Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne

flowerpower

Anbefalte innlegg

God helg, maisen! Håper det blir kjempekoselig i Oslo!! Skulle gjerne vært med, men jeg lover å bli med neste gang (det kommer vel flere sjanser) om det så er på selveste lille julaften!! Akkurat NÅ skal jeg hive meg over bøkene. Jeg tenker fortsatt at jeg skulle vært med dere i dag, men har ikke bil i dag, og alt styret rundt tar tid og gjør at jeg ikke får lest. Og nå har jeg 6 dager med i dag på å komme gjennom pensum (har fri fra jobben siste uken før eksamen, så det er NÅ det skal skje liksom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Unger på zoologisk hage er en artig opplevelse for både små og store. Vi var der en del da jeg bodde i Oslo og jobbet i barnehage. Så mange blide ansikter som lyser opp samtidig :-D

Tusen takk for mange fine innlegg i dagboka mi Maisen. Jeg kikker innom både titt og ofte men er ikke i form til å sitte foran pc`n for tiden. Kommer sterkere tilbake :P

Ønsker deg en fortsatt fin helg og godt tur til Oslo :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :P

Møtet i Oslo i går ble kjempebra, englefjes :hoppe:

Vi ble 12 stykker og behovet for å prate med "likesinnede" var så stort at vi "glemte" at vi skulle til byen etterpå :sjarmor: Men, 4 av oss havnet på Egon ved Jernbanetorget, og satt der og hadde det koselig til bussene til 2 av oss skulle gå.

Så nå har vi begynt å snakke om ("fable" om???) å sykle Rallarvegen, gå Besseggen og selvsagt møtes på jazzfestivalen. :P Vi kan jo ta et treff der under festivalen :wink:

Det ble en lang dag, men under over alle under: hodepinen var borte på morgenen så jeg kunne reise innover :klappe: Jeg hadde alliert meg med ei annen som kunne ta over "ledelsen" om jeg fikk migrene og det reddet meg nok!

Akkurat nå har jeg hatt te-besøk :hjerter: ÅÅÅH, han lukter sååååå deilig, og er en så herlig fyr. Men, jeg har nok innsett nå at vi ikke kommer til å bli noe annet enn veldig gode venner. Er kjempetakknemlig for at vi er det ihvertfall :sjenert: (selvom det er litt trist også,da :grine: )

englefjes sa:"jeg lover å bli med neste gang (det kommer vel flere sjanser) om det så er på selveste lille julaften!"

Som du skjønner blir det absolutt flere sjanser!!! Og helt til lille julaften venter vi ikke :wink: Klart du må konsentrere deg om eksamen nå. :blomst: Lykke til!

~Alwa~ sa:" er ikke i form til å sitte foran pc`n for tiden. Kommer sterkere tilbake"

Det er trist å se at du ikke er i form nå (skal besøke boka di etterpå), men at du kommer sterkere tilbake det er jeg sikker på :kose:

Vi skal nok ikke i zoologisk hage, men zoologisk museum. På Tøyen ligger både Munch-musèet, Botanisk hage, Zooligisk museum og Geologisk museum. Alle de stedene er utrolige både for unger og voksne :Nikke:

På Munch-musèet har jeg vært med barnehagegrupper og fått skikkelig omvisning. De amerikanske turistene som så oss ga seg over for 6-åringene som satt som fjetret og hørte etter hve guiden sa!

På Zoologisk museum er det alle slags dyr satt opp i sine rette omgivelser, og noen med lyder (Tiurleik, fuglefjell o.a.)

På Geologisk er det mest steiner, men også ordentlig dinosaurskjellett.

Botanisk Hage har utrolige mange flotte planter, blomster og trær. Idag hadde de visst loppemarked med stiklinger!!!!!

I morgen er det akkurat 1 måned igjen til jazzfestivalen starter,- gleeeeder meg :rosasmil: Selvom jeg pleier å være utslitt av stresset de første dagene (som er da jeg her mest å gjøre) og bare har lyst til å legge meg ned og grine, så er det kjempemoro og jeg treffer så mange koselige mennesker :danse: Og selvsagt får jeg jo høre "litt" musikk også, da :plystre: og siden jeg jobber mest på dagen, hender det at det blir litt :perebrus:

Klemz til dere alle som er innom her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at møtet gikk så bra. Det er viktig å ha noen likesinnede å snakke med. Da vet jo alle hva det dreier seg om.

