Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2021 #5121 Del Skrevet 21. mai 2021 On 5/20/2021 at 11:21 AM, Kirrikas said: Jeg har hatt to skikkelig vanskelige uker nå, og det virker ikke som at det gir seg heller.... Jeg føler meg så sliten og minstemann tuller på natten så jeg føler meg aldri helt uthvilt.. Da blir det fryktelig vanskelig å ta gode valg i matveien kjenner jeg. Dette er min last og sikkert grunnen til at jeg er tjukk.. Mat har blitt min måte å håndtere stress og travle hverdager på, og i denne småbarnsperioden blir det mye stress og travle dager 😩 Sånn har jeg det også. Etter flere dårlige netter denne uka er alt jeg har lyst til å kveld å plante meg i sofaen foran tv-en med noe godt å spise. 😩 Får bare så intenst behov for å være MEG og gi f i diverse regler (og for meg betyr jo det å spise hva jeg vil). Har heldigvis ikke noe å spise på i kveld. 😂 Men det gjør jo igjen at jeg ikke helt ser frem til kvelden. Og natta blir sikkert like ræva som vanlig. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 21. mai 2021 #5122 Del Skrevet 21. mai 2021 Albbas skrev (8 minutter siden): Sånn har jeg det også. Etter flere dårlige netter denne uka er alt jeg har lyst til å kveld å plante meg i sofaen foran tv-en med noe godt å spise. 😩 Får bare så intenst behov for å være MEG og gi f i diverse regler (og for meg betyr jo det å spise hva jeg vil). Har heldigvis ikke noe å spise på i kveld. 😂 Men det gjør jo igjen at jeg ikke helt ser frem til kvelden. Og natta blir sikkert like ræva som vanlig. 🙄 Kjenner meg igjen i dette. At frihet er å kunne spise det jeg vil. Men jeg har prøvd å utfordre dette litt, tenke hva annet kan den friheten være. Bytte det ut med andre aktiviteter jeg heller ikke har følt meg fri til. + redefinere kos. Krysser fingrene for at natta blir bedre i kveld, søvn er sååå viktig! 🤞💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 21. mai 2021 #5123 Del Skrevet 21. mai 2021 Har gått ned nye 2 kg siste uken. Litt heftig synes jeg, spiser vel litt for lite kanskje. Men sjelden sulten. Så vanskelig. Har jo vennt på magen mindre volum av mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 21. mai 2021 #5124 Del Skrevet 21. mai 2021 I dag oppdaget jeg at en av mine favorittbukser er i ferd med å bli for store! Det er jo egentlig bare kjempebra, men den satt jo så fint.😅🙈 Må nok på shopping etterhvert ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2021 #5125 Del Skrevet 21. mai 2021 1 hour ago, Rainstorm said: Kjenner meg igjen i dette. At frihet er å kunne spise det jeg vil. Men jeg har prøvd å utfordre dette litt, tenke hva annet kan den friheten være. Bytte det ut med andre aktiviteter jeg heller ikke har følt meg fri til. + redefinere kos. Krysser fingrene for at natta blir bedre i kveld, søvn er sååå viktig! 🤞💕 Ja, det er viktig å redefinere. Men når jeg er sliten er det ikke aktiviteter jeg trenger, jeg vil bare ligge langflat og ikke tenke. En kopp te gjør ikke samme susen som sjokolade. 😂 Når man er sliten er viljestyrken også minimal, så det skal så lite til før man tar dårlige valg. Håper virkelig ikke mannen min har handlet inn noe snacks til i dag, da sprekker jeg garantert. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 21. mai 2021 #5126 Del Skrevet 21. mai 2021 Albbas skrev (1 time siden): Ja, det er viktig å redefinere. Men når jeg er sliten er det ikke aktiviteter jeg trenger, jeg vil bare ligge langflat og ikke tenke. En kopp te gjør ikke samme susen som sjokolade. 😂 Når man er sliten er viljestyrken også minimal, så det skal så lite til før man tar dårlige valg. Håper virkelig ikke mannen min har handlet inn noe snacks til i dag, da sprekker jeg garantert. 😅 Ligge langflat og ikke tenke 😍 haha! Leste noe for lenge siden også om at hvis man forbinder sofa og tv på kveldene med snacks så vil suget komme når man legger seg i sofaen og skrur på TVen. Klassisk betinging er det vel strengt tatt. Jeg har prøvd å gjenfinne interessen for å lytte til musikk. Finne ny musikk og nyte den. Det gir litt samme godfølelsen for meg i alle fall... selv om suget kommer da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 21. mai 2021 #5127 Del Skrevet 21. mai 2021 Er fornøyd med å ha nådd målet mitt i forhold til sommeren, så lurer på om jeg skal sette nytt mål på 60-62 kg ca (Veier 65 nå). Har gått ned 7 kilo siden 10. februar, og jeg sliter med at klærna mine har blitt altfor store og hengslete. Problemet er jo bare det at jeg har brukt så mye penger på PT-timer og treningsklær, så jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe meg noe særlig nytt 🙈. Tenkte å oppgradere garderoben en del når vekten er stabil, slik at jeg ikke gjør noen bomkjøp 🤪 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 21. mai 2021 #5128 Del Skrevet 21. mai 2021 Okei - da starter prosjekt vektnedgang for min del! Hittil har jeg bare fokusert på å holde en lavkarbo livsstil. Ikke telt kalorier, ikke økt fysisk aktivitet og ikke fokusert på vektnedgang siden målet hele tiden har vært å etablere et nytt kosthold. Det synes jeg jeg har lyktes bra i. Vektmessig derimot- ikke så mye. Når jeg veide meg i går viste vekta 70.9 kg! Det høyeste jeg har sett noen gang! Håper det er fordi jeg hadde en del vannvekt etter å ha skeia ut på 17. Mai... Så nå skal jeg faktisk fokusere på å gå ned i vekt, ta mål, veie meg ofte og holde meg i ketose. Føler jeg har litt hastverk ettersom jeg skal begynne å studere til høsten og mye av det sosiale innebærer alkohol - og alkohol bremser vektnedgang (kroppen forbrenner alkohol istedet for fett.) Ikke drikke er ikke aktuelt for meg for da klarer jeg ikke bli kjent med folk haha. Ergo er jeg nødt til å gå ned i vekt før dette. Da har jeg plutselig bare juni og juli å klare det på! Så da er planen å kjøre full ketose resten av mai, juni og juli og ingen alkohol, i tillegg til å legge inn trening og mosjon. Telle kalorier. Lengre fasreperioder. Skal ta mål og veie meg jevnlig. Kanskje kjøpe apparat som kan måle blodsukker og ketoner. Hvis det ikke funker så kaster jeg inn håndkle altså... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirrikas Skrevet 21. mai 2021 #5129 Del Skrevet 21. mai 2021 Albbas skrev (8 timer siden): Sånn har jeg det også. Etter flere dårlige netter denne uka er alt jeg har lyst til å kveld å plante meg i sofaen foran tv-en med noe godt å spise. 😩 Får bare så intenst behov for å være MEG og gi f i diverse regler (og for meg betyr jo det å spise hva jeg vil). Har heldigvis ikke noe å spise på i kveld. 😂 Men det gjør jo igjen at jeg ikke helt ser frem til kvelden. Og natta blir sikkert like ræva som vanlig. 🙄 Det er så heftig når det står på! 😩 Og ja, jeg kjenner meg veldig igjen i det å bare kunne spise det jeg vil på kvelden... Det kan fort ta litt av 🙄 Det beste er å ikke ha noe tilgjengelig 🤪 Håper du snart får en god natts søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5130 Del Skrevet 22. mai 2021 Endelig ute av platået! Hver dag er jeg et par hundre gram lettere enn dagen før og på mitt letteste på 15+ år 😍 Det er intenst, men veldig, veldig gøy. Anonymkode: 4a599...6c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 22. mai 2021 #5131 Del Skrevet 22. mai 2021 Hei, lenge siden sist. Dagene går fort. Vekta har stått bom stille på 75kg i 3 uker nå 😬 Veldig spent på når den skal rikke på seg. Begynt med litt ekstra trening og litt mindre mat for å se om feilen kigger hos meg, eller om det bare er vektplatå. Ganske sikker på at den skal flytte seg ned snart, da jeg gjør "jobben" hver eneste dag med kosthold og aktivitet. Som premie til meg selv for vektnedgang (og siden ingen av mine gamle klær passer lenger og er helt utslitte) har jeg bestilt meg ny garderobe. Alt fra undertøy, bher, turbukser, t-skjorter, hoodies, sko osv. Begynte jo denne vektnedgangen når jeg dro hos tannlegen i februar og innså at jeg har totalt forfalt og ikke tok vare på meg selv i hele tatt. Noe så enkelt som en tannrens og følelsen av freshe hvite tenner gjorde at jeg ville ta grep på resten av livet mitt også. Var så drittlei av å skjemmes og føle meg stygg! Begynte med tur til frisør og slanking. Og nå har vi kommet over til helt nye klær 🤩 Kommer til å føle meg som et nytt menneske innen sommeren er over. Er ekstremt spent på klærne, fordi jeg har bestilt alt i størrelse medium ustedet for large og xl som vanligvis er min størrelse 😬 Håper de passer! Ville bare si hei. Håper alt er bra med dere ❤ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 23. mai 2021 #5132 Del Skrevet 23. mai 2021 Nå er det "game ON" for min del. Er lei av å være stor. Har vært sykemeldt lenge, og depresjon bidra til en kraftig vektøkning.. Men jeg har slanka meg før så det må da kunne fungere en gang til. Lurer på hvordan de fleste her inne gjør det med maten? Teller de fleste av dere kalorier, eller fokuserer dere på å ha et sunt kosthold? Har lest en god del av innleggene her inne, men helt klar ikke alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5133 Del Skrevet 23. mai 2021 On 5/21/2021 at 2:30 PM, Sessan_ said: I dag oppdaget jeg at en av mine favorittbukser er i ferd med å bli for store! Det er jo egentlig bare kjempebra, men den satt jo så fint.😅🙈 Må nok på shopping etterhvert ja. Kjenner følelsen, det er veldig gøy å gå ned i vekt, men det er dritkjipt når klær man er glad i ikke passer lenger. Har et par shorts jeg vil prøve å sy inn da det er litt hjertesmerte å ikke kunne bruke de mer. 4 minutter siden, loppekasse said: Nå er det "game ON" for min del. Er lei av å være stor. Har vært sykemeldt lenge, og depresjon bidra til en kraftig vektøkning.. Men jeg har slanka meg før så det må da kunne fungere en gang til. Lurer på hvordan de fleste her inne gjør det med maten? Teller de fleste av dere kalorier, eller fokuserer dere på å ha et sunt kosthold? Har lest en god del av innleggene her inne, men helt klar ikke alle. Jeg gjør det jeg kaller CICO - calories in, calories out. Teller absolutt alle kalorier inkludert kalorier ut, hvis jeg har vært greit aktiv en dag, er det bare en bonus, men hvis jeg f.eks har lyst på en skål med is og jeg har spist opp alle dagens kalorier, må jeg rett og slett jobbe litt for de. Og jeg lover at ingen is smaker så godt som en is du føler du har fortjent. Anonymkode: 4a599...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirrikas Skrevet 23. mai 2021 #5134 Del Skrevet 23. mai 2021 Flamme skrev (9 timer siden): Hei, lenge siden sist. Dagene går fort. Vekta har stått bom stille på 75kg i 3 uker nå 😬 Veldig spent på når den skal rikke på seg. Begynt med litt ekstra trening og litt mindre mat for å se om feilen kigger hos meg, eller om det bare er vektplatå. Ganske sikker på at den skal flytte seg ned snart, da jeg gjør "jobben" hver eneste dag med kosthold og aktivitet. Som premie til meg selv for vektnedgang (og siden ingen av mine gamle klær passer lenger og er helt utslitte) har jeg bestilt meg ny garderobe. Alt fra undertøy, bher, turbukser, t-skjorter, hoodies, sko osv. Begynte jo denne vektnedgangen når jeg dro hos tannlegen i februar og innså at jeg har totalt forfalt og ikke tok vare på meg selv i hele tatt. Noe så enkelt som en tannrens og følelsen av freshe hvite tenner gjorde at jeg ville ta grep på resten av livet mitt også. Var så drittlei av å skjemmes og føle meg stygg! Begynte med tur til frisør og slanking. Og nå har vi kommet over til helt nye klær 🤩 Kommer til å føle meg som et nytt menneske innen sommeren er over. Er ekstremt spent på klærne, fordi jeg har bestilt alt i størrelse medium ustedet for large og xl som vanligvis er min størrelse 😬 Håper de passer! Ville bare si hei. Håper alt er bra med dere ❤ Så digg med nye klær! Å fornye garderoben er en av de tingene jeg gleder meg mest til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 23. mai 2021 #5135 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg tror jeg har funnet ut noe revolusjonerende og har lyst å dele. I stedet for tradisjonell middag hadde jeg tapas til middag. Det førte til at jeg spiste mye saktere og at jeg rakk å kjenne på metthet. Det førte også til at jeg ikke fikk behov for snacks selv om det var lørdag. Det var overraskende tilfredsstillende. Jeg tenker jeg skal ha som plan, i allefall over sommeren å legge inn tapas som middag en gang i uken (kanskje oftere). Små endringer kan jo gjøre store forskjeller om man bruker lang nok tid. Også laget jeg saft is av sukkerfri saft (ja jeg har gitt etter for kunstig søtning 😔). Den med granateple var nydelig og jeg savnet ikke vanlig is. Det hadde vært kjekt om dere delte noen ting som dere tror har hjulpet på veien også. ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5136 Del Skrevet 23. mai 2021 Noen her som er (eller har vært) rundt 100kg eller mer? Med bmi mellom 35-40? Vil dere svare på noen spm, eller dele litt motivasjon? Hvordan lykkes dere med nedgangen? Går dere mye ned? Teller dere kalorier? Hva gjør dere av fysisk aktivitet? Og hvordan forholder dere dere til godteri og fristelser? Jeg sliter i perioder med overspising, og har generelt vanskelig med å begrense meg på godteri. Samtidig tror jeg ikke at jeg kan kutte det helt, fordi jeg da vet jeg ikke vil klare det over tid. Anonymkode: 7ab60...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 23. mai 2021 #5137 Del Skrevet 23. mai 2021 loppekasse skrev (9 timer siden): Nå er det "game ON" for min del. Er lei av å være stor. Har vært sykemeldt lenge, og depresjon bidra til en kraftig vektøkning.. Men jeg har slanka meg før så det må da kunne fungere en gang til. Lurer på hvordan de fleste her inne gjør det med maten? Teller de fleste av dere kalorier, eller fokuserer dere på å ha et sunt kosthold? Har lest en god del av innleggene her inne, men helt klar ikke alle. Jeg teller ikke kalorier, men i begynnelsen ble jeg bevist på hvor mye kalorier enkelte ting inneholdt (og ikke minst forskjell på antall kalorier i forhold til hvilket smør jeg bruker og majones vs lettmajones). Nå spiser jeg ca det samme til frokost, lunsj og eventuelt kvelds så da vet jeg at det inneholder ca 200-300 kalorier hver. (Spiser som oftest to knekkebrød med sunt pålegg, og en del frukt eller grønnsaker vedsiden av). Til middag spiser jeg alt mulig (har barn), men spiser litt mindre porsjoner enn før. Fungerer helt supert for meg, har gått ned 7 kg siden februar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5138 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen her som er (eller har vært) rundt 100kg eller mer? Med bmi mellom 35-40? Vil dere svare på noen spm, eller dele litt motivasjon? Hvordan lykkes dere med nedgangen? Går dere mye ned? Teller dere kalorier? Hva gjør dere av fysisk aktivitet? Og hvordan forholder dere dere til godteri og fristelser? Jeg sliter i perioder med overspising, og har generelt vanskelig med å begrense meg på godteri. Samtidig tror jeg ikke at jeg kan kutte det helt, fordi jeg da vet jeg ikke vil klare det over tid. Anonymkode: 7ab60...671 Jeg er ikke helt riktig person å svare (men har tidligere gått ned en del kg, men ikke så mange som du etterspør). Så bra du spør her, for her er det mange som har knekt litt koder selv om utgangspunktet er forskjellige. Jeg svarer på vegne av meg selv og det utgangspunktet jeg hadde. Jeg lykkes greit når jeg hadde en del kg for mye, men det ble betydelig vanskeligere når jeg nærmet meg normalvekt. Jeg trente ikke (overhode ikke, 0 bevegelse) alt ble gjort ved å endre kosthold, mengde og hyppighet. Jeg telte kalorier, men fant ut at å spise rutinert gjorde det enklere. Spiser man to egg uten brød til frokost så vet man etterhvert hvor mange kalorier det er (som eksempel). Jeg ble nødt å begrense sosial kontakt til jeg fikk rutinene på plass, for å stå i mot fristelser. Dette gjaldt også alkohol for da mistet jeg viljestyrken og overspiste. I den perioden kjøpte jeg heller ikke snop og særlig sjokolade. Jeg tillot popkorn, drakk kakao, lett-is og slikt når det var vanskelig. Det er nok krevende å gjøre endringer, men jo større overvekt man har, jo mer effekt har man av endringene. Om du føler jeg ikke burde svare kan du bare se bort fra svaret mitt. Det er godt ment. Om du ønsker mange tips er det bare å spørre, for nå har jeg prøvd det meste og veldig mange dietter 😅 Livsstilsendring er nok det tryggeste. Anonymkode: 4c128...ee0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #5139 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg er ikke med i den andre tråden fordi sist jeg gikk ned og veide meg hver uke, ble jeg så besatt at jeg var på nippet til å utvikle spiseforstyrrelse. Gikk ned altfor mye på altfor kort tid og gikk sulten neste hele døgnet. Så det gjør jeg ikke igjen siden jeg ser at jeg kan få skumle tendenser. Med det sagt, så ønsker jeg likevel å gå ned i vekt da jeg fremdeles er overvektig (all vekten jeg gikk ned kom tilbake da jeg begynte å spise normalt), men denne gangen vil jeg prøve å gjøre det på en sunnere måte. Jeg klarer ikke treningssenter og trening for treningens skyld synes jeg er kjedelig, så min form for trening er å gå tur i skog, mark og fjell. Det er noe jeg alltid har vært interessert i. Håper at jeg på den måten kan gå ned på en fornuftig måte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. mai 2021 #5140 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Noen her som er (eller har vært) rundt 100kg eller mer? Med bmi mellom 35-40? Vil dere svare på noen spm, eller dele litt motivasjon? Hvordan lykkes dere med nedgangen? Går dere mye ned? Teller dere kalorier? Hva gjør dere av fysisk aktivitet? Og hvordan forholder dere dere til godteri og fristelser? Jeg sliter i perioder med overspising, og har generelt vanskelig med å begrense meg på godteri. Samtidig tror jeg ikke at jeg kan kutte det helt, fordi jeg da vet jeg ikke vil klare det over tid. Anonymkode: 7ab60...671 Jeg veide 96 kg på mitt tyngste så jeg tillater meg å svare deg. Bare husk at dette er det som funker for meg, ikke en fasit ☺️ Jeg har snart gått ned 20 kg, men de første 5 kg (tror jeg) kom egentlig av seg selv da jeg fikk det bedre. Jeg hadde det skikkelig ugreit en periode og derfor gikk jeg opp fordi jeg ga en blank faen i alt og mat og kos blei trøsten. Etterhvert skaffet jeg meg online coach med både kostholdsveiledning og trening. Det var snakk om tre økter i uka med hjemmetrening i begynnelsen. Nå har jeg begynt å løpe mer (har nå en coach som er god på løping og løpsrelatert styrke) det tror jeg ikke jeg ville fått til når jeg var såpass tung og hadde vonde knær osv. Jeg talte kalorier og målte makroer til å begynne med, men målet var hele tiden at jeg ikke skulle gjøre det på fast basis. Kun en periode for å få mer forståelse for hva kroppen trengte og mengder. Jeg spiste 2200 kcal om dagen og gikk ned ca 0,5 kg i uka. Igjen, dette funket for meg og min situasjon. Jeg har en aktiv og tung jobb i tillegg til at jeg alltid går 10 000 skritt eller mer om dagen. Jeg spiste godteri når jeg følte for det, spiste kake når jeg var i bursdag osv, eneste forskjellen fra før var mengdene. I tillegg så forsvant egentlig sukkersuget omtrent over natta når jeg heller ga kroppen nok mat og nok næring. Føler meg aldri sulten eller har lite energi nå. Det hender jeg har sukkersug, men da spiser jeg bare litt godteri eller en skive med nugatti 🙊 Jeg hadde også ekstremt vansker med å kontrollere meg på godteri/snacks/kakefronten, men det var nok i stor grad fordi jeg 1. skulle nekte meg selv det og derfor sprakk som bare det fordi det blei «ulovlig» eller 2. fordi jeg spiste for lite mat og «sparte» kaloriene til godteri eller typisk helgemat. Nå spiser jeg vanlige middager og godteri i morderate mengder og tenker at det klarer jeg resten av livet ☺️ Jeg klarer også å tenke at det ikke er så farlig om jeg «sprekker» fordi det har så lite å si i det lange løp. Jeg spiste og drakk som en helt på 17 mai og spiste burger på mc Donalds og smågodt på kvelden dagen der på. Ja jeg gikk opp i vekt den uka, men likevel bare 300 gram. Og det var det faktisk verdt 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå