yamask Skrevet 14. mai 2020 #4001 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset Var ikke disse slepesporene noe som indikerte at hun ble drept i huset da? https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-politiet-tror-anne-elisabeth-hagen-kan-ha-blitt-drept-hjemme/3423845235.html Endret 14. mai 2020 av fotballjenta 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. mai 2020 #4002 Del Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Limbo 2014 skrev: Du skriver som om du vet han er skyldig..? Og da tolker du alt inn o det bildet. Hva gjør deg så skråsikker? Jeg synes igjen fu gjør endel antakelser som ikke vi vet noe om men som «farger» fremstillingen. Hvordan vet du at han finner blod? Det er forskjell på hva politiet kan finne og hva vi ser med det blotte øyet. Uansett så ville vel de fleste bli redd, nummen og sjokkert. Du skriver «setter seg ned og leser brev», som om han rigget seg til i godstolen. Han kan like gjerne stått oppreist med skjelvende hender. Hvilket bilde man tegner gir helt ulike inntrykk. Hvorfor beskrive et bilde du ikke vet noe om? Tror forøvrig de aller aller fleste ville skummet gjennom brevet som ligger igjen. Synes det ville vært veldig spesielt å IKKE lese brevet (Om hans fingeravtrykk er på alle sider, beviser det ingenting, om det kun er på to sider, beviser det ingenting. Den som skrev det - om det var ham - ville jo ikke fingret på det). -////- Generelt har jeg høy tillit til norsk politi og Brøske har en godt omdømme, og da jeg så THvble arrestert tenkte jeg de hadde et gjennombrudd og at det var ham. Men mtp det som er kjent, har jeg ikke tro på det lenger og det er sp mange faktorer som taler mot at det er TH. Det er dessuten to faktorer som har svekket min tillit til politiet: - At de møtte TH med politibiler og i uniform tross beskjeden de hadde fått om advarsel mot å kontakte politi og i ettertid forklarer det med «en helhetsvurdering». De anså altså drapstruslene som mindre vesentlige? Totalt uansvarlig og så Donald Duck at jeg ikke kan få sagt det. - At de mobilisere Deltastyrken og praiet ham på veien, de fem minuttene det tar ham å kjøre hjemmefra til jobb. Om de var redd han skulle stille av (etter 18 mnd) kunne de i det minste vente til de passerte jobben et par minutter unna og arrestere han på parkeringsplassen eller sette inn sirener om han kjørte forbi jobben. Det virker som se skulle vise muskler og forsterker etter mitt inntrykk av en uproff politigjeng med lyst på action. Jeg er ikke skråsikker. Bare veldig overbevist.. Har tenkt tanken tusen ganger. Jeg har problemer med å se et motiv. Men nå er han siktet, og politiet ser et motiv. Og ingen bortfører noen uten å kreve løsepenger. Alt i alt så gjør dette meg overbevist om at TH er skyldig nå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 14. mai 2020 #4003 Del Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg er ikke skråsikker. Bare veldig overbevist.. Har tenkt tanken tusen ganger. Jeg har problemer med å se et motiv. Men nå er han siktet, og politiet ser et motiv. Og ingen bortfører noen uten å kreve løsepenger. Alt i alt så gjør dette meg overbevist om at TH er skyldig nå. Også syns jeg det er rart at de velger å kreve inn løsepenger rett etter politiet har endret hypotese fra kidnapping til drap. Om det faktisk var reelt og hun ble drept ved en feil så burde de jo få kalde føtter og holde seg unna? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. mai 2020 #4004 Del Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, fotballjenta skrev: Også syns jeg det er rart at de velger å kreve inn løsepenger rett etter politiet har endret hypotese fra kidnapping til drap. Om det faktisk var reelt og hun ble drept ved en feil så burde de jo få kalde føtter og holde seg unna? Det var det også. "De" tok kontakt etter pressekonferanser ol Helt snålt alt sammen. Jeg tror dette var godt planlagt mtp å finne bevis. Men noen rare og merkelige ting har skjedd som gjør at en tror de dummer seg ut. Men bevis er alt som teller så.... håper inderlig politiet finner ut av det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #4005 Del Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, fotballjenta said: Også syns jeg det er rart at de velger å kreve inn løsepenger rett etter politiet har endret hypotese fra kidnapping til drap. Om det faktisk var reelt og hun ble drept ved en feil så burde de jo få kalde føtter og holde seg unna? Disse tidspunktene er noe av det som skurrer, de kontakter TH etter at saken kommer frem i media og så igjen etter at politiet offisielt endrer hypotesen fra kidnapping til drap og fingert kidnapping. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4006 Del Skrevet 14. mai 2020 5 minutter siden, fotballjenta said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset Var ikke disse slepesporene noe som indikerte at hun ble drept i huset da? https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-politiet-tror-anne-elisabeth-hagen-kan-ha-blitt-drept-hjemme/3423845235.html Mulig jeg var kilden til at slepespor var pga blod. Det har ikke stått noe sted, men jeg skrev det som en teori for et par poster siden, da slepespor ikke kommer av luft. Men det viser hvor farlig det er å komme med teorier, vanskelig å holde styr på hva man har lest fra en seriøs kilde og her på kg. 1 minutt siden, fotballjenta said: Også syns jeg det er rart at de velger å kreve inn løsepenger rett etter politiet har endret hypotese fra kidnapping til drap. Om det faktisk var reelt og hun ble drept ved en feil så burde de jo få kalde føtter og holde seg unna? Men da skjønte de at drap var en ny teori, ikke noe politiet hadde konkludert med tidlig/lenge. De fikk da er slags momentum i form av en mulighet til å benekte dette og tilby livsbevis mot betaling. Og fikk ut ti mill. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4007 Del Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, SoWhat? said: Jeg er ikke skråsikker. Bare veldig overbevist.. Har tenkt tanken tusen ganger. Jeg har problemer med å se et motiv. Men nå er han siktet, og politiet ser et motiv. Og ingen bortfører noen uten å kreve løsepenger. Alt i alt så gjør dette meg overbevist om at TH er skyldig nå. Men de krevde jo løsepenger...og fikk det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 14. mai 2020 #4008 Del Skrevet 14. mai 2020 Her er forresten en artikkel der det kommer frem at politet frarådet 10 millionerbetalingen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n74aB/fikk-denne-trusselen-saa-betalte-tom-hagen-millioner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #4009 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Limbo 2014 said: Mulig jeg var kilden til at slepespor var pga blod. Slepespor kan også være annet materiale. En naken person som dras bortover vil etterlate hudfragmenter. Det kan også stemme med det som har kommet ut at måten spor er avsatt på indikerer drap. Det vil jo naturligvis finnes DNA som tilhører begge to i et hus de lever i, men ikke nødvendigvis som avskrap av hud på gulv eller tepper. Endret 14. mai 2020 av SosialDistanse 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. mai 2020 #4010 Del Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, Limbo 2014 skrev: Men de krevde jo løsepenger...og fikk det. Etter hvor lang tid, og i anledning av hva? Nei, det var nok betaling til medhjelper. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 14. mai 2020 #4011 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, fotballjenta skrev: Også syns jeg det er rart at de velger å kreve inn løsepenger rett etter politiet har endret hypotese fra kidnapping til drap. Om det faktisk var reelt og hun ble drept ved en feil så burde de jo få kalde føtter og holde seg unna? Ja, det er veldig merkelig. Kanskje for å prøve å lure politiet. Hvis dette var reelle kidnappere, hvorfor skulle de gidde å kreve løsepenger så lenge etter når AEH er antatt drept. Endret 14. mai 2020 av bonsaijenta . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4012 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) 8 minutter siden, SoWhat? said: Etter hvor lang tid, og i anledning av hva? Nei, det var nok betaling til medhjelper. To ting kan ha gått galt: Offeret kan ha dødd og TH kontaktet politiet. Det var to ting som kan ha trosset deres plan og da endrer de atferd. Det trenger ikke være merkelig. Det er mye mindre sannsynlig at noen skal vente på vederlag i ni måneder, TH kunne jo blitt fengslet, havne på sykehus eller dødd i mellomtiden. Da ville de aldri fått pengene. Skjønner du ikke det? Eneste alternativ er at det er betaling til ham selv, men han ville ikke kunne gjøre dette uten medhjelpere og det igjen ville vært for risky, Endret 14. mai 2020 av Limbo 2014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4013 Del Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, SosialDistanse said: Slepespor kan også være annet materiale. En naken person som dras bortover vil etterlate hudfragmenter. Ja, det kan være av annet. Jeg hadde bare ett forslag ikke en uttømmende liste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #4014 Del Skrevet 14. mai 2020 Just now, Limbo 2014 said: Ja, det kan være av annet. Jeg hadde bare ett forslag ikke en uttømmende liste. Det var ikke ment som noe angrep av din post. Lufter bare tanker som vi alle gjør her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4015 Del Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, bonsaijenta said: Ja, det er veldig merkelig. Kanskje for å prøve å lure politiet. Hvis dette var reelle kidnappere, hvorfor skulle de gidde å kreve løsepenger så lenge etter når AEH er antatt drept. For å få penger vel? De tjente jo ti mill på det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 14. mai 2020 #4016 Del Skrevet 14. mai 2020 3 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Det er mye mindre sannsynlig at noen skal vente på vederlag i ni måneder, TH kunne jo blitt fengslet, havne på sykehus eller dødd i mellomtiden. Da ville de aldri fått pengene. Skjønner du ikke det? Jeg er enig i at det er en logisk brist, men denne risikoen hadde jo kidnapperne også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #4017 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) 5 minutter siden, fotballjenta said: Jeg er enig i at det er en logisk brist, men denne risikoen hadde jo kidnapperne også. Men for å få penger ville det i hvert fall ikke vært en god idé å drepe henne. Kan en eldre dame ha klart å gjøre såpass med motstand at utfallet ble at hun døde? Man skulle jo tro at pri en er å holde personen man tar i live - for siden å kunne sende et foto av henne med dagens avis e.l. som livsbevis. Eller få henne til å gi opplysninger kun TH og familie kjenner til. Å slå så hardt at hun dør? De må vel også nødvendigvis være minst to for å skulle ha overmannet og stripse henne. To stykker må da klare å holde en eldre dame i sjakk uten å drepe henne der og da. Om det er snakk om en reell kidnapping, da. Endret 14. mai 2020 av SosialDistanse 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 14. mai 2020 #4018 Del Skrevet 14. mai 2020 5 minutter siden, Limbo 2014 skrev: For å få penger vel? De tjente jo ti mill på det. Hvorfor har ikke de kontakta før? Og ingen livstegn på AEH er gitt fra kidnapperne for å få utlevert løsepenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 14. mai 2020 #4019 Del Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, fotballjenta said: Jeg er enig i at det er en logisk brist, men denne risikoen hadde jo kidnapperne også. Ja, men de var sine egne oppdragsgivere og måtte leve med den usikkerheten. De satte ikke sin fremtid og sitt rulleblad på spill for TH - om man kan diktere termene, gir man ikke ni måneders kreditt for en slik jobb. TH kunne også ventet med å kontakte politiet, begynt «fiktive forhandlinger» og overført noen mill så snart det praktisk lot seg gjøre for å «holde henne i live», og så kontakte politiet etter et par måneders liksom-forhandlinger og overføring til kidnapperne. Da ville spor virkelig bli kalde. Og han ville hatt en god grunn med den trusselen i brevet. Så: Det er en veldig usannsynlig måte å settle et oppgjør på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #4020 Del Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, Limbo 2014 said: TH kunne også ventet med å kontakte politiet, begynt «fiktive forhandlinger» og overført noen mill så snart det praktisk lot seg gjøre for å «holde henne i live», og så kontakte politiet etter et par måneders liksom-forhandlinger og overføring til kidnapperne. AEH har barn og nettverk rundt seg. Det kunne han ikke gjort, noen ville raskt meldt henne savnet og det ville nok sett mer mistenkelig ut for hans del. Å kontakte dem samme dag er eneste mulighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg