Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra Ullevål i dag, de hadde fått ledig og lurte på om jeg kan komme til lap neste uke! Men det kan jeg ikke, vi skal tre uker til Frankrike nå - men dette tilsier jo at det mest sannsynlig blir åpninger i august også, så jeg ikke må vente helt til september. Hausken mener jeg ikke trenger ny hysteroskopi, de tok en i januar og alt var fint da. Olga mente det ikke er tilstrekkelig med en slik hysteroskopi, at man må ha en mer grundig i narkose, men jeg får nesten stole på klinikken «min». Riksen har heller ikke nevnt noe om behov for hysteroskopi. 

Opplegget er bestemt til lap, oppstart av nesespray en uke etterpå og 2-3 uker med spray før sprøyter. De ville egentlig ha meg på 4-6 uker, men jeg sa NEI. Orker ikke så lange sprayopplegg igjen, etter 12 uker i fjor høst er det uaktuelt! Blir forsøk på Hausken. Så er vi satt i kontakt med klinikk i Spania og forsøker nok eggdonasjon der om dette forsøket pluss evt fryseinnsett på riks ikke skulle fungere. Vi er heldige som har økonomi til å gjøre alt dette. Nå gjelder det å koble ut i sommer og prøve å klare høsten - må innrømme at ny runde med spray, sprøyter og uttak frister meg så ekstremt EKSTREMT lite. Må bare prøve å la være å tenke på det i sommer, og kose oss ☀️☀️☀️. Fint nå med Norgesferie, sol og strand pluss litt trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God sommer så lenge 😊 deilig med noen avslappende uker, og fint dere har noen planer for høsten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du får den lapen ganske raskt når du er tilbake igjen, det er kanselleringer hele tiden. Og egentlig deilig å si nei fordi du skal på ferie, det høres veldig fortjent ut! Kos deg masse og prøv å legg det til side litt i sommer, hjernen trenger en pause nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Palme skrev:

God sommer så lenge 😊 deilig med noen avslappende uker, og fint dere har noen planer for høsten 

Takk, og god sommer pluss lykke til videre til deg ☀️☀️☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiley skrev:

Tipper du får den lapen ganske raskt når du er tilbake igjen, det er kanselleringer hele tiden. Og egentlig deilig å si nei fordi du skal på ferie, det høres veldig fortjent ut! Kos deg masse og prøv å legg det til side litt i sommer, hjernen trenger en pause nå!

Tusen takk, ja tipper det blir rett over ferien 👍😊 Kos deg masse du også! Herlig vær nå ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er jeg helt i slutten av ferien etter tre varme og deilige uker i Frankrike, pluss to uker i Norge med både sjø og fjell. Vi har virkelig hatt en super ferie, og jeg har hatt mye energi, nok til å trene omtrent annenhver dag gjennom hele ferien og blitt i ganske så god løpeform etterhvert pluss fått trent endel styrke. Det har hjulpet skikkelig på muffinsmagen👍! Og har gitt en skikkelig god følelse. Så er veldig takknemlig etter denne fine sommeren ☀️, var ingen selvfølge at det skulle bli sånn! Nå skal jeg de neste helgene feire 40-årsdagen med litt familieselskap og en spadag med venninner. Det blir veldig fint! Har vært veldig sårt å nærme seg 40 pga søskenønsket, men nå som det er gjort kan jeg puste litt ut, det ble egentlig en ganske fin dag og mye hyggelig oppmerksomhet🤩

Planen for høsten er laparaskopi, nytt forsøk med egne egg sannsynligvis og deretter muligens eggdonasjon. Mye spennende som venter!!! I sommer har jeg kost meg veldig med verdens fineste fireåring, som begynner å bli så stor nå og har kost seg veldig i ferien. Vi er så heldige som har ham 💙. Uten ham tror jeg knapt nok jeg hadde kommet gjennom de siste to årene.... nå er det bare å krysse fingrene for at høsten gir ham et søsken i magen - han har begynt å etterspørre endel oftere selv nå om han ikke skal bli storebror snart..🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at formen er på topp! Har du fått flyttet på lap timen eller blir det som du hadde tenkt i september? 

Viktig å kose seg med det man har men håper virkelig høsten er tiden det endelig klaffer for deg. 💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei 😀 Hvordan går det med deg? Har du fått time til lapraskopi? Håper du har det bra, og at du har fått ladet batteriene i sommer 😊💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for koselige meldinger 💗😊 Jeg har hatt mye å gjøre og i tillegg hatt litt pause herfra. Det kan bli for mye tanker om prøving, og godt å fylle tiden og hodet med andre ting! Har bl a holdt på en del med innredning hjemme, vi er jo langt fra i mål der.. gøy! Og vært opptatt med diverse hyggelig 40-årsfeiring 🇳🇴🎂🎉😊

Var inne til lap på Ullevål fredag. Gikk veldig greit, så utrolig deilig med narkose altså! Istedenfor å ligge der våken mens de stikker en, slik man blir vant til med egguttak - bare rett inn i drømmeland! Herlig 👍😊 De fant en flekk endometriose på høyre eggstokk, den er nå vekk. Ellers så alt veldig fint ut, og det var egentlig litt godt å høre bare det etter all behandling den delen av kroppen har blitt utsatt for! Egglederne ble skylt på nytt også, gyn på riksen var opptatt av det så da ble det gjort.   Er i god form og på jobb som vanlig i morgen. Litt øm og støl i magen,bare. 

Det blir antakelig et siste forsøk nå etter lap, på Hausken. Så skal vi snakke med klinikk i Spania om eggdonasjon i løpet av denne uka. Hsr vel mer eller mindre bestemt oss for at det blir den veien vi går. Spennende🤞 Håper i så fall å rekke et forsøk der før jul, om/når egne egg ikke går veien nok en gang🙃

Håper det er bra med dere, @Wiley og @Mamma til én 💗💗? begynner å komme et godt stykke på vei nå da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lap gikk fint! Jeg er imponert over at du er tilbake på jobb allerede, jeg var helt slått ut etter min, var borte en uke men kom  meg ikke helt før etter tre uker. På en måte greit å konstantere at det var noe å fjerne men ikke mye heller, får håpe det gir tipp topp stemning i livmoren til neste forsøk. Blir en spennende høst dette, godt å ha planene klare for videre forsøk. 

Her i gården går det bedre, bikket 12 uker nå så holder meg ganske rolig. Bare jeg klarer å komme meg litt over denne utmattetheten er jeg egentlig veldig fornøyd, har lyst til å bevege meg mer og spise bedre men trenger minst 12 timer søvn per dag fortsatt så får vel bare vente litt til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har vært opptatt med kjekke ting 🙂 Godt å få tankene over på noe annet enn prøving i perioder. Men nå er du sannelig snart i gang, dette blir spennende! 😊 Bra du fikk fjernet litt endometriose, og at alt ellers så bra ut. Da skal jo forholdene i livmoren være optimale. Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra 🤞🤞🤞🙏🙏🙏

Høres ut som dere har både en god plan a og b 👍

Takk, her går det bra 🙂 Er utrolig nok i uke 19, og venter en jente ❤ Det føles fortsatt helt surrealistisk etter tre år med prøving, og det går ikke en dag uten at jeg bekymrer meg. Men føler meg heldig.

Nå håper jeg det er din tur!! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 22.14, Wiley skrev:

Så bra at lap gikk fint! Jeg er imponert over at du er tilbake på jobb allerede, jeg var helt slått ut etter min, var borte en uke men kom  meg ikke helt før etter tre uker. På en måte greit å konstantere at det var noe å fjerne men ikke mye heller, får håpe det gir tipp topp stemning i livmoren til neste forsøk. Blir en spennende høst dette, godt å ha planene klare for videre forsøk. 

Her i gården går det bedre, bikket 12 uker nå så holder meg ganske rolig. Bare jeg klarer å komme meg litt over denne utmattetheten er jeg egentlig veldig fornøyd, har lyst til å bevege meg mer og spise bedre men trenger minst 12 timer søvn per dag fortsatt så får vel bare vente litt til.  

Så herlig at du er 12 uker 👍👍👍 Håper formen bedrer seg snart. 

Jeg er egentlig fornøyd med at jeg tok lap, nå vet jeg at alt er ganske ok og ingen vet hva en flekk betyr - kan ha betydning, muligens ikke. Nå vet jeg ihvertfall at alt så fint ut og det er litt godt også- tenkte jo omtrent at det sikkert var kreft og masse rart der.... 🙉 Formen er fortsatt bra, har begynt å trene igjen og sykler til jobben. Så kan ikke klage sånn sett! Jeg hadde jo aldri utmattelse eller noe da jeg var gravid heller- var i veldig god form og ikke kvalm, jobbet og trente masse.... så må jo prøve å tenke at jeg har vært heldig med mye! Ikke gøy med dårlig form. 

Kjører i gang nesespray på mandag og et siste forsøk, så blir det eggdonasjon men må også da ha to måneder med nedregulering først pga endoen. Den var litt tung den beskjeden, kjenner jeg. Hater den sprayen altså. Kommer nok til å ha lite oppdateringer her nå, den mentale taktikken er minst mulig fokus på forsøket og tenke minst mulig på det og bare vente det verste. Så får vi se hvor lenge det går...☺️ 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 21.48, Mamma til én skrev:

Så bra at du har vært opptatt med kjekke ting 🙂 Godt å få tankene over på noe annet enn prøving i perioder. Men nå er du sannelig snart i gang, dette blir spennende! 😊 Bra du fikk fjernet litt endometriose, og at alt ellers så bra ut. Da skal jo forholdene i livmoren være optimale. Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra 🤞🤞🤞🙏🙏🙏

Høres ut som dere har både en god plan a og b 👍

Takk, her går det bra 🙂 Er utrolig nok i uke 19, og venter en jente ❤ Det føles fortsatt helt surrealistisk etter tre år med prøving, og det går ikke en dag uten at jeg bekymrer meg. Men føler meg heldig.

Nå håper jeg det er din tur!! ❤

Tusen takk skal du ha 💗 det er godt med planer, skulle bare ønske det var litt mer forutsigbart om de blir gjennomført😂. Jeg er litt sånn som får ting gjort, ellers ... men her i ivf-verden butter det ganske mye! 

Så koselig med en liten jente 💗 Blir helt rørt, jeg. Tenk så koselig for gutten din å bli storebror! Så fint. Jeg tror egentlig litt aldersforskjell kan være fint for søsken også, det kan være veldig fin omsorg fra et litt eldre søsken. Tenk så veldig heldig du er💗👍!! Tror man alltid bekymrer seg for noe, og med det du har vært gjennom på veien er det jo ikke rart. Håper du klarer å legge det litt bort! Klem 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer ikke så mye her ennå. Skulle egentlig begynne på nesespray rett etter operasjonen, men siden jeg fikk mensen rett etterpå så venter jeg til syklusdag 20. Hadde jeg begynt nå, hadde det bare blitt voldsom eggløsning pga sprayen gir først masse fsh før den får deg nedregulert. Derfor man begynner på dag 20, etter eggløsning. Men i fjor hadde jeg tre mnd med nedregulering og skjønte ingenting da det var masse eggløsningssymptomer i starten.... avklart nå👍! Oppdaterer når det skjer noe mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Waldfee skrev:

Skjer ikke så mye her ennå. Skulle egentlig begynne på nesespray rett etter operasjonen, men siden jeg fikk mensen rett etterpå så venter jeg til syklusdag 20. Hadde jeg begynt nå, hadde det bare blitt voldsom eggløsning pga sprayen gir først masse fsh før den får deg nedregulert. Derfor man begynner på dag 20, etter eggløsning. Men i fjor hadde jeg tre mnd med nedregulering og skjønte ingenting da det var masse eggløsningssymptomer i starten.... avklart nå👍! Oppdaterer når det skjer noe mer!

Alt hva man lærer i denne prosessen! Blir det som et siste desperate forsøket for å få frem eggløsning når kroppen tror den er på vei i overgangsalderen?! Greit å slippe det, eggløsningen hadde vel blitt undertrykket av sprayen uansett.. Er det et par uker igjen å vente nå da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 20.42, Waldfee skrev:

Tusen takk skal du ha 💗 det er godt med planer, skulle bare ønske det var litt mer forutsigbart om de blir gjennomført😂. Jeg er litt sånn som får ting gjort, ellers ... men her i ivf-verden butter det ganske mye! 

Så koselig med en liten jente 💗 Blir helt rørt, jeg. Tenk så koselig for gutten din å bli storebror! Så fint. Jeg tror egentlig litt aldersforskjell kan være fint for søsken også, det kan være veldig fin omsorg fra et litt eldre søsken. Tenk så veldig heldig du er💗👍!! Tror man alltid bekymrer seg for noe, og med det du har vært gjennom på veien er det jo ikke rart. Håper du klarer å legge det litt bort! Klem 💗

Ja ivf er virkelig en lite forutsigbar prosess å være i! Så mange ting man ikke har kontroll over, utrolig frustrerende. Jeg er nok litt kontroll- freak, så det har vært utfordrende å ha så lite makt over noe så viktig. 

Så det siste innlegget ditt, ja hold oss oppdatert 😊 Håper du snartfår komme i gang med neste forsøk- spennende!! 🤞🤞

Takk for det ❤ Ja føler meg veldig heldig, hadde begynt å miste håpet om at det skulle gå. Det med aldersforskjell stresset meg i begynnelsen, når jeg innså at det var vanskelig å bli gravid. Men tror nok du har rett i at det kan være en fin ting og. Nå skjønner han mer, og får tatt mer del i det hele ☺️

Du er kjempesterk som står i det ❤ Dere gjør alt dere kan for å lykkes, og jeg både håper og tror at det snart er deres tur! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff den sprayen altså, skjønner godt du vegrer deg for den sånn som du har måttet holde på med den. Har alltid lurt på hvordan folk klarer å bli spontant gravide på den men det skjønner jeg jo nå. Blir «godt» å komme igang med forsøk igjen da,  du får bare holde deg så aktiv som du klarer, synes det hjelper så mye på sinnet når formen generelt er bra. Nå er jeg 14 uker på vei og etterlyser fortsatt den energien de lover i andre trimester 😴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprayen gjør at man får skikkelig eggløsning, hvis man begynner på starten av syklusen. Så derfor folk blir gravide med spray, ja! Den «tømmer» for FSH før man kommer over i overgangsalder. Nå begynner jeg med spray på onsdag, etter eggløsning, så siste forsøk med egne egg nærmer seg. Vi har hatt kontakt med klinikk i Spania og kommer til å kjøre eggdonasjon når dette forsøket er ferdig. Må ha en plan B klar for ikke å gå i kjelleren igjen, kjenner jeg ser på dette siste forsøket som en slags «transportetappe» vi må gjennom nå. Men selv om vi har bestemt eggdonasjon, så går det få dager uten at jeg tenker på om evt barn kan synes det er vanskelig ift å kjenne sitt opphav mv.... I Spania er åpen donor ikke tillatt, det synes jeg er dumt, men samtidig - vil gjerne ha en klinikk der jeg føler meg trygg og det gjør vi der siden Hausken har kvalitetssikret dem... Får bare tenke at hvis man er åpen med barnet hele veien så blir det «naturlig» at man er barn av eggdonasjon og det kommer ikke som en «avsløring»/overraskelse. Men synes ikke dette er enkle greier. Barnet vil jo ikke få vite hvem genetisk mor er. 

Jeg har super arbeidsgiver og får ha det fleksibelt i den grad jeg trenger det i høst. Det er en veldig trygghet som jeg er så takknemlig for! Hittil har jeg jobbet for fullt og det går kjempefint, men godt å ha muligheten og arbeidsgiver på laget om det plutselig blir tungt. Etter lap fredag var jeg rett på jobb mandagen etter, men under ivf så vet jeg det mentale blir tungt å håndtere og jeg trenger litt skjerming fra de nygravide på jobb... 🙉 

At vi fortsatt driver med dette? Skjønner egentlig ikke at vi fortsatt holder ut🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en plan B klar❤️ Jeg var også der at jeg begynte å tenke på eggdonasjon, har du hørt podcastes jag vil ha barn? Hun Cilla der har fått barn gjennom eggdonasjon og man kan følge henne gjennom forsøk, graviditet og etterpå. Hun har mye fokus på eggdonasjon og etter å ha hørt på henne så ble jeg mye roligere mtp dette. Jeg tror ikke dette blir noe som helst problem, når du får ungen din så er det det mest naturlige i verden og du kjenner bare takknemlighet over hun som har donert eggene sine❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har tenkt gjennom alt godt og fått god følelse for klinikken, jeg tenker det hjelper masse. Eggdonasjon er jo litt tricky, ser den, men som du sier så tror jeg man unngår mye spørsmål senere ved å være åpen tidlig. Du vil jo alltid være biologisk mor, så den halvdelen av selve arvematerialet vil nok ikke bli så veldig viktig i det store og hele tror jeg. Du vil jo bare fortelle hvor utrolig ønsket barnet er, det er jo en enorm trygghet. Men ja, for en syk prosess dette gamet er. Om dette holder hele veien så har jeg allerede bestemt at jeg ikke kommer til å bruke veldig mye tid på nr 2 etterhvert, antagelig kun prøve det vi har på frys og så sette en strek. Har allerede brukt så mange år på dette at jeg ikke kan se for meg å kaste meg inn i en så lang prosess på nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...