Fiiol Skrevet 13. august 2019 #2561 Skrevet 13. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, jeg gjør første forsøket privat, så tror ikke det er så mye venting. Anonymkode: 8a891...436 Vi gikk privat, og alt gikk veldig fort. Min største fiende i denne prosessen har vært Dr. Google. Jeg prøver alt jeg kan å ligge unna, ikke tenke for mye på alt, og stole på fagfolkene. Det er lettere sagt enn gjort da, men jeg har blitt flinkere. Det er så utrolig altoppslukende. Masse lykke til! Er dere ferdig utredet?
Neutral90 Skrevet 13. august 2019 #2562 Skrevet 13. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, jeg gjør første forsøket privat, så tror ikke det er så mye venting. Anonymkode: 8a891...436 Det er venting uansett, plutselig reagerer ikke kroppen som forventet og om egget endelig blir satt inn så er det to lange uker før test 😅 blir testen positiv er det plutselig tre lange uker før du får ul for å se om det er der der skal være osv. Så alt tar tid.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2563 Skrevet 13. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, jeg gjør første forsøket privat, så tror ikke det er så mye venting. Anonymkode: 8a891...436 Håper det klaffer! og egguttak er helt overkommelig, faktisk så merket ikke jeg så mye.. så jeg grudde meg egentlig altfor mye for ingen spesiell grunn ... får gode smertestillende! Anonymkode: c8738...5b6
TiiBii Skrevet 14. august 2019 #2564 Skrevet 14. august 2019 10 timer siden, Påmfritt skrev: Du må gjerne dele erfaringer med yoga og akupunktur etterhvert🙌🏼 Det skal jeg gjøre☺️🥰
Neutral90 Skrevet 14. august 2019 #2565 Skrevet 14. august 2019 Har noen her erfaring med sen el på andre syklus etter ivf? Evnt sen el andre syklus etter SA? 🤞
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2566 Skrevet 14. august 2019 11 timer siden, Fiiol skrev: Vi gikk privat, og alt gikk veldig fort. Min største fiende i denne prosessen har vært Dr. Google. Jeg prøver alt jeg kan å ligge unna, ikke tenke for mye på alt, og stole på fagfolkene. Det er lettere sagt enn gjort da, men jeg har blitt flinkere. Det er så utrolig altoppslukende. Masse lykke til! Er dere ferdig utredet? Ja er helt ferdig utredet, det har vi vært en stund. Det tok ikke så lang tid egentlig da årsaken er veldig klar. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper det klaffer! og egguttak er helt overkommelig, faktisk så merket ikke jeg så mye.. så jeg grudde meg egentlig altfor mye for ingen spesiell grunn ... får gode smertestillende! Anonymkode: c8738...5b6 Det var godt å høre, jeg var redd for at det skulle gjøre veldig vondt. 11 timer siden, Neutral90 skrev: Det er venting uansett, plutselig reagerer ikke kroppen som forventet og om egget endelig blir satt inn så er det to lange uker før test 😅 blir testen positiv er det plutselig tre lange uker før du får ul for å se om det er der der skal være osv. Så alt tar tid. Blæ forstår det er mye som kan gå galt, men er det vanlig at kroppen ikke reagerer som den skal? Når ingenting er galt med meg? (ikke som vi vet etter utredningen) Jeg har også blitt gravid helt naturlig før. Anonymkode: 8a891...436
Påmfritt Skrevet 14. august 2019 #2567 Skrevet 14. august 2019 53 minutter siden, Neutral90 skrev: Har noen her erfaring med sen el på andre syklus etter ivf? Evnt sen el andre syklus etter SA? 🤞 Jeg sluttet å teste el etter at vi begynte med ivf, men jeg har hatt forsinket mens etter hvert forsøk, så da har jo også el vært forsinket. Ca en uke forsinket mens etter ferskforsøk og to uker etter fryseforsøk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2568 Skrevet 14. august 2019 11 timer siden, Neutral90 skrev: Det er venting uansett, plutselig reagerer ikke kroppen som forventet og om egget endelig blir satt inn så er det to lange uker før test 😅 blir testen positiv er det plutselig tre lange uker før du får ul for å se om det er der der skal være osv. Så alt tar tid. Jo og er det større sjans for at ting ikke er som det skal, enn vanlig graviditet, når testen er positiv? Er det noe spesielt som kan skje? Er jo enda flere lange uker om man hadde blitt gravid naturlig? Anonymkode: 8a891...436
Neutral90 Skrevet 14. august 2019 #2569 Skrevet 14. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo og er det større sjans for at ting ikke er som det skal, enn vanlig graviditet, når testen er positiv? Er det noe spesielt som kan skje? Er jo enda flere lange uker om man hadde blitt gravid naturlig? Anonymkode: 8a891...436 Det er større sjans for exu ved ivf 😭
Naomi1988 Skrevet 14. august 2019 #2570 Skrevet 14. august 2019 Da blei det ingen insett i dag, for dårlig utvikling, de skulle se på to av eggene til i morgen, så om ett mirakel har skjedd, så fryses de ned. Men dette var jo veldig dritt!!!
Sjokoladepiken Skrevet 14. august 2019 #2571 Skrevet 14. august 2019 Uff det var kjedelige nyheter @Naomi1988 🙁 1
Neutral90 Skrevet 14. august 2019 #2572 Skrevet 14. august 2019 1 time siden, Naomi1988 skrev: Da blei det ingen insett i dag, for dårlig utvikling, de skulle se på to av eggene til i morgen, så om ett mirakel har skjedd, så fryses de ned. Men dette var jo veldig dritt!!! Så leit krysser fingre for i morgen 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2573 Skrevet 14. august 2019 3 timer siden, Neutral90 skrev: Det er større sjans for exu ved ivf 😭 Å æsj. Det opplyste de ingenting om? Jeg spurte etter bivirkninger og det var visst få også fikk jeg inntrykk av? Anonymkode: 8a891...436
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2574 Skrevet 14. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å æsj. Det opplyste de ingenting om? Jeg spurte etter bivirkninger og det var visst få også fikk jeg inntrykk av? Anonymkode: 8a891...436 Jeg hadde ingen bivirkninger, smertefritt egguthenting og ble gravid på første forsøk 😊 Så alt trenger ikke være så vanskelig som man får inntrykk av her i tråden. Lykke til. Anonymkode: 09e5f...6c3 1
Fiiol Skrevet 14. august 2019 #2575 Skrevet 14. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å æsj. Det opplyste de ingenting om? Jeg spurte etter bivirkninger og det var visst få også fikk jeg inntrykk av? Anonymkode: 8a891...436 Jeg ble fortalt sannsynligheten for exu kan være litt økt ved ivf, men at det fortsatt er særdeles sjeldent. Leste noen studier om det også, som viste at prosentandelen var svært lav. De tar tidlig ul ved ivf, slik at det skal kunne avdekkes før det er i fare for å gjøre stor skade. Bivirkninger kan nok variere. Jeg har bare hatt kort protokoll/kun sprøyter og får ikke bivirkninger til tross for høye hormondoser. Har hørt at de med spray/nedregulering kan reagere kraftigere. Ble gravid på første forsøk, men mistet dessverre. Var tungt, men nå er vi i gang med 3. forsøk med friskt mot. De finner ikke en forklaring på hvorfor vi ikke har fått det til selv, men pga av alder er ikke amh skyhøy, og vi ble anbefalt ivf. Håper dere får klaff på første forsøk!
Fiiol Skrevet 14. august 2019 #2576 Skrevet 14. august 2019 2 timer siden, Naomi1988 skrev: Da blei det ingen insett i dag, for dårlig utvikling, de skulle se på to av eggene til i morgen, så om ett mirakel har skjedd, så fryses de ned. Men dette var jo veldig dritt!!! Så dumt. Håper det skjer noe. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2577 Skrevet 14. august 2019 1 time siden, Fiiol skrev: Jeg ble fortalt sannsynligheten for exu kan være litt økt ved ivf, men at det fortsatt er særdeles sjeldent. Leste noen studier om det også, som viste at prosentandelen var svært lav. De tar tidlig ul ved ivf, slik at det skal kunne avdekkes før det er i fare for å gjøre stor skade. Bivirkninger kan nok variere. Jeg har bare hatt kort protokoll/kun sprøyter og får ikke bivirkninger til tross for høye hormondoser. Har hørt at de med spray/nedregulering kan reagere kraftigere. Ble gravid på første forsøk, men mistet dessverre. Var tungt, men nå er vi i gang med 3. forsøk med friskt mot. De finner ikke en forklaring på hvorfor vi ikke har fått det til selv, men pga av alder er ikke amh skyhøy, og vi ble anbefalt ivf. Håper dere får klaff på første forsøk! Tusen takk for et fint og litt betryggende svar! Jeg har også kort protokoll, da forsto jeg e deilig hva det betydde. Håper du får klaff også 🧡 Anonymkode: 8a891...436
Patriotpaula Skrevet 14. august 2019 #2578 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, Naomi1988 skrev: Da blei det ingen insett i dag, for dårlig utvikling, de skulle se på to av eggene til i morgen, så om ett mirakel har skjedd, så fryses de ned. Men dette var jo veldig dritt!!! Åh, så kjedelig ☹️😢 7 timer siden, Neutral90 skrev: Har noen her erfaring med sen el på andre syklus etter ivf? Evnt sen el andre syklus etter SA? 🤞 Nesten 9 uker sider abort her, fortsatt ikke hatt eggløsning. Hadde en primolut-mensen (primolut pga ferieplaner) tidlig i juli. Er i dag på CD25 og fortsatt ingen EL (temping). Såfremt jeg ikke ser en EL på charten før søndag, så blir det oppstart med primolut sånn at vi får satt i gang forsøket. 1
Neutral90 Skrevet 14. august 2019 #2579 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å æsj. Det opplyste de ingenting om? Jeg spurte etter bivirkninger og det var visst få også fikk jeg inntrykk av? Anonymkode: 8a891...436 Jeg hadde også kort protokoll og hadde få bivirkninger rent fysisk, men jeg ble et ekte hormonmonster. Er lærer og greide ikke stå i jobben de siste 4-5 dagene før uttak men ingen fysiske plager altså!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2580 Skrevet 14. august 2019 På 12.8.2019 den 22.46, Betta123 skrev: Tusen takk🥰. Jeg ble gravid andre forsøk også, men mistet i uke 10. Så tok de noen nye blodprøver av meg før 3 forsøk som viste jeg var i grenseland til å måtte ha blodfortynnende hele svangerskapet. Husker dessverre ikke hva det heter det de testet for😅men tror det var noe blodpropp relatert? Jeg var innom to leger på sykehuset, der den ene sa jeg kun trengte å bruke de frem til oul (går både på klexane og albyle) og den andre sa frem til en måned før fødsel🙈. Da ble jeg veldig usikker og redd så jeg sa at jeg ikke turde å slutte. Så redd for å miste igjen. Legen har nå sagt at det er opp til meg selv,. Han mener det er trygt å slutte men jeg er så redd og bekymret så da var det ikke noe problem å fortsette på de. Så da gjør jeg rett og slett det😅 Takk for svar, da skjønner jeg det 🙂 Den blodprøven de tok av deg er nok den samme som ble tatt av meg etter tre aborter (habituell abort), men den var normal. Er nok derfor jeg kun skulle bruke blodfortynnende til uke 12, siden det bare er for sikkerhets skyld ☺️ Anonymkode: 9af59...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå