Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Så flott at alt går bra med deg og jenta di 💕 Forstår fult at du sliter i varmen, det gjør jeg også, som ikke er gravid.. 😅

💕 Gleder meg til det skal begynne å regne i kveld 😅

Vi har en veldig keitete sykkelparkering på jobben som alltid er stappfull, og før sommeren fikk jeg kynnere av å skulle lirke den tunge elsykkelen min ut. Så jeg sluttet å sykle til jobb. Nevnte det i lunsjen i går og i dag kom en kollega og sa at jeg ikke måtte slutte av den grunn; jeg skulle bare si fra, så skulle han bære sykkelen min ut. Måtte gå på do og gråte litt jeg ble så glad 😂💕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg heldigvis ferdig med glukosebelastningstesten. Sist fikk jeg svar med en gang, men ikke i dag noe som egentlig er litt irriterende. Hadde vært greit å få det ut av verden, nå må jeg vente på svar på Helsenorge.

Tøffet meg visst litt etterpå og syklet til jobb. Det var mye varmere enn jeg hadde trodd, og jeg burde drukket mer først. Så nå sitter jeg på jobb og er mer uggen enn da jeg ventet hos legen 🤢

Heldigvis var alt som det skulle hos jordmor i går 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fine prøvesvar på glukosetesten, 24+0 og 60% ferdig, det er fredag og yr sier det blir en nydelig dag. Jeg er veldig fornøyd med livet akkurat nå 💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boblevann skrev:

Hurra for fin glukosebelastning, helg og fint vær 😍 Nyt helga! 

Takk i lige måte 🤩🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren heller, jeg tror jeg må slutte å sykle til jobb. Syklet hele forrige uke, og det var helt fantastisk i finværet. Cardigan om morgenen, bare armer på vei hjem. Ingen svette busser med illeluktende irriterende folk 😂 Tenkte jeg skulle holde på den gode trenden så lenge som mulig, om ikke annet fordi jeg ikke beveger meg nok ellers.

Men i går begynte magen å reagere når jeg syklet over kanter/dårlig asfalt og jeg fikk litt kynnere. Tenkte det var dårlig dagsform, men i dag var det enda verre 😖 Var på jobb for en time siden og det sitter fortsatt i 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff nei så leit! Sykler selv på jobb, det er så forfriskende. Men er vel ikke så mye å gjøre med det om kroppen sier fra 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å finne annen transportmetode hvis kroppen gir beskjed 😳 Skjønner godt at det er kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+0

Dette har vært en litt lang uke for magen... Har hatt en mild form for kynnere på og av store deler av dagen, og det gjør meg ganske sliten. Steinhard mage om jeg går fort og orker ingenting etter jobb. Litt uggen også, så nå gleder jeg meg til helg og priser meg lykkelig over at jeg har en god mann.

Den siste uken har det skjedd et lite skift i forhold til mini sin mamma-avhengighet, og det er helt greit at jeg ikke er med på alt. I tillegg begynner han å bli stor gutt som leker alene på rommet (om en ikke spesielt lenge om gangen). I går var vi alene hjemme deler av ettermiddagen og han mens jeg hvilte på sofaen. Så det var perfekt timing 😅

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

27+4 og i følge appen har jeg 90 dager igjen. Det føles både lenge og kort, og jeg synes aldri tiden har oppført seg så merkelig som nå. Jeg føler meg tung og treg og at alt står stille det ene øyeblikket mens jeg lurer på hvor tiden blir av i det neste. Har en venninne som har termin på denne tiden, og det jeg veksler mellom å være misunnelig på henne som er ferdig med graviditeten samtidig som jeg er overlykkelig over å ha god tid igjen. Så en helt ny baby i helgen, og de er så små! Jeg vant til den lille lange slampen min og plutselig skal jeg vende hjernen til å holde på noe som er så lite at jeg føler meg helt klumsete 😅 

Sist jeg var hos jordmor snakket hun om at jeg må huske på henne som kommer, og ikke bare tenke på ham som allerede er her. Akkurat da tenkte jeg "selvfølgelig, tror du jeg er dum?", men jeg merker at hun hadde et godt poeng. Har ikke det store nesting-behovet, og jeg tenker veldig mye på hvordan det skal gå for mini som skal bli storebror og hva vi kan gjøre for å sikre en lettest mulig overgang for ham. Men vi skal jo få et helt nytt menneske inn i familien vår! Og hun kommer til å være 100% avhengig av oss på alle punkter. Fikk det vakreste og mykeste bæresjalet i posten i går, og plutselig så jeg det for meg, henne og meg tett innpå hverandre 💕 

Ellers er formen opp og ned. Får kynnere og merker det i skambeinet bare jeg går fort, så nå er det helt slutt på å løpe etter bussen (heldigvis går den ofte). Sover dårlig, halsbrann, sliten av ingenting og har bare ikke overskudd. Har blitt 20% sykemeldt og merker at det gjør underverker. Slipper å skynde oss om morgenen, og jeg kan hvile litt før sjefen kommer fra barnehagen de dagene jeg trenger det. Andre dager tar jeg meg en pause midt på dagen eller bare jobber litt saktere. Og sånn går no dagan. 

Er det forresten 27+0 eller 28+0 som er tredje trimester? Har lest begge deler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så glad for å lese at andre også føler seg tung og treg, og at man sover dårlig og har vondt her og der! IKKE at jeg ønsker at du skal slite altså, men det er så godt at flere sliter i denne perioden av svangerskapet😅 Høres veldig fornuftig ut med litt gradert arbeidsdag, man skal jo fungere etter selve fødselen også! ☺️ 

Ifølge babyverden er tredje trimester fra 27+0, så jeg forholdt meg til det i alle fall! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruFiolett skrev:

Åh, jeg er så glad for å lese at andre også føler seg tung og treg, og at man sover dårlig og har vondt her og der! IKKE at jeg ønsker at du skal slite altså, men det er så godt at flere sliter i denne perioden av svangerskapet😅 Høres veldig fornuftig ut med litt gradert arbeidsdag, man skal jo fungere etter selve fødselen også! ☺️ 

Ifølge babyverden er tredje trimester fra 27+0, så jeg forholdt meg til det i alle fall! ☺️

Da hører jeg på deg og er fornøyd med å være i 3. trimester 😘 Og helt enig med deg, det er en trøst i å være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg kjenner meg igjen.. De siste ukene beskriver jeg som «generelt ubehag» 😅 Men siste trimester - det er jo faktisk snart over 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin: 25.11

Hvor langt på vei: 28+0, 87 dager igjen

Kjønn: jente, har en gutt fra før 👨‍👩‍👧‍👦

Navn: bestemt, men ikke offentlig 

Formen: kynnere og vondt i skambeinet hvis jeg skynder meg, halsbrann, sliten, men ved godt mot 😅

Matlyst: mett fort, sulten fort. Spiser det meste, men unngår sure ting som kan gi halsbrann

Vekt: opp 4.2 kg

Bevegelse: hver dag, ofte og det er skikkelig fint 💕 Bruker ikke nok tid til å kjenne etter til at jeg vet om der er system 😅 

Neste kontroll: var på kontroll i dag; neste er 32 ukers kontroll hos jordmor 

Handling/utstyr: har det meste på plass i hodet, men bør kanskje begynne å få ting vi har lånt ut og skal låne i hus. Har kjøpt et nydelig bæresjal jeg gleder meg til å bruke 🤩

Tenker på: tiden får fort og sakte samtidig. Gleder meg til å møte skatten og ikke være gravid, men prøver å nyte det mens det varer, det er tross alt siste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn på helsenorge og sjekke helsekortet mitt fra sist graviditet, litt gøy å sammenligne. Stort sett det samme med hensyn til formen, halsbrannen kom litt tidligere denne gang 😅 Og ble 20% sykemeldt på ca samme tid. 

Prøver å ikke tenke så mye på vekt, men som en som har litt ekstra å ta av er det godt å se at jeg har gått opp 4,2 kg mot 7 kg på samme tid sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+0 

Frøkna har begynt å få preferanse på stilling, og jeg kjenner oftere og oftere en kul oppe til høyre på magen. Broren lå helt likt, og det viste seg etterhvert at det var rumpen jeg satt og koste med. Så det føles ganske koselig 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31+0 og en uke nærmere målet. Er jeg den eneste som føler jeg ikke får puste skikkelig? Hun er ca halvparten av forventet størrelse nå, og jeg skjønner virkelig ikke at ser skal være plass til lungene mine hvis hun skal bli dobbelt så stor 😅😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

31+0 og en uke nærmere målet. Er jeg den eneste som føler jeg ikke får puste skikkelig? Hun er ca halvparten av forventet størrelse nå, og jeg skjønner virkelig ikke at ser skal være plass til lungene mine hvis hun skal bli dobbelt så stor 😅😬

Signerer! 🙋🏼‍♀️ Det er jo for eksempel klin umulig å snakke med noen på vei opp en trapp, det er det rett og slett ikke pust nok😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FruFiolett skrev:

Signerer! 🙋🏼‍♀️ Det er jo for eksempel klin umulig å snakke med noen på vei opp en trapp, det er det rett og slett ikke pust nok😳

Så godt at vi er flere 😘 Føler det er spesielt ille på kvelden når jeg skal legge meg. Noen netter i det siste har jeg sovet halvveis sittende, har følt at jeg ikke får puste ellers. Og 9 uker igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bokdamen skrev:

31+0 og en uke nærmere målet. Er jeg den eneste som føler jeg ikke får puste skikkelig? Hun er ca halvparten av forventet størrelse nå, og jeg skjønner virkelig ikke at ser skal være plass til lungene mine hvis hun skal bli dobbelt så stor 😅😬

Niks, du er ikke den eneste 😳 Blir andpusten av alt, er verst å ligge.. Føler meg kvelt av og til, rett og slett 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...