Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

Gjest Made4u
1 time siden, fotballjenta skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11450549/
 

Statsadvokaten som følger nøye med på alle bevis fortløpende har full tillit til politiet. 
 

Har stor tillit til Politiet i Norge jeg også, men i denne sak så er det gode grunner til å kritisere dem allerede helt fra start da de møtte Hagen i Uniformerte Politibiler.

Siden har det bare fortsatt, med mer eller mindre merkelige vurderinger og en pågripelse og siktelse som ikke kan ha vært veldig grei når man ser lagmannsrettens vurdering.

Igjen så minner jeg om at hva en statsadvokat mener, det betyr like lite som hva en forsvarer eller andre parter mener. Det er Dommere som dømmer og det var dommere som løslatte Hagen med en begrunnelse som ikke setter Politiets vurderinger i godt lys.

Jeg håper de som er på saken blir tatt av saken og at nye etterforskere fra et annet Politidistrikt blir satt inn, alt tyder på at de som er på saken nå har tunnelsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Made4u said:

Det er Dommere som dømmer og det var dommere som løslatte Hagen med en begrunnelse som ikke setter Politiets vurderinger i godt lys.

At det ikke anses å være fare for bevisforspillelse betyr ikke at politiets arbeid er slett. Du drar svært mange feilslutninger.

Og du, de fleste som har hatt samfunnsfag i barneskolen har fått med seg at domstolene er det dømmende organ. Du trenger ikke skrive side opp og side ned om akkurat det. 

Endret av SosialDistanse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SosialDistanse skrev:

Det er stor forskjell på å legge frem bevis for varetektsfengsling og å legge frem bevis i en rettssak hvor saken er ferdig etterforsket og det er tatt ut tiltale. 

Svært mange som senere er dømt for alvorlige forbrytelser blir løslatt fra varetekt. En slik løslatelse sier sjelden noe særlig om skyldspørsmålet slik Made4U skisserer det. Det vitner kun om an manglende forståelse for rettssystemet å hevde uskyld pga dette. 

Ja, nettopp, det er stor forskjell. Man må ha et mye tyngre bevisgrunnlag for dom enn en varetekt. Da mente ekspertene at politiet må komme med mye mer før en evt rettssak. Selvfølgelig har de mulighet til det når de fortsetter å etterforske, det kan jo være små ting som kan snu bildet radikalt, men sånn som det var forrige fredag var de jo langt unna. Det var det jeg mente og oppfattet at @Made4u påpekte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Tråden blir nå stengt permanent på grunn av gjentatte ryddinger over kort tid.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...