Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, Påmfritt skrev:

Til dere som har hatt kikkehullsoperasjon; Opplevde dere forsinket mens etter inngrepet? Jeg skal sette inn isbjørn om 1,5 uke men mensen kommer jo ikke🤷🏻‍♀️

Ja... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter fortsatt på mensen for å så starte med Progynova. Den er allerede 5 dager forsinket. Så irriterende at mensen ikke kommer akkurat når man faktisk vil få den 🙄 min er vanligvis veldig regelmessig.

Hvor lenge skal man egentlig vente før man ringer for å få en sjekk med forsinket mensen?

Tok en graviditetstest selvfølgelig men den var negativ.

Skrevet
14 minutter siden, Avianna skrev:

Venter fortsatt på mensen for å så starte med Progynova. Den er allerede 5 dager forsinket. Så irriterende at mensen ikke kommer akkurat når man faktisk vil få den 🙄 min er vanligvis veldig regelmessig.

Hvor lenge skal man egentlig vente før man ringer for å få en sjekk med forsinket mensen?

Tok en graviditetstest selvfølgelig men den var negativ.

Føler med deg 😣 Syklusen før jeg skulle starte opp med første forsøk, så endte syklusen på 50 dager fordi jeg fikk EL på ca dag 35. Da ble jeg ganske fortvilet når jeg så at jeg hadde hatt EL på tempcharten og visste at jeg måtte vente et par uker til før jeg fikk starte opp 😣🤨 Aldri hatt så lang syklus verken før eller siden...

Skjønner at det er kjedelig at den er forsinket! Det er vel ikke akkurat noe fasitsvar på det du spør om dsv 🤷‍♀️ 5 dager er jo heller ikke sååå mye. Vet du når du hadde El sist syklus?

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Føler med deg 😣 Syklusen før jeg skulle starte opp med første forsøk, så endte syklusen på 50 dager fordi jeg fikk EL på ca dag 35. Da ble jeg ganske fortvilet når jeg så at jeg hadde hatt EL på tempcharten og visste at jeg måtte vente et par uker til før jeg fikk starte opp 😣🤨 Aldri hatt så lang syklus verken før eller siden...

Skjønner at det er kjedelig at den er forsinket! Det er vel ikke akkurat noe fasitsvar på det du spør om dsv 🤷‍♀️ 5 dager er jo heller ikke sååå mye. Vet du når du hadde El sist syklus?

Takk for svar (som alltid 😊 - setter virkelig stor pris på at du svarer så mye her på forumet).

Jeg har ikke testet for EL så ikke sikker. Men har vanligvis ganske regelmessig 28 dagers syklus. Jeg lurer på om den er forsinket fordi de fant lave mengder av hcg fra fersk forsøket forrige syklus. Hcgen gikk ned noen dager etterpå men tenker kanskje det kan være grunnen.

Ingenting å gjøre bortsatt fra å vente og vente... 🙄😆 

Det er enda mer kjipt nå at jeg fant ut at en veninne skal ha bryllup neste år etter at jeg har vært forlovet før henne men har ikke penger til bryllup pga IVF 😕 er selvfølgelig veldig positiv og spent for henne men man ønsker egentlig at man kan gjøre ivertfall en av disse tingene. IVF prosessen stanser jo alt pga ventetid og penger.

Endret av Avianna
Skrevet
18 minutter siden, Avianna skrev:

Takk for svar (som alltid 😊 - setter virkelig stor pris på at du svarer så mye her på forumet).

Jeg har ikke testet for EL så ikke sikker. Men har vanligvis ganske regelmessig 28 dagers syklus. Jeg lurer på om den er forsinket fordi de fant lave mengder av hcg fra fersk forsøket forrige syklus. Hcgen gikk ned noen dager etterpå men tenker kanskje det kan være grunnen.

Ingenting å gjøre bortsatt fra å vente og vente... 🙄😆 

Det er enda mer kjipt nå at jeg fant ut at en veninne skal ha bryllup neste år etter at jeg har vært forlovet før henne men har ikke penger til bryllup pga IVF 😕 er selvfølgelig veldig positiv og spent for henne men man ønsker egentlig at man kan gjøre ivertfall en av disse tingene. IVF prosessen stanser jo alt pga ventetid og penger.

Åh, takk - det var fint å høre 😊❤️

Tenker også at kanskje hcgen kan spille inn for at syklusen er forsinket. Er dsv bare å vente og se an litt til, men forstår at det er veldig kjedelig... Man vil jo gjerne komme i gang igjen så fort det lar seg gjøre 😬 Hvis du får mensen snart så blir vi liggende ganske likt i løypa 😊👍🏼 

Føler sånn med deg... Føler selv at livet har stoppet opp ganske mye dessverre. IVF går liksom foran alt, så vi tør ikke å planlegge noen reise frem i tid hvis det fører til at vi må stå over et forsøk. Og penger... 😣 Hva skulle vi vel ikke ha gjort med de 100000+ vi pr i dag ikke har fått noenting tilbake for? 😣🤨

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Påmfritt skrev:

Til dere som har hatt kikkehullsoperasjon; Opplevde dere forsinket mens etter inngrepet? Jeg skal sette inn isbjørn om 1,5 uke men mensen kommer jo ikke🤷🏻‍♀️

Min ble forsinket og det overrasket meg ikke med tanke på at kroppen gikk gjennom et slik inngrep 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet noe her.

