Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du spiser til du omtrent sprekker og ler så tårene triller, men ned i vekt skal du... 🙄

 

Anonymkode: 4dc85...87a

Oi, så kjip du er da. Håper du får hjelp til å takle de følelsene du åpenbart trenger å få utløp for gjennom å være dust med andre. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (47 minutter siden):

Spiser dere mindre kalorier på dager dere ikke trener? :) 

Jeg er syk nå og har ikke kunnet gå tur som jeg vanligvis gjør daglig. Har derfor spist noe mindre for å kompensere. Dette første til at jeg gikk helt i bakken omtrent, svimmel og kvalm på kvelden. Spiste to skiver og tenkte at nå har jeg sikkert føkka det til. I dag var vekten 1 kg ned på under en uke og laveste måling til nå. 

Nå er jeg jo syk da, men vanligvis ligger jeg jevnt i kalorimengde hver dag, uansett aktivitet. Men som sagt, jeg går tur, om man trener hardere bør man fylle på litt vil jeg tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessan_ skrev (1 time siden):

Oi, så kjip du er da. Håper du får hjelp til å takle de følelsene du åpenbart trenger å få utløp for gjennom å være dust med andre. 

Dette er jo en tråd for de som skal ned i vekt, men hvordan i huleste inspirerer man hverandre med å legge ut sprekk etter sprekk etter sprekk et....?  Seriøse slankere begynner å forlate tråden pga at så mye handler om de fristelsene man ikke klarte å motstå.  (Dessuten synes jeg ikke jeg var ufin på noen måte. Det må være lov å undre seg over at en som skal slanke seg i stedet "kaster seg over alt som kan spises" i et par dager, og så synes det er fryktelig morsomt).

Anonymkode: 7f01f...5f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er jo en tråd for de som skal ned i vekt, men hvordan i huleste inspirerer man hverandre med å legge ut sprekk etter sprekk etter sprekk et....?  Seriøse slankere begynner å forlate tråden pga at så mye handler om de fristelsene man ikke klarte å motstå.  (Dessuten synes jeg ikke jeg var ufin på noen måte. Det må være lov å undre seg over at en som skal slanke seg i stedet "kaster seg over alt som kan spises" i et par dager, og så synes det er fryktelig morsomt).

Anonymkode: 7f01f...5f5

Så vidt jeg kan se så var det ikke deg jeg siterte. Så jeg vet ikke helt hvorfor du tar dette til deg. Men på generelt grunnlag vil jeg si at kommentaren jeg siterte ble oppfattet som et hånlig spark nedover, til en som feiler men forsøker å ta det med godt humør.
 

Og så vidt jeg kan se ut ifra hovedinnlegget sitert under, så har denne tråden rom for alt knyttet til vektnedgang. Ikke bare heiarop og skryt, men også innlegg som belyser nedturer og klaging når noe er vanskelig.

Hvis du bare vil lese motivational quotes så kan du vel starte din egen tråd.

Mayoo skrev (På 3.11.2018 den 13.54):

En tråd for oss som skal ned i vekt. Her kan vi skryte, klage, få råd av andre i samme båt osv.
 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som reagerer på "sutring" over diverse sprekker, har kanskje ikke helt forstått konseptet med tråden? Det er jo en diskusjonstråd, med alt vektnedgang innebærer. For noen er det lettere å gå ned i vekt og kanskje ikke opplever disse "sprekkene", men for mange av oss hender det at vi spiser mer av noe vi egentlig ikke tillater oss, og da er det greit å diskutere med andre i lignende situasjon som kan bidra med litt støttende ord! 

Kjipt at folk syns det å diskutere alle aspekter ved en vektnedgang er "sutring" og "klaging", men da tenker jeg at de gjerne kan opprette en egen "positiv vektnedgangstråd" dersom det er mer ønskelig. Ellers - jeg skal sprekke på søndag for da er det valentines day, fastelavn og morsdag (jeg er ikke forelder, men skal søren meg feire på vegne av alle fine mammaer der ute, min egen inkludert!) så da blir det kos. 

Vektnedgang er også mental helse, og for min del hjelper det å lese andre i lignende situasjoner som meg! 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farvel til dere som ikke vil lese om oppturer og nedturer! Dere klarer dere nok bedre uten oss, det skal jeg love deg at vi også gjør :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 (Dessuten synes jeg ikke jeg var ufin på noen måte. Det må være lov å undre seg over at en som skal slanke seg i stedet "kaster seg over alt som kan spises" i et par dager, og så synes det er fryktelig morsomt).

Anonymkode: 7f01f...5f5

Skjønner ikke helt hva det er å undre seg over. Hun tar det med humor, det er bedre å le av seg selv enn å gråte. Å gråte og velte seg i vonde følelser er bare destruktivt, og gjør en ikke i større stand til å fortsette prosessen. Det er lov å sprekke, men så lenge man klarer å begrense antall ganger og varigheten er det ingen krise. Løft blikket, move on - og le av deg selv hvis du greier å se på det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

NÅ skal jeg prøve igjen. Hadde en skikkelig god periode før jul, men hadde en utrolig tøff periode i jula og frem til nå. Er full lockdown her i Skottland, så det føles som om det ikke er noe å se frem til eller noen grunn til å spise litt sunnere. Været har vært helt fryktelig.

Men nå er valpen blitt stor nok til å gå tur (bare rundt 20 minutter 1-2 ganger om dagen, men det hjelper!), det er helt nydelig vær - norsk påskevær-aktig med massevis av snø og sol.

Så jeg har satt opp en ukemeny med supper og salater og fisk og kylling. Det største problemet blir absolutt småspising og å få orden på porsjonstørrelse til frokost og lunsj. Jeg må også finne en måte å trene på. Tenker kanskje jeg skal finne frem RingFit til Switch igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

På tide å forlate denne tråden, da det er i hovedsak snakk om sprekker og overspising. Det som i begynnelsen var en inspirerende tråd, har blitt en ren sutretråd om sprekker. Takk for meg. 

Anonymkode: 3c679...a73

Kan bare snakke for meg selv her, men ja, jeg har nok kanskje "sutret" litt mye i denne tråden, men fy søren for et drittår det har vært for meg. Og jeg er nok ikke den eneste som har kjent dette året på kroppen og hatt utfordringer når det kommer til både psykisk og fysisk helse. For mange har nok dette vært et sugings år (i mangel på et bedre ord).
Jeg personlig er permittert fra jobben min. Jeg sliter med rutiner, jeg sliter med mat, jeg sliter med motivasjon, og jeg prøver virkelig å holde meg frisk oppi hodet, men akkurat nå er det ufattelig vanskelig. 

Så jeg har dessverre ingen inspirasjon å dele, ingen motverende enhjørningstaler å komme med. Jeg er dritt lei. Og i dag har jeg spist 4 sandwich-iser. Men du derimot, som tydeligvis har overskudd, kunne jo f.eks prøvd å inspirere fremfor å lage et sutreinnlegg om de du mener sutrer. 

Nå var jeg skikkelig kjip her, men pyttsann. Skylder på PMS, jeg er vanligvis litt hyggeligere :)

Endret av Mayoo
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du spiser til du omtrent sprekker og ler så tårene triller, men ned i vekt skal du... 🙄

 

Anonymkode: 4dc85...87a

Beklager at min emojibruk ikke fallt i god jord hos deg. Men når man sliter med overspising/emosjonell spising så er sprekkene der. Jeg gikk ned 15 kg for to år siden, men opp igjen 10 av dem pga koronastress. Så ned i vekt skal jeg fordi det har jeg klart en gang før. Men veien dit er lang og humpete, og sånn jeg skjønte det så kan denne tråden brukes slik. Det var hvertfall det den ble brukt til for to år siden. Du kan jo lese gjennom de 201 sidene og se at jeg ikke er den eneste som har sprekt på kaloribudsjettet og skrevet om det. 

Ingen emojibruk i dette innlegget, så da slipper du å lure på hva jeg mener. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En livsstilsendring består av oppturer og nedturer, akkurat som livet ellers.

Hvis noen andre opplever en nedtur, mens jeg selv har en opptur - da tenker jeg det er fint å bruke det til å motivere andre.

Hvis jeg har en nedtur, så vil jeg personlig få null motivasjon av at andre skal bli negativt påvirket av det. Hjelp til med å motivere andre, det gir en god følelse!

Som sagt før; alle har sin egen reise, sine egne utfordringer og sine egne mål.

You do you!

Og så synes jeg denne tråden er fin for å heie frem hverandre, uavhengig av hvor man er i prosessen eller hvordan prosessen går.

Jeg har hatt en fin uke og er glad for å få betalt for innsatsen i nedgang. Er ikke alltid det er sånn og vektnedgangen varierer masse selv om jeg spiser samme mengde hver uke og jeg trener det samme hver uke. Det kan være en utfordring for meg å stole på min prosess. Det er derfor godt de ukene jeg ser det tydelig på tall.

