Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Blåklokke skrev:

Har gått ned to kg på min første slankeuke. Det er jo fint, men jeg sliter litt. Den største forskjellen i kostholdet mitt er at jeg byttet ut brød med knekkebrød. Og jeg liker brød veldig godt! Men nå er jeg alltid sulten, tenker på mat hele tiden, er trøtt og litt deppa og maven slår seg vrang. Har det ok akkurat nå, hadde hjemmelaget kyllingsuppe til middag og tok en stoppende tablett for maven. Lurer på om jeg skal spise mer egg, fisk og kylling og derved gå litt ned på knekkebrødet. Noen som har noen råd å komme med? 

Gratulerer med -2kg!:D Knekkebrød er ikke så mettende, jeg blir også fort sulten av det. Så fokuser på volum og proteiner, det metter bra:)

Kanskje jeg også skal følge mitt eget råd, skjønt i dag ikke har vært så ille sånn sett. Hadde hviledag fra chloe ting sin 2 week shred i går, og var på'n igjen i dag. Og jeg er fremdeles så jævla sulten hele tiden! Jeg fatter ikke at det er mulig... Går jo ikke ned i vekt av dette her liksom. Men jeg har startet så skal nå uansett fullføre. Om noe er jeg blitt litt sterkere og mer utholden:)

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare dele dette bildet, synes det var litt artig 😄

 

-26 kg i buksestørrelser. Fra 46 til 38.

IMG_20200607_124452.thumb.jpg.10056131338046d5b6ca546d3469bbcc.jpg

Endret av addict
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 timer siden, Blåklokke skrev:

Har gått ned to kg på min første slankeuke. Det er jo fint, men jeg sliter litt. Den største forskjellen i kostholdet mitt er at jeg byttet ut brød med knekkebrød. Og jeg liker brød veldig godt! Men nå er jeg alltid sulten, tenker på mat hele tiden, er trøtt og litt deppa og maven slår seg vrang. Har det ok akkurat nå, hadde hjemmelaget kyllingsuppe til middag og tok en stoppende tablett for maven. Lurer på om jeg skal spise mer egg, fisk og kylling og derved gå litt ned på knekkebrødet. Noen som har noen råd å komme med? 

Fyll magen med grønnsaker. Bruk gjerne frossne, stek de i panna, ha på litt vann og mye krydder. Det holder deg god og mett. Jeg synes det er kjempegodt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blåklokke skrev:

Har gått ned to kg på min første slankeuke. Det er jo fint, men jeg sliter litt. Den største forskjellen i kostholdet mitt er at jeg byttet ut brød med knekkebrød. Og jeg liker brød veldig godt! Men nå er jeg alltid sulten, tenker på mat hele tiden, er trøtt og litt deppa og maven slår seg vrang. Har det ok akkurat nå, hadde hjemmelaget kyllingsuppe til middag og tok en stoppende tablett for maven. Lurer på om jeg skal spise mer egg, fisk og kylling og derved gå litt ned på knekkebrødet. Noen som har noen råd å komme med? 

Signerer @Fallabella! Jeg har lært meg at jeg ikke trenger å holde meg til bare 1 grønnsak. For eksempel lager jeg meg gjerne en salat med alt mulig, stekt asparges, stekt løk og en maiskolbe som tilbehør i tillegg til kjøtt og evt potet osv. Masse forskjellig som gjør måltidet spennede, godt og jeg kan lesse på tallerkenen og spise meg mett til alle måltider 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Måtte bare dele dette bildet, synes det var litt artig 😄

 

-26 kg i buksestørrelser. Fra 46 til 38.

IMG_20200607_124452.thumb.jpg.10056131338046d5b6ca546d3469bbcc.jpg

Jeg har gjort det samme. Bare fra 42 til 36!

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det samme. Bare fra 42 til 36!

Anonymkode: d0176...2aa

36 ligger klart til etter operasjonen, fikk på meg min første i går! 😎 men syntes ikke jeg kunne skryte på meg det enda mtp at alt mageskinnet flyter ut over kanten 😂

 

Utrolig bra jobbet!! 

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, addict skrev:

36 ligger klart til etter operasjonen, fikk på meg min første i går! 😎 men syntes ikke jeg kunne skryte på meg det enda mtp at alt mageskinnet flyter ut over kanten 😂

 

Utrolig bra jobbet!! 

Du også, utrolig. 😊 Tilsvarer 36 en small eller en medium? 😅🙈

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Måtte bare dele dette bildet, synes det var litt artig 😄

 

-26 kg i buksestørrelser. Fra 46 til 38.

 

Utrolig kult bilde! 😊

du har vært råflink! 👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle vi i bursdag, der det ble servert grillmat, marsipan- og sjokoladekake! Aldri før har den marsipankaka frista så mye! Hadde med meg blanding av bær, som jeg hadde oppi en soya sjokoladepudding og fortærte den, etter en bedre kyllingsalat med champignon. Det ble 400kcal istedenfor over 1000 eller mer! 😃

Hadde vært så lat hele dagen frem til bursdagen, at jeg skulle gå meg en tur. Tok en vei jeg hadde lyst til å prøve, og plutselig hadde jeg gått nesten 12km 🤭 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Måtte bare dele dette bildet, synes det var litt artig 😄

 

-26 kg i buksestørrelser. Fra 46 til 38.

