Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, TeamWP skrev:

Åh jeg veet!! Har i over tre uker hadd alle tegn i boka på at det skal bli fødsel,utenom vannavgang😋 så er rimelig sjokkert over at jeg fremdeles går gravid , og det på OVERTID,det kom jo aaaldri til å skje meg som fikk i uke 38 som førstegangs🙄ha ha ha.....joda...

Knis...en hel masse å ignorere det der🤭vi blir nok litt smågærne ja😄

Hahaha blir helt sprø.. Hadde følt at jeg var 2 uker på overtid om jeg hadde født førsre gang i uke 38 😵 Jeg er jo også overbevist om at jeg ikke går til termin, men risikerer å bite meg selv i ræva der gitt 🙊 Fødte på termindato sist og har alltid tenkt at lillesøster kommer 4-5 dager før 😂 Vel vi får nu se! Og jeg som var redd for desemberbarn 😂😂😂

 

Sender deg masse masse fødestøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, addict skrev:

Hahaha blir helt sprø.. Hadde følt at jeg var 2 uker på overtid om jeg hadde født førsre gang i uke 38 😵 Jeg er jo også overbevist om at jeg ikke går til termin, men risikerer å bite meg selv i ræva der gitt 🙊 Fødte på termindato sist og har alltid tenkt at lillesøster kommer 4-5 dager før 😂 Vel vi får nu se! Og jeg som var redd for desemberbarn 😂😂😂

 

Sender deg masse masse fødestøv

Ja,det er jo aakkurat sånn jeg føler det! 3 uker snart nå da..41+0imårra😰

Takk👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TeamWP skrev:

Ja,det er jo aakkurat sånn jeg føler det! 3 uker snart nå da..41+0imårra😰

Takk👏🏻

39+0 på onsdag 😵 Har du vært på trivselskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

39+0 på onsdag 😵 Har du vært på trivselskontroll?

Nei. Var hos legen på siste svangerskapskontroll på fredag som var,og fikk time til vikar for fastlegen  nå til fredag...så var det visst hun som skulle sende henvisning til sykehuset for kontroll etter det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, TeamWP skrev:

Nei. Var hos legen på siste svangerskapskontroll på fredag som var,og fikk time til vikar for fastlegen  nå til fredag...så var det visst hun som skulle sende henvisning til sykehuset for kontroll etter det.

 

Krysser fingrene for at ting skjer før det 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært usikker på om jeg har drømt eller ikke - sover jo uansett dårlig på natta, så vi er vel i en zombietilstand :P Uff, hemoroider er IKKE gøy, jeg har sluppet billig unna, men nå på slutten har jeg hatt så mye nedpress at jeg merker det har kommet noe. Scheriproct (eller hva det nå heter) skal visst funke!

Artig med termin på samme dag da :) Jeg vet jo at frem til termin så er vi jo "før tida", men jeg merker jeg ikke helt stoler på at kroppen min skal skjønne når terminen er :P Har vært sprekkeferdig i en måned og OVERBEVIST om at jeg føder før tiden fordi det ikke er mulig å ha mer plass inni der, men neida! Jeg merka nettopp at bevegelsene opphørte og jeg så ned på magen min og det tøt ut det jeg antar er en rumpe og et ben, kjente så på magen og den var steinhard (som under en kynner, men det var null smerte). Ser for meg den stakkars ungen ligge i klem der inne, slik som en unge gnir nesa si opp mot et glassvindu 😂

Anonymkode: b4490...b02

Haha, jeg kan relatere meg så sykt til det du skriver. I utgangspunktet var jeg innstilt på å gå over termin, men så har ALLE tippet at jeg kom til å føde tidlig, var innom sykehuset pga de trodde jeg hadde premature rier og har generelt hatt så mye kynnere og modningstegn tidlig at jeg også ble overbevist om at det kom til å skje. Nå frykter jeg også at kroppen bare ikke finner utav hvordan den skal føde og at jeg må bli igangsatt 😂 men det er jo tullete også, det kan jo fint skje i løpet av de neste par ukene! 

Og jammen er det trangt der inne. Noen ganger strekker han ut foten langt uti sida på meg og jeg kjenner jeg får helt vondt i meg for hvor skvist han her inni der 😅 men de har det nok fint! 

Men hvor kjenner du nedpresset hen? Jeg kjenner liksom ingen ting inni, men det presser veldig ut og ned på utsiden, akkurat som det presser rett over skambenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Haha, jeg kan relatere meg så sykt til det du skriver. I utgangspunktet var jeg innstilt på å gå over termin, men så har ALLE tippet at jeg kom til å føde tidlig, var innom sykehuset pga de trodde jeg hadde premature rier og har generelt hatt så mye kynnere og modningstegn tidlig at jeg også ble overbevist om at det kom til å skje. Nå frykter jeg også at kroppen bare ikke finner utav hvordan den skal føde og at jeg må bli igangsatt 😂 men det er jo tullete også, det kan jo fint skje i løpet av de neste par ukene! 

