Tesss Skrevet 4. juni 2020 #2461 Del Skrevet 4. juni 2020 Ææ her går det så som så, isbehovet melder seg veldig når det er så fint ute.. Matlysten er ikke sånn helt topp for tiden så har byttet ut et mellommåltid med en is i dag😅 Så kalorimessig er det jo nesten likt. Men ikke veldig sunt 😐 Spist en salat til lunsj, knekkebrød til frokost og kylling fajita til kvelds/middag. Men har også klart å fortært to is og en iskaffe i dag. Sliter litt med å finne lettvint frokost/lunsjmat. Begynner å bli lei knekkebrød, og er ikke så veldig glad i brødskive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 4. juni 2020 #2462 Del Skrevet 4. juni 2020 12 minutter siden, Tesss skrev: Ææ her går det så som så, isbehovet melder seg veldig når det er så fint ute.. Matlysten er ikke sånn helt topp for tiden så har byttet ut et mellommåltid med en is i dag😅 Så kalorimessig er det jo nesten likt. Men ikke veldig sunt 😐 Spist en salat til lunsj, knekkebrød til frokost og kylling fajita til kvelds/middag. Men har også klart å fortært to is og en iskaffe i dag. Sliter litt med å finne lettvint frokost/lunsjmat. Begynner å bli lei knekkebrød, og er ikke så veldig glad i brødskive. Jeg liker enkel eggerøre, eller yoghurt med litt nøtter/havregryn i som alternativ til knekkebrød eller brød Hjemmelaget grovt rundstykke er også godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tesss Skrevet 5. juni 2020 #2463 Del Skrevet 5. juni 2020 4 timer siden, Navani skrev: Jeg liker enkel eggerøre, eller yoghurt med litt nøtter/havregryn i som alternativ til knekkebrød eller brød Hjemmelaget grovt rundstykke er også godt. Takk for tips Jeg levde på yoghurt i et år, så er litt lei det enda 😂 eggerøre hørtes lurt ut ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 5. juni 2020 #2464 Del Skrevet 5. juni 2020 På 3.6.2020 den 13.06, EmKay skrev: Godt jobba!! Keep up the good work 😄 Takk, det skal jeg! 👍🏻😊 Veiedag i dag og ned 0,6 kg! Hurra 🎉 Håper det fortsetter slik fremover også 😊 Ned 7,8kg siden januar, så er halvveis til målet om 15 kg i løpet av året. 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalsa Skrevet 5. juni 2020 #2465 Del Skrevet 5. juni 2020 Opp 0,6 kg i dag... så den komme, har ikke vært flink nok med kostholde denne uka. Første uka jeg ikke har gått ned siden jeg starta, så skal ikke la det gå for mye inn på meg. Nå er det bare å brette opp ermene, og jobbe på for bedre resultat neste uke 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi1987 Skrevet 5. juni 2020 #2466 Del Skrevet 5. juni 2020 På dag fire nå med lavkalori. Dette går mye lettere enn forventet! Jeg spiser meg mett til hvert måltid, og har alltid litt dessert med på jobb sånn at jeg får stilt søtsug som kommer etter lunsj. De andre på jobben er misunnelige🤭 Kjipt at det kom en gave fra FAU på bordet i pausen, med masse godsaker. Men klarte å stå imot mens de andre koste seg med godterier. Er aktiv på jobb, og får mye tur etter jobb, så jeg har (ufrivillig) gått med både 2000 og 1500 kalorieri underskudd hver dag. Men orker man ikke mer mat så gjør man jo ikke det.. Herregud dette skulle jeg begynt med for lenge siden! Målet mitt er å gå ned 1 kilo denne uka, og skal veie meg på mandags morgen. Gleder meg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 5. juni 2020 #2467 Del Skrevet 5. juni 2020 Her var det litt opp igjen, men pytt sann. Hadde hjemmelaget milkshake i går, det trengte jeg faktisk bare Jeg er ganske streng i hverdagen og litt streng i helgene, men noen dager må man unne seg noe uten at det blir feil. I alle fall jeg Det er de siste 5 kiloene jeg hele tiden har jobbet med, og jeg har skjønt at de kanskje er litt staere enn om det er mer på kroppen, uten at jeg skal si det sikkert. Til dere som føler dere litt stuck eller motløse, bare husk å fortsette. Ikke stopp, bare fortsett, så ordner det seg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 5. juni 2020 #2468 Del Skrevet 5. juni 2020 Takk @Navani. Godt å høre vi er flere. De siste 5 er grusomme (tror jeg kan gå enda lenger ned). Hadde egentlig forventet at jeg skulle være der nå siden jeg snuste på det i februar. Pokker korona (selvsentrert). Er ikke lett å takke nei til barna når de baker (takk lærer som gir vafler og boller i hjemmelekse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 5. juni 2020 #2469 Del Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, RoNo skrev: Takk @Navani. Godt å høre vi er flere. De siste 5 er grusomme (tror jeg kan gå enda lenger ned). Hadde egentlig forventet at jeg skulle være der nå siden jeg snuste på det i februar. Pokker korona (selvsentrert). Er ikke lett å takke nei til barna når de baker (takk lærer som gir vafler og boller i hjemmelekse). Ja, de sitter godt. Startet på 71,5 i januar, og er nå på 69,1 (snuste på 68,7 i midten av mai). Jeg får ikke trent så tungt jeg vil, og når jeg først trener så risikerer jeg å være utslitt med smerter i 1-3 dager etterpå, så det gjør saken tyngre for meg. Men jeg gir ikke opp, skal prøve litt styrke igjen fra i dag og prøve å jogge igjen nå snart. Hadde vært kjekt å slippe kroniske smerter og en kropp som ikke oppfører seg som før, men det handler til sist om å ikke gi seg, være snill med seg selv (tenke positivt) og bare fortsette Det ordner seg, vi kommer i mål til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 5. juni 2020 #2470 Del Skrevet 5. juni 2020 5 minutter siden, Navani skrev: Ja, de sitter godt. Startet på 71,5 i januar, og er nå på 69,1 (snuste på 68,7 i midten av mai). Jeg får ikke trent så tungt jeg vil, og når jeg først trener så risikerer jeg å være utslitt med smerter i 1-3 dager etterpå, så det gjør saken tyngre for meg. Men jeg gir ikke opp, skal prøve litt styrke igjen fra i dag og prøve å jogge igjen nå snart. Hadde vært kjekt å slippe kroniske smerter og en kropp som ikke oppfører seg som før, men det handler til sist om å ikke gi seg, være snill med seg selv (tenke positivt) og bare fortsette Det ordner seg, vi kommer i mål til slutt! Kjenner meg så veldig igjen. Jeg kan ikke trene jeg heller. Jeg prøver å øke litt på bevegelse, men det jeg gjør er ubetydelig i forhold til hva sa om er anbefalt. Vi må nok bare akseptere at vi har et annet utgangspunkt enn svært mange. Og selv om det er vanskelig å ikke sammenligne vekttap med andres så er vi der mange ønsker å være. Når man bare har noen få kg over trivselsvekten (og innenfor sunn kroppsvekt) er vi faktisk i mål i forhold til anbefalinger og har sunnere vekt enn en stor andel av befolkningen. Jeg har så lyst å gå raskt ned (og egentlig en del mer enn jeg trenger) fordi jeg tror det blir lettere å få til bevegelse. Når man løfter 8 kg så kjenner man hvor tungt det er (iallefall for en svaking som meg) og derfor må det hjelpe tenker jeg. Skulle ønske kroppen min forstod det og spilte på lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 5. juni 2020 #2471 Del Skrevet 5. juni 2020 21 minutter siden, RoNo skrev: Kjenner meg så veldig igjen. Jeg kan ikke trene jeg heller. Jeg prøver å øke litt på bevegelse, men det jeg gjør er ubetydelig i forhold til hva sa om er anbefalt. Vi må nok bare akseptere at vi har et annet utgangspunkt enn svært mange. Og selv om det er vanskelig å ikke sammenligne vekttap med andres så er vi der mange ønsker å være. Når man bare har noen få kg over trivselsvekten (og innenfor sunn kroppsvekt) er vi faktisk i mål i forhold til anbefalinger og har sunnere vekt enn en stor andel av befolkningen. Jeg har så lyst å gå raskt ned (og egentlig en del mer enn jeg trenger) fordi jeg tror det blir lettere å få til bevegelse. Når man løfter 8 kg så kjenner man hvor tungt det er (iallefall for en svaking som meg) og derfor må det hjelpe tenker jeg. Skulle ønske kroppen min forstod det og spilte på lag. Jepp, jeg har heldigvis vært innenfor normal BMI, men jeg trives bedre på 65-67 enn på 70 Så er ikke i risiko for noe, men føler bare kroppen trenger litt mindre vekt på seg for å passe inn i alle favorittbuksene Jeg sammenligner ikke meg selv med andre, og det gjør alt lettere. Om andre går ned 1 kilo i uka og jeg går ned 0,1 så er jeg like fornøyd, for utgangspunktet til alle er ulike. Hadde jeg kunnet trene som jeg gjorde før, hadde nok dette tatt bare et par måneder, men slik er bare livet Skal følge litt ekstra med på deg, godt å vite at vi har litt like utgangspunkt! We can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 5. juni 2020 #2472 Del Skrevet 5. juni 2020 @Navani. Skal følge med på deg også. Jeg og trives egentlig best en plass mellom 64-66, men første målet er under 70. Jeg er 174 cm høy, hvor høy er du? Er kjekt å vite at det er flere som sliter med det samme, med samme utgangspunkt og mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 5. juni 2020 #2473 Del Skrevet 5. juni 2020 15 minutter siden, RoNo skrev: @Navani. Skal følge med på deg også. Jeg og trives egentlig best en plass mellom 64-66, men første målet er under 70. Jeg er 174 cm høy, hvor høy er du? Er kjekt å vite at det er flere som sliter med det samme, med samme utgangspunkt og mål Jeg er 172 når jeg var i mitt livs form veide jeg 62 med en del muskler. Trives nok best mellom 62-65 et sted, men jobber meg nedover. I første omgang er 67 målet, så får neste bli 65 største målet er en kropp som fungerer bedre 😅 og så savner musklene mine! Nå har jeg bestemt meg for å ta første styrkeøkt på et par måneder etterpå, får se hva straffen blir 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #2474 Del Skrevet 5. juni 2020 Tusen takk til dere som svarte meg som sliter med overspising. Jeg jobber med saken 🙃 opp over 1 kilo denne uka. Skammer meg, men sånn er det. Anonymkode: d0176...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 5. juni 2020 #2475 Del Skrevet 5. juni 2020 Hei! Melder meg herved inn i klubben. Jeg er 173 cm høy og veier 69 kilo. Høres kanskje ikke så galt ut, men noen av disse kiloene ligger ganske så uflatterende rundt midjen (les: stor vom) Jeg er dessuten spinkelt bygget. Kroppen trives best med 64-65 kilo, og jeg merker at noen klær er vanskelig eller umulig å komme inn i nå. Pga av helseutfordringer er det ikke lett å trene, så jeg må tenke kosthold. Jeg spiser vanligvis mye brød, dette har jeg nå byttet ut med knekkebrød. Og så er jeg glad i frukt og grønt. Jeg koker mange egg av gangen, og spiser ofte et-par tre om dagen. Middag er som regel kylling eller fisk. Gleder meg til å følge tråden her og få råd og andre erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 5. juni 2020 #2476 Del Skrevet 5. juni 2020 Hei @Blåklokke. Du har vekten som er mitt første mål, også vil jeg ned videre slik som du. Helsen gjør det vanskelig her også. Blir gøy å følge deg. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 5. juni 2020 #2477 Del Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, RoNo said: Hei @Blåklokke. Du har vekten som er mitt første mål, også vil jeg ned videre slik som du. Helsen gjør det vanskelig her også. Blir gøy å følge deg. Lykke til Masse lykke til du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 5. juni 2020 #2478 Del Skrevet 5. juni 2020 16 hours ago, Tesss said: Ææ her går det så som så, isbehovet melder seg veldig når det er så fint ute.. Matlysten er ikke sånn helt topp for tiden så har byttet ut et mellommåltid med en is i dag😅 Så kalorimessig er det jo nesten likt. Men ikke veldig sunt 😐 Spist en salat til lunsj, knekkebrød til frokost og kylling fajita til kvelds/middag. Men har også klart å fortært to is og en iskaffe i dag. Sliter litt med å finne lettvint frokost/lunsjmat. Begynner å bli lei knekkebrød, og er ikke så veldig glad i brødskive. Har en liten avhengihet for iskaffe selv, men om du bruker isbiter, instantkaffe, 200 ml mandelmelk (13 kcal/100 ml) og et par dråper søtning får du en ganske fin og kalorifattig erstatning:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 5. juni 2020 #2479 Del Skrevet 5. juni 2020 (endret) Takk for alle som snakker om iskaffe Ble inspirert selv. Jeg brukte det jeg hadde i hus... Så det ble kaffe, isbiter, sukrin gold og Sørlandsis uten tilsatt sukker (vanilje og sjokoladesmak). Ble under 70 kalorier på et stort krus (nok til to porsjoner til meg) og det var lavt på karbo også. Så utrolig deilig og dette skal hjelpe når det røyner på. Så takk nok en gang ❤️ Endret 5. juni 2020 av RoNo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalsa Skrevet 5. juni 2020 #2480 Del Skrevet 5. juni 2020 Prøver å motivere meg til en liten «joggetur», innser at jeg må bevege meg litt mer for å få fart på vektnedgangen. Kaller det «jogging» fordi jeg ikke klarer å løpe så lenge sammenhengende, så går en del også. Har så lyst å bli en løper, men får det liksom ikke helt til 😅 noen andre som har trent seg opp helt fra scratch som kanskje har noen tips? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå