Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Gasellen skrev:

Sorry at jeg er så blank her, men hva mener dere med at dere har blitt strippet?

Er det noe man gjør på overtid?

Tror jordmoren røsker i livmorstappen, men jeg er langt ifra sikker så noen må bare rette meg om jeg tar feil!

Anonymkode: 0d320...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jordmoren røsker i livmorstappen, men jeg er langt ifra sikker så noen må bare rette meg om jeg tar feil!

Anonymkode: 0d320...fe9

Au! Det framskynder fødsel da eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gasellen skrev:

Au! Det framskynder fødsel da eller ?

Jeg ble strippet med første, det var AU ja. Jordmor stakk da fingrene inni åpningen på livmortappen og rev litt i fosterhinnen. Derfor en må være litt moden, så fingrene kommer til. Det kom litt blod etterpå, og smerten gikk over ganske fort. 

Anonymkode: f77bc...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var i det minste moden nok til å bli strippet da, da har jo kroppen begynt å forberede seg litt. Jeg ble sjekket i dag, og det var null modning, helt lukket og umulig å strippe 😫

Anonymkode: bbe23...0de

Jeg ble strippet 5 dager på overtid, så mye kan skje med deg enda :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jordmoren røsker i livmorstappen, men jeg er langt ifra sikker så noen må bare rette meg om jeg tar feil!

Anonymkode: 0d320...fe9

Stemmer, det heter også hinneløsning :)

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med et pang i natt, og bare "shit, rier! Jeg vil ikke føde!". 😂 men det ser ut til å ha vært noen skikkelig vonde kynnere bare. Kanskje ikke helt fødeklar allikevel. Termin i dag! 😊

Anonymkode: bbe23...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan se ut som jeg har pådratt meg svangerskapsforgiftning 😩

Ikke alvorlig grad men jeg får ekstra oppfølging nå. Heldigvis er det bare for baby å komme hvis jeg må settes igang ellernoe. 

Noen her inne som har hatt Svangerskapsforgiftning før? Jeg merker ingenting annet enn synsforstyrrelser nemlig. Men urinprøve og blodtrykk tilsa noe annet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Våknet med et pang i natt, og bare "shit, rier! Jeg vil ikke føde!". 😂 men det ser ut til å ha vært noen skikkelig vonde kynnere bare. Kanskje ikke helt fødeklar allikevel. Termin i dag! 😊

Anonymkode: bbe23...0de

Hvordan går det? Er bebis kommet ut?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gasellen skrev:

Hvordan går det? Er bebis kommet ut?:) 

Nei, ingen baby her. Står fortsatt like høyt i bekkenet, og ingenting skjer. I dag har jeg desperat prøvd å løpe i trappene i blokka...

Ingen kynnere, ingen murringer, ingen nedpress(naturlig nok, siden ungen ligger nærmere ribbeina mine, enn utgangen).

Jeg tror nok jeg må vente på igangsetting til helgen igjen. Begynner å grue meg mer, for føler jeg får en gigaunge.

Hvordan er ståa der?

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen baby her. Står fortsatt like høyt i bekkenet, og ingenting skjer. I dag har jeg desperat prøvd å løpe i trappene i blokka...

Ingen kynnere, ingen murringer, ingen nedpress(naturlig nok, siden ungen ligger nærmere ribbeina mine, enn utgangen).

Jeg tror nok jeg må vente på igangsetting til helgen igjen. Begynner å grue meg mer, for føler jeg får en gigaunge.

Hvordan er ståa der?

Anonymkode: bbe23...0de

Skal innom en der legesjekker neste uke ifm at de tror jeg har svangerskapsforgiftningen og at det skal bookes time til overtidskontroll. Håper noe skjer ila helga men ser mørkt ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 3.februar, 13 dager over tida!

Igangsatt med ballong og gelé uten effekt  annet enn vonde, ineffektive rier i et drøyt døgn. Super fødsel når den omsider kom i gang, fra 1.5-10cm på 3 timer, ni minutter pressing og bare et par pyntesting. Stor unge på 4500 gr og 53 cm, 39 cm rundt hodet. Føding er kult!! 

Lykke til dere som enda venter! 

Anonymkode: ee9cb...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter veldig... Er.så.lei. 

38+0 i dag, så kan være nesten 4 uker igjen. Dør litt inni meg av den tanken merker jeg. Samtidig gruer jeg meg skikkelig til å føde :( 

Anonymkode: 2b109...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fødte 3.februar, 13 dager over tida!

Igangsatt med ballong og gelé uten effekt  annet enn vonde, ineffektive rier i et drøyt døgn. Super fødsel når den omsider kom i gang, fra 1.5-10cm på 3 timer, ni minutter pressing og bare et par pyntesting. Stor unge på 4500 gr og 53 cm, 39 cm rundt hodet. Føding er kult!! 

Lykke til dere som enda venter! 

Anonymkode: ee9cb...f5f

Åh gud, det er jo skrekken for meg, en så stor baby 😅 Bra det gikk bra med deg og du er fornøyd med fødselen da! Gratulerer så mye!! 😁

Var det noen indikasjon på at babyen skulle bli stor? Jeg var av ulike årsaker på en ultralyd og vekstestimering i uke 37. Baby ble da estimert til 2900 gram og om den følger kurven så skulle jeg ende rett rundt 3500 ved termin. Men det er jo litt feilmargin på disse estimeringene.

Var det din første?

Anonymkode: bbe23...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh gud, det er jo skrekken for meg, en så stor baby 😅 Bra det gikk bra med deg og du er fornøyd med fødselen da! Gratulerer så mye!! 😁

Var det noen indikasjon på at babyen skulle bli stor? Jeg var av ulike årsaker på en ultralyd og vekstestimering i uke 37. Baby ble da estimert til 2900 gram og om den følger kurven så skulle jeg ende rett rundt 3500 ved termin. Men det er jo litt feilmargin på disse estimeringene.

Var det din første?

Anonymkode: bbe23...0de

Han var estimert til noen % over snittet. Men han var større enn de trudde, ja. Men det var virkelig ikke noe problem, han var som sagt ute på 9 minutter og bare et par små sting. Fødte en på 4200 for noen år siden, bare et par småsting da og. :)

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor tippet min er 3,5-3,7 kg ca. Skal være så stygg og si at jeg håper han/hun ikke er særlig mye større. Skal tross alt ut også! Jeg grøsser hver gang noen på "Fødeavdelingen" ligger og vræler i lystgassmaska og det kommer en enorm baby med hode på strl med en håndball liksom.. Au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gasellen skrev:

Jordmor tippet min er 3,5-3,7 kg ca. Skal være så stygg og si at jeg håper han/hun ikke er særlig mye større. Skal tross alt ut også! Jeg grøsser hver gang noen på "Fødeavdelingen" ligger og vræler i lystgassmaska og det kommer en enorm baby med hode på strl med en håndball liksom.. Au!

Det trenger ikke være noe værre å føde en baby på 3.5 kg, enn en på 2.9 kg :)

Mi var 3970 ish, og det gikk heelt fint :)

Man får heller tenke at baby har mer å gå på, skulle det bryte ut sykdom i heimen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper på under 4 kg her. Men mer bekymret for hodeomkrets. Samboer hadde 38, det håper jeg at jeg slipper. Hodet mitt var 34, satser på at baby slekter på meg der.

For hver dag som går nå så tenker jeg på alle klærne jeg har i 50, som sikkert ikke kommer til å passe 😅 heldigvis har vi arvet det meste, bare kjøpt et par plagg selv, men det er fortsatt klær jeg har lyst til å bruke 🤞

Anonymkode: bbe23...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte bare snakk om en cm eller to rundt hodet, og når man først presser noe svært ned gjennom fødselskanalen så er det liksom gjort, da spiller ikke noen 100 gram eller noen cm noen stor rolle :ler:

Anonymkode: ee9cb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min estimert til 4 kilo ved termin :( Livredd for overtid... Forrige var akkurat 3 kilo, synes det var vondt nok.. 

Anonymkode: 2b109...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er min estimert til 4 kilo ved termin :( Livredd for overtid... Forrige var akkurat 3 kilo, synes det var vondt nok.. 

Anonymkode: 2b109...72e

Det kan være de bommer. Vet om flere som har fått beskjed om at de er større enn det de viste seg å være, så jeg har inntrykk av at de oftere tar feil den veien enn andre. 

Så lenge jeg ikke revner fra A til Å. Det er skrekken. Smerten skal jeg klare. Det er eventuelle skader jeg er så jækla redd for. Man hører så mye skrekkhistorier om lekkasjer og sexliv som aldri blir det samme 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...