IMG_20200607_124452.thumb.jpg.10056131338046d5b6ca546d3469bbcc.jpg

Kult!! Wow så flink du har vært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du også, utrolig. 😊 Tilsvarer 36 en small eller en medium? 😅🙈

Anonymkode: d0176...2aa

Jeg mener det er en small, for den buksa med strikk i livet som jeg kjøpte samtidig var en small og de var ca like trange rundt magen men gikk fint på 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

I dag skulle vi i bursdag, der det ble servert grillmat, marsipan- og sjokoladekake! Aldri før har den marsipankaka frista så mye! Hadde med meg blanding av bær, som jeg hadde oppi en soya sjokoladepudding og fortærte den, etter en bedre kyllingsalat med champignon. Det ble 400kcal istedenfor over 1000 eller mer! 😃

Hadde vært så lat hele dagen frem til bursdagen, at jeg skulle gå meg en tur. Tok en vei jeg hadde lyst til å prøve, og plutselig hadde jeg gått nesten 12km 🤭 

Oiiii dette var imponerende! Jeg hadde nok spist og har også spist det kakestykket hele veien, og heller moderert meg 😄 men utrolig imponerende at du står imot. Marsipankake er det beste som finnes nesten 🙊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, addict skrev:

Oiiii dette var imponerende! Jeg hadde nok spist og har også spist det kakestykket hele veien, og heller moderert meg 😄 men utrolig imponerende at du står imot. Marsipankake er det beste som finnes nesten 🙊

 

Takk! Vurderte å bare regne den med i kaloriene for i dag, men akkurat da visste jeg ikke at jeg skulle gå så lang tur etterpå! Hadde jeg visst det så hadde jeg slukt den 🤭 mmm...marsipankake 🤤🤤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer med -2kg!:D Knekkebrød er ikke så mettende, jeg blir også fort sulten av det. Så fokuser på volum og proteiner, det metter bra:)

Kanskje jeg også skal følge mitt eget råd, skjønt i dag ikke har vært så ille sånn sett. Hadde hviledag fra chloe ting sin 2 week shred i går, og var på'n igjen i dag. Og jeg er fremdeles så jævla sulten hele tiden! Jeg fatter ikke at det er mulig... Går jo ikke ned i vekt av dette her liksom. Men jeg har startet så skal nå uansett fullføre. Om noe er jeg blitt litt sterkere og mer utholden:)

Anonymkode: 0b4b4...994

Tusen takk! Da skal jeg tenke mer på volum og proteiner. Knekkebrød smaker mer og mer som papp her. Så flott at du er så bestemt på å kjøre løpet, googlet Chloe Ting og det så neimen ikke lettvint ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fallabella said:

Fyll magen med grønnsaker. Bruk gjerne frossne, stek de i panna, ha på litt vann og mye krydder. Det holder deg god og mett. Jeg synes det er kjempegodt 😊 

Takk for tips! Hadde aldri kommet på å steke frosne grønnsaker! Og jeg har såå mye av det i fryseren, så det var midt i blinken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, addict said:

Signerer @Fallabella! Jeg har lært meg at jeg ikke trenger å holde meg til bare 1 grønnsak. For eksempel lager jeg meg gjerne en salat med alt mulig, stekt asparges, stekt løk og en maiskolbe som tilbehør i tillegg til kjøtt og evt potet osv. Masse forskjellig som gjør måltidet spennede, godt og jeg kan lesse på tallerkenen og spise meg mett til alle måltider 😊

Dette høres godt ut! Særlig er jeg glad i mais. Må bare prøve å beherske meg med smørbruken, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Blåklokke skrev:

Dette høres godt ut! Særlig er jeg glad i mais. Må bare prøve å beherske meg med smørbruken, da! 

Jeg dropper smøret rett og slett, salter bare 😊 var smøroman før men prøver rett og slett å avvenne meg litt fra sånne kalorityver i hverdagen. Strør litt salt på tallerkenen og presser kolben nedi så saltet setter seg, SÅ stor forskjell er det ikke 😊 men du kan jo pensle, så får du mindre på? Vi griller også hjertesalat. Det er overraskende godt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! 2,6 kilo lettere på 6 dager!! (Tirsdag til og med søndag). Sikkert masse vann, men allikevel 😳😳😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter for meg. Overspiste i går også. Håpløst. 3. gangen den uka det går skeis. 

Nå erdet ny uke. Og nye muligheter. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ny uke med nye muligheter her også. Gikk på en smell i går kveld. Det endte opp med for mange karbohydrater, men kalorier ble ca riktig (1590 kalorier). Opp i vekt i dag. Angrer og det var ikke verd det. Heldigvis hadde jeg så mye underskudd i løpet av dagen at det ikke ble verre.

Prøver å huske hva jeg gjorde annerledes når jeg klarte å holde meg om kvelden. Mener det var et stort måltid med mye kjøtt til middag. I går spiste jeg veldig mye grønnsaker og det var godt og mektig, men kanskje metthetsfølelsen var for kortvarig. Får gruble videre, om noen har funnet noen gode tips tar jeg i mot. Tror jeg må prøve å legge meg tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...