Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 19.42):

Og så har vi de som bare synes det er morsomt å krangle og irritere de man synes bør irriteres og å se hvor mange de kan lure.

Jeg mistenker at det er slik det startet. At det hele var en slags parodi på hvor latterlige konspirasjonsteorier kan bli, altså, "We have members all around the globe". Dette må jo vært startet som en spøk, så plutselig hengte mange raringer seg på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Jorden er flat fordi det gjør det enklere å brette kart og globuser.
  • Hvis jorden var rund, ville fotball ikke være like spennende. Tenk deg å sparke en ball over en gigantisk gummiball!
  • Det er billigere å produsere kart og globuser hvis de bare er to-dimensjonale.
  • Rund jord ville gjøre romforskning mye vanskeligere. Hvordan skal vi skyte raketter opp i himmelen hvis himmelen ikke er rett over oss?
  • Hvis jorden var rund, ville folk på den andre siden av kloden falle av! Det er enkelt, det er bedre at vi alle holder oss på én flat overflate.

Anonymkode: 012f8...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg som henger meg opp i korona? Det var da vi virkelig så side opp og side ned hver eneste dag om alle disse "forferdelige" menneskene som nektet vaksiner og derfor liksom holdt på med konspirasjonsteorier. Har du helt glemt hvordan det var? En kunne bare prøve å skrive negativt om vaksinene her inne på KG også, da var man på med konspirasjonsteoretiker med en gang.

Hva får deg til å vri deg unna det her nå? Det er du som begynte å snakke om vaksinenekt, og koronavaksinene er også en veldig stor del av det.

 

Anonymkode: ca6fd...973

Djiises... Forstår du ikke forskjellen på koronatiden og vaksinenekt er det lite jeg kan gjøre for deg.

Tvile på koronavaksine => vaksinenekt.
Vaksinenekt => Tvile på vaksiner.
Ser du forskjellen? Tydeligvis ikke.

Men gratulerer med at du klarte ro det hele unna det opprinnelige poenget. Det skal du ha at du klarte hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

En ting til. Vet ikke om du deltok i noen av diskusjonene her på KG når det gjaldt korona og vaksiner. Men det komiske var at de som var kritiske til koronavaksinene også fikk spørsmål om de også var av de som trodde jorda var flat. Kan jo virke som du var en av de med den holdningen, siden du nå gjør motsatt og blander inn vaksinemotstand i denne debatten.

De får det spørsmålet fordi de som tror jorda er flat oftere enn ikke også er tvilende til vaksiner eller fullt ut vaksinenektere. Det betyr altså ikke at en som tviler på vaksiner tror jorda er flat. Du finner nok flere vaksinenektere som mener jorda er rund, og du finner nok flere flat jordere som er vaksinenektere enn de som ikke er det.
De som spør om sånt sliter med å se at fordi en tommel er en finger er ikke nødvendigivis en finger en tommel.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer derfor på hva som nå får deg til å se bort fra koronavaksinene når du blander inn vaksinenekt. Var det ikke konspirasjon allikevel, så da må du plutselig se bort i fra akkurat det som har fått mest oppmerksomhet rundt vaksinemotstand og beskyldninger om å spre konspirasjonsteorier?

Anonymkode: ca6fd...973

Ser ikke bort fra koronavaksine, men det blir litt som å spørre hva jeg har imot Ford siden jeg heller sykler enn å kjøre bil - og så klage på at jeg ror meg unna når jeg ikke ser poenget med å snakke om Ford i den konteksten. Et unødvendig sidespor når det eneste jeg sa til å begynne med var at flat jordere helt typisk er vaksinenektere. Hva mer du leser ut av det får være din egen hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Du har en reel utfordring med å teste nr 2.

Jeg har i flere tilfeller i denne tråden forsøkt å teste dette uten hell. En gang ringte jeg hjem, men hvordan kan jeg vite at han ikke løy? Den andre gangen spurte jeg her i tråden. Da var jeg i Sverige og det var mørk også sa noen at det var mørk her også, men hva beviser det?

Anonymkode: 87f8b...5d7

Du kan jo bare reise dit og se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, nisselue said:

Du kan jo bare reise dit og se selv.

Reise til Australia som ikke finnes! Morsom du,

Anonymkode: c9964...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Reise til Australia som ikke finnes! Morsom du,

Anonymkode: c9964...710

Hehe. Så hvor mener du man er om du drar til...ja, Australia?

Anonymkode: 40518...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Reise til Australia som ikke finnes! Morsom du,

Anonymkode: c9964...710

Hvor bor de fra Australia da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (5 timer siden):

Ser ikke bort fra koronavaksine, men det blir litt som å spørre hva jeg har imot Ford siden jeg heller sykler enn å kjøre bil - og så klage på at jeg ror meg unna når jeg ikke ser poenget med å snakke om Ford i den konteksten. Et unødvendig sidespor når det eneste jeg sa til å begynne med var at flat jordere helt typisk er vaksinenektere. Hva mer du leser ut av det får være din egen hodepine.

Den mer riktige sammenligningen her hadde vært om vi snakket om biler generelt, og at du valgte å utelate akkurat Ford.

Forstår rett og slett ikke hvor du vil med dette, annet enn at du virker kranglete og har en gjennomgående svært dårlig tone i dine innlegg.

Anonymkode: ca6fd...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (8 timer siden):

Du kan jo bare reise dit og se selv.

Men hvis jeg reiser dit, hvordan kan jeg vite hvordan solen står i Norge da?

Anonymkode: 87f8b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (5 timer siden):

Hvor bor de fra Australia da?

Har du vært  Australia?

Anonymkode: 87f8b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vært  Australia?

Anonymkode: 87f8b...5d7

Ingen har vært Australia. Har du vært Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Den mer riktige sammenligningen her hadde vært om vi snakket om biler generelt, og at du valgte å utelate akkurat Ford.

Forstår rett og slett ikke hvor du vil med dette, annet enn at du virker kranglete og har en gjennomgående svært dårlig tone i dine innlegg.

Anonymkode: ca6fd...973

Så så.

Anonymkode: c9964...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Snublefot62 said:

Hvor bor de fra Australia da?

Australia eksisterer ikke. Det er en svindel, laget for å få oss til å tro at Storbritannia flyttet kriminelle til et annet sted. I virkeligheten ble alle disse kriminelle kastet av skipene og druknet før de noen gang kunne se land igjen. Det er en dekkoperasjon for en av de største massakrene i historien, utført av et av de mest fremtredende imperiene.

Australia eksisterer ikke. Alt du kaller "bevis" er faktisk godt fabrikkerte løgner og dokumenter laget av verdens ledende regjeringer. Dine australske venner? De er alle skuespillere og datagenererte personer, en del av komplottet for å lure verden.

Hvis du tror du har vært i Australia, tar du feil. Flypilotene er alle med på dette, og har faktisk bare fløyet deg til øyer i nærheten - eller i noen tilfeller, deler av Sør-Amerika, der de har ryddet plass og ansatt skuespillere for å opptre som ekte australiere.

Anonymkode: c9964...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Australia eksisterer ikke. Det er en svindel, laget for å få oss til å tro at Storbritannia flyttet kriminelle til et annet sted. I virkeligheten ble alle disse kriminelle kastet av skipene og druknet før de noen gang kunne se land igjen. Det er en dekkoperasjon for en av de største massakrene i historien, utført av et av de mest fremtredende imperiene.

Australia eksisterer ikke. Alt du kaller "bevis" er faktisk godt fabrikkerte løgner og dokumenter laget av verdens ledende regjeringer. Dine australske venner? De er alle skuespillere og datagenererte personer, en del av komplottet for å lure verden.

Hvis du tror du har vært i Australia, tar du feil. Flypilotene er alle med på dette, og har faktisk bare fløyet deg til øyer i nærheten - eller i noen tilfeller, deler av Sør-Amerika, der de har ryddet plass og ansatt skuespillere for å opptre som ekte australiere.

Anonymkode: c9964...710

Og du kan selvsagt bevise, eller i det minste sannsynliggjøre, denne spinnville påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så så.

Anonymkode: c9964...710

Si si, su su, sa sa.

Anonymkode: ca6fd...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Pawn Hearts said:

Og du kan selvsagt bevise, eller i det minste sannsynliggjøre, denne spinnville påstanden?

Kan du bevise at Australia eksisterer?

Anonymkode: c9964...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du bevise at Australia eksisterer?

Anonymkode: c9964...710

Nå gikk det nok et lys opp for flere enn meg. Hvorfor er ikke dette allment kjent? Noe sånt som 27 millioner mennesker har krav på å få vite at landet deres ikke eksisterer!

Men hvorfor stoppe der? Kan du bevise at Norge eksisterer? Kan du bevise at du eksisterer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Den mer riktige sammenligningen her hadde vært om vi snakket om biler generelt, og at du valgte å utelate akkurat Ford.

Forstår rett og slett ikke hvor du vil med dette, annet enn at du virker kranglete og har en gjennomgående svært dårlig tone i dine innlegg.

Anonymkode: ca6fd...973

Helt greit det. Dårlig tone er noe du må regne med når du beskylder folk for å ha gjort noe de ikke har gjort. Burde ikke være noen overraskelse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Australia eksisterer ikke. Det er en svindel, laget for å få oss til å tro at Storbritannia flyttet kriminelle til et annet sted. I virkeligheten ble alle disse kriminelle kastet av skipene og druknet før de noen gang kunne se land igjen. Det er en dekkoperasjon for en av de største massakrene i historien, utført av et av de mest fremtredende imperiene.

Australia eksisterer ikke. Alt du kaller "bevis" er faktisk godt fabrikkerte løgner og dokumenter laget av verdens ledende regjeringer. Dine australske venner? De er alle skuespillere og datagenererte personer, en del av komplottet for å lure verden.

Hvis du tror du har vært i Australia, tar du feil. Flypilotene er alle med på dette, og har faktisk bare fløyet deg til øyer i nærheten - eller i noen tilfeller, deler av Sør-Amerika, der de har ryddet plass og ansatt skuespillere for å opptre som ekte australiere.

Anonymkode: c9964...710

:D Ren poesi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...