2ro Skrevet 3. juni 2021 #5241 Del Skrevet 3. juni 2021 Blue Berry skrev (12 minutter siden): Hvor mye skal du ned til? Jeg blir fornøyd med 4-5 til (86 nå), men vil gjerne ned til noe med 70-tallet. Så utrolig flink du har vært!!! Er så gøy når man ser det selv, men skjønner meg heller ikke på den vekten. Kanskje jeg burde fjerne den og ikke være så fokusert på det, så lenge jeg spiser bra og trener masse 😄 Heller ta litt bilder av kroppen. Jeg har tatt bilder av ryggen min og ser at valkene er nesten borte, veldig gøy 😄 Enig! Har tatt tid og tålmodighet denne gangen, andre ganger har det gått så fort. Mitt magiske nummer er 69, men helst vil jeg ned på 64-67 (tidligere trivselsvekt). I første omgang betyr det 3 kg. Jeg har ymse utfordringer som kan kanskje bedres med lavere kroppsvekt, så det er ikke utelukket av forfengelighet jeg vil ned. Jeg var på et tidspunkt ganske mye tyngre (da brukte jeg sikkert større klær, men de var elastisk 😅). De første kiloene gikk greit av, mens de neste klarer jeg ikke å få kontroll på. Disse kiloene mellom 68-75 har jeg kjempet med et par år nå. Jeg kan kanskje skylde noe på korona. Jeg er nok ikke en spesielt flink slanker slik sett, men heldigvis har jeg holdt meg rimelig stabil. Veier litt mindre enn samme tid i fjor og da gikk jeg ned noen kg i løpet av sommeren. Har derfor ikke gitt opp. Hvor mye har du gått ned? Jeg har inntrykk av at kroppen blir litt motvillig hvert 10 kg. Det positive med at det tar tid er at kroppen rekker å omstille seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. juni 2021 #5242 Del Skrevet 3. juni 2021 Hvor høy er du? Du har vært skikkelig flink 😄 Stå på!! ja, ikke alltid man merker det når klærne er elastiske nei, hehe. Jeg veide på det tyngste 103 og gikk deretter ned til 83-84. (Er 1.71 cm) Så gikk jeg opp igjen til 99 og nå er jeg da 86,1 eller faktisk var jeg 86,6 nå i stad, så var bare en halv kg, men feil vei da hehe. Så dette tar sin tid. Tidligere gikk jeg på lavkarbo, var derfor jeg raste ned så fort, men klarte ikke og holde meg på det i lengden. Har funnet ut at kalorier inn og ut er lettere, kombinert med trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 3. juni 2021 #5243 Del Skrevet 3. juni 2021 Blue Berry skrev (9 minutter siden): Hvor høy er du? Du har vært skikkelig flink 😄 Stå på!! ja, ikke alltid man merker det når klærne er elastiske nei, hehe. Jeg veide på det tyngste 103 og gikk deretter ned til 83-84. (Er 1.71 cm) Så gikk jeg opp igjen til 99 og nå er jeg da 86,1 eller faktisk var jeg 86,6 nå i stad, så var bare en halv kg, men feil vei da hehe. Så dette tar sin tid. Tidligere gikk jeg på lavkarbo, var derfor jeg raste ned så fort, men klarte ikke og holde meg på det i lengden. Har funnet ut at kalorier inn og ut er lettere, kombinert med trening Jeg er 174 ca. Du har jo vært utrolig flink. Gratulerer. Lavkarbo kan være litt vrien og mange legger på seg når de slutter. Jeg holder meg til en variant av lavkarbo nå, det funker bedre for kroppen min. Jeg har så lite kaloribehov at kalorier inn og ut (med så lite trening) blir litt vanskelig. Jeg er i tillegg veldig glad i typisk lavkarbo mat. Jeg tror lavkarbo også hjelper litt på andre ting. Jeg ligger for høyt til å rase ned i vekt, men det er greit. Det virker som du har en god plan og tilnærming. Dette skal du klare. Og livsstilsendring som tar tid er absolutt en god måte å opparbeide gode vaner. Heier på deg. Du er flink ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 3. juni 2021 #5244 Del Skrevet 3. juni 2021 Hm, diskusjonen om varmen over her ga meg en liten aha-opplevelse. Har følt meg litt «merkelig» hele uka, uten helt å klare å sette fingeren på det. Og følte på ingen måte at jeg har gått ned i vekt, til tross for at jeg har fulgt kalorioplanen hele uka. Gikk på vekten idag og den viser 100g opp. Og nå kjenner jeg det på ringene også. De sitter strammere. Forstod ikke hva som kunne være grunnen før jeg leste her og ble obs på varmen. Jaja, får ikke gjort så mye med det. Bare å smøre seg med tålmodighet (og solkrem) og fortsette å følge planen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5245 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner at jeg ikke kan ta fitbitkal helt nøyaktig, men fra å gå til så å si stillesittende til fjell- og skogstur 5 dager i uken hadde jeg forventet vektnedgang. Anonymkode: 1a888...a24 Man forbrenner dessverre ikke veldig mye ved å bare gå. Anbefaler at du tar en ny nøyaktig kontroll av hva du spiser og drikker. Hvis du har et reellt kaloriunderskudd på 500 hver dag er det umulig å ikke gå ned noe som helst på 5 måneder. Da bør du kontakte legen din og sjekke hormonnivåene dine. Anonymkode: 76b85...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. juni 2021 #5246 Del Skrevet 3. juni 2021 2ro skrev (50 minutter siden): Jeg er 174 ca. Du har jo vært utrolig flink. Gratulerer. Lavkarbo kan være litt vrien og mange legger på seg når de slutter. Jeg holder meg til en variant av lavkarbo nå, det funker bedre for kroppen min. Jeg har så lite kaloribehov at kalorier inn og ut (med så lite trening) blir litt vanskelig. Jeg er i tillegg veldig glad i typisk lavkarbo mat. Jeg tror lavkarbo også hjelper litt på andre ting. Jeg ligger for høyt til å rase ned i vekt, men det er greit. Det virker som du har en god plan og tilnærming. Dette skal du klare. Og livsstilsendring som tar tid er absolutt en god måte å opparbeide gode vaner. Heier på deg. Du er flink ❤️ Tusen takk, det samme til deg Lavkarbo er veldig kjekt, men jeg er veeeeldig glad i poteter etc, så da begrenser jeg meg heller. Hehe. Hvor ofte trener du? Tenker også at det er bedre at det tar litt lenger tid, for da er det lettere å opprettholde dette Hvor lenge har du «holdt på»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. juni 2021 #5247 Del Skrevet 3. juni 2021 Sessan_ skrev (44 minutter siden): Hm, diskusjonen om varmen over her ga meg en liten aha-opplevelse. Har følt meg litt «merkelig» hele uka, uten helt å klare å sette fingeren på det. Og følte på ingen måte at jeg har gått ned i vekt, til tross for at jeg har fulgt kalorioplanen hele uka. Gikk på vekten idag og den viser 100g opp. Og nå kjenner jeg det på ringene også. De sitter strammere. Forstod ikke hva som kunne være grunnen før jeg leste her og ble obs på varmen. Jaja, får ikke gjort så mye med det. Bare å smøre seg med tålmodighet (og solkrem) og fortsette å følge planen. Da er det nok varmen! Siden vi er flere som opplever det. Er alltid sånn i utlandet også 😬 Litt kjipt, men får prøve og ikke veie oss på de varmeste dagene 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 3. juni 2021 #5248 Del Skrevet 3. juni 2021 Blue Berry skrev (Akkurat nå): Tusen takk, det samme til deg Lavkarbo er veldig kjekt, men jeg er veeeeldig glad i poteter etc, så da begrenser jeg meg heller. Hehe. Hvor ofte trener du? Tenker også at det er bedre at det tar litt lenger tid, for da er det lettere å opprettholde dette Hvor lenge har du «holdt på»? Haha jeg trener ikke. Jeg går litt tur og husarbeid. Jeg har et par øvelser fra fysioterapeut, men ikke noe å snakke om. Min høyeste vekt var nok 3/4 år siden, og det var da jeg tok tak. Jeg er usikker på høyeste vekt, for jeg veide meg ikke før jeg hadde startet. Bildene fra tiden var i allefall ikke hyggelig. (Mellom 12 og 18 kg er det nok). Det var alt for mye for min benbygning. Jeg har stort sett alltid vært slank, så målet er å komme tilbake dit. Man kan i allefall slanke seg uten trening, men det tar tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. juni 2021 #5249 Del Skrevet 3. juni 2021 2ro skrev (27 minutter siden): Haha jeg trener ikke. Jeg går litt tur og husarbeid. Jeg har et par øvelser fra fysioterapeut, men ikke noe å snakke om. Min høyeste vekt var nok 3/4 år siden, og det var da jeg tok tak. Jeg er usikker på høyeste vekt, for jeg veide meg ikke før jeg hadde startet. Bildene fra tiden var i allefall ikke hyggelig. (Mellom 12 og 18 kg er det nok). Det var alt for mye for min benbygning. Jeg har stort sett alltid vært slank, så målet er å komme tilbake dit. Man kan i allefall slanke seg uten trening, men det tar tid. Trente heller ikke tidligere, kun i korte perioder. Alltid gått mye turer, men i jan bestemte jeg meg for og ta opp litt jogging igjen. Begynte med og jobbe bakker eller bort til en stolpe, var veldig tungt i starten. Nå klarer jeg og løpe non-stop med variert vanlig fart og rask jogging i 30 min. Er såå stolt av meg selv! Har vært storrøyker i nesten 20 år (sluttet for 2,5 år siden), så hadde aldri trodd jeg kom til og klare dette 😄 Og så meldte jeg meg inn på treningsstudioet i forrige uke. Der løper jeg, ellipsemaskinen i 15 min og litt forskjellige apparater. Veldig gøy!! Og jeg som mislikte og bli svett før haha. Sorry, nå ble jeg litt ivrig her, men det er så gøy 😄 Bitt av basillen! Du har ikke så høy vekt som meg, så det holder nok og være forsiktig med det du spiser 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharon90 Skrevet 3. juni 2021 #5250 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 5 mnd, 1500 kalorier spist hver dag, forbrenner mellom 2300-2700 hver dag. -0 kilo.... Så da er spørsmålet; hva skjer!?! Anonymkode: 1a888...a24 Feel you! Jeg ser også på forbrenningen på fitbit pluss alt jeg logger i lifesum- men det er ikke lineært og helt reelt. Jeg har hver uke i 6 uker logget alt jeg har spist, pluss lagt inn forbrent kcal. fra fitbiten. Snittet er et underskudd på 8210kcal alle de ukene, 7000kcal skal gi en vektnedgang på 1kg uka, ergo skulle jeg på de 6ukene gått ned 6kg. Men vi snakker knappe 3kg ned. Min teori er delvis feil logging, enda jeg legger inn olja fra panna og alt. + jeg legger alltid til litt ekstra om jeg er i tvil/ øyemål. Men, øyemål og det som ligger det ferdig med antall/ mendge i lifesum appen stemmer nok ikke helt... Ellers har jeg ikke annet råd eller tips da, men du er slettes ikke alene ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5251 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg logger ikke mat. Men prøver å tenke «hvor mye er nok?» Har sluttet med mel og sukker. Og går ned 0.7-1 kg i uken. Trener ingenting for tiden. Magen føles bedre enn aldri før. Blir nok min nye livsstil. Skulle bare ønske noen hadde fortalt meg dette for 15-20 år siden. Om jeg som barn/ungdom hadde vist at sukker og mel ikke er hverdagskost, så hadde kanskje utviklingen vært annaledes å. Blir så jeg tenker mer over hva og hvor ofte mine barn spiser mye av dette også. Anonymkode: c444a...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5252 Del Skrevet 3. juni 2021 Sharon90 skrev (22 minutter siden): Feel you! Jeg ser også på forbrenningen på fitbit pluss alt jeg logger i lifesum- men det er ikke lineært og helt reelt. Jeg har hver uke i 6 uker logget alt jeg har spist, pluss lagt inn forbrent kcal. fra fitbiten. Snittet er et underskudd på 8210kcal alle de ukene, 7000kcal skal gi en vektnedgang på 1kg uka, ergo skulle jeg på de 6ukene gått ned 6kg. Men vi snakker knappe 3kg ned. Min teori er delvis feil logging, enda jeg legger inn olja fra panna og alt. + jeg legger alltid til litt ekstra om jeg er i tvil/ øyemål. Men, øyemål og det som ligger det ferdig med antall/ mendge i lifesum appen stemmer nok ikke helt... Ellers har jeg ikke annet råd eller tips da, men du er slettes ikke alene ... Jeg opplever at Fitbit har svært urealistiske målinger for forbrenning av kcal, så det kan kanskje være der problemet ligger? Hvis du er god på å logge synes jeg det er rart hvis avviket er så stort. Anonymkode: 88f63...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5253 Del Skrevet 3. juni 2021 PM75 skrev (4 timer siden): Har du brukt målebånd underveis? Jeg tipper at du har fått strammet opp kroppen og fått mer muskler. Frem til forrige uke hadde jeg bare gått ned 3,5 kg, men gått inn totalt 20 cm. Jeg gikk også fra stillesittende til aktiv. Og det er motiverende når lårene krymper 3 cm hver 💪🏻 Er par spørsmål som du kan se om er relevant for deg: Drikker du nok vann/væske? Får du nok søvn? Gratulerer med stor fremgang! Jeg har ikke målt underveis, men bør starte med det. Føler klærene er større, men miste motivasjon når det ikke vises på vekta ( må ned ett visst antall kilo) Jeg drikker 1,5 liter hver dag (nok ifølge ernæringsfysiologen), og sover 7-8 timer. Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5254 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 10.5 mil? Hørtes mye ut.. Da har du jogget i 10 timer i dag? Kanskje du burde sjekke innstillingene på fitbit, jeg måtte feks nedjustere skrittlengden da denne var satt altfor langt i forhold til reel skrittlengde.( Ja jeg målte) Dermed fikk jeg opp at jeg hadde gått mye lengre enn reelt, den ser nå mye mer riktig ut🙂 Utover det, ville jeg målt nøyaktig kalorier i 1 uke for å sjekke om du faktisk ligger på 1500 kalorier. Jeg veide da ned på grammet den lille smørbiten jeg hadde på knekkebrødet, olje i stekepannen osv. Er mange fallgruver som man ikke tenker over men som kan velte hele dagsbehovet. Ellers kan du jo tenke på den positive helsegevinsten som litt mer aktivitet gir deg😊 Anonymkode: 64cb3...16a Haha!! 1, 5 mil Anonymkode: 1a888...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5255 Del Skrevet 3. juni 2021 På Polarklokka mi står det ar jeg forbrenner ca 2200 kalorier dagen. Kan det stemme? Kvinne 65 kg 165 høy. Anonymkode: 7c63c...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5256 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man forbrenner dessverre ikke veldig mye ved å bare gå. Anbefaler at du tar en ny nøyaktig kontroll av hva du spiser og drikker. Hvis du har et reellt kaloriunderskudd på 500 hver dag er det umulig å ikke gå ned noe som helst på 5 måneder. Da bør du kontakte legen din og sjekke hormonnivåene dine. Anonymkode: 76b85...af0 Jeg veier alt og fører det inn i lifesum. Jeg spiser 1500 kalorier hver dag. Jeg har ett underskudd på over 500 hver dag. Og, ja, jeg har bestillt legetime. Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5257 Del Skrevet 3. juni 2021 Sharon90 skrev (35 minutter siden): Feel you! Jeg ser også på forbrenningen på fitbit pluss alt jeg logger i lifesum- men det er ikke lineært og helt reelt. Jeg har hver uke i 6 uker logget alt jeg har spist, pluss lagt inn forbrent kcal. fra fitbiten. Snittet er et underskudd på 8210kcal alle de ukene, 7000kcal skal gi en vektnedgang på 1kg uka, ergo skulle jeg på de 6ukene gått ned 6kg. Men vi snakker knappe 3kg ned. Min teori er delvis feil logging, enda jeg legger inn olja fra panna og alt. + jeg legger alltid til litt ekstra om jeg er i tvil/ øyemål. Men, øyemål og det som ligger det ferdig med antall/ mendge i lifesum appen stemmer nok ikke helt... Ellers har jeg ikke annet råd eller tips da, men du er slettes ikke alene ... Om jeg ser på fitbiten hadde jeg 15000 i kaloriunderskudd for 3 uker siden. Det skulle jo blit ca 1,5 kilo, men der ble ingenting Anonymkode: 1a888...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 3. juni 2021 #5258 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om jeg ser på fitbiten hadde jeg 15000 i kaloriunderskudd for 3 uker siden. Det skulle jo blit ca 1,5 kilo, men der ble ingenting Anonymkode: 1a888...a24 Det er ikke alltid vektnedgang følger reglene. Enkelte kan stå stille før de plutselig går raskt ned. Du ser det ganske tydelig på tråden der vi veier oss. Om du veier deg bare en dag i uken kan den også bli påvirket av feilmargin (som mageinnhold, vann etc). Håper det løsner for deg snart for det er jo lite motiverende å ikke få resultater man fortjener. Gi det tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5259 Del Skrevet 3. juni 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Det er ikke alltid vektnedgang følger reglene. Enkelte kan stå stille før de plutselig går raskt ned. Du ser det ganske tydelig på tråden der vi veier oss. Om du veier deg bare en dag i uken kan den også bli påvirket av feilmargin (som mageinnhold, vann etc). Håper det løsner for deg snart for det er jo lite motiverende å ikke få resultater man fortjener. Gi det tid. Takk 😍 Anonymkode: 1a888...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5260 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg veier alt og fører det inn i lifesum. Jeg spiser 1500 kalorier hver dag. Jeg har ett underskudd på over 500 hver dag. Og, ja, jeg har bestillt legetime. Anonymkode: 1a888...a24 Da må du være et medisinsk under. Å ikke gå ned i vekt på underskudd på 500 kalorier er fysisk umulig med mindre det er noe medisinsk bak Lykke til på legetime! Håper du finner ut av det. Anonymkode: f04f1...8e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå