Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke altfor sterke, men veldig regelmessige, kun et par måneder mellom hver, maks.

Anonymkode: bed42...975

Motiverende :ler:

 

Anonymkode: ee9cb...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg titter innom her, om kjenner meg så godt igjen. Alt det der med å våkne skuffet over at jeg ikke hadde mer vondt, enn vanlige gravid på overtid smerter, til å tenke at alt er tegn på fødsel. Jeg gikk 9 dager over, vannet gikk den morningen jeg stod opp for å dra på 2.trivselskontroll. Nå er gutten 2 år om et par måneder❤️ kjekt å mimre litt tilbake, og sender dere oppmuntringsstøv med tålmodighet til de siste dagene. 😊 Ikke at jeg misunner dere som er på overtid, det er virkelig noen seige, og tunge dager. Som føles som år🤪🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Så ubehagelig at du kjenner på bekymringen. Husk at det er lov å mase og stille opp for seg selv, sørg for at du ikke blir glemt. Jeg aner ingen ting om disse sakene, så jeg vet ikke om det bør skape bekymring eller ikke, men jeg tenker for din del at du bør spørre og grave og mase dersom du kjenner deg utrygg.

Men angående strippingen. Var dette på en vanlig svangerskapskontroll? Jeg visste ikke at de gjor det i forkant av termin. Og jeg lurer litt på hvem som gjør det, om jordmor på helsestasjonen gjør det eller om man bør gå privat for det? Skal på svangerskapskontroll i morgen og har termin på fredag - men vet ikke om jeg tør spør om jordmor på helsestasjonen kan gjøre det på meg 🙈

Ja, jeg har fått beskjed om at jeg skal slippe å bekymre meg, så har lav terskel for å kontakte føden og de har lav terskel for å ta meg inn. Men jeg vil helst bare få baby ut nå, og slutte å bekymre meg. 

Jordmor gjorde det på kontroll på helestasjonen her. Hun sa at hun vanligvis ikke gjør det før termin, men jeg har vært ekstremt sliten, har hatt mye vondt og har relativt høyt blodtrykk, så hun foreslo det som en mulig løsning på å få ham ut ca til termin. Bare spør, de er helt sikkert vant til spørsmålet! :)

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, veldig 😂

 

Så spennende! Lykke til! Vet du hva de skal gjøre? 🙂

Anonymkode: bed42...975

Hva hvem skal gjøre? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg melder meg inn! Har termin på mandag, men regner med å makse ut overtida denne gangen også. Var hos jordmor i går for å bli strippet, men hun fikk ikke gjort mye siden jeg ikke var særlig moden. Mykt ytterst men bom stengt lengre inn, sa hun :ler:

Har vært flere ganger på CTG-registrering, og alle gangene har pulsen til baby ligget på 170+ i begynnelsen, til tross for at den har vært helt rolig i magen. Så har jordmødre tilkalt lege, de har blitt litt bekymra, så har jeg sittet på registrering en god stund til og babyens puls har normalisert seg, så sender de meg hjem. Merker at jeg er bekymra nå, når baby har vist tegn til stress flere ganger. 

I tillegg har vektestimeringene de har gjirt av baby gått ned. Midt i desember ble han estimert til å være 15-17% over snitt til termin. Slutten av desember +9%, og i går +6%. Symfysemål har også flata ut. 

Så jaa.. jeg er bekymra, og lei, og sliten, og har vondt, og VIL BARE BLI FERDIIIIG! 

 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Har litt samme situasjon her. Vært på føden 2 ganger pga for lite liv, og begge gangene har gjennomsnittspulsen ligget på 165-170 og topper på 190. Sist ble jeg innlagt i et døgn, og mitt symfysemål hadde SKUTT i været så jeg ble sendt rett på vekstestimering. Hun har gått fra +6% til +11% til +17% til +22% 🙄 Har ny time dagen før termin, så vi får se hvordan det går. Håper å føde før det for å si det sånn, har så mye modningsrier og piss. Og er svæææær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig! 

Jeg fikk satt inn ballongkateter onsdag, og skulle komme tilbake dagen etter dersom det ikke skjedde noe. Og timene gikk, uten noen effekt.

Så vi dro da tilbake, og jordmor prøvde å dra litt i den, og den kom ganske greit ut. Neste på lista var da å begynne med disse hormonpillene, men hun skulle kjenne etter hvordan ting var først. Der ble det oppdaget at jeg egentlig var mye lenger i gang enn vi trodde, for ballongen hadde tydeligvis satt seg fast. 🙈 Så etter at den ble dratt ut og jordmor pirket litt rundt oppi der, så gikk jeg egentlig ganske raskt i rier. Ikke altfor sterke, men veldig regelmessige, kun et par måneder mellom hver, maks.

Så da bar det rett på fødestua, og derfra gikk det kast i kast, før bebis plutselig ploppet ut fem timer seinere. 🙂

Nå vet ikke jeg hvordan dette er i forhold til noe som starter av seg selv, men jeg tror nok jeg hadde en ganske enkel fødsel, sånn sett. 🙂

Anonymkode: bed42...975

(Jeg vet hva du mener men jeg bare må!) håper du slapp å vente noen måneder mellom hver rie mens du var i fødsel😂 

Anonymkode: 0d320...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

(Jeg vet hva du mener men jeg bare må!) håper du slapp å vente noen måneder mellom hver rie mens du var i fødsel😂 

Anonymkode: 0d320...fe9

😂😂😂😂😂 Jeg er en tålmodig sjel, men der hadde grensa gått, altså 😂

 

Skulle jo være minutter....🙈

Anonymkode: bed42...975

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Hva hvem skal gjøre? 😅

Skulle ikke du settes i gang? Hva skal du settes i gang med? 😁

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ikke du settes i gang? Hva skal du settes i gang med? 😁

Anonymkode: bed42...975

Jeg skal ikke settes igang nei 😊😊 heldigvis! 🙏🏻😅 Her går vi bare og venter på rier som ikke dabber av etter 4 timer eller vannavgang 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36+4 og jeg får noen ganger for dag "støt" ned i underlivet. Ofte når jeg sitter. Det varer ett sekund så er det over. Men nok til at jeg holder på å gå overende. Innomellom for jeg også støt nedover ett lår.

Er det dette som kalles falske rier? Nedpress? 

Anonymkode: 839bb...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager igjen her.. føler det er så lenge til😕 

sover dårlig om nettene, har mye menssmerter i mage og rygg på natt og avogtil på dagen og en del nedpress. Ellers ingen tegn. Har ikke sett noe slimpropp eller noe særlig utflod, er nesten helt tørt der nede.. 

idag våkna jeg og var litt uggen og kvalm i formen. Har ikke feber men føltes slik ut. Kanskje det er ett tegn?! Er førstegangs så alt blir tolka som tegn her 😅

Anonymkode: 07b1a...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, addict skrev:

Der gikk vannet! 😍

DA er det ikke lenge til baby! Lykke til🤗🌷

 

 

 

 

 

 

Og neida...ikke en smule misunnelig😁☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, TeamWP skrev:

DA er det ikke lenge til baby! Lykke til🤗🌷

 

 

 

 

 

 

Og neida...ikke en smule misunnelig😁☝️

Nei åh, nå kommer hun snart 😍 har sendt mannen tilbake i seng, men har ikke sjaaans til å sovne igjen selv 🤪 Ligger bare og venter på rier.

 

Sender over litt ekstra fødestøv til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Nei åh, nå kommer hun snart 😍 har sendt mannen tilbake i seng, men har ikke sjaaans til å sovne igjen selv 🤪 Ligger bare og venter på rier.

 

Sender over litt ekstra fødestøv til deg!

Nei dæggern,hadde ikke fått sovet jeg heller da nei🤩 eh... det gjør jeg jo ikke uansett da🤭så...

 

Takk😃☝️🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37 å har begynt å kaste opp igjen :( Itellegg til helt ekstremt vondt i ryggen så var hos kiropraktor igår å klarte selvsagt å kaste opp der,sååå pinlig!

Anonymkode: 0cf1c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til, Addict!!!

Vært på siste jordmorkontroll og fått nummer å ringe neste uke for igangsettelse. Baby virker å stortrives i magen, dessverre 😩 Så da har jeg en uke på meg til å forbedrede meg på å bli igangsatt, håper virkelig noe skjer snart!

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Får masse tak, og tenker "hmm, kanskje det starter nå?", og i dét jeg tenker det så slutter takene å komme. Blir gæren! @addict, hvordan ligger du an? 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere hatt babyshower? :) 

Anonymkode: 7c5e4...29e

Nei. Heldigvis 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...