Jeg hadde mitt fjerde innsett (fortsatt første forsøk) i går (fryseforsøk). Jeg fikk satt inn to blastocyst, så nå håper jeg bare en eller gjerne to klarer å holde seg fast🤞🏻🤞🏻

• Liker 13
Skrevet

Når en står på venteliste på offentlig sykehus, kan man ringe og høre hvordan man ligger an? 

Anonymkode: 8a891...436

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når en står på venteliste på offentlig sykehus, kan man ringe og høre hvordan man ligger an? 

Du kan søke opp ventetid på nett 🤗

Skrevet

Grunnet store smerte ved uttak og innsett så har jeg blitt tilbudt «rapifen». Jeg var helt med på det inntil legen sa «Bivirkninger kan være kraftig kvalme eller pustebesvær». Ordet «pustebesvær» skremte livsshiten ut av meg egentlig... Noen erfaringer med  rapifen? 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med antall forsøk. Kan noen forklare?

Jeg har forstått at man får 3 forsøk, men så er det noen som skriver 1.forsøk, og 2.eller 3.innsett feks..? Da skjønner jeg ikke noe. Hva er det som regnes som ETT forsøk?

Skrevet
7 minutter siden, sekundærinfertil skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette med antall forsøk. Kan noen forklare?

Jeg har forstått at man får 3 forsøk, men så er det noen som skriver 1.forsøk, og 2.eller 3.innsett feks..? Da skjønner jeg ikke noe. Hva er det som regnes som ETT forsøk?

1 forsøk = uttak med befruktede egg. Jeg fikk 1 egg satt inn og 1 egg på frys. Når jeg har brukt opp disse to eggene så har jeg fullført ett forsøk.

Får man ingen egg befruktet telles det ikke som et forsøk - tror jeg. 

Noen er heldige og får mange egg på frys, andre er mindre heldige. 

Skrevet
1 time siden, TiiBii skrev:

Du kan søke opp ventetid på nett 🤗

Å, står det da hvor lang ventetid det er for meg? Vi må ha donor, så må vente til det er noen for oss 😊 Så lurer på hvor lenge det er. 

Skrevet

Jeg blir litt usikker når det står at cyclogest skal settes dypt i skjeden 😬 hvor dypt er dypt? Lutinus var grei fordi den kom med applikator, men det gjør ikke cyclogest. Har noe kropsstivelse, så det er litt vanskelig å sette 🙈 er noe ala som en tampong dypt nok?

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

1 forsøk = uttak med befruktede egg. Jeg fikk 1 egg satt inn og 1 egg på frys. Når jeg har brukt opp disse to eggene så har jeg fullført ett forsøk.

Åja, så hvis man er heldig og får mange på frys så har man flere muligheter på ett og samme forsøk da. 
Da skjønner jeg litt mer! Takk for svar ☺️

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg blir litt usikker når det står at cyclogest skal settes dypt i skjeden 😬 hvor dypt er dypt? Lutinus var grei fordi den kom med applikator, men det gjør ikke cyclogest. Har noe kropsstivelse, så det er litt vanskelig å sette 🙈 er noe ala som en tampong dypt nok?

Så langt inn du får den 👌🏼😊 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, står det da hvor lang ventetid det er for meg? Vi må ha donor, så må vente til det er noen for oss 😊 Så lurer på hvor lenge det er. 

Ikke deg direkte men ventetid ved sykehuset du tilhører 🙂  Med donor så er det nok annerledes ja..

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe sykehuset og spørre - det ville jeg gjort! Da får du sikkert et litt klarere svar. Lykke til💗🤞

Skrevet

Søskenforsøk aller siste egguthenting (nr 6) om en time. Wish me luck 💗🤞

• Liker 6
Skrevet
15 timer siden, sekundærinfertil skrev:

15 timer siden, Neutral90 skrev:

1 forsøk på offentlig sykehus er uttak som fører til innsett, enten fersk (altså noen dager etter uttak) og/eller frys (at befruktede egg fryses ned og settes inn i senere syklus).

Jeg har hatt fem uttak, men bare to tellende forsøk så langt, så kan gi noen eksempler :)

1. uttak: 1 egg ut. Befruktet, men falt fra før innsett = avbrutt fforsøk

2. uttak. 7 egg ut, 4 befruktet. Ett satt inn = 1. forsøk

3. uttak 16 egg ut, 9 befruktet. Alle falt fra før innsett = avbrutt forsøk

4. uttak 14 egg ut, 7 befruktet. Alle falt fra før innsett = avbrutt forsøk

5 uttak. 21 egg ut, 16 befruktet. Ingen ferskinnsett, men to på frys. Ett satt inn i frysesyklus, det andre opplevde ikke opptining = 2. forsøk. 

Sekundær infertilitet her og...

Lykke til!! :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...