Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

På 29.10.2020 den 6.58, Yoshi1987 skrev:

Iiiiiik! Ligger på 70,0 kg nå!! I morgen viser vekta kanskje 60-tallet!? Herregud det blir surrealistisk 🤩 noen fler her på 165 cm? Hvor mye skal/har dere gått ned?

Og det klarte du! Hurra for deg! 🎉

Jeg er for øvrig like høy som deg, men veier et helt menneske mer enn deg så feil person å sammenlikne seg med... Har gått ned 12 kg og vet ikke hva målet mitt er. Har fryktelig lyst til å bli tosifret, men vet ikke om jeg tør å sette det som mål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kepaløk skrev:

Og det klarte du! Hurra for deg! 🎉

Jeg er for øvrig like høy som deg, men veier et helt menneske mer enn deg så feil person å sammenlikne seg med... Har gått ned 12 kg og vet ikke hva målet mitt er. Har fryktelig lyst til å bli tosifret, men vet ikke om jeg tør å sette det som mål.

I dag var jeg 69,7, så du hadde helt rett i at jeg klarte det 😃 er du med på "Vi som skal ned i vekt før jul 2020"-tråden? Den er veldig motiverende! Dette klarer du!! Sett 99 kilo som et hårete mål. Hvis du går 500 kalorier i minus daglig, vil du gå ned ca 500gram i uka. Og tenk, da etterhvert sniker du deg nærmere og nærmere målet! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Aahh endelig, i dag viste vekten 80,0 kg!😀 Den stod faktisk og vippet litt mellom 79,9 og 80. Er så fornøyd! Føler jeg lever helt vanlig for tiden, men livsstilen er lagt om så da går det av seg selv. Det går sakte, men det går nedover 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yoshi1987 skrev:

I dag var jeg 69,7, så du hadde helt rett i at jeg klarte det 😃 er du med på "Vi som skal ned i vekt før jul 2020"-tråden? Den er veldig motiverende! Dette klarer du!! Sett 99 kilo som et hårete mål. Hvis du går 500 kalorier i minus daglig, vil du gå ned ca 500gram i uka. Og tenk, da etterhvert sniker du deg nærmere og nærmere målet! 

Takk for heiarop. Ja, jeg er med i den tråden. Motiverende og holder meg litt i øra fordi jeg må rapportere et sted ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle det et sted, og da blir det her.

Har jo gått ned drøye 10 kg og er fornøyd med det. Men tok også mål i dag, etter cirka to måneder med livsstilsendring. Og det var skikkelig motiverende - mer enn vekta. Det ble liksom et så tydelig mål på at kroppen faktisk forandrer seg.

Tatt mål seks steder (hals, bryst, midje, hofte, lår og overarm) - og totalt er jeg blitt 42 cm mindre! Yay! 🎉

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Tjukk skrev:

Jeg er under 100 kg! Er så utrolig stolt over meg selv. 🥰

Så flink du er! 😊😊👍👍 du har all grunn til å være stolt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 6.58, Yoshi1987 skrev:

Iiiiiik! Ligger på 70,0 kg nå!! I morgen viser vekta kanskje 60-tallet!? Herregud det blir surrealistisk 🤩 noen fler her på 165 cm? Hvor mye skal/har dere gått ned?

Jeg er 163 cm. Ligger på rundt 61 kg. Veide 56-58 kilo når jeg var yngre, men det føles mer riktig for kroppen å være 60-63 kg. Har gått ned litt over 6 kilo siden i sommer. 😊👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer sånn ca en gang i måneden her, men må bare skryte å si at nå har jeg gått ned 20 kg siden mai 🥳🥳🥳

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tjukk skrev:

Jeg er under 100 kg! Er så utrolig stolt over meg selv. 🥰

Gratulerer! Kjenpebra jobba! Utrolig deilig å se bare to siffer på vekta!

59 minutter siden, Bayley skrev:

Oppdaterer sånn ca en gang i måneden her, men må bare skryte å si at nå har jeg gått ned 20 kg siden mai 🥳🥳🥳

Det er kjempebra, Bayley! Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Grønt blad skrev:

Gratulerer! Kjenpebra jobba! Utrolig deilig å se bare to siffer på vekta!

Det er kjempebra, Bayley! Keep up the good work!

Takk og gratulerer til deg også, jeg leser at du også har jobbet hardt og at du har fått resultater. Det er en deilig følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bayley skrev:

Oppdaterer sånn ca en gang i måneden her, men må bare skryte å si at nå har jeg gått ned 20 kg siden mai 🥳🥳🥳

Gratulerer! Så flink du er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke om det stemmer, men dro fram en vekt jeg aldri har prøvd i dag (tidligere eiere av huset vi bor i lot den... beleielig.. stå igjen). Først viste den 86,9 kg, altså 3,9 kg opp siden mars. Men så endret jeg på hvor vekta stod på grunn av underlaget, og da viste den 96,9! Altså 10 kg tyngre 😐 Jeg veide rundt 82 kg før korona, og vet jeg har lagt på meg endel på den tiden med stillesitting, flytting og ferie, men at jeg har gått opp 15 kg!! 🤮 Jeg får det ikke til å stemme, men samtidig så tror jeg at jeg innser at det kan stemme fordi jeg har hatt en økning på over 10 cm rundt midjen, og 6 cm under brystene, og 8 cm rundt puppene...

Jeg tror jeg blir deprimert om det stemmer :( 15 kg opp! Fikk samboer til å teste vekta, og han viste riktig. Han veide seg for litt siden og da stod det 110 kg, og når han veide seg nå viste den også 110 kg.

Faen, altså. Jeg blir seriøst lei meg... Kommer ikke over det. Er så skuffet over meg selv. Nå er det hardkjør frem til jul, så får jeg bare fortsette. Er mer motivert enn noen gang! 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare dele denne observasjonen.

Jeg sto og ryddet klesskapet, tok ut bukser som var for store og sortere ut dem som nå var passe store i livet, men for lange (fordi jeg hadde bommet litt på størrelsen, eller bare arvet dem fra et eller annet sted) (skal prøve å være husmor og legge dem opp!). Så jeg tok av meg buksa jeg hadde på meg, som jeg anså som "passe stor", prøvde noen av de andre buksene, og så tok jeg på meg igjen "passe stor"-buksa. Og da innså jeg at en bukse kanskje ikke egentlig er "passe stor" når jeg drar den lett av og på uten å åpne verken knapp eller buksesmekk.. Så da ble det en bukse til i "for stor"-haugen :rolleyes:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia alle. Har ikke fulgt tråden her fra starten, men ramlet inn her for ca 2 mnd siden. Årsaken til det var da at jeg veide 61.3 kg. Kanskje ikke et så veldig stort tall, men for meg var det det. 

For 7 år siden gikk jeg ned ganske mange kg, og lovte meg selv da å aldri gå over den magiske grensen 60. Jeg kan opplyse om at jeg er 160 høy.

For vel 1 år siden veide jeg 56/57, men etter korona, hjemmekontor, ferie, og nyforelskelse, så gikk vekta sakte men sikkert opp.. 

Iallefall! Nå! Med masse inspirasjon fra denne siden. Litt mer fokus på kalorier inn og ut, så har jeg igjen kommet ned på ønsket vekt. I forje uke veide jeg 56.3 kg, og jeg er Såååå fornøyd! Føles så mye bedre i kroppen, og er så glad for jeg fant denne siden og motivasjonen igjen! 

Jippi! Nå skal jeg ned til 55 kg, og HILDE MEG DER! :)

Anonymkode: cb99d...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuith skrev:

Måtte bare dele denne observasjonen.

Jeg sto og ryddet klesskapet, tok ut bukser som var for store og sortere ut dem som nå var passe store i livet, men for lange (fordi jeg hadde bommet litt på størrelsen, eller bare arvet dem fra et eller annet sted) (skal prøve å være husmor og legge dem opp!). Så jeg tok av meg buksa jeg hadde på meg, som jeg anså som "passe stor", prøvde noen av de andre buksene, og så tok jeg på meg igjen "passe stor"-buksa. Og da innså jeg at en bukse kanskje ikke egentlig er "passe stor" når jeg drar den lett av og på uten å åpne verken knapp eller buksesmekk.. Så da ble det en bukse til i "for stor"-haugen :rolleyes:

Hurra! Det er så gøy :)

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heia alle. Har ikke fulgt tråden her fra starten, men ramlet inn her for ca 2 mnd siden. Årsaken til det var da at jeg veide 61.3 kg. Kanskje ikke et så veldig stort tall, men for meg var det det. 

For 7 år siden gikk jeg ned ganske mange kg, og lovte meg selv da å aldri gå over den magiske grensen 60. Jeg kan opplyse om at jeg er 160 høy.

For vel 1 år siden veide jeg 56/57, men etter korona, hjemmekontor, ferie, og nyforelskelse, så gikk vekta sakte men sikkert opp.. 

Iallefall! Nå! Med masse inspirasjon fra denne siden. Litt mer fokus på kalorier inn og ut, så har jeg igjen kommet ned på ønsket vekt. I forje uke veide jeg 56.3 kg, og jeg er Såååå fornøyd! Føles så mye bedre i kroppen, og er så glad for jeg fant denne siden og motivasjonen igjen! 

Jippi! Nå skal jeg ned til 55 kg, og HILDE MEG DER! :)

Anonymkode: cb99d...103

Lykke til! :hoppe:

___

Jeg har skjerpet meg igjen. Ikke hatt lyst på noe søtt siden sist helg. Vi får besøk i kveld, og jeg hadde lyst til å bake noe for å by på, så det blir brownies. Skal nøye meg med ett stykke (kanskje en skje is til), og så regnes det som en av de to godteri-tingene mine for uka :) Har fungert bra før å tenke at jeg har lov å spise godteri to dager, helst i helga, men om det skjer noe så kan man endre. Enten mensen og man MÅ ha sjokolade, eller noe hyggelig :ler: 

Merker kroppen er hakket mer fornøyd uten så mye fjas, så nå håper jeg det holder til jul og lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nuith skrev:

Måtte bare dele denne observasjonen.

Jeg sto og ryddet klesskapet, tok ut bukser som var for store og sortere ut dem som nå var passe store i livet, men for lange (fordi jeg hadde bommet litt på størrelsen, eller bare arvet dem fra et eller annet sted) (skal prøve å være husmor og legge dem opp!). Så jeg tok av meg buksa jeg hadde på meg, som jeg anså som "passe stor", prøvde noen av de andre buksene, og så tok jeg på meg igjen "passe stor"-buksa. Og da innså jeg at en bukse kanskje ikke egentlig er "passe stor" når jeg drar den lett av og på uten å åpne verken knapp eller buksesmekk.. Så da ble det en bukse til i "for stor"-haugen :rolleyes:

Slikt er så gøy å oppleve! Og veldig motiverende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (hele familien) er tilbake i koronamodus. Nå må jeg passe meg så ikke jeg tipper over igjen. Jeg lager rett og slett for ofte god mat, og nå baker jeg igjen også. Vet ikke hvordan det er med dere, men hos oss er mat kos. I tillegg er jo høsten en tid for hjemmekos også i vanlige tider. Nå skal jeg trene på posjonsstørrelse og moderasjon. Utfordringen blir at jeg har så lyst på noe om kvelden også, og da kan det bli for mye. Hva gjør dere for å ikke kose dere med mat om kvelden? Jeg sitter å vurderer om jeg skal lage en dessert og spise den kl 20, så kanskje jeg klarer å ikke kose meg for mye hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...