Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Dette er så frustrerende! Har ikke gått ned noe de siste to ukene! Har faktisk gått opp litt! Og jeg ligger godt under anbefalt kaloriunderskudd! Jeg burde, i følge fysikkens lover, ha gått ned 2 kg i uka. Men neida 😑

Prøver lavkarbo nå, selv om jeg synes det er mye vanskeligere å stå i det. Har til nå spist karbohydrater og helt vanlig mat, bare mindre - og selvfølgelig telt kalorier. Men nå må jeg se om lavkarbo fungerer.

I tillegg til å ligge i underskudd trener jeg hver dag og forbrenner mellom 800-1000 aktive kalorier. 
skjønner virkelig ingen ting!

Og påstanden om at hvis man spiser for lite så går man ikke ned, henger liksom ikke (vitenskapelig) på greip - så enten har jeg en issue med vannvekt, eller så er metabolismen så f** at maskineriet ikke lenger fungerer, men det skal liksom ikke gå det heller.

Har venner som «bare» kutter godteri og legger til trening og RASER ned, men jeg som virkelig jobber med saken her opplever det som så intenst vanskelig!! 😫😫😫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Bayley Jeg vil bare tipse deg om cloud bread :). I dag laget jeg det i bakepapir kledd ildfast form. Det gjør det lettere når man har noe å erstatte brød med. Da skal du få kunne spise rekesmørbrød, sandwich etc etc. Dette går bra. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg vil gjerne hive meg med her. Har fulgt med her ei stund, og har fått mye motivasjon av det. Merker at motivasjonen for vektnedgang er dalende, så kanskje det kan hjelpe å ha noen å skravle med? :) 

Jeg har de siste årene hatt en vekt på ca 68-69 kg. Har nok gått jevnt opp siden jul, men føler selv at det toppet seg i disse koronatider, da jeg plutselig (😅) veide 72,9. Ikke veid så mye siden jeg var gravid... Fant ut at det var på tide å ta grep før vekta går ytterligere opp. Har siden midten av april gått ned 3 kg, og ønsker i første omgang å gå ned 5 kg til, da er jeg på 65 kg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
På 31.5.2020 den 21.10, Fallabella skrev:

Har lyst til å si at jeg går for en kilo ned kommende uke. Det er litt skummel men jeg prøver! Er ikke så stødig på kaloritelling men tror jeg skal klare å peile meg inn. Hva jeg driver med vil jo vises om en uke 😊

Det er en grønn «heldress, type feminin stil som jeg har lyst til å ha på om et par uker som motiverer 😅😁😁😊

Vekta viser 68,3 kg i dag. Da er dette målet nådd. Vekta viste 69,3 kg forrige torsdag.

Spiser godt å er mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Bayley skrev:

Dette er så frustrerende! Har ikke gått ned noe de siste to ukene! Har faktisk gått opp litt! Og jeg ligger godt under anbefalt kaloriunderskudd! Jeg burde, i følge fysikkens lover, ha gått ned 2 kg i uka. Men neida 😑

Prøver lavkarbo nå, selv om jeg synes det er mye vanskeligere å stå i det. Har til nå spist karbohydrater og helt vanlig mat, bare mindre - og selvfølgelig telt kalorier. Men nå må jeg se om lavkarbo fungerer.

I tillegg til å ligge i underskudd trener jeg hver dag og forbrenner mellom 800-1000 aktive kalorier. 

Og påstanden om at hvis man spiser for lite så går man ikke ned, henger liksom ikke (vitenskapelig) på greip - så enten har jeg en issue med vannvekt, eller så er metabolismen så f** at maskineriet ikke lenger fungerer, men det skal liksom ikke gå det heller.

Har venner som «bare» kutter godteri og legger til trening og RASER ned, men jeg som virkelig jobber med saken her opplever det som så intenst vanskelig!! 😫😫😫

Jeg har det på akkurat på samme måten! Sykt frustrerende 😕

Anonymkode: 39db1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på akkurat på samme måten! Sykt frustrerende 😕

Jeg også!

Når folk her sier de går ned 3 kg på en måned, så skjønner ikke jeg at det skal være mulig. 

Nå prøver jeg periodisk fasting, fjerde dagen nå, og jeg synes det går ganske greit. Litt slitsomt når man våkner og 4 t til første måltid 😛

har ikke gått ned et gram, men jeg har ikke forventninger om det heller så fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg også!

Når folk her sier de går ned 3 kg på en måned, så skjønner ikke jeg at det skal være mulig. 

Nå prøver jeg periodisk fasting, fjerde dagen nå, og jeg synes det går ganske greit. Litt slitsomt når man våkner og 4 t til første måltid 😛

har ikke gått ned et gram, men jeg har ikke forventninger om det heller så fort. 

Du får si ifra hvis det funker bedre! Tror snart jeg må prøve noe nytt, for det jeg gjør nå går ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er glad i iskaffe og har muligheten til å lage det hjemme: mandelmelk og stevia/sukrin gjør den mye mindre kaloritett! Mandelmelk er det 13/26 kcal i (avhengig av hvilken versjon man velger), og slutningen er jo kalorifri. Jeg pleier å ha litt kanel og (bittelitt) kardemomme i mens den er varm. Blir SÅ god, synes jeg🤩

Da kan man altså drikke en kopp på under 40 kcal istedenfor 150. Særlig når det blir flere har det jo litt å si😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bayley skrev:

Vil bare si at det er helt normalt, jeg har gått ned masse og det går i rykk og napp. Et par uker hvor vekten stagnerer +/- noen 100 gram er helt normalt :) Så løsner det bare plutselig! Kroppen må nok bare få hentet seg inn litt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, addict said:

Her har jeg roet litt ned før operasjonen. Spiser mer tilnærmet vedlikehold for å bygge litt energi etter en lang periode pp mye underskudd. Har jo gått ned 9 kilo siden Koronaen, og begynner å nærme meg normalvektig. Kanskje ikke rart at jeg må slite ekstra for å gå ned like hurtig som tidligere, og kanskje ikke rart at jeg derfor har fått en skikkelig psykisk knekk et par ganger for mye fordi jeg har bare kjørt på og kjørt på hele tiden. Det er virkelig en omstilling alt dette 😊

Wow!!! Det er bra jobba, og hardt arbeid!!

Jeg gikk på vekta i går kveld før jeg la meg, og fant at jeg er tilbake på 78 kilo, akkurat der jeg startet med andre ord – så kan vel ikke foreløpig anbefale periodisk faste noe særlig 😂 Men vi drikker masse vin, et par glass hver kveld, så er nok sikkert der det ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, addict skrev:

Og forresten. Vi kjøpte tomt i går og skal BYGGE HUS 😍

Gratulerer!!! 🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, CoolSistah skrev:

Dere som er glad i iskaffe og har muligheten til å lage det hjemme: mandelmelk og stevia/sukrin gjør den mye mindre kaloritett! Mandelmelk er det 13/26 kcal i (avhengig av hvilken versjon man velger), og slutningen er jo kalorifri. Jeg pleier å ha litt kanel og (bittelitt) kardemomme i mens den er varm. Blir SÅ god, synes jeg🤩

Da kan man altså drikke en kopp på under 40 kcal istedenfor 150. Særlig når det blir flere har det jo litt å si😅

Takk for tips! 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
59 minutter siden, CoolSistah said:

Jeg drikker Alpro sin ferdige iskaffe med mandelmelk og den er god! Skal absolutt prøve med mandelmelk hjemme også. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff, jeg sliter om dagen. I går overspist jeg noe voldsomt. Fått ned 17 og var ferdig slanket, men nå holder jeg på å gå opp igjen. Nå det gjelder! Hvordan bryter jeg ut av overspisingsmønsteret 😥 Har klart 4 mnd uten. 

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg sliter om dagen. I går overspist jeg noe voldsomt. Fått ned 17 og var ferdig slanket, men nå holder jeg på å gå opp igjen. Nå det gjelder! Hvordan bryter jeg ut av overspisingsmønsteret 😥 Har klart 4 mnd uten. 

Så vondt... Jeg søker hjelp hos Rita Nilsen via boka hennes og etterhvert kurs. Kanskje det kan hjelpe deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 9.11, Albbas skrev:

Iskaffe er min svakhet også. :ler: Har utsatt å kutte ned på det lengst mulig. Lager du egen iskaffe eller kjøper du? Jeg foretrekker Tine sin cappuccino, men det er jo ganske mange kalorier, så er stadig på jakt etter sunnere alternativer. :ler: Drikker i skrivende stund Alpro sin mandel-iskaffe, den liker jeg, og har under halvparten så mye kalorier som Tine cappuccino. :nigo:

Fryst kaffe i terninger i et glass med lettmelk er også godt. 

Jeg tror ikke det for meg er realistisk å kutte iskaffe fullstendig, da vil jeg raskt få lyst på noe annet i stedet. 

Glad finværet har gitt seg nå, for de siste dagene har jeg spist altfor mye is også. 🙈

Jeg også er veldig glad i iskaffe! Jeg foretrekker tine sin espresso. Den er det en del kcsl i ja. 

Jeg har kuttet veldig ned da. Fra en hver dag til kun lørdag og søndag. Eller det er alltid målet. Noen dager hvor livet går meg for mye i mot så gir jeg beng og kjøper likevel. 😛

Jeg lurer på hva jeg veier nå. Hadde en kjip dag på vekta på mandag, men etter å ha blitt operert i helgen og ligget i ro i to dager pluss smertestillende gjorde nok at jeg både samlet på vann og tarminnhold. For janmen har jeg gradvis blitt mindre gravid denne uka, og shortsen jeg hadde på på mandag sitter litt løsere nå. Får ikke veid meg før neste uke så det gjenstår å se. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg går inn i overspisingsmodus så kan jeg ikke tenke vektnedgang, da må fokuset kun være å klare å la vær overspisingen. Jeg vet ikke helt hva det er som gjør at jeg før eller siden får kontroll igjen for jeg prøver og feiler flere dager før jeg klarte det. Vanligvis klarer jeg det innen en uke, men nå sist tok det flere uker og 3-4 kg opp i vekt. Har ikke klart å gå så mye ned i vekt enda, men selve overspisingen har roet seg. Jeg lurer på om kroppen min bare ikke VIL veie 59 kg. Jeg grenser jo til undervektig da så. For nå er sulten mer stabil på 62-63 kg. Hm. Prøver å fokusere mer på trening, muskelmasse og målebåndet. Selv om jeg veier meg nesten hver dag da. 

Noe av det som er viktig for å unngå å overspise er å sørge for jevnt inntak av mat og riktige næringsstoffer. OG jobbe med følelsene sine. Jeg tyr til usunn mat og større mengder når jeg blir overmannet av følelsene mine. Noe jeg blir regelmessig da jeg har borderline. I den diagnosen ligger også det å være impulsiv og ikke tenke konsekvenser. Så dette er hva JEG må jobbe med. Du må kjenne etter hva som er dine triggere og hva du kan gjøre for å unngå de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivationen svinger skikkelig, og det gjør jammen vekten også. Jeg hadde nesten tenkt å gi opp helt, men gikk inn og tok en titt på registrerings tråden. Jeg veier mindre enn det jeg gjorde når vi begynte, men det er så trassig at jeg har vært å snust på målvekten for et par måneder siden. Det rare er allikevel at jeg er slankere nå enn da. Vet ikke om det er bare at alt har strammet seg eller om det har med muskelmasse å gjøre. Uansett, skal huske dette når det er tungt. Hva jeg gjør virker selv om tallene på vekten ikke følger etter. Også har jeg beholdt puppene :) og det er jo kjekt.

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen! Jeg er klar 😊 Selv om jeg tar det mer med ro så har jeg faktisk gått ned litt denne uka 😊

Flere bilder i dagboka for de som vil se 🌟

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferdig med dag tre av Chloe Ting sin 2 week shred challenge. Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv? :fnise: Er så støl og stiv at fy! Vet ikke om det er tilfeldig enda, men siden jeg startet har jeg vært så uhorvelig sulten! Klarer ikke senke kaloriinntaket uten å regelrett sulte meg og det blir jo litt feil. Både mtp. helsa men jeg må jo også klare å gjøre det jeg skal gjøre på jobb:P Men ellers går det greit:) Vel, spiste akkurat kveldsmat ut av et desilitermål fordi jeg ikke gadd å vaske opp en skål men pyttsann :hoho: #latskap

-Sur Sokk

Anonymkode: 0b4b4...994

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...