Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg tror jeg trenger masse fødestøv!! 😂😂

Det er ingen tegn på at noe skjer overhodet. Men det er jo fortsatt noen dager til termindato da :) 

PLUTSELIG skjer det! Hadde ingen tegn med nr 1 og vips så gikk vannet 😄🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Februarbarn er like fint det òg🤭 har et av sorten fra før😍

Økedøgn allerede @addict? Går d an? Da er det vel det lille har styra med inatt da🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TeamWP skrev:

Februarbarn er like fint det òg🤭 har et av sorten fra før😍

Økedøgn allerede @addict? Går d an? Da er det vel det lille har styra med inatt da🙄😂

I følge ammehjelpen så forventes de to første økedøgnene mellom 7-10 dager gammel, og så mellom 2-3 uker. De er 13 dager i dag så det kan stemme ganske bra 😅 Lenket til puppen i sofaen, og det skal kun soves OPPÅ mamma. Ikke pappa 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er LEI! 😅

Kun i uke 33, så ønsker selvsagt at babyen blir i magen i noen uker til.. Men jeg har vært gravid to ganger i 2018, men mistet første gangen. Så føler jeg snart har vært gravid i 1 år nå... 🙈 Noen andre i lignende situasjon? 

Anonymkode: 62431...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er LEI! 😅

Kun i uke 33, så ønsker selvsagt at babyen blir i magen i noen uker til.. Men jeg har vært gravid to ganger i 2018, men mistet første gangen. Så føler jeg snart har vært gravid i 1 år nå... 🙈 Noen andre i lignende situasjon? 

Anonymkode: 62431...36b

Evig gravid her også. 3-4 mnd i slutten av 2017/begynnelsen av 2018. Ble gravid etter ca 3 mnd igjen, og har nå kommet til termin  igjen. Føles som et evigvarende svangerskap, og jeg er så lei!

Anonymkode: 0e90c...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i morgen. Jordmor i dag. Ikke moden i det hele tatt, alle kynnere har gitt seg, ungen er ikke festet og står fortsatt høyt, ingen nedpress, ingen mensmurringer. Er redd dette blir en igangsatt fødsel på overtid 😫

Jeg orker ikke!

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Termin i morgen. Jordmor i dag. Ikke moden i det hele tatt, alle kynnere har gitt seg, ungen er ikke festet og står fortsatt høyt, ingen nedpress, ingen mensmurringer. Er redd dette blir en igangsatt fødsel på overtid 😫

Jeg orker ikke!

Anonymkode: bbe23...0de

Får man keisersnitt hvis ungen ikke har festet seg? 

Anonymkode: 839bb...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man keisersnitt hvis ungen ikke har festet seg? 

Anonymkode: 839bb...20f

Nei, helt vanlig forløp selv om ungen ikke er festet. Det er jo ganske vanlig at de ikke er festet på flergangsfødende. Jeg er derimot førstegangs...

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 39 om to dager. Nå er jeg så dritt lei av den svære magen, stygge puppene og den feite tunge kroppen at jeg kaster opp snart🤢 Er jo BARE ulemper. Sover dårlig, grusom halsbrann så ille at jeg nesten ikke sover om natta, tungpust av å gå til kjøkkenet og tilbake, rævva kondis, kynnere og ørten dobesøk ila dagen... og bare det å snu seg om natta...enn om man bare kunne hatt en personheis, det hadde vært så utrolig digg! Men nå vil jeg bare ha ut den ungen 😭😭

 

Endret av Sizz-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sizz- skrev:

Uke 39 om to dager. Nå er jeg så dritt lei av den svære magen, stygge puppene og den feite tunge kroppen at jeg kaster opp snart🤢 Er jo BARE ulemper. Sover dårlig, grusom halsbrann så ille at jeg nesten ikke sover om natta, tungpust av å gå til kjøkkenet og tilbake, rævva kondis, kynnere og ørten dobesøk ila dagen... og bare det å snu seg om natta...enn om man bare kunne hatt en personheis, det hadde vært så utrolig digg! Men nå vil jeg bare ha ut den ungen 😭😭

 

Nei, huff da. Da skal ikke jeg klage, selv om jeg er over 40 uker... Er jo feit og fæl, med stygge pupper jeg og. Men har ingen andre plager enn litt vondt bekken, kan fortsatt gå turer, trene litt styrke og svømme. Også er jeg oppe én gang i løpet av natta for å gå på do. Men det er det 😅

Jeg er bare lei av å vente jeg...

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, huff da. Da skal ikke jeg klage, selv om jeg er over 40 uker... Er jo feit og fæl, med stygge pupper jeg og. Men har ingen andre plager enn litt vondt bekken, kan fortsatt gå turer, trene litt styrke og svømme. Også er jeg oppe én gang i løpet av natta for å gå på do. Men det er det 😅

Jeg er bare lei av å vente jeg...

Anonymkode: bbe23...0de

Alle kan vi klage, jeg har ikke mer rett til det enn deg, mente ikke det🙂 håper du får ut ungen snart du også, 40 uker er mer enn nok 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Termin i morgen. Jordmor i dag. Ikke moden i det hele tatt, alle kynnere har gitt seg, ungen er ikke festet og står fortsatt høyt, ingen nedpress, ingen mensmurringer. Er redd dette blir en igangsatt fødsel på overtid 😫

Jeg orker ikke!

Anonymkode: bbe23...0de

Er det første? 

Jeg trodde også jeg måtte bli igangsatt, men kroppen fikset det selv noen dager før planlagt igangsettelse. I ettertid kjenner jeg at jeg gjerne skulle ha blitt igangsatt, for da hadde jeg iallefall hatt kontroll på når istedet for å være så himla utålmodig.

3 timer siden, Sizz- skrev:

Uke 39 om to dager. Nå er jeg så dritt lei av den svære magen, stygge puppene og den feite tunge kroppen at jeg kaster opp snart🤢 Er jo BARE ulemper. Sover dårlig, grusom halsbrann så ille at jeg nesten ikke sover om natta, tungpust av å gå til kjøkkenet og tilbake, rævva kondis, kynnere og ørten dobesøk ila dagen... og bare det å snu seg om natta...enn om man bare kunne hatt en personheis, det hadde vært så utrolig digg! Men nå vil jeg bare ha ut den ungen 😭😭

 

Bare å glede seg til tiden etter, fascinerende hvordan kroppen endrer seg! Jeg måtte ta hastekeisersnitt og hadde mye vondt i dagene etter, men følelsen når smertene begynner å gi seg og du har en slapp bolledeig til mage fremfor sprengt basketball er forfriskende 😆

Tisse gjør jeg like mye, maaaaasse væske som skal ut plutselig!

Anonymkode: b4490...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det første? 

Jeg trodde også jeg måtte bli igangsatt, men kroppen fikset det selv noen dager før planlagt igangsettelse. I ettertid kjenner jeg at jeg gjerne skulle ha blitt igangsatt, for da hadde jeg iallefall hatt kontroll på når istedet for å være så himla utålmodig. 

Anonymkode: b4490...b02

Ja, det er første, så jeg er jo forberedt på å gå over. Men hadde nok håpet på at jeg skulle hatt noen tegn til at fødselen nærmet seg nå, dagen før termin...

Jeg har vært plaget med mye kynnere tidligere i svangerskapet, vonde også, men nå er det helt stille, og det har det vært i en uke nå. Ingen tegn til slimpropp heller. Lever i et vakum bare.

 

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offisielt en venter jeg også nå, har gått 40 uker i dag. Ingen antydning til noe. Svake kynnere når jeg går tur, men ingen smerter eller noe. Ikke sett snurten til noen slimpropp heller. Hodet har visst festet seg da, ifølge jordmor. Men er forberedt på at dette kan ta sin tid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+5 i dag 😑 har nesten gitt opp at ungen skal komme ut nå. Har hatt litt økte kynnere de siste dagene, men ellers ingen tegn til fødsel. Blir igangsatt om et par dager om ingenting skjer til da 😔

Anonymkode: 0e90c...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, popstar skrev:

Offisielt en venter jeg også nå, har gått 40 uker i dag. Ingen antydning til noe. Svake kynnere når jeg går tur, men ingen smerter eller noe. Ikke sett snurten til noen slimpropp heller. Hodet har visst festet seg da, ifølge jordmor. Men er forberedt på at dette kan ta sin tid 🙈

Da er vi nesten likt, to dager som skiller. 😊 heia heia!

Jeg har ikke mens-termin før 11. Februar, så jeg skal prøve å ikke bli skikkelig skikkelig utålmodig før det.

Greit med festet hode da, jeg vet ikke hvorfor min ikke vil feste seg...

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39+3 idag og en uke til termin!

Jeg lurer på om den berømte slimproppen kanskje kom idag. Ett kjapt (og kvalmt) Google bildesøk gjør ihvertfall at jeg tror det. 

Tenkte at "ja men da skjer vel ting ila dagen da!" Viser seg at den kan gå flere uker før fødsel! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er første, så jeg er jo forberedt på å gå over. Men hadde nok håpet på at jeg skulle hatt noen tegn til at fødselen nærmet seg nå, dagen før termin...

Jeg har vært plaget med mye kynnere tidligere i svangerskapet, vonde også, men nå er det helt stille, og det har det vært i en uke nå. Ingen tegn til slimpropp heller. Lever i et vakum bare.

 

Anonymkode: bbe23...0de

Jeg hadde null tegn frem til 2 dager før fødsel. Slimproppen gikk etter stripping og vannet gikk ikke før jeg var underveis i fødsel. Men de siste ukene er kjempekjipe, ingen tvil om det! Mitt beste råd til dere som er utålmodige er å legge bort termindatoen og heller fokusere på dato for igangsettelse, på den måten har dere en endelig sluttdato og kan heller bli gledelig overrasket :) 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde null tegn frem til 2 dager før fødsel. Slimproppen gikk etter stripping og vannet gikk ikke før jeg var underveis i fødsel. Men de siste ukene er kjempekjipe, ingen tvil om det! Mitt beste råd til dere som er utålmodige er å legge bort termindatoen og heller fokusere på dato for igangsettelse, på den måten har dere en endelig sluttdato og kan heller bli gledelig overrasket :) 

Anonymkode: b4490...b02

Du var i det minste moden nok til å bli strippet da, da har jo kroppen begynt å forberede seg litt. Jeg ble sjekket i dag, og det var null modning, helt lukket og umulig å strippe 😫

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg er så blank her, men hva mener dere med at dere har blitt strippet?

Er det noe man gjør på overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...