Tøyenområdet er herlig. Der har jeg vært med barn mange ganger - og alltid vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det var vellykka. Regna jo med det. Jeg har jo bare visst om treffet og det arbeidet du har gjort i kort tid, jeg, men neste gang skal jeg sette av tid til det, og jeg gleder meg veldig!

Rallarvegen og Besseggen høres kjempefint ut. Og jazz selvsagt. Da er jeg i alle fall med.

Litt trist at han vennen bare blir venn hvis tanken din var at han ikke bare skulle være venn! Håper det ordner seg sånn at du blir aller mest fornøyd og glad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jupp, har vært innom zoologisk museum også, men det var alene og barnehagen. Like spennende det også, og spesielt på geologisk med dinosaurer :roll:

Men synes ikke geologisk var så stort jeg :-?

Håper du får en fin dag i morgen da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten hilsen fra en kald Østlending :( Men, han tyskeren har spådd tropesommer på seinsommeren, så jeg gleder meg :hoppe:

Ikke for det, sommeren pleier å komme med jazzfestivalen, så om 1 måned akkurat.......

I dag har jeg hatt besøk av venninnen min som har hund,- koselig! Den er så skjønn, jeg vil ha :sur:

Og samtidig hadde jeg besøk av :plystre: ... :hjerter:

På formiddagen var jeg hos psykologen, det ble ikke hypnose, men undervisning! Han skal ha meg til å lære selvhypnose :P Vi får se da om jeg får det til.....

Takk for hilsen Fighter :vinke:

Bettie sa:

"Det er viktig å ha noen likesinnede å snakke med. Da vet jo alle hva det dreier seg om."

Ikke dumt det,nei. Dessuten er det mange som tror de er alene med denne diagnosen og da er det nok godt å finne ut at vi er mange! Har du en sånn gruppe du kan snakke med, Bettie? Finnes vel det også,tror jeg?

englefjes sa:

"Litt trist at han vennen bare blir venn hvis tanken din var at han ikke bare skulle være venn! Håper det ordner seg sånn at du blir aller mest fornøyd og glad...."

Det er dessverre sånn med sjelevenner enkelte ganger :roll: Men, om vi kan være sånne venner som vi er nå, så er det ikke så ille skjønner du :wink: Vi har en utrolig kontakt, men er på forskjellig sted i livet. Han er jo bare 32 og ønsker seg familie og barn , jeg er i overgangsalderen og kan absolutt ikke tenke meg barn selvom det skulle gå an fysisk :-?

Men, vi har veldig stor glede av hverandre og til god hjelp både når den ene sliter og når vi har drømmer som skal tydes :P

At det ikke bare er meg som synes det, vises jo på at han sender meg sms'er om han har vært på nachspiel med ei dame og angret, at det er han som tar mest kontakt, at nå kommer han til te uten å ringe på forhånd og "bestille" tevann osv.

Men, jeg er nå litt svak for han, da :hjerter: (og så lukter han såååå godt :sjarmor: )

Lærte et lite vers da jeg lå på sykehus for evigheter siden:

"Du har en kjærest men vet det ikke

han elsker deg men han tør ikke

for alle sier han bør ikke"

Eller noe sånt :Hehe:

~Alwa~ sa:

"Men synes ikke geologisk var så stort jeg "

Er egentlig litt enig, men det ser ut til at ungene synes det er ok. Ikke for det, jeg synes steiner er kjempespennende, går nesten alltid med en i lomma eller rundt halsen :wink:

Det er jo bare sånn jeg er, vettu,- litt "alternativ" :wink:

Håper alle har det ok? Hodepinen og resten av plagene kroppen min har, har faktisk ikke vært så ille nå :o godt å få litt pauser!

Mange varme :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har du kun vært medlem siden mars altså? :o

Jeg føler jeg har "kjent" deg en evighet og at du har vært her mye lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du er som alltid full av livsglede og stråler som en sol hører jeg, Maisen :tommelsmil:

Fortsett i det uendelige med det :Nikke: Selv om det selvsagt er lov å bytte på litt også dersom man skulle føle for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

så koselig det virker som du har hatt det :)

Jeg er bare innom på snarvisitter i kveld, holder meg litt oppdatert... deilig å endelig sitte foran dataen igjen, om enn bare for en liten stund..

sove godt:D :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maisen

Jeg har bestemt meg for å tro på den tyske værspåeren, for jeg skal ha ferie i slutten av juli. Jeg håper jo selvsagt på mange varme dager før det, da, for det er jo en stund til slutten av juli.

Godt at vondtene dine har tatt seg en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi hatt et nydelig vær :hoppe: Sola har vært fremme nesten hele tiden og da var det varmt og godt. Hadde sløv dag i dag, uten spesielle avtaler,- deilig :wink:

Men, jeg fikk jo te-besøk i dag også + at vi tok en tur på kafè da han var ferdig på jobben :sjarmor:

Nå har jeg fått lagt digital-bildene mine inn på Foto Knudsen. Vet ikke om det er lurt eller ikke, men håper jeg har gjort noe smart,da :o Kan jo lagre dem der gratis i 3 år, og da gjør det jo ikke noe om pc'en krasjer. Dessuten er det lett å lage ordentlige bilder osv

Traff på eldste nevøen min i byen,- han er bare så skjønn :P Han er jo 16, men tante får klem selvom kompisene ser på og han er blid og god.

Snakk om skolegang! Det er enda 2 uker igjen av 10.kl men de er allerede ferdig med eksamener :klø: Så nå skal de vel bare suse mot avslutning og ferie,da :wink:

~Alwa~sa:

"Har du kun vært medlem siden mars altså?"

Stemmer nok det,ja :klø: Kan det tyde på at jeg bør ta ei lita pause, tro? At jeg har vært litt for aktiv her inne? Hm, vi får se........

Nei, tror ikke jeg tar pause enda ihvertfall :rosasmil:

"Du er som alltid full av livsglede og stråler som en sol hører jeg, Maisen" Takk skal du ha Kafka, jeg gjør så godt jeg kan :sjenert:

Takk skal du ha Seroxata, koselig med en rødhåret på besøk, vet du :wink:

Bettie sa:

"Jeg håper jo selvsagt på mange varme dager før det, da, for det er jo en stund til slutten av juli"

Bare vent å se, når jazzfestivalen her begynner 6. juli da kommer sommeren :hoppe: Pleier det, faktisk!!

"Godt at vondtene dine har tatt seg en pause."

Ja korte pauser er det, men de er gode :roll: Men, akkurat nå prøver ryggen å fortelle meg at jeg skal ta en pause, så jeg sier nok snart takk for i kveld.

Klemz til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke du trenger å jobbe så hardt for det jeg, Maisen - det kommer nok ganske lett til deg skulle jeg tro :Nikke:

Uten at det ikke betyr at det er viktig å jobbe med å være posetiv selvsagt, for det er såklart viktige saker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:vinke:

Heia Dronninga :)

Høres lurt ut å lagre digitalbilder på foto Knutsen, er jo en tragedie og miste. Jeg lagrer overallt jeg er litt sånn miste paranoid tror jeg, en psykose nevrose :ler::ler2:

Nei uff, nå tuller jeg :ler: Jeg lagrer på bloggen og på cd og på data :oops: Ikke alt, men det jeg synes er viktig :)

Hadde vært utrolig stilig å dra på jazz festival da, men er alle konsertene på kvelden? Sent?

Er så koselig å lese i dagboka di, den er positiv og full av liv..... Hørtes ut som et koselig møte med vennen din :hjerte:

Håper du har en fin kveld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chrizzy, hvis du går inn på programmet ser du at noen begynner på ettermiddagen også.

Også har vi egen barnival med mye spennende forestillinger for barna :P

Ja, vennen min er koselig,han skjønner du :P

Takk, Kafka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne dagen har vært fin.

Jeg bestemmer meg for å stole på din værprognose. Jazzfestival + pent vær = sant

Det er noen år siden jeg var på jazzfestival sist. Det var i Kongsberg - en flott konsert i det store rommet i gruven. Bare stedet var nok til å sette en i god stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...