Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

På 21.9.2019 den 9.01, Sjokoladepiken skrev:

Godt å ha en plan B klar❤️ Jeg var også der at jeg begynte å tenke på eggdonasjon, har du hørt podcastes jag vil ha barn? Hun Cilla der har fått barn gjennom eggdonasjon og man kan følge henne gjennom forsøk, graviditet og etterpå. Hun har mye fokus på eggdonasjon og etter å ha hørt på henne så ble jeg mye roligere mtp dette. Jeg tror ikke dette blir noe som helst problem, når du får ungen din så er det det mest naturlige i verden og du kjenner bare takknemlighet over hun som har donert eggene sine❤️

Tusen takk for veldig koselig kommentar og tips til podcast 💗! Det skal absolutt sjekkes ut👍 Du har nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Wiley skrev:

Høres ut som om du har tenkt gjennom alt godt og fått god følelse for klinikken, jeg tenker det hjelper masse. Eggdonasjon er jo litt tricky, ser den, men som du sier så tror jeg man unngår mye spørsmål senere ved å være åpen tidlig. Du vil jo alltid være biologisk mor, så den halvdelen av selve arvematerialet vil nok ikke bli så veldig viktig i det store og hele tror jeg. Du vil jo bare fortelle hvor utrolig ønsket barnet er, det er jo en enorm trygghet. Men ja, for en syk prosess dette gamet er. Om dette holder hele veien så har jeg allerede bestemt at jeg ikke kommer til å bruke veldig mye tid på nr 2 etterhvert, antagelig kun prøve det vi har på frys og så sette en strek. Har allerede brukt så mange år på dette at jeg ikke kan se for meg å kaste meg inn i en så lang prosess på nytt. 

Ja, du har nok rett💗 Du tenker veldig fornuftig om nr 2, men den kan jo fort sitte veldig greit. Jeg har jo hatt motsatt, enkelt med første ivf med nr 1 og så masse slit og umuligheter med nr 2. Uansett, ikke vent lenge med å forsøke, det var tabben min. Hausken sier vi med endo bør få tette barn for å hindre oppblussing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i gang med nesespray, en uke nå. Sliten og surrete, masser drømmer om natten og håret er blitt så tynt... som forrige gang. Puh, håper blødning kommer om ikke for lenge (ventes egentlig på fredag), slik at jeg snart kan starte med sprøyter. 

Vi er enige om å prøve en runde eggdonasjon om dette ikke går. Veldig godt å ha det avklart. Samtidig, gruer meg til krangelen om en eller to til innsett nå... tror to ville være veldig lurt, men det blir en kjempkrangel og hva om mannen da går tilbake på sitt ja til eggdonasjon som konsekvens.... så vanskelig altså. Umulig å tvinge den stabeisen dessverre!

Endret av Waldfee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så tøff altså, håper virkelig denne runden blir bra for dere! Kjempefint å ha planen klar videre, men håper dere slipper turen til Spania selvfølgelig. 💕 Hold ut og gjør litt ting for deg selv midt oppi alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wiley skrev:

Du er så tøff altså, håper virkelig denne runden blir bra for dere! Kjempefint å ha planen klar videre, men håper dere slipper turen til Spania selvfølgelig. 💕 Hold ut og gjør litt ting for deg selv midt oppi alt. 

Tusen takk du! Jobber fullt og mye denne runden, det er greit å ha annet å tenke på men blir sliten. Vi hadde en diskusjon om surrogati på jobb og jeg kjente at jeg kunne begynt å grine i sympati over dem som må gå den veien ... så bittelitt overemosjonell, kan man si 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er i gang med nytt forsøk! 😀 Har du fått begynne på sprøytet nå? Er det Gonal- F? Håper så inderlig at dette skal gå veien, men uansett godt å vite at man har en plan B. Skader ikke å forhøre deg med mannen om du kan sette inn to egg, siden dette blir siste forsøket før eventuell eggdonasjon ☺️ Men sier han nei får det nok bare være, har skjønt at han har ganske bestemt på det med ett egg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så rå som er i gang med dette forsøket!! Jeg kjente det krympet langt inni meg da P foreslo lang protokoll på nytt forsøk. Hvordan har det vært å starte med spray igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 18.15, Mamma til én skrev:

Så spennende at du er i gang med nytt forsøk! 😀 Har du fått begynne på sprøytet nå? Er det Gonal- F? Håper så inderlig at dette skal gå veien, men uansett godt å vite at man har en plan B. Skader ikke å forhøre deg med mannen om du kan sette inn to egg, siden dette blir siste forsøket før eventuell eggdonasjon ☺️ Men sier han nei får det nok bare være, har skjønt at han har ganske bestemt på det med ett egg.

Tusen takk 💗 det er nok ingen vits i å prate med mannen! Foreslo for klinikken at jeg lurer meg inn igjen etter vi har vært på innsett, og at vi smekker inn ett ekstra 😂 i all hemmelighet. Men er ikke sikkert det blir to uansett, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prøverpåny skrev:

Du er så rå som er i gang med dette forsøket!! Jeg kjente det krympet langt inni meg da P foreslo lang protokoll på nytt forsøk. Hvordan har det vært å starte med spray igjen?

Jepp, kjenner den krympefølelsen ja! Nå er jeg bare glad jeg ALDRI skal vente på mens med spray igjen. Fyttikatta så hormonell jeg har vært siste dagene... fikk mensen i natt, så nå er det bedre. Når begynner du med nytt forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig mensen og jeg begynner med sprøyter på onsdag om alt går etter planen! Menopur igjen 🙉 og 300 IU/dag så nå skal gamlemor virkelig få kjørt seg, ja😂

Tenker fortsatt på dette forsøket som en slags mellomstasjon vi må gjennom før eggdonasjon. Setter mitt håp til det nå. Må da ha nedregulering to mnd for å synkes med donor og dempe adenomyose, men får da p-piller (oh, the irony for infertile meg😂) slik at jeg vil ikke få disse hormonella-greiene. Både mannen og jeg er meget lettet over at dette er absolutt siste runden med spray-regime som dette altså. 

Ellers er det full fart med jobb og mye reiser, ser akkurat nå ut til at jeg vil være på en ukes jobbreise til Asia på testdato, det må jeg prøve å unngå for vil helst ikke få den knekken mens jeg har masse møter å håndtere der borte, kjenner jeg 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke så mye å oppdatere om, gleder meg til sprøytestart på onsdag. Har blitt skikkelig forkjøla, det virker som at nesesprayen for meg setter ned immunforsvaret også (?!) for jrg har blitt skikkelig forkjøla de siste gangene jeg har brukt det. Hsr derfor sovet dårlig på nettene, men håper det bedrer seg nå med sprøytestart. Må imidlertid ta prednisolon så da blir jeg vel liggende våken av det, pleier å bli litt hyper. Ohoi, jeg gleder meg til å bli ferdig med dette forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at det faktisk snart er ett år siden jeg opprettet dagboka.... tiden går, søskenønsket består og det er virkelig slik at jeg tenker eggdonasjon er løsningen. Jeg begynte med sprøyter på onsdag, men kroppen samarbeider såååå dårlig.... fikk plutselig litt blødning igjen onsdag rett før jeg skulle sette første sprøyte, blødningen fortsatte på torsdag. Hørte med klinikken, de sa jeg skulle bare fortsette med sprøyter. Fredag var blødningen omtrent ferdig. Men det tyder jo på st kroppen ikke er på lag, altså. Stakkars stakkars kropp, det er jo ikke lite den har vært gjennom disse 2,5 årene!! Godt det er siste runden med hørmonstimulering ever. Eggdonasjon krever heldigvis ikke samme regime.

Jeg har fått 300 IU i dose denne gangen. Det er mye, og i går ble jeg skikkelig uvel pg svimmel. Satt på jobb og klarte ikke lese på skjermen. Blitt bedre i dag. Men blir ikke mer optimist av dette, siden jeg hadde samme opplevelse i forsøket i november i fjor, det dårligste forsøket vi har hatt. Da var jeg svimmel i starten og så gikk det over, så ble det veldig få egg ut, 7 stykker. Og dårlig befruktning/utvikling også. Jeg vil heller ha litt overstimuleringssymptomer på slutten, det er bare bra for denne gamle kroppen med hormonboost slik at den kan fikse å bli gravid.

Så er det det evige spørsmålet om vi kan få lurt mannen med på to egg. Håper så veldig at klinikken kan klare det. Det er jo helt høl i huet med ett egg så mange mislykkede runder vi har hatt. Men mannen er virkelig verdens staeste på dette... 🤯

skal ellers til Asia på jobbtur ved testdato. Det kan jo bli tøft. Vi får se om jeg orker å dra, det spørs litt hvor sikker jeg føler meg på utfallet. Ofte er jeg litt ferdig med den verste skuffelsen allerede, når testdagen kommer.

god nyhet: sover godt om natten foreløpig! Så prednisolonen ikke begynt å holde meg våken ennå. Sov 9 timer i natt, herlig 😂😴😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på sprøytedag 6, oppblåst i magen og eggløsningsslimet begynner å komme. Blir spennende å se om det kan bli overstimulering på meg, med så høy dose som 300IE per dag? Sist forsøk hadde jeg 225IE og fikk ut 14 egg. Men eneste ferske forsøket jeg har blitt gravid på av søskenforsøkene, ble jeg litt overstimulert. Så tror det kan øke sjansen litt. Men er neppe bra for kroppen ellers da - det er jo ikke bra med overstimulerte eggstokker. Så jeg er litt usikker hvordan dette blir for kroppen samlet sett. Den begynner å ha fått mye påkjenninger nå! På jobb går det greit, men jeg er ganske hormonell om dagen og gråter om jeg ser en gravid🙉🤯. Blir nok noen tøffe uker fremover nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Waldfee skrev:

Da er jeg på sprøytedag 6, oppblåst i magen og eggløsningsslimet begynner å komme. Blir spennende å se om det kan bli overstimulering på meg, med så høy dose som 300IE per dag? Sist forsøk hadde jeg 225IE og fikk ut 14 egg. Men eneste ferske forsøket jeg har blitt gravid på av søskenforsøkene, ble jeg litt overstimulert. Så tror det kan øke sjansen litt. Men er neppe bra for kroppen ellers da - det er jo ikke bra med overstimulerte eggstokker. Så jeg er litt usikker hvordan dette blir for kroppen samlet sett. Den begynner å ha fått mye påkjenninger nå! På jobb går det greit, men jeg er ganske hormonell om dagen og gråter om jeg ser en gravid🙉🤯. Blir nok noen tøffe uker fremover nå.

Føler sånn med deg, ikke sååå lenge igjen før du er ferdig med sprøytene nå heldigvis!! Hvor lenge skal de stimulere? Har du hatt ul enda? Blir spennende å høre hvordan det ligger an etter den.. Du er så tøff! 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah nå begynner det å nærme seg! Skikkelige hestedoser denne gangen så ikke rart du har litt mer symptomer en vanlig, du må bare kjenne på kroppen og dagshumøret og ta pause fra jobben hvis du trenger det. Forhåpentligvis letter det litt etter uttak da, og håper du slipper overstimulering 🥵 du får kjenne på den Asia turen også. Greit å ha en distraksjon men ikke stas å løpe ut av møter for å få en potensiell kjip telefon, vært der sjæl og det er ikke noe gøy. Hold ut, du er beintøff altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.10.2019 den 22.42, Waldfee skrev:

Da er jeg på sprøytedag 6, oppblåst i magen og eggløsningsslimet begynner å komme. Blir spennende å se om det kan bli overstimulering på meg, med så høy dose som 300IE per dag? Sist forsøk hadde jeg 225IE og fikk ut 14 egg. Men eneste ferske forsøket jeg har blitt gravid på av søskenforsøkene, ble jeg litt overstimulert. Så tror det kan øke sjansen litt. Men er neppe bra for kroppen ellers da - det er jo ikke bra med overstimulerte eggstokker. Så jeg er litt usikker hvordan dette blir for kroppen samlet sett. Den begynner å ha fått mye påkjenninger nå! På jobb går det greit, men jeg er ganske hormonell om dagen og gråter om jeg ser en gravid🙉🤯. Blir nok noen tøffe uker fremover nå.

Masse lykke til med uttak som er snart💗 Gikk også på gonal-f 300ie begge gangene. Siste gangen fikk jeg ut 19 egg og var litt overstimulert..satt inn blasto. For meg funket det slik, sikkert tilfeldigheter, men håper det funker slik for deg også!🙏🏻 Du er rå tøff og styrken din har jeg aldri sett maken til💗 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå koselig å komme inn her og lese hyggelige meldinger 💗 Det varmer et prøvet prøver-hjerte 😍! Tusen takk, dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 23.13, prøverpåny skrev:

Føler sånn med deg, ikke sååå lenge igjen før du er ferdig med sprøytene nå heldigvis!! Hvor lenge skal de stimulere? Har du hatt ul enda? Blir spennende å høre hvordan det ligger an etter den.. Du er så tøff! 😘

Tusen takk😍! Jeg vet ikke helt hvor lenge, jeg håper litt lenger enn de pleier. Har pleid ti dager, Dr Olga snakket på seminaret sitt varmt om å stimulere så lenge som mulig for å få best mulig egg, så jeg nevnte det for klinikken og de var enig! Håper det kan bli 12 dager minst🤞 UL-Kontroll fredag, det er sprøytedag 10! Men virker som det vokser endel, så mulig de sier jeg må ha uttak mandag. Får se! Ganske press i magen og oppblåst pluss eggløsningsslim i mengder allerede. Men kommer til å be dem holde igjen så det blir så lenge som mulig!

Hvordan ligger du an nå? Bestemt noe mtp nytt forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 19.34, Wiley skrev:

Ah nå begynner det å nærme seg! Skikkelige hestedoser denne gangen så ikke rart du har litt mer symptomer en vanlig, du må bare kjenne på kroppen og dagshumøret og ta pause fra jobben hvis du trenger det. Forhåpentligvis letter det litt etter uttak da, og håper du slipper overstimulering 🥵 du får kjenne på den Asia turen også. Greit å ha en distraksjon men ikke stas å løpe ut av møter for å få en potensiell kjip telefon, vært der sjæl og det er ikke noe gøy. Hold ut, du er beintøff altså!

Tusen takk😍 Håper alt er bra med deg og lille jenta i magen 💗 Jeg håper egentlig på litt overstimulering (ikke så ille at det må avbrytes, altså) da jeg tror det hjelper for å bli gravid for min gamle kropp😂

Det er rart med jobben, jeg fikk full fleksibilitet av sjefen og jeg har hatt det veldig fint med å være på jobben denne gangen. Men enig, angående Asiaturen så sa en kollega til meg «jammen du, ikke stress med at du må ta det, dette ordner vi og best å ikke ha for mye»! Fantastiske kollegaer 😍. Tror nok jeg kommer til å la det være, blir for tøff tid, mest sannsynlig. Jeg er jo forberedt på dårlig utfall, venter ikke noe annet, men håper selvsagt så tøft blir det. Klem til deg💗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...