For sånn er min hjerne skrudd sammen. Jeg har ikke sjans til å se 22 kg vektnedgang i speilet, men harde fakta i form av tall på vekta må min naturvitenskapelige hjerne godta. ;)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter stillstand forrige uke var det godt å kunne veie inn til 1,2 kg ned i dag 🤗 Har vært inne i en bedre rutine med maten, og har trent tre økter hjemme i tillegg til tur alle dager hele uka så langt, gått mellom 8-15 km om dagen. Skal ha en hjemmeøkt igjen idag + turer i helga og.

Iris.

Anonymkode: 2b080...4ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å stå over dagens innveiing. Jeg har hatt en vond uke, og selv om jeg gjør som vanlig med periodisk faste så har fokus vært å få i seg mat. Mannen har en tung jobb og må i tillegg lage middag, og da blir det enkle løsninger på lange dager. Det er HELT i orden for meg, men han har lagt opp maten på tallerkenen min og gitt meg litt større porsjoner av usunn mat enn jeg pleier :ler:

Vi spiser oss også ut av kjøleskapet denne uka før storhandel, så det er lite grønt igjen, noe jeg pleier å fylle godt på med. Men det går fint. Fortsatt ingen sukkerønske, og vekta føles stabil. Håper på bedre uke neste uke (i formen min), og da er det påfyll med grønt igjen.

God helg alle sammen, husk å ikke ødelegge hele ukas fremgang med alt for mye snacks :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 15.40):

Du spiser til du omtrent sprekker og ler så tårene triller, men ned i vekt skal du... 🙄

 

Anonymkode: 4dc85...87a

Har du hørt om galgenhumor? (🙄)

Anonymkode: 76b85...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tipse om en ny oppdagelse som har revolusjonert livet mitt 😆 Dråper man har i kaffe/te/kesam som er uten kalorier (sukralose) og som kommer i masse ulike smaker. Har sett at det finnes flere ulike merker som har de samme smakene.
Jeg kjøpte et par for å teste for noen uker siden og jeg er fullstendig hekta. Karamell i kaffen, cookie eller kokosnøtt i kesamen med tinte bær til, eller maple i den sunne pannekakerøren... NAM. 

Anonymkode: 76b85...af0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må bare tipse om en ny oppdagelse som har revolusjonert livet mitt 😆 Dråper man har i kaffe/te/kesam som er uten kalorier (sukralose) og som kommer i masse ulike smaker. Har sett at det finnes flere ulike merker som har de samme smakene.
Jeg kjøpte et par for å teste for noen uker siden og jeg er fullstendig hekta. Karamell i kaffen, cookie eller kokosnøtt i kesamen med tinte bær til, eller maple i den sunne pannekakerøren... NAM. 

Anonymkode: 76b85...af0

Lenke/bilde???

Anonymkode: 63da0...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lenke/bilde???

Anonymkode: 63da0...d11

Tights.no har noen de kaller Zero Drops: 

https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-zero-drops-cookie/

MyProtein har FlavDrops: https://www.myprotein.no/sports-nutrition/flavdrops-smakstilsetter/10530471.html

Jeg har kun prøvd fra Tights.no 🌞

Anonymkode: 76b85...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er det med voksne mennesker og krangling på internett? Det er over alt her i forumet, på Facebook- grupper og generelt sosiale medier. Når ble det så galt å spørre om ting? Eller klage litt? Man blir jo bitt hode av for den minste ting, og jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å sitte å bruke tiden deres på å være nedlatende mot andre?! 
 

Til alle dere som skriver om oppturer og nedturer, heia dere! Jeg finner denne tråden inspirerende med sine oppturer og nedturer. Jeg var 105 kg etter fødsel for 1,5 år siden, og det har tatt meg lang tid å komme skikkelig i gang, men nå er jeg nede på 100, og jeg gleder meg til veien videre nedover. Ja, det blir oppturer og nedturer for meg også, men da er det fint at man har tråder som dette på veien. Heia heia, og god helg♥️

Anonymkode: 7ab60...671

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare tipse om en ny oppdagelse som har revolusjonert livet mitt 😆 Dråper man har i kaffe/te/kesam som er uten kalorier (sukralose) og som kommer i masse ulike smaker. Har sett at det finnes flere ulike merker som har de samme smakene.
Jeg kjøpte et par for å teste for noen uker siden og jeg er fullstendig hekta. Karamell i kaffen, cookie eller kokosnøtt i kesamen med tinte bær til, eller maple i den sunne pannekakerøren... NAM. 

Anonymkode: 76b85...af0

hva har du i pannekakerøren?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...