Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her fått lov til å ha nytt ferskforsøk selv om dere har (et) egg på frys? 

Tenk om vi endelig blir klar for innsett, men så overlever det ikke tining, liksom 😱

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det satt inn en 5dagers blasto 🤞🏻To blasto er fryst ned i går kveld og det er enda fem til de følger med på som de skal vurdere gjennom dagen, de som fortsetter å utvikle seg fint fryses ned i dag eller i morgen. Tydelig at det var ICSI som skulle til 🙏🤩 

• Liker 11
Skrevet

Må man vente helt til menstruasjon for å vite om det evt ikke gikk eller kan man når som helst begynne å blø? Eller hva skjer egentlig om egget ikke fester seg? 

Anonymkode: 8a891...436

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Da er det satt inn en 5dagers blasto 🤞🏻To blasto er fryst ned i går kveld og det er enda fem til de følger med på som de skal vurdere gjennom dagen, de som fortsetter å utvikle seg fint fryses ned i dag eller i morgen. Tydelig at det var ICSI som skulle til 🙏🤩 

Å så bra ❤️❤️

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man vente helt til menstruasjon for å vite om det evt ikke gikk eller kan man når som helst begynne å blø? Eller hva skjer egentlig om egget ikke fester seg? 

Noen kan begynne å blø mye tidligere enn det man egentlig skulle ha gjort, det kan være tegn på at progesteronstøtten har vært for svak. Noen begynner å blø på slutten av de to ukene til tross for støttebehandling, mens andre må slutte med støttebehandling helt før blødningen kommer. Det er ikke slik at alle går til de to ukene har gått før de får bekreftelsen på at det ikke gikk, det er veldig individuelt. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk vite i dag at vi har 4 blasto på frys 😊

Får murringer og så litt rosa i mine "Crinone-rester" (🙄) i går, samme som jeg hadde forrige gangen når jeg fikk en positiv test. Det er så vanskelig å ikke tenke for mye på alt slags symptomer i denne ventetiden 😂 

• Liker 6
Skrevet
34 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Noen kan begynne å blø mye tidligere enn det man egentlig skulle ha gjort, det kan være tegn på at progesteronstøtten har vært for svak. Noen begynner å blø på slutten av de to ukene til tross for støttebehandling, mens andre må slutte med støttebehandling helt før blødningen kommer. Det er ikke slik at alle går til de to ukene har gått før de får bekreftelsen på at det ikke gikk, det er veldig individuelt. 

Takk, så progesteronen kan gjøre at du ikke får blødning selv om egget ikke festet seg også? Blæææh 😕

Skrevet
28 minutter siden, Avianna skrev:

Fikk vite i dag at vi har 4 blasto på frys 😊

Får murringer og så litt rosa i mine "Crinone-rester" (🙄) i går, samme som jeg hadde forrige gangen når jeg fikk en positiv test. Det er så vanskelig å ikke tenke for mye på alt slags symptomer i denne ventetiden 😂 

Gratulerer med så mange på frys! Det tar så lang tid og teste 😕

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med så mange på frys! Det tar så lang tid og teste 😕

Ventetiden er lang. Ikke selve testingen 😂😂

• Liker 1
Skrevet

Grattis som ruger, @Patriotpaula 🌸 Fantastiske resultater da😍

Assa denne tiden er til å bli tussete av. Først så vil man at Riksen ringer med resultatet på befruktning, så vil man at de IKKE ringer før innsett, så vil man at de ringer med resultateter på frys. 

Hvis de ringer i dag så har noen av de resterende 7 eggene jeg hadde på lørdag etter innsett, klart seg til frys. Hvis de IKKE ringer, har jeg ingen😕

Kjenner jeg holder pusten😶

Koser meg som ruger da, liker følelsen og den indre roen jeg har av å vite at jeg har et befruktet egg i magen. Så får resultatet om 14 dager bli som det blir, intet mer jeg kan gjøre💜

• Liker 6
Skrevet

Tenker dere som ruger å ta en test før blodprøven? Når skal dere ta blodprøve og når tenker dere å ta en test? 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere som ruger å ta en test før blodprøven? Når skal dere ta blodprøve og når tenker dere å ta en test? 

Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å vente til blodprøven,nei. Da jeg fikk negativt resultat merket jeg at det var deilig å faktisk ha forberedt meg litt før telefonsamtalen. Litt usikker på når... skal egentlig ta blodprøve onsdag 25.09, men synes det er best å ta sånne prøver i helgen.... Da blir det litt tidlig, men....Litt usikker.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at man egentlig ikke skal gjøre dette, men jeg tok en vanlig test (ikke de som gir tidlig svar) en dag før blodprøven forrige gang og fikk et positivt svar. Tok en test noen dager før også som var negativ for å sjekke at HCG fra sprøyten var ut av kroppen. Denne gangen har jeg lyst å teste 2 dager før 😆

Det er ingen vits med dette fordi et negativt svar kan være positivt og et positivt svar kan være HCG rester men jeg er altfor nysgjerrig 🤷‍♀️

Skrevet

Flere som merker medisinene ekstra godt denne runden? Skrev jo egentlig at det var så deilig med frysforsøket da det var så mye mindre medisiner, men kjære tid, den crinonen holder på å ta knekken på meg! :) Ble ikke så trøtt sist! La meg kl 21 i går og har vært nødt til å ta en times pluss lur både lørdag og søndag. Nå er uka akkurat startet og jeg er såååå trøtt! 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok aldri blodprøve, skulle bare teste selv hjemme. Begynte testingen seks dager før testdag, og fikk positiv fem dager før testdag (var da 11 dpo).

Anonymkode: 09e5f...6c3

Skrevet
37 minutter siden, Avianna skrev:

Vet at man egentlig ikke skal gjøre dette, men jeg tok en vanlig test (ikke de som gir tidlig svar) en dag før blodprøven forrige gang og fikk et positivt svar. Tok en test noen dager før også som var negativ for å sjekke at HCG fra sprøyten var ut av kroppen. Denne gangen har jeg lyst å teste 2 dager før 😆

Det er ingen vits med dette fordi et negativt svar kan være positivt og et positivt svar kan være HCG rester men jeg er altfor nysgjerrig 🤷‍♀️

Men hvordan kan det være det når hcg sprøyten er ute av blodet etter 10 dager? :)

Skrevet
3 timer siden, TiiBii skrev:

Grattis som ruger, @Patriotpaula 🌸 Fantastiske resultater da😍

Assa denne tiden er til å bli tussete av. Først så vil man at Riksen ringer med resultatet på befruktning, så vil man at de IKKE ringer før innsett, så vil man at de ringer med resultateter på frys. 

Hvis de ringer i dag så har noen av de resterende 7 eggene jeg hadde på lørdag etter innsett, klart seg til frys. Hvis de IKKE ringer, har jeg ingen😕

Kjenner jeg holder pusten😶

Koser meg som ruger da, liker følelsen og den indre roen jeg har av å vite at jeg har et befruktet egg i magen. Så får resultatet om 14 dager bli som det blir, intet mer jeg kan gjøre💜

Takk, veldig fint å være i rugeland igjen 😊🤞🏻 

Håper du får gode nyheter i dag 🤞🏻💛

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Neutral90 skrev:

Har noen her fått lov til å ha nytt ferskforsøk selv om dere har (et) egg på frys? 

Tenk om vi endelig blir klar for innsett, men så overlever det ikke tining, liksom 😱

Vi hadde 3 på frys, ingen overlevd opptining.. Grusom beskjed å få.. 

Måtte vente 2 mnd i Riks 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, så progesteronen kan gjøre at du ikke får blødning selv om egget ikke festet seg også? Blæææh 😕

Stemmer. Klinikken min skriver på sine hjemmesider «Støttebehandlingen vil hos noen utsette menstruasjonen, så det at man ikke har begynt å blø, er dessverre ikke et sikkert tegn på at man er gravid.» Dessverre! 

Skrevet (endret)

Jeg hadde et mislykket fryseforsøk i august, og skal ikke ha mensen før om ti dager, men har nå en blødning på andre dagen, noe friskt blod, men endel mørkt og koagulert. Er dette vanlig? Har ikke opplevd uregelmessig syklus på mine to ferskforsøk. Skal ha vannskanning etter neste mens, så må snakke med sykehuset om de anser dette som mens.. 

Endret av Stacy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...