Politiet tror visst nye avhør kan gi svar. Da har de jo tydeligvis innsett at de kanskje allerede har snakket med gjerningspersonen. 9
Jente35 Skrevet 4. juni 2019 #794 Skrevet 4. juni 2019 3 timer siden, DianaV skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/gjennomforer-nye-avhor---tror-pa-svar/71149153 Politiet tror visst nye avhør kan gi svar. Da har de jo tydeligvis innsett at de kanskje allerede har snakket med gjerningspersonen. 🙀🙀 2
jabx Skrevet 5. juni 2019 #795 Skrevet 5. juni 2019 På 3.4.2019 den 21.15, timbar skrev: Skjønner vel ikke helt hvorfor du mener det er fjas og utrolig, jeg har heller ikke særlig tro på synske men det ser jo ut til at politiet står helt fast, da må man gjerne ty til de halmstråene man har og som en annen her skriver man har jo ikke noe og tape på det. Selvsagt har man noe å tape på det! Leteaksjoner og å følge opp tips krever store ressurser! Det kaster bort verdifulle ressurser som kunne vært brukt til noe annet. Dessuten har du det menneskelige aspektet ved at man blir bedratt. De pårørende ønsker sannsynligvis ikke å bli bedratt. 5
jabx Skrevet 5. juni 2019 #796 Skrevet 5. juni 2019 23 timer siden, Jente35 skrev: De har brukt mye tid og ressurser på disse 2 mennene. Kanskje de nå har begynnt å få fokus på andre terorier De har jobbet med flere spor hele veien. 3
jabx Skrevet 5. juni 2019 #797 Skrevet 5. juni 2019 18 timer siden, Kardinal skrev: https://tvh.no/2019/05/25/klarsynte-inger-mari-ser-det-ingen-andre-ser/ I slutten forklarer hun hvorfor hun ikke går til politiet i drapssaker og lignendes. Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Dette er bare svindel. Hun har ikke funnet noe som helst. Slike svindlere er flinke til å skryte på seg funn og slikt, men hvis man så går dem etter i sømmene så viser det seg alltid at de lyver. 8
jabx Skrevet 5. juni 2019 #798 Skrevet 5. juni 2019 16 timer siden, Sol70 skrev: Michael Winger skal ha funnet flere savnede personer, Anna Elisabeth Westerlund skal også ha bidratt med opplysninger som har ført til løsninger i kriminalsaker. Joralf Gjerstad skal også ha angitt hvor en savnet befant seg i et snøskred. Der jeg vokste opp vet jeg at røde kors brukte en synsk når de lette etter folk, fordi faren til en venninne jobbet der og hadde telefonnummeret hennes som vi prøvde å få tak i som barn. Michael Winger har ikke funnet en dritt: https://tjomlid.com/tag/michael-winger/ Ingen av de andre heller. Røde Kors bruker ikke "synske". 8
Sol-gull Skrevet 5. juni 2019 #799 Skrevet 5. juni 2019 3 hours ago, jabx said: Michael Winger har ikke funnet en dritt: https://tjomlid.com/tag/michael-winger/ Ingen av de andre heller. Røde Kors bruker ikke "synske". Det var en Røde Kors som tok kontakt med Michael Winger i denne saken: "– Vi hadde aldri kome til å leite i dette området utan råda frå den synske, seier Hans Ole Andenæs. Andenæs er ven av familien til Per-Arne Hestenes, og som medlem i Røde Kors Hjelpekorps, var han sentral i den offisielle leitinga 14.-16. november."https://www.firdatidend.no/klarsynt-person-loyste-truleg-forsvinningsmysterium/ 2
Kardinal Skrevet 5. juni 2019 #800 Skrevet 5. juni 2019 6 timer siden, jabx skrev: Dette er bare svindel. Hun har ikke funnet noe som helst. Slike svindlere er flinke til å skryte på seg funn og slikt, men hvis man så går dem etter i sømmene så viser det seg alltid at de lyver. Hvordan kan det da ha seg at hun har funnet dyra våres på fjellet 2 ganger? 4
Anbefalte innlegg