Og jammen er det trangt der inne. Noen ganger strekker han ut foten langt uti sida på meg og jeg kjenner jeg får helt vondt i meg for hvor skvist han her inni der 😅 men de har det nok fint! 

Men hvor kjenner du nedpresset hen? Jeg kjenner liksom ingen ting inni, men det presser veldig ut og ned på utsiden, akkurat som det presser rett over skambenet.

Jeg har jo aldri gjort dette før, så vet ikke hva jeg skal kjenne etter, men spesielt når jeg reiser meg så må jeg ofte kroke meg sammen fordi det er vanskelig å rette seg opp. Kjenner ofte bevegelse langt ned, og den siste tiden er størsteparten av bevegelsene rundt/under navlen - og merker at det har presset ned i rumpa. Men på kontroll virka det ikke som at baby lå langt nede, så mulig det ikke er nedpress? 

Det er jo vondt i symfysen og merker jeg har fått «bollemus» 😆 , men aner jo ikke om dette er tegn på modning. Nå har jeg lagt planer i helgen som koster penger å avlyse, så jeg håper det er nok til å trigge fødsel 😂

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo aldri gjort dette før, så vet ikke hva jeg skal kjenne etter, men spesielt når jeg reiser meg så må jeg ofte kroke meg sammen fordi det er vanskelig å rette seg opp. Kjenner ofte bevegelse langt ned, og den siste tiden er størsteparten av bevegelsene rundt/under navlen - og merker at det har presset ned i rumpa. Men på kontroll virka det ikke som at baby lå langt nede, så mulig det ikke er nedpress? 

Det er jo vondt i symfysen og merker jeg har fått «bollemus» 😆 , men aner jo ikke om dette er tegn på modning. Nå har jeg lagt planer i helgen som koster penger å avlyse, så jeg håper det er nok til å trigge fødsel 😂

Anonymkode: b4490...b02

Jeg kjenner på mange av de samme tingene. Uansett hva det er og hva det kalles så presser nok baby ned og det er nok ikke lenge til.

I dag har jeg den tyngste dagen hittil i svangerskapet, hvor alt er tungt, motivasjonen er langt nede og jeg føler meg bare over-emosjonell. Men: en dag nærmere målet! We can do this 💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Jeg kjenner på mange av de samme tingene. Uansett hva det er og hva det kalles så presser nok baby ned og det er nok ikke lenge til.

I dag har jeg den tyngste dagen hittil i svangerskapet, hvor alt er tungt, motivasjonen er langt nede og jeg føler meg bare over-emosjonell. Men: en dag nærmere målet! We can do this 💪🏻

Håper du har gode folk rundt deg, og husk at det er lov å grine :) Dette klarer vi!

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hu som aldri føda, og ble til slutt satt i gang 13 dager over! Ballongkateter gjorde susen, fem timer etter var småtten ute 😂

Så det er ikke alltid igangsetting er helt krise 🤞

Anonymkode: bed42...975

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hu som aldri føda, og ble til slutt satt i gang 13 dager over! Ballongkateter gjorde susen, fem timer etter var småtten ute 😂

Så det er ikke alltid igangsetting er helt krise 🤞

Anonymkode: bed42...975

Godt å høre 👏gratulerer ☺️skal igangsettes imorgen 😅

Anonymkode: 49611...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hu som aldri føda, og ble til slutt satt i gang 13 dager over! Ballongkateter gjorde susen, fem timer etter var småtten ute 😂

Så det er ikke alltid igangsetting er helt krise 🤞

Anonymkode: bed42...975

Gratulerer! 😄 Noen som var veldig klar for å komme ut da med andre ord 🙊

 

Like tjukk her, våknet i 5-tiden i morges på grunn av lette rier - igjen.. Dabbet såklart av - igjen.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, addict skrev:

Gratulerer! 😄 Noen som var veldig klar for å komme ut da med andre ord 🙊

 

Like tjukk her, våknet i 5-tiden i morges på grunn av lette rier - igjen.. Dabbet såklart av - igjen.. 🙄

Eh, veldig 😂

 

Så spennende! Lykke til! Vet du hva de skal gjøre? 🙂

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hu som aldri føda, og ble til slutt satt i gang 13 dager over! Ballongkateter gjorde susen, fem timer etter var småtten ute 😂

Så det er ikke alltid igangsetting er helt krise 🤞

Anonymkode: bed42...975

Gratulerer :) vil du fortelle litt om hvordan det var å bli igangsatt? 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer :) vil du fortelle litt om hvordan det var å bli igangsatt? 

Anonymkode: b4490...b02

Eg er ikkje ho, men eg vart i gangsatt ved første fødsel, og den fødselen var mykje bedre enn fødsel nr 2 som skjedde av seg sjølv. :)  Vart satt i gang med ballong, uten noke særlig effekt ila eit døgn, difor tok dei vatnet, pluss riestimulerande drypp. 12 timar seinare var babyen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn! Har termin på mandag, men regner med å makse ut overtida denne gangen også. Var hos jordmor i går for å bli strippet, men hun fikk ikke gjort mye siden jeg ikke var særlig moden. Mykt ytterst men bom stengt lengre inn, sa hun :ler:

Har vært flere ganger på CTG-registrering, og alle gangene har pulsen til baby ligget på 170+ i begynnelsen, til tross for at den har vært helt rolig i magen. Så har jordmødre tilkalt lege, de har blitt litt bekymra, så har jeg sittet på registrering en god stund til og babyens puls har normalisert seg, så sender de meg hjem. Merker at jeg er bekymra nå, når baby har vist tegn til stress flere ganger. 

I tillegg har vektestimeringene de har gjirt av baby gått ned. Midt i desember ble han estimert til å være 15-17% over snitt til termin. Slutten av desember +9%, og i går +6%. Symfysemål har også flata ut. 

Så jaa.. jeg er bekymra, og lei, og sliten, og har vondt, og VIL BARE BLI FERDIIIIG! 

 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer :) vil du fortelle litt om hvordan det var å bli igangsatt? 

Anonymkode: b4490...b02

Selvfølgelig! 

Jeg fikk satt inn ballongkateter onsdag, og skulle komme tilbake dagen etter dersom det ikke skjedde noe. Og timene gikk, uten noen effekt.

Så vi dro da tilbake, og jordmor prøvde å dra litt i den, og den kom ganske greit ut. Neste på lista var da å begynne med disse hormonpillene, men hun skulle kjenne etter hvordan ting var først. Der ble det oppdaget at jeg egentlig var mye lenger i gang enn vi trodde, for ballongen hadde tydeligvis satt seg fast. 🙈 Så etter at den ble dratt ut og jordmor pirket litt rundt oppi der, så gikk jeg egentlig ganske raskt i rier. Ikke altfor sterke, men veldig regelmessige, kun et par måneder mellom hver, maks.

Så da bar det rett på fødestua, og derfra gikk det kast i kast, før bebis plutselig ploppet ut fem timer seinere. 🙂

Nå vet ikke jeg hvordan dette er i forhold til noe som starter av seg selv, men jeg tror nok jeg hadde en ganske enkel fødsel, sånn sett. 🙂

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hu som aldri føda, og ble til slutt satt i gang 13 dager over! Ballongkateter gjorde susen, fem timer etter var småtten ute 😂

Så det er ikke alltid igangsetting er helt krise 🤞

Anonymkode: bed42...975

Det var godt å høre! Gratulerer 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2 med nr 2. På en side nyter jeg litt å ha ham i magen da det muligens er siste gang jeg går gravid, og jeg nyter siste tid med datteren min som enebarn. Nyter å slippe våkenetter, nattamming osv 😅 formen er egentlig helt grei, men begynner å kjenne det litt i rygg og bekken nå. Har gått rundt i snart en måned og vasket ned leiligheten, vasket alt av klær og trekk, handlet inn og gjort klart (dette gjorde jeg aldri med storesøster, orket ikke), så alt er mer eller mindre helt på plass. 

Men jeg er ganske lei av å føle meg som en hval, føler meg overhodet IKKE pen som gravid, vil ha kroppen min tilbake, og ikke minst møte den lille i magen 😍 håper på fødsel hver dag/ natt, men har en følelse på at jeg må gå over tiden denne gangen også :( håper bare på at jeg slipper å bli igangsatt denne gangen 

Anonymkode: f2521...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg melder meg inn! Har termin på mandag, men regner med å makse ut overtida denne gangen også. Var hos jordmor i går for å bli strippet, men hun fikk ikke gjort mye siden jeg ikke var særlig moden. Mykt ytterst men bom stengt lengre inn, sa hun :ler:

Har vært flere ganger på CTG-registrering, og alle gangene har pulsen til baby ligget på 170+ i begynnelsen, til tross for at den har vært helt rolig i magen. Så har jordmødre tilkalt lege, de har blitt litt bekymra, så har jeg sittet på registrering en god stund til og babyens puls har normalisert seg, så sender de meg hjem. Merker at jeg er bekymra nå, når baby har vist tegn til stress flere ganger. 

I tillegg har vektestimeringene de har gjirt av baby gått ned. Midt i desember ble han estimert til å være 15-17% over snitt til termin. Slutten av desember +9%, og i går +6%. Symfysemål har også flata ut. 

Så jaa.. jeg er bekymra, og lei, og sliten, og har vondt, og VIL BARE BLI FERDIIIIG! 

 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Så ubehagelig at du kjenner på bekymringen. Husk at det er lov å mase og stille opp for seg selv, sørg for at du ikke blir glemt. Jeg aner ingen ting om disse sakene, så jeg vet ikke om det bør skape bekymring eller ikke, men jeg tenker for din del at du bør spørre og grave og mase dersom du kjenner deg utrygg.

Men angående strippingen. Var dette på en vanlig svangerskapskontroll? Jeg visste ikke at de gjor det i forkant av termin. Og jeg lurer litt på hvem som gjør det, om jordmor på helsestasjonen gjør det eller om man bør gå privat for det? Skal på svangerskapskontroll i morgen og har termin på lørdag - men vet ikke om jeg tør spør om jordmor på helsestasjonen kan gjøre det på meg 🙈

Endret av lille-sjøstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...