AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1481 Del Skrevet 23. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Faktisk så mente en pt jeg har snakket med at jeg muligens spiser for lite kalorier og at kroppen dermed tviholder på fett. På en app jeg bruker er det mellom 1300-1800 kalorier daglig Anonymkode: 1771e...93f Regnestykket et ganske enkelt. Kroppen vil ikke tviholde på noe som helst så lenge du er i underskudd - over tid. Du spiser mer enn hva du tror og går derfor ikke ned i vekt. Anonymkode: 2307e...cc9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. februar 2020 #1482 Del Skrevet 23. februar 2020 14 timer siden, Zenobia skrev: Dette synes jeg er det herligste med å bli slank. Har hatt noen 'oi, nå faller skjørtet av meg!'-opplevelser i offentligheten. Har reddet meg inn, og lagt vekk plaggene etterpå. Funnet frem gamle skjørt som passer nå. Jippi ENIG 😍😍 Plutselig sitter buksene på en annen måte, jakkene går igjen, man har ikke lengre den store valken der buksa stopper.. Herlig!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 23. februar 2020 #1483 Del Skrevet 23. februar 2020 Hiver meg på her for nå er det på tide å komme seg tilbake i en form jeg er mer komfortabel med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1484 Del Skrevet 23. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Regnestykket et ganske enkelt. Kroppen vil ikke tviholde på noe som helst så lenge du er i underskudd - over tid. Du spiser mer enn hva du tror og går derfor ikke ned i vekt. Anonymkode: 2307e...cc9 Nemlig! (Hvordan blir anoretikere så tynne feks?) Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1485 Del Skrevet 23. februar 2020 18 timer siden, Zenobia skrev: Dette synes jeg er det herligste med å bli slank. Har hatt noen 'oi, nå faller skjørtet av meg!'-opplevelser i offentligheten. Har reddet meg inn, og lagt vekk plaggene etterpå. Funnet frem gamle skjørt som passer nå. Jippi Det føles helt fantastisk! Jeg gleder meg til å ha flere slike opplevelser. Har så mange flotte klær jeg brukte før jeg ble gravid, drømmen er å passe disse klærne igjen ❤😅 Anonymkode: bee63...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. februar 2020 #1486 Del Skrevet 23. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det føles helt fantastisk! Jeg gleder meg til å ha flere slike opplevelser. Har så mange flotte klær jeg brukte før jeg ble gravid, drømmen er å passe disse klærne igjen ❤😅 Anonymkode: bee63...7fc Jeg tok fra klærne fra da jeg møtte mannen i dag... De passet 😭❤️ jeg tror ikke jeg har helt selvtilliten til å gå med de enda, kroppen er så mye slappere akkurat nå etter et langt og tungt svangerskap og året etter.. Men, jeg KAN 🤯 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 24. februar 2020 #1487 Del Skrevet 24. februar 2020 Etter en uke uten motivasjon og så en uke med sykdom er jeg endelig tilbake i dag har nettopp hatt en rolig gåtur på 30 min siden jeg kjenner det enda sitter litt i kroppen, men nå blir det i alle fall sunn mat igjen godt å kjenne på motivasjonen igjen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1488 Del Skrevet 24. februar 2020 Hei. Jeg er ny her inne. Jeg lastet ned lifesumappen før jul men pga sykdom i hele jan og lite søvn har jeg ikke komt skikkelig i gang før nå med maten. Jeg trener helkropp og løper intervall et par ganger i uka. Jeg har klart å gått ned 2,5 kg de siste ukene, men vekta står nå stille igjen. Jeg har gått opp 300 gram istedenfor ned den siste uka. Jeg spiser ikke snop i helgene i motsettning til tidligere, jeg spier lite brødmat, ris, pasta feks. Det skal sies at jeg ammer en baby på 7 mnd. Jeg kan derfor ikke slanke meg mer enn ca 0,5 kg i uka. Jeg veide i dag 69,9 kg. Har vært nede i 69,7 eller har jeg ligget på 71-72,5 etter fødsel. Før graviditeten for snart 3 år siden veide jeg 60 kg maks. Jeg har mål om å få bort 7 kg ca. Jeg synes det er tidlig med tanke på at nedgangen i vekt alt har stoppet opp siden jeg har vært flink med maten? Av tidligere erfaring kommer ingenting gratis for min del, men da jeg var 60 kg kunne jeg unne meg mer mat/søtsaker uten å legge på meg. Jeg har større barn og hadde hatt stabil vekt i 10 år før jeg ble gravid igjen☺️ Anonymkode: 82492...0ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 24. februar 2020 #1489 Del Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, Navani skrev: Etter en uke uten motivasjon og så en uke med sykdom er jeg endelig tilbake i dag har nettopp hatt en rolig gåtur på 30 min siden jeg kjenner det enda sitter litt i kroppen, men nå blir det i alle fall sunn mat igjen godt å kjenne på motivasjonen igjen! Så bra du er på riktig spor igjen 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1490 Del Skrevet 24. februar 2020 On 2/23/2020 at 10:48 AM, AnonymBruker said: Regnestykket et ganske enkelt. Kroppen vil ikke tviholde på noe som helst så lenge du er i underskudd - over tid. Du spiser mer enn hva du tror og går derfor ikke ned i vekt. Anonymkode: 2307e...cc9 Er det underforstått her at med nedgang så menes det netto fettmasse? eller er det samlet vekt? Isåfall er det sistnevnte så kan du veldig lett øke i fett% ved å gå i underskudd. Det har med at kroppen ofrer musklatur til fordel for fett. Ettersom musklatur forbrenner fett noe som anses som mer kostbart enn muskelvev som kroppen klarer seg uten om den tolker hverdagen som en sulteperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1491 Del Skrevet 24. februar 2020 On 2/23/2020 at 12:59 PM, AnonymBruker said: Nemlig! (Hvordan blir anoretikere så tynne feks?) Anonymkode: d0176...2aa Du må reflektere over og skille mellom nedgang i fett eller samlet masse. Når noen sier de har gått ned 10kg siste måneden så betyr ikke det at de har gått ned 10 kilo i fettmasse. Mesteparten av vekttapet stammer fra tap av væske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1492 Del Skrevet 24. februar 2020 On 2/20/2020 at 8:53 PM, addict said: Aaah shit. Har i dag innsett at jeg er så milevis fra målet mitt at jeg faktisk blir litt deppa. Er kanskje litt sliten og håpløs i dag, har slanket meg en stund nå.. - 13 kilo nå. Og så utrolig langt igjen..! Gleder meg til en spisedag på lørdag. Kanskje jeg kommer litt ovenpå igjen. 13 kilo av hva da? er det ikke netto fettmasse som betyr noe? skjønner ikke det der jeg. Som om fremgangen kan tolkes ved å se forskjellen på vekta fra måned til måned? 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1493 Del Skrevet 24. februar 2020 On 2/17/2020 at 8:34 PM, Tyah said: i det siste har det vært latterlig enkelt å holde seg unna dritt-mat, selv om jeg egentlig spiser det jeg vil (teller bare kalorier). Men jeg har ikke lyst til å fylle kroppen med mye sukker for tiden. Jeg har begynt med 16 timers faste og det går overraskende bra. Jeg er veldig spent på veiing på fredag. Tror jeg faktisk kan klare å nå målet mitt om 62 kilo innen påske 😊 Du forstår at det er kaloriene fra karbohydratene som du må telle og ikke totalen? Samtidig som du må se hvilken type disse karbohydratene er av mono, dia, polysakarider. Faster du så må en høy andel av kalorimengden du spiser bestå av proteiner hvis du skal unngå at kroppen ofrer muskelvev fremfor fett. Noe den naturlig gjør da den tolker faste som sult og tid for konservering av fett. Selv om du går ned i vekt så er faktisk ikke dette ensbetydende med at du går ned i fett%. Særlig ikke med faste og i lengre perioder med Ketolyse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1494 Del Skrevet 24. februar 2020 17 minutter siden, Xcase33 skrev: Er det underforstått her at med nedgang så menes det netto fettmasse? eller er det samlet vekt? Isåfall er det sistnevnte så kan du veldig lett øke i fett% ved å gå i underskudd. Det har med at kroppen ofrer musklatur til fordel for fett. Ettersom musklatur forbrenner fett noe som anses som mer kostbart enn muskelvev som kroppen klarer seg uten om den tolker hverdagen som en sulteperiode. Vanlig slanking innebærer nok en vanlig vekt ikke noe som måler fettprosenten. Så ja, samlet vekt. Jeg for min del teller kcal og trener ikke noe særlig for tida. Klærne passer plutselig igjen, magen er mindre, rumpa er mindre. Samme for meg hva som er borte, jeg ser bedre ut og opplever at det funker. Anonymkode: d0176...2aa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1495 Del Skrevet 24. februar 2020 9 minutter siden, Xcase33 skrev: Du forstår at det er kaloriene fra karbohydratene som du må telle og ikke totalen? Samtidig som du må se hvilken type disse karbohydratene er av mono, dia, polysakarider. Faster du så må en høy andel av kalorimengden du spiser bestå av proteiner hvis du skal unngå at kroppen ofrer muskelvev fremfor fett. Noe den naturlig gjør da den tolker faste som sult og tid for konservering av fett. Selv om du går ned i vekt så er faktisk ikke dette ensbetydende med at du går ned i fett%. Særlig ikke med faste og i lengre perioder med Ketolyse. Selvfølgelig må alle kcal telles med 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: d0176...2aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1496 Del Skrevet 24. februar 2020 16 minutter siden, Xcase33 skrev: 13 kilo av hva da? er det ikke netto fettmasse som betyr noe? skjønner ikke det der jeg. Som om fremgangen kan tolkes ved å se forskjellen på vekta fra måned til måned? 😨 Ja den kan det om en ikke blir aldeles opphengt. Akkurat som man kan bruke målebånd og klær som en pekepinn. Anonymkode: d0176...2aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1497 Del Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig må alle kcal telles med 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: d0176...2aa Beklager med det er feil iforhold til det å gå ned i fett% ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1498 Del Skrevet 24. februar 2020 21 minutter siden, Xcase33 skrev: Du må reflektere over og skille mellom nedgang i fett eller samlet masse. Når noen sier de har gått ned 10kg siste måneden så betyr ikke det at de har gått ned 10 kilo i fettmasse. Mesteparten av vekttapet stammer fra tap av væske. Anoretikere blir fremdeles tynne. Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1499 Del Skrevet 24. februar 2020 Akkurat nå, Xcase33 skrev: Beklager med det er feil iforhold til det å gå ned i fett% ihvertfall. Ok da fortsetter du med ditt og jeg med mitt 😊 Anonymkode: d0176...2aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #1500 Del Skrevet 24. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Anoretikere blir fremdeles tynne. Anonymkode: d0176...2aa Hva var det du var uenig i sånn i utgangspunktet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå