Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, 2010slankeren skrev:

Gir det resultater?

Ja, for meg har det gitt resultater. Jeg hadde veldig mange kilo for mye, og har mistet mer enn 25 kg siden juni. 

Like viktig er det at jeg har fått kontroll over godteriinntaket i motsetning til at det skal kontrollere meg. Nå koster det meg tilnærmet ingenting å ikke spise godteri o.l. selv om mannen gjør det. Det hadde jeg aldri trodd for et år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Grønt blad skrev:

Ja, for meg har det gitt resultater. Jeg hadde veldig mange kilo for mye, og har mistet mer enn 25 kg siden juni. 

Like viktig er det at jeg har fått kontroll over godteriinntaket i motsetning til at det skal kontrollere meg. Nå koster det meg tilnærmet ingenting å ikke spise godteri o.l. selv om mannen gjør det. Det hadde jeg aldri trodd for et år siden.

Wow gratulerer, 25 kilo på 5 mnd.? Bra jobba! Jeg trenger å gå ned 25 men tror ikke jeg klarer det på 5 mnd.... Trener du mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, 2010slankeren skrev:

Wow gratulerer, 25 kilo på 5 mnd.? Bra jobba! Jeg trenger å gå ned 25 men tror ikke jeg klarer det på 5 mnd.... Trener du mye?

Nei, trener ikke mye. Jeg er veldig fornøyd om jeg får til én gang i uka, av og til to. Liker å gå tur, men helt ærlig blir blir ikke mye av det heller. 

Jeg har tatt kiloene med kostholdet. For å klare å endre kostholdet har jeg jobba mye med hodet, leita etter årsaker til og situasjoner der jeg overspiser, spisemønstre m.m. Jeg begynte å tenke og spise som om jeg var slank, med de mulighetene og begrensningene det gir. Jeg har funnet noe som passer for meg, det føles bra og riktig, og forhåpentligvis vil det føles slik resten av livet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/15/2020 at 9:26 AM, Grønt blad said:

Jeg takker konsekvent nei til godteri, is og snacks hjemme. Jeg har besemt meg for at jeg er en som ikke spiser slikt hjemme med mindre det er en spesiell anledning, og for meg er det enklere å ha en slik klar og tydelig regel enn å skulle ta bare litt. Det er akkurat som "bare litt godteri" ikke eksisterer, det blir i stedet veldig mye. Mannen spør ikke lenger om jeg vil ha.

Når det gjelder annen fet mat, så spiser jeg fint det, men fyller opp med mer grønnsaker (eller drikker mer vann), og prøver å begrense mengdene med det mest kaloririke. 

Hmja. Det mest irriterende er vel å ikke bli hørt når jeg takker nei, men tvert i mot nesten få det dyttet opp i ansiktet i steden. Får vel bare prøve å ignorere hardere.

Ulempen med kraftig kost til middag er at jeg må spise ekstra små porsjoner for å ikke overskride kaloribegrensningene som er satt, og blir fort sulten igjen. Kanskje jeg får gå tilbake å lage mine egne middagsversjoner (bare så TUNGVINT når man allerede er i tidsklemma med jobb, barn og alt styr, samt føles litt stusselig å sitte med egen middagsmat hver gang).

 

Men 25 kg på fem måneder, jøye meg!!! Hvordan er det engang mulig! Det må jeg si var imponerende tall. 

 

 

Anonymkode: 63da0...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmja. Det mest irriterende er vel å ikke bli hørt når jeg takker nei, men tvert i mot nesten få det dyttet opp i ansiktet i steden. Får vel bare prøve å ignorere hardere.

Ulempen med kraftig kost til middag er at jeg må spise ekstra små porsjoner for å ikke overskride kaloribegrensningene som er satt, og blir fort sulten igjen. Kanskje jeg får gå tilbake å lage mine egne middagsversjoner (bare så TUNGVINT når man allerede er i tidsklemma med jobb, barn og alt styr, samt føles litt stusselig å sitte med egen middagsmat hver gang).

 

Men 25 kg på fem måneder, jøye meg!!! Hvordan er det engang mulig! Det må jeg si var imponerende tall. 

 

 

Anonymkode: 63da0...d11

Jeg har måtte si til mannen min at selv om han skal ha litt snacks, så må han ikke tilby meg eller spise det når jeg sitter i armkroken hans 😛 han får sitte i den andre sofaen, så jeg ikke kan få tak i det lett. Han respekterer det :) og siden jeg spiser mindre, gjør han det også.

Angående middager, kan du nevne der også at det hadde vært bra med litt mer variasjon og grønt til? Her planlegger vi middager for uka sammen, han vil gjerne ha burgere og pasta, jeg vil gjerne ha hjemmelagde gryteretter og kylling f.eks. Når vi planlegger sammen, så får vi begge noe vi vil ha i løpet av uka :) og vi passer på å få en god balanse mellom sunt og usunt. Er det ikke bare en fordel for barna også med litt sunnere middager? :)

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmja. Det mest irriterende er vel å ikke bli hørt når jeg takker nei, men tvert i mot nesten få det dyttet opp i ansiktet i steden. Får vel bare prøve å ignorere hardere.

Ulempen med kraftig kost til middag er at jeg må spise ekstra små porsjoner for å ikke overskride kaloribegrensningene som er satt, og blir fort sulten igjen. Kanskje jeg får gå tilbake å lage mine egne middagsversjoner (bare så TUNGVINT når man allerede er i tidsklemma med jobb, barn og alt styr, samt føles litt stusselig å sitte med egen middagsmat hver gang).

Anonymkode: 63da0...d11

Utrolig provoserende! Tror faktisk jeg hadde blitt litt sint og sagt fra om at han ikke skal presse deg til å spise snacks, og spurt om han gjør det for å få bedre samvittighet selv. Hvorfor skal han ellers presse i deg noe som vi alle vet er svært usunt?

Jeg har ingen råd ang. tung middagskost. Kan du spise mindre tidligere eller senere på dagen for å veie opp for mer kalorier til middag? Eller kan du spise mer grønnsaker til middagen sammen med den energitette maten? Kokte/dampede/rå gulrøtter, brokkoli, blomkål, paprika, agurk, salat o.l. tar jo mye plass i magen og inneholder masse gode næringsstoffer, men få kalorier.

Det går alltids an å ta en prat med mannen, og prøve å få ham til å forstå at du ikke kan spise så kaloritette middager. Kanskje du får ham til å forstå? Hos oss er det uansett jeg som lager de fleste middagene, så jeg har ikke samme problemstilling.

Jeg tenker til slutt at det viktige er å finne en ordning som passer for deg, og som ikke krever for mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Grønt blad said:

Utrolig provoserende! Tror faktisk jeg hadde blitt litt sint og sagt fra om at han ikke skal presse deg til å spise snacks, og spurt om han gjør det for å få bedre samvittighet selv. Hvorfor skal han ellers presse i deg noe som vi alle vet er svært usunt?

Jeg har ingen råd ang. tung middagskost. Kan du spise mindre tidligere eller senere på dagen for å veie opp for mer kalorier til middag? Eller kan du spise mer grønnsaker til middagen sammen med den energitette maten? Kokte/dampede/rå gulrøtter, brokkoli, blomkål, paprika, agurk, salat o.l. tar jo mye plass i magen og inneholder masse gode næringsstoffer, men få kalorier.

Det går alltids an å ta en prat med mannen, og prøve å få ham til å forstå at du ikke kan spise så kaloritette middager. Kanskje du får ham til å forstå? Hos oss er det uansett jeg som lager de fleste middagene, så jeg har ikke samme problemstilling.

Jeg tenker til slutt at det viktige er å finne en ordning som passer for deg, og som ikke krever for mye. 

Hmja. Greia er at mannen er permittert, samtidig som jeg opplever økt arbeidsmengde på jobb, derfor var tanken at jeg skulle å slippe å måtte sjonglere husarbeid, barn osv med mye arbeidspress når han uansett har ledige dager og mer overskudd. 

Han mener også at jeg ikke trenger å gå ned mer i vekt, jeg tror det er litt av grunnen til at han bagatelliserer mine forsøk på å være litt mer asketisk i matveien.

Men ja, det er jo et godt tips å heller spise sunne og mettende måltider i løpet av arbeidsdagen, så kan jeg bare spise litt for det sosiales skyld når vi er sammen ved middagsbordet.

Prøver liksom å ikke gjøre det til at det blir så veldig slankekur, men så lenge jeg skal gå i kaloriunderskudd er det vel ingen vei utenom.

 

Anonymkode: 63da0...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på treningssenteret kl 5 i morges og fikk en god beinøkt inn. Måtte selvsagt begrense meg litt ved å ta langt mindre vekter (gikk fra f. eks 110 kg i hip thrust før pandemien til 40 kg - kunne tatt mer men velger som sagt å være forsiktig) og mindre sett/repetisjoner, og må innrømme at det var litt vanskelig for meg som er vandt til å gå all in.. Men det er langt bedre å bygge det sakte opp, enn å overkjøre kroppen helt! Skal opp kl 5 i morgen også for å trene rygg og biceps. 

Trening har alltid vært min største motivator for å ha orden på kostholdet, så når treningen ble stoppet i mars så kræsjet hele kostholdet også.. Men det er forsåvidt ganske greit, fordi jeg kjenner at så lenge jeg fortsetter å trene så kommer det ikke til å være noe problem med å holde kostholdet i sjakk. 😄 Trodde også at jeg måtte følge en streng matplan for å ikke tulle det til, men jeg tror at så lenge jeg passer på å ha en god proteinkilde til hvert måltid så skal jeg kunne leve litt fleksibelt. Blir spennende å se endringene i kroppen (og ikke minst i sinnet) fremover! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting føles så enkelt for tiden, klarer aldri bestemme meg for om det er et godt tegn eller om det betyr at jeg "slipper opp" og det kommer til å skli ut. Ca 12-13 kg ned nå. I går lagde jeg mitt første måltid kl 11 som vanlig, spiste 1,5 knekkerbrød av de to jeg pleier. Kjøttboller til middag, spiste til jeg ble mett og stoppet da - noe som betyr at porsjonen ble ganske liten, tipper maks 300-400kcal. Også bare glemte jeg kvelds, satt med puslespill til sent på kvelden og det bare forsvant. Så det ble ufornuftig lite mat i går, uten et snev av sug på snop eller lignende. Nå skal det understrekes at ambisjonen ikke er å spise så lite, men det bare ble sånn i går, det forsvant helt for meg. Det mat/snopestøyet som er i hodet mitt blir tidvis helt stille og det er SÅ deilig. Når torsdag/fredag kommer begynner jeg å glede meg til lørdag, mest for lørdagspizzaen og litt for snop. Er det sånn normalvektige folk har det? 😛 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tirius skrev:

Ting føles så enkelt for tiden, klarer aldri bestemme meg for om det er et godt tegn eller om det betyr at jeg "slipper opp" og det kommer til å skli ut. Ca 12-13 kg ned nå. I går lagde jeg mitt første måltid kl 11 som vanlig, spiste 1,5 knekkerbrød av de to jeg pleier. Kjøttboller til middag, spiste til jeg ble mett og stoppet da - noe som betyr at porsjonen ble ganske liten, tipper maks 300-400kcal. Også bare glemte jeg kvelds, satt med puslespill til sent på kvelden og det bare forsvant. Så det ble ufornuftig lite mat i går, uten et snev av sug på snop eller lignende. Nå skal det understrekes at ambisjonen ikke er å spise så lite, men det bare ble sånn i går, det forsvant helt for meg. Det mat/snopestøyet som er i hodet mitt blir tidvis helt stille og det er SÅ deilig. Når torsdag/fredag kommer begynner jeg å glede meg til lørdag, mest for lørdagspizzaen og litt for snop. Er det sånn normalvektige folk har det? 😛 

Dette høres ganske normalt ut for meg (normalvektig), men jeg må passe på å spise nok selv om matlysten ikke alltid er der :) spiser jeg for lite en dag, så får jeg "ulvehunger" dagen etter, og da blir det fort noe usunt også. Må passe på å spise minst frokost, lunsj og middag, og huske å kjenne etter om jeg trenger kveldsmat😊

Hender ofte jeg gleder meg til helg og snop, men det tar ikke opp mye tankevirksomhet i hverdagen :)

Ville passet på å få i deg nok mat selv på dager det ikke frister, men ellers høres det ut som at du absolutt er på rett spor! Må være godt å ikke tenke på usunne måltider hele tiden😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Navani said:

Dette høres ganske normalt ut for meg (normalvektig), men jeg må passe på å spise nok selv om matlysten ikke alltid er der :) spiser jeg for lite en dag, så får jeg "ulvehunger" dagen etter, og da blir det fort noe usunt også. Må passe på å spise minst frokost, lunsj og middag, og huske å kjenne etter om jeg trenger kveldsmat😊

Hender ofte jeg gleder meg til helg og snop, men det tar ikke opp mye tankevirksomhet i hverdagen :)

Ville passet på å få i deg nok mat selv på dager det ikke frister, men ellers høres det ut som at du absolutt er på rett spor! Må være godt å ikke tenke på usunne måltider hele tiden😊

Det er rart at det er "spennende" å høre hvordan det funker i hodet på normalvektige. Det er helt fjernt for meg, jeg har ikke vært der siden jeg var barn liksom. Ang mat så var det fordi jeg begynte å bli sulten allerede nå det slo meg at jeg ikke har spist siden middag i går, så jeg er helt enig med deg. Men det var jo så gøy å pusle og plutselig ble det så sent også var det glemt 😛 

De siste månedene har vært ordentlig oppvekker for meg, jeg hadde faktisk ingen peiling på hvor mye mat-støy jeg har i hodet. Og hvor stille det blir når den er borte 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmja. Det mest irriterende er vel å ikke bli hørt når jeg takker nei, men tvert i mot nesten få det dyttet opp i ansiktet i steden. Får vel bare prøve å ignorere hardere.

Anonymkode: 63da0...d11

Jeg kan forklare mekanismen i dette, hvis du er interessert. Kanskje du kan gjette svaret selv, ved å tenke over: Har du noengang opplevd å bli nødet på noe du ikke liker? (Bortsett fra press til å spise opp (grønnsakene) da du var liten, det gjelder ikke i denne sammenhengen.)

Sitat

Ulempen med kraftig kost til middag er at jeg må spise ekstra små porsjoner for å ikke overskride kaloribegrensningene som er satt, og blir fort sulten igjen.

Er du sikker? Kraftig kost (fet mat) er vel om noe mer mettende, og behagelig og langvarig mettende?

Sitat

Kanskje jeg får gå tilbake å lage mine egne middagsversjoner (bare så TUNGVINT når man allerede er i tidsklemma med jobb, barn og alt styr, samt føles litt stusselig å sitte med egen middagsmat hver gang).

Ikke bare er det tungvint å lage egen spesialmat, man føler seg gjerne litt utenfor, også, mens de andre koser seg.

(For min del føles det så deilig å være fri fra alt det der. Holdt på altfor lenge.)

Anonymkode: bfe9c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan forklare mekanismen i dette, hvis du er interessert. Kanskje du kan gjette svaret selv, ved å tenke over: Har du noengang opplevd å bli nødet på noe du ikke liker? (Bortsett fra press til å spise opp (grønnsakene) da du var liten, det gjelder ikke i denne sammenhengen.)

Er du sikker? Kraftig kost (fet mat) er vel om noe mer mettende, og behagelig og langvarig mettende?

Ikke bare er det tungvint å lage egen spesialmat, man føler seg gjerne litt utenfor, også, mens de andre koser seg.

(For min del føles det så deilig å være fri fra alt det der. Holdt på altfor lenge.)

Anonymkode: bfe9c...9c4

Kraftig kost som tunge pastaretter gjør meg veldig fort mett der og da, men raskt sulten igjen senere. 
 

Men første avsnittet skjønte jeg ikke, nødet på noe jeg ikke liker?

Anonymkode: 63da0...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kraftig kost som tunge pastaretter gjør meg veldig fort mett der og da, men raskt sulten igjen senere. 

Anonymkode: 63da0...d11

Jeg hadde det sånn med grøt til middag i oppveksten - stappmett, og så skrubbsulten igjen med en gang. Problemet var nok at det var for ensidig. Fete middager som også inneholder (potet/ris/pasta og) nok protein og rikelig med grønnsaker, gjør meg behagelig og langvarig mett.

Sitat

Men første avsnittet skjønte jeg ikke, nødet på noe jeg ikke liker?

Ja, når du er i selskap - insisterer vertskapet på at du spiser noe som du absolutt ikke liker?

Anonymkode: bfe9c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde det sånn med grøt til middag i oppveksten - stappmett, og så skrubbsulten igjen med en gang. Problemet var nok at det var for ensidig. Fete middager som også inneholder (potet/ris/pasta og) nok protein og rikelig med grønnsaker, gjør meg behagelig og langvarig mett.

Ja, når du er i selskap - insisterer vertskapet på at du spiser noe som du absolutt ikke liker?

Anonymkode: bfe9c...9c4

Nja, hender vel at noen forsøker å insistere.

Her er det snakk om å stikke skjeer med is eller annet godteri helt opp i ansiktet mitt gjentatte ganger. Lesse på mer middag på tallerkenen når jeg allerede er forsynt eller fornøyd. Osvosv. Skjønner såklart at dette bare må løses med kommunikasjon, men siden dette er 

Quote

En tråd for oss som skal ned i vekt. Her kan vi skryte, klage, få råd av andre i samme båt osv.

så tok jeg meg friheten til nettopp det ;) 

Anonymkode: 63da0...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, hender vel at noen forsøker å insistere.

Her er det snakk om å stikke skjeer med is eller annet godteri helt opp i ansiktet mitt gjentatte ganger. Lesse på mer middag på tallerkenen når jeg allerede er forsynt eller fornøyd. Osvosv. Skjønner såklart at dette bare må løses med kommunikasjon

Anonymkode: 63da0...d11

Nei, nei. Mat du ikke liker. Ikke mer mat du liker.

Anonymkode: bfe9c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, nei. Mat du ikke liker. Ikke mer mat du liker.

Anonymkode: bfe9c...9c4

Tror du må forklare hva du prøver å komme frem til her, du mistet meg for lenge siden 😄 

Anonymkode: 63da0...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tirius skrev:

Ting føles så enkelt for tiden, klarer aldri bestemme meg for om det er et godt tegn eller om det betyr at jeg "slipper opp" og det kommer til å skli ut. Ca 12-13 kg ned nå. I går lagde jeg mitt første måltid kl 11 som vanlig, spiste 1,5 knekkerbrød av de to jeg pleier. Kjøttboller til middag, spiste til jeg ble mett og stoppet da - noe som betyr at porsjonen ble ganske liten, tipper maks 300-400kcal. Også bare glemte jeg kvelds, satt med puslespill til sent på kvelden og det bare forsvant. Så det ble ufornuftig lite mat i går, uten et snev av sug på snop eller lignende. Nå skal det understrekes at ambisjonen ikke er å spise så lite, men det bare ble sånn i går, det forsvant helt for meg. Det mat/snopestøyet som er i hodet mitt blir tidvis helt stille og det er SÅ deilig. Når torsdag/fredag kommer begynner jeg å glede meg til lørdag, mest for lørdagspizzaen og litt for snop. Er det sånn normalvektige folk har det? 😛 

Wow! Du har vært kjempe flink!! 
 

Jeg har alltid vært slank og lita, og egentlig ikke tenkt så veldig mye over hva jeg spiste. Plutselig, når jeg bikket 26 la jeg på meg relativt kjapt (fortsatt normalvektig, hadde vel en bmi på 23) og jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg la på meg. Andre folk så det også, og synes det var greit å kommentere siden jeg fortsatt var normalvektig. Ehm, nei. Så nå etter sommerferien bestemte jeg meg for å ta grep, da jeg aldri har følt meg ukomfortabel i min egen kropp, men det gjorde jeg da. Har gått ned ca 3kg siden august. Trener styrke og kondisjon. Når jeg ser tilbake nå forstår jeg jo selvsagt hvorfor jeg gikk opp! Ikke nødvendigvis fordi jeg spiste «kjempe» usunt, men jeg hadde null ide hva ting inneholdt av kalorier. Til middag spiste jeg meg så stappmett (alltid vært småspist, helt til jeg ble 26!😅) og da spiste jeg meg så mett, helt til rett før jeg skulle legge meg og var redd jeg skulle bli sulten, så spiste kveldsmat og. Jeg spiste gjerne taco på en tirsdag, mye pasta o.l. Jeg jobber turnus, så når jeg skulle jobbe kveldsvakt var jeg redd for at jeg skulle bli sulten med en gang jeg kom på jobb, så lagde meg middag før jeg dro, som jeg spiste, i tillegg til en porsjon til på jobb! Husker jeg følte meg så oppblåst mens jeg var på jobb og når jeg kom hjem. Nå spiser jeg to brødskiver med stekt egg og/eller avokado til «middag» på jobb. Ikke kjempe mye, men nok til at jeg holder meg mett! Merker også at jeg blir helt ekstremt mye fortere mett nå og er aldri oppblåst når jeg kommer hjem fra jobb! Prøver også og ikke spise før 11. Har lært meg at det er helt greit å føle seg sulten 😅 heller sulten enn å være så stappmett at man ikke klarer å bevege seg, det er bare ubehagelig.. 

Anonymkode: 66620...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må forklare hva du prøver å komme frem til her, du mistet meg for lenge siden 😄 

Anonymkode: 63da0...d11

Okei. Det handler om kommunikasjon, men kanskje ikke sånn vi ser det for oss. Det er mer snedig.

Når vi takker nei til noe vi egentlig har lyst på, men synes vi ikke burde spise, merker den som tilbyr, vår ambivalens. De ser det da som sin oppgave å overtale oss til å gjøre det som vi egentlig har lyst til. Noe annet ville vært uhøflig.

Og vi har fremdeles lyst uansett hvor hardt vi prøver å overbevise oss selv om at vi ikke liker, at vi er mette, at det er usunt, osv.

Når man faktisk ikke liker, eller faktisk er mett, gir man fra seg entydige signaler om dette. Og alle respekterer det, helt uten videre. Noe annet ville vært uhøflig.

Anonymkode: bfe9c...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei. Det handler om kommunikasjon, men kanskje ikke sånn vi ser det for oss. Det er mer snedig.

Når vi takker nei til noe vi egentlig har lyst på, men synes vi ikke burde spise, merker den som tilbyr, vår ambivalens. De ser det da som sin oppgave å overtale oss til å gjøre det som vi egentlig har lyst til. Noe annet ville vært uhøflig.

Og vi har fremdeles lyst uansett hvor hardt vi prøver å overbevise oss selv om at vi ikke liker, at vi er mette, at det er usunt, osv.

Når man faktisk ikke liker, eller faktisk er mett, gir man fra seg entydige signaler om dette. Og alle respekterer det, helt uten videre. Noe annet ville vært uhøflig.

Anonymkode: bfe9c...9c4

Takk! Og ja, da er jeg helt enig i den betraktningen.

 

Anonymkode: 63da0...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...