Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gasellen skrev:

Jeg har aldri vært på en fødeavdeling.. Er det virkelig så ille hyling som på Tv? 🙈 Kommer til å få sammenbrudd av å gå inn dørene

Ja det er like ille som på TV 🙈 ihvertfall på Levanger sykehus for noen uker siden. Var på føden i tre-fire timer. Fikk jekka meg ned et par hakk kjente jeg. 

Vi får trøste oss med at vi sikkert ikke legger merke til dem når det er vår tur, siden vi forhåpentligvis har vårt eget å fokusere på 🤣🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du moden? Jeg er tett forsegla, så her ser jeg ikke for meg at det skjer noe :ler: Krysser fingrene for at det går igang hos deg ila helga! 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Nei, livmortappen var laaaangt oppe, men hodet var festa iallefall. Har hatt maserier i over et døgn nå, om jeg må gå slik i mange dager så vet jeg ikke hva jeg gjør! Klarer heldigvis å sovne imellom, men ganske rart å våkne hver time av at jeg tenker meg i smerte. Begynner å bli forkjøla og, så ser for meg at neste uke blir topp 😆😆😆

Håper det modnes for deg snart, du kjenner fremdeles ingen tegn? 

7 timer siden, Gasellen skrev:

Jeg har aldri vært på en fødeavdeling.. Er det virkelig så ille hyling som på Tv? 🙈 Kommer til å få sammenbrudd av å gå inn dørene

Nei, første gang jeg hørte noe, og det varte i kort tid (5 min) så regner med det var i utpressingen :) 

 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i morgen, men ingen tegn til fødsel foreløpig. Bare å smøre seg med tålmodighet 🙄

Har vært innom føden et par ganger nå, men har så langt ikke hørt noe hyling.

Anonymkode: 0e90c...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidsdama her!

Nå spørs det om det skjer noe, har hatt modningsrier/maserier i over 24 timer nå, og de siste 4 timene har de gått over til å bli regelmessige og blir hyppigere.

Men satan, mine er vonde! Klarer ikke gjøre annet enn å jamre meg igjennom dem, så jeg håper det går fort til 5 min mellom dem så jeg kan få smertelindring 😆

Har heller aldri 💩 så mye i mitt liv (sorry informasjonen), så det MÅ vel være min tur nå?

Anonymkode: b4490...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overtidsdama her!

Nå spørs det om det skjer noe, har hatt modningsrier/maserier i over 24 timer nå, og de siste 4 timene har de gått over til å bli regelmessige og blir hyppigere.

Men satan, mine er vonde! Klarer ikke gjøre annet enn å jamre meg igjennom dem, så jeg håper det går fort til 5 min mellom dem så jeg kan få smertelindring 😆

Har heller aldri 💩 så mye i mitt liv (sorry informasjonen), så det MÅ vel være min tur nå?

Anonymkode: b4490...b02

Det høres absolutt ut som du er godt igang :) Masse lykke til!

 

Når livmortappen er langt oppe= umoden? Jeg prøvde å kjenne etter selv nemlig, men pekefingeren fikk såvidt kjent bunnen :Knegg:

Anonymkode: f77bc...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet hadde festet seg. Det er vel bra? 

Jeg er så lei nå. Samtidig så gruer jeg meg så innmari til fødsel. :( 

Men - alt er klart! Er bare å komme! 38+1 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overtidsdama her!

Nå spørs det om det skjer noe, har hatt modningsrier/maserier i over 24 timer nå, og de siste 4 timene har de gått over til å bli regelmessige og blir hyppigere.

Men satan, mine er vonde! Klarer ikke gjøre annet enn å jamre meg igjennom dem, så jeg håper det går fort til 5 min mellom dem så jeg kan få smertelindring 😆

Har heller aldri 💩 så mye i mitt liv (sorry informasjonen), så det MÅ vel være min tur nå?

Anonymkode: b4490...b02

Ble det baby? 

Skjer sørgelig lite her. Overtidskontroll i morra. Sinnssykt lei!!

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble det baby? 

Skjer sørgelig lite her. Overtidskontroll i morra. Sinnssykt lei!!

Anonymkode: ee9cb...f5f

Det ble baby :) men det ble action! Hadde hatt rier i flere dager, mem de tok seg opp og vi dro til sykehuset. Hadde kun 2 cm åpning, men smertene var fra en annen verden og etter å ha hylt meg igjennom 3 timer badekar var jeg 7 cm 😳😳😳

Kunna ha fridd til anestesilegen siden epidural omsider ga meg pause etter 3 dager med rier og konstante stormeieri siste timene. Halleluja!

Dessverre stoppet da alt opp, jeg fikk feber og baby høy puls. Prøvde drypp og riene tok seg opp, men etter 6 timer uten noe og stressa baby så ble der hastekeisersnitt 😬 Absolutt ikke forberedt, men ble veldig godt tatt vare på. 

Etter keisersnittet hadde jeg blodtrykk på 250, puls på 105 og skalv ukontrollerbart.

Viste seg at baby var stjernekikker i tillegg.

Jeg har dessverre ikke fått blitt kjent med baby i dag da jeg er dopa, utslitt og ligger på observasjon mens pappaen og baby ligger på barsel. Baby var naturtalent på amming da ☺️☺️☺️

Har brukt 6 timer på å skrive dette innlegget da jeg er helt kaputt.

 

Anonymkode: b4490...b02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) Vi er heldige som bor i ett land hvor vi har mulighet til keisersnitt når ting snur brått! Ble det jente eller gutt?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gasellen skrev:

Gratulerer! :) Vi er heldige som bor i ett land hvor vi har mulighet til keisersnitt når ting snur brått! Ble det jente eller gutt?:)

Det blei ei jente :)

Ja, vi er virkelig heldige!

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 3.05, AnonymBruker skrev:

Det ble baby :) men det ble action! Hadde hatt rier i flere dager, mem de tok seg opp og vi dro til sykehuset. Hadde kun 2 cm åpning, men smertene var fra en annen verden og etter å ha hylt meg igjennom 3 timer badekar var jeg 7 cm 😳😳😳

Kunna ha fridd til anestesilegen siden epidural omsider ga meg pause etter 3 dager med rier og konstante stormeieri siste timene. Halleluja!

Dessverre stoppet da alt opp, jeg fikk feber og baby høy puls. Prøvde drypp og riene tok seg opp, men etter 6 timer uten noe og stressa baby så ble der hastekeisersnitt 😬 Absolutt ikke forberedt, men ble veldig godt tatt vare på. 

Etter keisersnittet hadde jeg blodtrykk på 250, puls på 105 og skalv ukontrollerbart.

Viste seg at baby var stjernekikker i tillegg.

Jeg har dessverre ikke fått blitt kjent med baby i dag da jeg er dopa, utslitt og ligger på observasjon mens pappaen og baby ligger på barsel. Baby var naturtalent på amming da ☺️☺️☺️

Har brukt 6 timer på å skrive dette innlegget da jeg er helt kaputt.

 

Anonymkode: b4490...b02

Gratulerer så mye med jenta 😄 Og god bedring til deg, håper du kommer deg fort så du får babykosen du fortjener etter den gode jobben du har gjort 😄

Anonymkode: d64d5...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 6.29, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye med jenta 😄 Og god bedring til deg, håper du kommer deg fort så du får babykosen du fortjener etter den gode jobben du har gjort 😄

Anonymkode: d64d5...edc

Tusen takk :)

Fått komme til barsel nå og starter med tilknytningen, hun er så fin 💜 Verdt hele greia :)

 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Åh så godt å høre. Så det var tiden som gjorde at det var tøft? Og at du rett og slett var utslitt? Smertene?

Anonymkode: 839bb...20f

Begge deler. Selvfølgelig mest smertene. Men forsknig viser at folk som mangler søvn har lavere smerteterskel og takler smerte dårligere enn de som er uthvilte. Så jeg fikk nok ingen frikort der for å si det sånn😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.1.2019 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Det høres absolutt ut som du er godt igang :) Masse lykke til!

 

Når livmortappen er langt oppe= umoden? Jeg prøvde å kjenne etter selv nemlig, men pekefingeren fikk såvidt kjent bunnen :Knegg:

Anonymkode: f77bc...ec5

Jordmor klarte ikke kjenne livmortappen min da vannet hadde gått fordi den var så langt oppe! Så det trenger ikke bety noe som helst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :)

Fått komme til barsel nå og starter med tilknytningen, hun er så fin 💜 Verdt hele greia :)

 

Anonymkode: b4490...b02

Gratulerer såå mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, addict skrev:

Gratulerer såå mye!

Takk :) Dere og denne tråden har hjulpet mye!

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Dere og denne tråden har hjulpet mye!

Anonymkode: b4490...b02

Så deilig å høre 😍 Virker helt fjernt da jeg opprettet den, og her ligger de fleste som var med i starten med babyer ❤️😭 Mi er 13 dager gammel i dag, har hatt sitt første økedøgn og ligger og sover inntil meg på sofaen. Må på do, men kan ikke bevege meg i frykt for at hun skal våkne 😂 Elsker det 🙏🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+5

Jeg som var så overbevist om at det kom til å bli ett Januarbarn. Må få opp farta da isåfall!! 

Argh jeg er lei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gasellen skrev:

38+5

Jeg som var så overbevist om at det kom til å bli ett Januarbarn. Må få opp farta da isåfall!! 

Argh jeg er lei :( 

Sender deg enormt med fødestøv! 🙏🏻💕 Februarbarn er like fint 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, addict skrev:

Sender deg enormt med fødestøv! 🙏🏻💕 Februarbarn er like fint 😍

Jeg tror jeg trenger masse fødestøv!! 😂😂

Det er ingen tegn på at noe skjer overhodet. Men det er jo fortsatt noen dager til termindato da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...