AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1261 Del Skrevet 10. desember 2019 okei, så disse sjokoladeplatene for 25kr overalt i alle dagligvarebutikker frister meg noe så JÆVLIG. Tanken på at 200gram sjokolade er for 25kr gjør at jeg får skikkelig lyst til å gå amok. Men nei, jeg har en kjole som jeg skal passe inn til til vinteren neste år og jeg må ned noen kg. Ikke mange men ca 3-4 kg. Men fy julefristelser tar overhånd noen ganger. Var i butikken i dag og ville kjøpe en hel boks med pepperkaker, cookies, havreflarn osv men klarte å holde meg. Blir dere også mye fristet denne perioden? Anonymkode: 91fe3...681 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1262 Del Skrevet 10. desember 2019 Jeg blir også veldig fristet 😌 spesielt siden jeg har eksamen snart, pleier alltid å spise mye med sukker for å få opp konsentrasjon og for belønning for å studere, så det er ekstra vanskelig nå.. Anonymkode: f185a...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 10. desember 2019 #1263 Del Skrevet 10. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: okei, så disse sjokoladeplatene for 25kr overalt i alle dagligvarebutikker frister meg noe så JÆVLIG. Tanken på at 200gram sjokolade er for 25kr gjør at jeg får skikkelig lyst til å gå amok. Men nei, jeg har en kjole som jeg skal passe inn til til vinteren neste år og jeg må ned noen kg. Ikke mange men ca 3-4 kg. Men fy julefristelser tar overhånd noen ganger. Var i butikken i dag og ville kjøpe en hel boks med pepperkaker, cookies, havreflarn osv men klarte å holde meg. Blir dere også mye fristet denne perioden? Anonymkode: 91fe3...681 Nei blir ikke noe mer eller mindre fristet bare fordi det er jul eller fordi det er tilbud. Dette har med hvordan man mentalt forholder seg til godteri og snop. Det er avhengigheten som leter etter unnskyldninger til å kjøpe det en bør holde seg unna. Ved å jobbe med tankemønsteret sitt rundt dette så kan en få et langt mer avslappet forhold til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1264 Del Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, Purple_Pixiedust skrev: Nei blir ikke noe mer eller mindre fristet bare fordi det er jul eller fordi det er tilbud. Dette har med hvordan man mentalt forholder seg til godteri og snop. Det er avhengigheten som leter etter unnskyldninger til å kjøpe det en bør holde seg unna. Ved å jobbe med tankemønsteret sitt rundt dette så kan en få et langt mer avslappet forhold til det. Du har vel noe rett, men samtidig er jeg litt uenig i enkelte ting du skriver. «Det en bør holde seg unna». Jeg syns det blir dumt å kategorisere mat i «ja» og «nei» - grupper. Vi alle har godt av å kose oss med den type snacks man liker, av og til. Å holde seg unna matvarer som sjokolade for «rest of your life», er for meg umulig. Ja, jeg vil se bra ut og spise sunt fordi det er viktig for kropp og helse, men jeg vil jo også leve et liv hvor jeg skal tillate meg å kose meg av og til, uten å gå amok. Å bake pepperkaker med venninner, ta et glass ekstra vin eller spise noe julebakst kommer jeg definitivt til å gjøre iløpet av denne måneden, men så klart med måte og derfor tenker jeg at det er lurt å ikke kjøpe en hel boks pepperkaker når du vet at du alene kan tømme den på to dager. Men heller spise et par pepperkaker når du driver med julebaking. Jeg slanker jo for meg selv, ikke for andre, så da tillater jeg meg å spise det jeg liker også Anonymkode: 91fe3...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 10. desember 2019 #1265 Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel noe rett, men samtidig er jeg litt uenig i enkelte ting du skriver. «Det en bør holde seg unna». Jeg syns det blir dumt å kategorisere mat i «ja» og «nei» - grupper. Vi alle har godt av å kose oss med den type snacks man liker, av og til. Å holde seg unna matvarer som sjokolade for «rest of your life», er for meg umulig. Ja, jeg vil se bra ut og spise sunt fordi det er viktig for kropp og helse, men jeg vil jo også leve et liv hvor jeg skal tillate meg å kose meg av og til, uten å gå amok. Å bake pepperkaker med venninner, ta et glass ekstra vin eller spise noe julebakst kommer jeg definitivt til å gjøre iløpet av denne måneden, men så klart med måte og derfor tenker jeg at det er lurt å ikke kjøpe en hel boks pepperkaker når du vet at du alene kan tømme den på to dager. Men heller spise et par pepperkaker når du driver med julebaking. Jeg slanker jo for meg selv, ikke for andre, så da tillater jeg meg å spise det jeg liker også Anonymkode: 91fe3...681 Ja altså jeg mente ikke at man aldri skal unne seg noe. Jeg gjør som deg. Tar et par pepperkaker hvis jeg er hos mamma, spiser kake hvis jeg er i bursdag eller kjøper 1-2 smultringer i løsvekt. Men jeg kjøper ikke inn store sjokoladeplater til meg selv eller hele pepperkakebokser. DET holder jeg meg unna. En person alene trenger ikke så mye. Og etter at jeg sluttet å kjøpe slike store kvantum hvor en ender opp med å spise seg mett på snop/junk så koser jeg meg faktisk mer når jeg tar en mer moderat mengde. Jeg tenker jo det at når man slanker seg (som jeg ikke gjør da), så bør man unngå store plater og billige tilbud. Men å unne seg noe av og til er viktig. Enten det er en liten sjokolade, vin eller en ekstra god og større middag. Dessuten så er det slik for meg og mange andre at når man avvenner seg fra å spise en hel masse og fra å spise det til faste tider som f.eks hver fredag og lørdag så dabber etter hvert lysten/cravingen etter det av. Det er i grunn uhyre sjeldent jeg kjenner et direkte sug etter noe slikt, men kjøper av og til i små mengder fordi jeg tenker jeg skal kose meg litt ekstra. Og da går det for det samme om det er onsdag eller lørdag. For jeg har brutt den vanen jeg hadde før om at fredag og lørdag skal jeg spise snop. Så de dagene har ikke den assosiasjonen lenger og det er med på å bidra til at jeg jevnt over spiser mindre, men fint kan kjøpe meg noe hvis jeg har lyst på en dag. Endret 10. desember 2019 av Purple_Pixiedust 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. desember 2019 #1266 Del Skrevet 15. desember 2019 På 23.10.2019 den 10.12, absinthia skrev: Og i dag så jeg faktisk 60-tallet og veide 69,4. Glemte å veie meg på morgenen i forrige uke. Har ikke trimmet, men jobbet mye ute, med mye bæring, måking og trillebårkjøring. - Tar det som styrketrening. Og nå er jeg 67,5, så det går tydelig nedover. Jeg har egentlig glemt å veie meg i ukesvis, så jeg ble litt overrasket, da jeg ikke føler at jeg har forsaket noe. Jeg har spist litt sjokolade, tatt meg en smultring om jeg ville ha det og ellers bare fortsatt med å røre meg bittelitt mer på fritiden og ikke ta den ekstra brødskiven i lunsjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1267 Del Skrevet 17. desember 2019 Sjokolade overalt! Vanligvis overspiser jeg på normal mat, men nå er det sjokolade på jobb, hjemme, gratis prøver på butikken. Og jeg har idag tippet over i Alvorlig Fedme kategorien (BMI 35). 😢 Føler meg veldig mislykka og ekkel. (familien er normalvektig...) Anonymkode: 75305...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1268 Del Skrevet 17. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjokolade overalt! Vanligvis overspiser jeg på normal mat, men nå er det sjokolade på jobb, hjemme, gratis prøver på butikken. Og jeg har idag tippet over i Alvorlig Fedme kategorien (BMI 35). 😢 Føler meg veldig mislykka og ekkel. (familien er normalvektig...) Anonymkode: 75305...d81 Klem til deg. Jeg vet hvor vanskelig det kan være, men ikke gi opp. Se om du kan finne noen mestringsstategier for å stå mot. F. Eks synes jeg sjokolade smaker fælt sammen med Solo. Så kanskje supe på sukkerfri Solo kan hindre deg litt. Hjemme kan du lage varm sjokolade i stedet. Og vei sjokoladen og sett det inn i Lifesum etc.... Da blir det litt lettere å spise mindre. Gikk på en kjempesmell selv i natt 🤫 Peanøtter og 3 grovbrød skiver med majones, bog og fet ost. Nydelig! Spiste det i sengen og så på serier siden jeg ikke fikk sove. Har begynt å tenke tanken om å begynne med votter kl 2000, men tror det blir vanskelig å forklare til familien. Det viktigste er at vi ikke lar smeller stoppe oss i prosessen. Vi lærer og går videre. Anonymkode: 1ba0e...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justloseit Skrevet 17. desember 2019 #1269 Del Skrevet 17. desember 2019 Huff, nå begynner jula virkelig å nærme seg her i gården 😅 Merker at det blir mer og mer sjokolade og kos, selv utenom selskaper. Men det får gå som det går. Om jeg klarer å vedlikeholde, eller bare gå opp litt vannvekt pga. karbohydrater i jula, så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 29. desember 2019 #1270 Del Skrevet 29. desember 2019 Vekten her i huset har begynt å klikke. Det var deilig å se vektmålet mitt, selv om det var en løgn. Jeg fryktet jeg skulle gå opp mye i julen, slik som i sommer, men det har heldigvis ikke skjedd. Så jeg gleder meg over, at om ikke noe ekstremt skal skje, så går jeg det nye året i møte over 10 kg lettere. Selv om motivasjonen har vært variabel, ga jeg aldri opp. Mye på grunn av denne tråden og vi som skal ned i vekt trådene. Så tenkte det var på sin plass å takke alle dere som har vært aktive, for støtte, motivasjon, inspirasjon, gode råd og underholdning. Det er ikke mange dagene til nyttår og jeg kjenner jeg gleder meg til å ta på finstasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 29. desember 2019 #1271 Del Skrevet 29. desember 2019 Jeg skal veie meg utpå nyåret – også tar jeg det derfra Målet om å nå 60 kg i år har blitt utsatt til sommeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 30. desember 2019 #1272 Del Skrevet 30. desember 2019 På 10.12.2019 den 19.12, Purple_Pixiedust skrev: Nei blir ikke noe mer eller mindre fristet bare fordi det er jul eller fordi det er tilbud. Dette har med hvordan man mentalt forholder seg til godteri og snop. Det er avhengigheten som leter etter unnskyldninger til å kjøpe det en bør holde seg unna. Ved å jobbe med tankemønsteret sitt rundt dette så kan en få et langt mer avslappet forhold til det. Har du Tips til å endre tankemønsteret til et svakt menneske?😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 30. desember 2019 #1273 Del Skrevet 30. desember 2019 Så ble jeg for nysgjerrig, og gikk på vekten allikevel. 64,5 kg. Har sett 62,9 tidligere, så litt surt er det. Men det var ikke ravgæli, heller. Jeg SKAL ned! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindsay Bluth Skrevet 1. januar 2020 #1274 Del Skrevet 1. januar 2020 Hei! Jeg joiner her på den klassiske dagen 😂 Fødte barn nr 2 i starten av november og har lagt til meg noen forferdelige vaner i barseltiden (MYE sjokolade). Så nå vil jeg prøve å gå ned i vekt ved å spise ordentlig mat og forhåpentligvis styre unna søtsakene. Jeg har et mål om å være i aktivitet 30 min per dag også. Vektmessig håper jeg at jeg kommer meg ned til vekten jeg hadde før graviditeten til påske. Godt nyttår alle sammen! Har dere noen nyttårsforsetter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1275 Del Skrevet 1. januar 2020 jeg begynte med godt mot etter jul ifjor, og det gikk bra noen måneder, men så stagnerte vektnedgangen, og jeg detter av hver gang det skjer. I fjor startet jeg på 96,6 - i år starter jeg på 98,3. Er bare glad for at vekta ikke bikket 100 i jula. Det er da alltids noe. Jeg har to foreløpige mål, og det er at jeg skal inn i bunaden til vårens konfirmasjoner, og det andre er at jeg skal ned en halv kilo i uka hele året. Anonymkode: fc0ab...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1276 Del Skrevet 1. januar 2020 2 timer siden, Lindsay Bluth skrev: Hei! Jeg joiner her på den klassiske dagen 😂 Fødte barn nr 2 i starten av november og har lagt til meg noen forferdelige vaner i barseltiden (MYE sjokolade). Så nå vil jeg prøve å gå ned i vekt ved å spise ordentlig mat og forhåpentligvis styre unna søtsakene. Jeg har et mål om å være i aktivitet 30 min per dag også. Vektmessig håper jeg at jeg kommer meg ned til vekten jeg hadde før graviditeten til påske. Godt nyttår alle sammen! Har dere noen nyttårsforsetter? Fødte for 9 måneder siden, og veier nå mer enn da jeg gjorde rett før jeg fikk jenta mi. Spiser ikke så mye mat alltid, men jeg sliter med godteri, sjokolade, chips og lignende. Spiser alt for mye godis Ønsker å gå ned 10 kilo i første omgang, og så får vi ta ting som det kommer. Jeg må få orden på kostholdet mitt nå, vil ikke legge på meg mer. -V Anonymkode: 661d7...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 1. januar 2020 #1277 Del Skrevet 1. januar 2020 Jeg har bestilt ny vekt. Greide å ødelegge den gamle. Håper den kommer snart, så målingene blir riktig. Håper jeg går ned 8 kg til sommeren. Det kan gå.... Selv om planen med røykeslutt etc kan sette kjepper i hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1278 Del Skrevet 1. januar 2020 19 minutter siden, RoNo skrev: Jeg har bestilt ny vekt. Greide å ødelegge den gamle. Håper den kommer snart, så målingene blir riktig. Håper jeg går ned 8 kg til sommeren. Det kan gå.... Selv om planen med røykeslutt etc kan sette kjepper i hjulene. skal du gå ned i vekt og slutte å røyke samtidig? Anonymkode: fc0ab...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 1. januar 2020 #1279 Del Skrevet 1. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: skal du gå ned i vekt og slutte å røyke samtidig? Anonymkode: fc0ab...a64 Planen var å nå vektmålet først.... Men jeg er så nært, at jeg lurer på om kanskje jeg bare får sette i gang. Kanskje jeg aldri når vektmålet, om jeg mentalt vil fortsette å røyke ( selvbedrag er jeg god på). Vet de som prøver å gjøre det samtidig ofte har god erfaring. Ikke drikke alkohol, minsker risikoen for å sprekke på røyk. Rastløs, gå en tur etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lacy Skrevet 1. januar 2020 #1280 Del Skrevet 1. januar 2020 Da har jeg bestemt meg for at dette er siste gang jeg skal prøve å slanke meg 😊 klarer stortsett å gå ned 4-5 kg så er det tilbake til utgangspunktet 😊 hater det så intenst! 😝 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå