Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Var så fornøyd onsdag og i går, vekta viste - halvkilo siste uke. I dag, veiedag, er vekta halvkilo høyere og viser ingen nedgang fra forrige uke... sukk 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2ro skrev (54 minutter siden):

Har du endret konsistens? :) Det sies om fettet blir løsere og likere gele, er det bare å vente på at det plutselig blir raskt vekttap. Jeg håper de har rett 🤭

Hehe! Veldig morsomt spørsmål! Og ja, jeg har aldri før gått å disset og herja med magen som nå- samboeren har stussa på meg når jeg sitter å små-ler av min egen mage, hud, fett.... 

Men det var motiverende da!

Er liksom godt med en dytt i ryggen som sier; "Det her går bra. Fortsett."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giggi skrev (37 minutter siden):

Var så fornøyd onsdag og i går, vekta viste - halvkilo siste uke. I dag, veiedag, er vekta halvkilo høyere og viser ingen nedgang fra forrige uke... sukk 

Husk at du er på vei selv om det ikke alltid går nedover hver dag. Du var der i går, og har sikkert bare noe vann eller lignende i dag. Ikke gi opp :) Syns du kan være fornøyd jeg, det hadde jeg vært, for du har jo sett et lavere tall på vekta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, dersom jeg skal spise 1700 kcal hver dag og jeg en dag trenger og forbrenner 500 kcal, er det da meningen at jeg må spise mer?

Anonymkode: 530d4...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Et spørsmål, dersom jeg skal spise 1700 kcal hver dag og jeg en dag trenger og forbrenner 500 kcal, er det da meningen at jeg må spise mer?

Anonymkode: 530d4...58b

Det vurderer du selv. Mange øker inntaket litt på treningsdager, men mange overvurderer også hvor mye de forbrenner (pulsklokker gir ikke noe eksakt svar), så da er risikoen der for at man får i seg for mye. 

Personlig trekker jeg ikke ifra kalorier forbrent ved trening, men her tror jeg det viktigste er at man finner ut hva som passer for seg selv. Noen trenger litt ekstra for å kunne yte greit på trening, andre ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare feire meg selv litt her. 🤩🎉🍾

Nå er jeg nede i 68-komma-ettellerannet, og dette er en milepæl for meg. Jeg har planer om å gå ned litt til på sikt, men vet med meg selv at så lenge vekten ikke går nevneverdig over dette så trives jeg godt i egen kropp. Har mange plagg som nå enten passer igjen eller som sitter mye penere. Og det er veldig deilig nå som sommeren kommer. Det føles bare så godt å være tilbake i en vekt jeg kan trives med. Merker at det gjør underverker for selvtilliten. Nå gleder jeg meg til sommerferie! 🤩☀️👙👗

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et spørsmål, dersom jeg skal spise 1700 kcal hver dag og jeg en dag trenger og forbrenner 500 kcal, er det da meningen at jeg må spise mer?

Anonymkode: 530d4...58b

Hvis jeg ikke føler jeg virkelig trenger de kcal inn igjen, så spiser jeg ikke ekstra.

Kroppen sier ifra om den trenger mer.

Er også som nevnt under her; at det kan hende pulsklokker, apper eller displayet på et treningsapperat viser litt mye. At du har forbrent 500kcal, også er realiteten kun 350kcal f.eks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et spørsmål, dersom jeg skal spise 1700 kcal hver dag og jeg en dag trenger og forbrenner 500 kcal, er det da meningen at jeg må spise mer?

Anonymkode: 530d4...58b

Jeg velger å spise likt hver dag ca. Slik at jeg tar det som et bonus om jeg går i ekstra underskudd en dag. Om jeg føler meg mer sulten, velger jeg mat jeg vet metter lengre. Egg feks og lignende som jeg går lenge på uten å bli så fort sulten. 

Anonymkode: c444a...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått en pakke med klær som jeg bestilte i en størrelse mindre enn jeg normalt sett har brukt😬 Litt spent!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har gått opp i vekt nå, men da jeg var på mitt minste hadde jeg bmi på ca 22 som er likt som deg ca nå vil jeg tro. Jeg slet med å gå ned enda mer, som om kroppen protesterte. Har du veid mindre noen gang før? Har du vært igjennom svangerskap? Jeg håper også på å komme videre ned, men synes det er veldig vanskelig. 

Anonymkode: c444a...275

Ja, min bmi er på ca. 22 nå. Det minste jeg har veid i voksen alder(er 25 år) er 58, trivdes veldig med den vekten. Har ikke gått gjennom svangerskap nei. Ja, jeg sliter selv.. :( kanskje vi bare har nådd den perfekte vekten for kroppen, slitsomt å ikke se forandring. 

Anonymkode: db97d...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, min bmi er på ca. 22 nå. Det minste jeg har veid i voksen alder(er 25 år) er 58, trivdes veldig med den vekten. Har ikke gått gjennom svangerskap nei. Ja, jeg sliter selv.. :( kanskje vi bare har nådd den perfekte vekten for kroppen, slitsomt å ikke se forandring. 

Anonymkode: db97d...a3b

Skal på fjellet imorgen, en tur som tar ca.4 timer tur/retur, en god del tunge bakker. Tenkte også å ta meg en lengre kveldstur en strekning på ca 5,8 km. Men så er det jo lørdag også imorgen og grillsesongen er så godt som igang..blir vanskelig dette merker jeg :( 

Anonymkode: db97d...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått fra 43.3 til 38.9 i BMI på to måneder og det er fortsatt lett og gøy. Unnet meg litt nye klær i dag, selv om kroppen er stor og tung kjenner jeg meg veldig stolt av den akkurat nå. 

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har gått fra 43.3 til 38.9 i BMI på to måneder og det er fortsatt lett og gøy. Unnet meg litt nye klær i dag, selv om kroppen er stor og tung kjenner jeg meg veldig stolt av den akkurat nå. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Flink!! :) 

Anonymkode: db97d...a3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har gått fra 43.3 til 38.9 i BMI på to måneder og det er fortsatt lett og gøy. Unnet meg litt nye klær i dag, selv om kroppen er stor og tung kjenner jeg meg veldig stolt av den akkurat nå. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Bra jobba! 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen uker med litt dårlig kosthold og så mensen så er det så deilig å ha gått ned nesten 3 kg på en uke! Det er tydelig at kroppen holder på vann i perioder.

Anonymkode: 8b53d...4e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giggi skrev (På 28.5.2021 den 11.07):

Var så fornøyd onsdag og i går, vekta viste - halvkilo siste uke. I dag, veiedag, er vekta halvkilo høyere og viser ingen nedgang fra forrige uke... sukk 

Stå på! Husk at vekt naturlig svinger etter væskebalanse og fordøyelse uten at det sier noe om fettmassen i kroppen. :) 

Jeg fikk også 0 i differanse på offisiell veiedag denne uka, selv om vekten dagen før viste noen hundre gram mindre. Men det jevner seg ut etter hvert, så jeg stresser ikke med det, der er innenfor normal variasjon. :) Tendensen over en lengre tidsperiode er viktigere, så jeg blir nok mer skuffa hvis vekten ikke viser nedgang neste uke igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vekta idag viste 0.5kg ned fra fredagen. Men nesten 0.9 forskjell fra dagen før. Mååå lære meg å være tålmodig... idag har jeg gått to fjellturer med ungene. Ene turen hadde jeg minsten i bæremeis hele veien selv, andre turen var gubben med og ville bære- fitbit klokka sier jeg har forbrent 4000kcal idag. :nori: tenk om jeg var like aktiv hver dag :tronderbart:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen ble fylt med festligheter og mye mat (samt lite søvn takket være varmen). Hadde ikke så lyst til å trene, men tvang meg selv til å ta en joggetur i kveld, siden jeg kun har trent to dager tidligere i uka, og det var skikkelig deilig! 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pleier dere å ligge i underskudd dere som skal mye ned?

For første gang på leeenge har jeg vært skikkelig motivert og flink denne uken. Målet mitt er i utgangspunktet å ligge ca 1000 kcal i underskudd i hverdagen; også at jeg spiser litt godis i helgen. 
 

Så har det i tillegg vært veldig fint vær de seneste dagene og jeg har gått tur to ganger om dagen, det har jo resultert i at jeg har ligget 1000-1500 kcal i underskudd selv i helgen! Gjør det noe? Jeg spiser ikke noe for lite i kalorier, men underskuddet blir jo mer når jeg har beveget meg mer. Har heller ikke følt for å spise mer enn jeg har gjort, og det har vært så deilig! Har det da noe å si hvordan underskuddet er, så lenge jeg spiser innenfor «normalen»?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere som bruker Lifesum, hvordan vett dere at matvaren dere velger stemmer?🤔 Jeg har laget hjemmelaget proteinrundstykker f.eks men når eg søker op det finnes det jo 10 forskjellige🤷🏻‍♀️
 

Og er proteinrundstykker (med mager cottage cheese, egg og havregryn) et bra alternativ til brød mtp kalorier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...