Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

On 1/9/2019 at 9:10 PM, SoWhat? said:

Nå er det aldri smart å betale løsepenger. Det er ikke sånn at om du gjør det, så kommer personen tilbake i live..om du skjønner. Kommer vedkommende til rette så tar kidnapperne en stor sjanse da offeret jo er beste vitne. Så å betale garanterer ingenting. Tvert imot.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for at jeg bifaller kidnapping men det trenger ikke være sånn at kidnapperne tar sjanser ved å slippe henne fri. Gitt dette er profesjonelle folk vil de nok ha tenkt på dette når de planla kidnappingen. Så vil anta at kidnapperne kamuflerer seg med finlandshette eller lignende når de er i samme rom som henne. Klær de brukte vil bli brent umiddelbart etter de slipper fri og hvis de er mange kan skifte på personer som passer på hele tiden så det er altså fullt mulig og slippe henne fri hvis de får oljepengene gitt de tar forholdsregler. Og jeg håper inderlig at de sørger for at hun gir livstegn fra seg og at ektemannen da tar til vett og betaler så denne stakkars kvinnen får komme hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 11:40 PM, SoWhat? said:

Har egentlig ikke studert bildene jeg. Men det ramler jo inn tanker bare fra de opplysningene en vet. Regnet med at de hadde bil. Alle håper på det. Men mer enn to måneder er gått... orker egentlig ikke å tenke på hvordan hun har hatt det. Stakkars familie også sier jeg bare.

Stakkars kvinne sier jeg. Familien har i det minste hatt mulighet til.å gjøre noe, sånn er det ikke med denne stakkars kvinnen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2019 at 10:59 PM, Tanuki said:

Hvordan kan man være 100% sikker på at hun bortført? Hvem som helst kan skrive en lapp på dårlig norsk for å villede politiet.

Dette er vel en tanke som har slått meg også. Så er det så mange rare ting, noen steder står det at det er en lapp, andre steder står det at de fant flere lapper i huset. Den siste telefonsamtalen klokken 9.15 var med ektemannen. Underlig. Et sted står det at ektemannen hadde lett i flere timer før han kontaktet politiet, men ifølge media kom han hjem fra jobb klokken 13.30 og kontaktet politiet klokken 14.00. Enten er det slurvearbeid i media eller så er det noe som skurrer. Politiet vil heller ikke fortelle om bilen til ektemannen faktisk var på den parkeringsplassen hvor disse såkalte spanerene som er fanget opp av kamera, mye rart her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, SoWhat? said:

Tror nok politiet holder noen kort tett inntil brystet. Selv om dette er en sak som er enestående, så vet de nok hva som er konstruktivt å dele via medier. Syns det er litt rart at så mange( ikke bare her på Kg) har så lite tillit til politiet. De er ikke helt amatører liksom. Selv om de nok sliter med denne saken. De får også hjelp fra fks FBI. Mye vi ikke blir informerte om tenker jeg. 

Det er kanskje ikke så rart at politiet blir sett på som litt inkompetente i denne saken, de følger jo ensidig kun et spor og virker ikke som de vurderer om det kan være andre utfall av denne saken i motsetning til hva Hermansen etterhvert tenker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, timbar skrev:

Det er kanskje ikke så rart at politiet blir sett på som litt inkompetente i denne saken, de følger jo ensidig kun et spor og virker ikke som de vurderer om det kan være andre utfall av denne saken i motsetning til hva Hermansen etterhvert tenker.

De gjør nok en hel del som media ikke vet...

Endret av Leselusa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Leselusa said:

De gjør nok en hel del som media ikke vet...

Hør litt på varsler og politikvinne Lillie (Lill Karine Nielsen).
Hun har en varslingssak på gang og kan ikke røpe alt, men forklarer mye om sakens gang (og galskap).
"det innbefatter samfunnstopper...".

https://www.facebook.com/justismordet/videos/2145465315684037/

https://www.facebook.com/justismordet/videos/2145465315684037/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, timbar skrev:

Det er kanskje ikke så rart at politiet blir sett på som litt inkompetente i denne saken, de følger jo ensidig kun et spor og virker ikke som de vurderer om det kan være andre utfall av denne saken i motsetning til hva Hermansen etterhvert tenker.

Det eneste som er 100% sikkert er at:

1. Den stakkars eldre damen er borte

2. Politiet står etter eget sigende på ganske så bar bakke

Håper virkelig de etterforsker bredt og ikke får tunnelsyn!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2019 at 12:27 AM, acna said:

Kalde føtter? Kanskje de skyldige mistenker at monero-kontoen ikke er så anonym som man var lovet, mtp at politiet har gått ut med at de vet datoen for når kontoen ble opprettet?

Kanskje det aldri var meningen å få utbetalt noe beløp i det hele tatt, og at hele trusselbrevet er laget for å forvirre? (For meg fremstår det som naivt å tro at noen ville overføre den summen penger som de ba om. Over 80 mill. )

Håper og tror at politiet sitter med mye mer informasjon enn det de har delt med media.

Får håpe det. Samtidig så er det ikke vanskelig å finne flust av saker hvor nære familiemedlemmer har meldt noen savnet eller bortført, så viser det seg at personen var drept av familiemedlemmet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, timbar skrev:

Stakkars kvinne sier jeg. Familien har i det minste hatt mulighet til.å gjøre noe, sånn er det ikke med denne stakkars kvinnen da.

Jeg vet ikke jeg. Hvis det var meg i hennes sted så hadde jeg fått så utrolig vondt av min familie og venner som ikke visste noe. Uff!! Umulig å si hvem som har det verst. Hvordan skal familien få ro? Hvordan takler de dette? Tenker på det. Det må være som i et mareritt! Og hun. Nei, en kan faktisk ikke tenke for mye på det. Sier jeg som ikke er personlig involvert i det hele tatt. Ikke sant? Det er de det virkelig er synd på nå, all min sympati.

Også til politiet. For en situasjon de er i. Dette er ikke hverdagskost noe sted. Og de sitter døgnet rundt og vil oppklare! Uff. Jeg har virkelig stor sympati med dem også. For et puslespill de må legge...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
2 timer siden, timbar skrev:

Det er kanskje ikke så rart at politiet blir sett på som litt inkompetente i denne saken, de følger jo ensidig kun et spor og virker ikke som de vurderer om det kan være andre utfall av denne saken i motsetning til hva Hermansen etterhvert tenker.

Det gjør de neppe, men de vet alltid mye mer enn det de kan gå ute med. Av taktiske hensyn og av hensyn til etterforskningen. Vi VET ikke hvilke hypoteser de jobber ut fra. De er nok strategiske med kommunikasjonen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rabrabara skrev:

Det gjør de neppe, men de vet alltid mye mer enn det de kan gå ute med. Av taktiske hensyn og av hensyn til etterforskningen. Vi VET ikke hvilke hypoteser de jobber ut fra. De er nok strategiske med kommunikasjonen sin.

Om alle skjønte dette! Syns det er så teit at folk her sitter og kritiserer politiet. De skjønner ikke det du forklarer her. Folk må bruke hodet litt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Druid skrev:

Jeg ser politiet har sluppet nye opplysninger og timeline er justert. 

Personlig er jeg  ett stort spørsmålstegn, for dette henger ikke på greip på noen måte.

Man får vente i spenning til man kan stole mere på det som blir sluppet.

Tror dette er en veldig vanskelig sak mht samarbeid mellom presse og politi. Må si jeg er stolt av norske medier her. De viser respekt for saken og for politiet. Norske medier er flinke her! Ganske enestående i verden tenker jeg. Leser mye utenlandske nyheter og følger oppdateringer. Tommel opp for norsk presse og norsk politi. Vi kan være stolte av dem. Jeg er.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, timbar said:

Dette er vel en tanke som har slått meg også. Så er det så mange rare ting, noen steder står det at det er en lapp, andre steder står det at de fant flere lapper i huset. Den siste telefonsamtalen klokken 9.15 var med ektemannen. Underlig. Et sted står det at ektemannen hadde lett i flere timer før han kontaktet politiet, men ifølge media kom han hjem fra jobb klokken 13.30 og kontaktet politiet klokken 14.00. Enten er det slurvearbeid i media eller så er det noe som skurrer. Politiet vil heller ikke fortelle om bilen til ektemannen faktisk var på den parkeringsplassen hvor disse såkalte spanerene som er fanget opp av kamera, mye rart her.

Den bilen kunne ikke være der, fordi de to mennene gikk forbi prakeringsplassen kl. 07:35 og kl. 08:00. Hagen dro på jobb kl. 9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Leselusa said:

De gjør nok en hel del som media ikke vet...

Vi får inderlig håpe det, og det ikke her dreier seg om et tunnellsyn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/11/2019 at 9:19 PM, Frøkensina said:

Jeg reagerte helt spontant på den første mannens litt spesielle ganglag og at han snur på den måten. Nå viser det seg at han snudde rett etter at han fikk oversikt over parkeringsplassen til de ansatte så det synes veldig sannsynlig at han er involvert og spanet etter om ektemannen var på plass på jobben. Tidspunktet er også ganske talende synes jeg. Jeg var mer usikker på mann nummer to, men etter det som kom fram i går ser det absolutt ut som at han er involvert også. Mobilen hans må ha hatt kontakt med mastene i nærheten, håper de ba om mastetømming i tide.  

Jeg synes det er rart at de som står bak dette ikke har vist noen tegn på at hun er i live, det er jo det eneste kortet de har til å få fullført utpressingen. Ser ikke bra ut dette :( 

Lurer veldig på hva slags kommunikasjonsplatform bakmennene har brukt. Hvordan er det mulig å skjule seg fullstendig via nettet? Dypt nede i dark web da, for ellers skal det ikke være mulig så vidt jeg vet enten ved hjelp av militær etteretning eller PST? Burde vi be om amerikansk etteretningshjelp eller er jeg helt på bærtur nå? Kanskje etteretningene aldri tar i slike sivile saker da, men.. Det virker også litt rart om det betyr at Hagenparet allerede brukte dark web. 

Som dere ser så er jeg ikke helt datakyndig, men lurer virkelig på hvordan de kan ha kommunisert absolutt helt usporbart over nettet.

Eller, kanskje det stod på lappene hvordan Hagen skulle bruke dark web og superkrypterte monero som både betaling og kommunikasjon..? Ser ikke helt hvordan det skulle gått til på en annen måte, men da burde han vel hatt PST eller lignende med seg ved denne kommunikasjonen. 

Det verste er vel å aldri få noen svar, får bare håpe at noen flere ledetråder dukker opp på andre måter. 

Det er ikke sånn at det må være mistenkelig at disse mennene ikke melder seg. Jeg driver en språkkafe før blant annet arbeidsinnvandrere og en uke etter var det flere av de som ikke hadde fått med seg etterlysninger. Dette er folk som snakker og forstår dårlig norsk, i tillegg bryr de seg lite om hva som foregår her da de kun er her før å jobbe og tjene penger, de omgås stort sett bare egne landsmenn på fritiden så det er fullt mulig at dette er villspor som politiet fester all før stor tillit til siden de ikke har meldt seg.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/11/2019 at 9:32 PM, Regn said:

Håper hun lever og kan reddes. Fatter ikke hvorfor politiet oppmodet dem til å ikke betale. Dersom det kunne fått hende trygt hjem?...

Familien må jo ikke følge politiets råd da, men siden det har gått så lang tid er jeg vel enig i at de bør få en bekreftelse på at hun fortsatt lever før de betaler ut. Men ja hvis de får det bør de betale hvis de ønsker henne tilbake. Jeg synes begrunnelsen om at hvis de betaler så vil det utløse nye kidnapping er er veldig kynisk. Skal denne kvinnen ofres for at det skal være preventivt før lignende handlinger. Tror nok de fleste som har penger tar sine forholdsregler som å ha overvåking i huset, gode låsesystemer og voldsalarmer på seg, så er ikke sikkert det blir så lett og gjøre noe slikt igjen uansett.Så dette argumentet er urimelig.Sikkert ikke tilfeldig at det ble denne kvinnen, de som står bak har nok sjekket at det ikke er overvåkingssystem i huset. Det er dette jeg synes er uendelig trist at hele greia kunne vært unngått hvis familien hadde vært mer realistisk og installert overvåkingsutstyr i huset sitt. Rike mennesker må desverre forholde seg til at de ikke kan leve som folk flest. Det er kanskje prisen og betale men den er jo ikke så veldig høy da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele saken høres veldig merkelig ut. Problematisk og lite kommunikasjon, en kryptovalutta som gjør det vanskelig å «ta ut» penger fra i en sum tilsvarende løsepengerkravet og ingen livstegn den siste tiden.

Lurer på hva som ligger bak denne saken of hvem som har tatt henne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tanuki skrev:

Får håpe det. Samtidig så er det ikke vanskelig å finne flust av saker hvor nære familiemedlemmer har meldt noen savnet eller bortført, så viser det seg at personen var drept av familiemedlemmet. 


Da pleier politiet å finne indikasjoner og ledetråder til det ganske kjapt. Det er nok noe av det første som spørres om når familie og nære avhøres de første dagene, om hun har hatt noen konflikter med noen eller noen fiender eller feider med venner, bekjente eller familiemedlemmer. Har ingen tro på at noen i familien har gjort noe i denne saken. Når det er så lite spor som her så er det gjort av profesjonelle. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...