Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, addict skrev:

Jeg er også 168! Så da er du regnet som normalvektig på 70,4 kilo 😂❤️ Så gøy dette var, å ligge så likt an. Virkelig bra jobbet altså 🥰

Jøss, da vet jeg ikke hvor jeg har fått 69 kg fra. 🤔 Men ser du har rett. Bare positivt det.🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jøss, da vet jeg ikke hvor jeg har fått 69 kg fra. 🤔 Men ser du har rett. Bare positivt det.🤗 

Ja da fikk du jo 1,5 kilo gratis nesten 😄😄😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner jeg å se at ting går riktig vei! Etter mange uker med null motivasjon, tok jeg skikkelig tak nå og denne uken har jeg gått ned 1kg+. Sikkert en del vann etc, men veldig motiverende og se resultater. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, JTR skrev:

Endelig begynner jeg å se at ting går riktig vei! Etter mange uker med null motivasjon, tok jeg skikkelig tak nå og denne uken har jeg gått ned 1kg+. Sikkert en del vann etc, men veldig motiverende og se resultater. 

Så utrolig bra! 😄😄

Hvordan går det med resten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plagdes med alkoholen den siste uken så har overhodet ikke klart å gå ned i vekt. Har ikke orket å veie meg, men ja. Drikker i kveld også, men må stoppe i morgen. Det er faktisk utelukkende det med kalorier og vekt som gjør at jeg tenker jeg må stoppe (har et multippelt rusproblem, men har vært nykter fra illegale rusmidler lenge minus en sprekk for to mnd siden), men det er nå bra jeg har én motivasjon i hvert fall. Hehe. 

Det går derimot helt greit å ikke overspise. Har ikke gjort det på 2,5 uker. Men så har jeg sammen med i kveld drukket tre ganger da. Og jeg tar meg ikke bare to øl liksom. Hehe. Det er nå bare nok en måte å regulere følelser. Jeg vil jo ned 3 kg i vekt, men det viktigste må selvsagt være å både la vær overspising og også ikke drikke alkohol. Har en regel om maks hver tredje uke. Klarte det til 17  mai omtrent. Da var det 20 dager siden sist. Så er dette andre gang siden da. 

Men hey. Jeg kom meg opp i 8 km løpetur før helgen. Da var det fem eller seks uker siden jeg bare klarte 2 km i strekk. :)

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Jeg har plagdes med alkoholen den siste uken så har overhodet ikke klart å gå ned i vekt. Har ikke orket å veie meg, men ja. Drikker i kveld også, men må stoppe i morgen. Det er faktisk utelukkende det med kalorier og vekt som gjør at jeg tenker jeg må stoppe (har et multippelt rusproblem, men har vært nykter fra illegale rusmidler lenge minus en sprekk for to mnd siden), men det er nå bra jeg har én motivasjon i hvert fall. Hehe. 

Det går derimot helt greit å ikke overspise. Har ikke gjort det på 2,5 uker. Men så har jeg sammen med i kveld drukket tre ganger da. Og jeg tar meg ikke bare to øl liksom. Hehe. Det er nå bare nok en måte å regulere følelser. Jeg vil jo ned 3 kg i vekt, men det viktigste må selvsagt være å både la vær overspising og også ikke drikke alkohol. Har en regel om maks hver tredje uke. Klarte det til 17  mai omtrent. Da var det 20 dager siden sist. Så er dette andre gang siden da. 

Men hey. Jeg kom meg opp i 8 km løpetur før helgen. Da var det fem eller seks uker siden jeg bare klarte 2 km i strekk. :)

Leit å lese at du har flere kamper, men synes det er utrolig imponerende at du likevel tar tak i vekta når du ønsker å gå ned et par kilo. Heia deg! 

Og du, 8 kilometer er langt. Bra jobba! 🔥🔥

Endret av addict
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, addict skrev:

Leit å lese at du har flere kamper, men synes det er utrolig imponerende at du likevel tar tak i vekta når du ønsker å gå ned et par kilo. Heia deg! 

Og du, 8 kilometer er langt. Bra jobba! 🔥🔥

Takk! Ja det er virkelig en kamp. Har heldigvis klart å ta kontroll over bruken av narkotika, men har enda lang vei å gå. :)

Det er absolutt digg å klare 8 km nå! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig kommet frem til at jeg må holde med unna produkter med veldig høyt sukker innhold, fordi jeg reagere så negativt på det.

Og det fikk jeg  bekreftet i går. Tok 4 biter med Twist på jobben, ble så sulten og fysen resten av dagen. Noe jeg vanligvis ikke er. Så i dag har jeg lagt papirer over bollen med twist slik at jeg ikke tyr til samme tabben som i går🥺 Får holde med til alt det gode sukkerfrie snopet jeg har hjemme heretter. 😁 Gleder med til jeg får min nye badevekt i posten. Men da bør jeg holde meg selv i nakkeskinnet.  

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Har gått på en «ppille-smell.. Startet opp på piller for å slippe mensen men føtte for en humørforandring! Sint som en tyr altså.. Aldri mer sånne piller på meg! Svetter å strir. Det er nok over i morgen.

Har trent styrke i dag. Tenker å ta en tur ved elva i kveld. Gikk i ca to timer der i går 👍
Magen har så vidt begynt å bli definert, ser musklene baaaak fettlaget 😅 

Har lest litt om såkalt muskelminne og at man raskere bygger seg opp igjen hvis man har trent tidligere, det var oppløftende å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fallabella skrev:

Har gått på en «ppille-smell.. Startet opp på piller for å slippe mensen men føtte for en humørforandring! Sint som en tyr altså.. Aldri mer sånne piller på meg! Svetter å strir. Det er nok over i morgen.

Har trent styrke i dag. Tenker å ta en tur ved elva i kveld. Gikk i ca to timer der i går 👍
Magen har så vidt begynt å bli definert, ser musklene baaaak fettlaget 😅 

Har lest litt om såkalt muskelminne og at man raskere bygger seg opp igjen hvis man har trent tidligere, det var oppløftende å lese!

Aaah muskelminne holder håpene mine oppe 😂 tok en gang 107,5 kilo i benkpress og 135 kilo i markløft. Altså jeg er usikker på om jeg får løftet stanga nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jukset og gikk på vekten i dag etter fredagens (enorme) oppgang. Vekten viste i dag 2 kg mindre enn hva den gjorde på fredag, selv etter lørdagskos og middagsbesøk på søndag. Jeg har kuttet ut alkohol (hehehe, siden 17.mai), og det hjelper nok også på.
Var veldig lett å ta seg et glass vin (eller 3) nå som er permittert og ikke har noen forpliktelser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
45 minutter siden, addict skrev:

Aaah muskelminne holder håpene mine oppe 😂 tok en gang 107,5 kilo i benkpress og 135 kilo i markløft. Altså jeg er usikker på om jeg får løftet stanga nå 😂

Ja, å det er ikke tull altså 😉 Husker ikke helt teorien men det var noe med at et allerede bygd opp antall muskelceller aldri forsvant selvom musklene ble mindre. Fint å lese de teoriene er liker best da 👍👍👍👌

Da har du vært råsprek! Jeg har slitt i benk pga skulder..(som mange gjør...) Men er på strekk nå å håper jeg kan kjøre på etterhvert. Løfta 90 i mark å er uendelig stolt av det 🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fallabella skrev:

Ja, å det er ikke tull altså 😉 Husker ikke helt teorien men det var noe med at et allerede bygd opp antall muskelceller aldri forsvant selvom musklene ble mindre. Fint å lese de teoriene er liker best da 👍👍👍👌

Da har du vært råsprek! Jeg har slitt i benk pga skulder..(som mange gjør...) Men er på strekk nå å håper jeg kan kjøre på etterhvert. Løfta 90 i mark å er uendelig stolt av det 🥳🥳

Utrolig bra jobba 🔥🔥🔥

I høst, da blir det her og 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
10 minutter siden, addict skrev:

Utrolig bra jobba 🔥🔥🔥

I høst, da blir det her og 😎

Løfter ikke det nå altså.. men for ca et år siden 😁 Ser det kan misforståes utifra teksten.. 

Det er virkelig en gave å ha blitt glad i styrketrening 😊 Tenker at kroppen vil gi mye tilbake i årene som kommer når den får god oppfølging 👌👌😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 4 kg siden 12. april, og mistet 6 cm på magen! Veldig fornøyd med det 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DER løsnet alt liksom sånn plutselig! Jeg er endelig frisk igjen, maten smaker - en sunne maten også!!

Middager går for det meste i fisk og kylling, en eller to kjøttdeigdager men det går helt fint det.

Jeg har kjøpt meg sånn "mealsizer" som jeg har sett flere på IG bruke og falt for markedsføringstriksene. Blir spennende å se om det fungerer - man slipper i alle fall å veie maten på vekt.

I dag blir også min første dag på organisert trening på hvem vet hvor lenge og det gir et kick i seg selv det også.

Kanskje blir det gøy å gå på vekten på fredag? hehe...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en super dag! 

Her er jeg tilbake på vanlig kaloritelling etter 6 dager på PSMF. Because why change a winning team. Og barna mine fortjener er mor med karbohydrater i kroppen 😬

Føler meg helt i 100 🌟

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I'm back! Tror jeg:P

Jeg hadde et dødsfall i april så falt av fullstendig:\ Sist jeg veide meg var jeg tilbake der jeg startet... Men når har jeg talt kalorier siden søndag så håper jeg er i gamet igjen:) Blir ikke mye vekttap å skryte av sånn før sommeren men:P

-Sur Sokk

Anonymkode: 0b4b4...994

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...