Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

På 11.12.2019 den 9.26, Irisiri skrev:

Tusen takk for tipsene, da skal jeg se nærmere på det når tiden strekker til👍 Foreløpig tar alt veldig mye mer tid enn jeg hadde trodd og dagene flyr😅

Hvordan har det gått alene hjemme, regner med mannen din også har begynt på jobb igjen nå? Her rakk jeg å spise halvannen bolle på dagtid i går, ellers har jeg bare styrt  med amming og byssing og pumping. Støtter å legge lista lavt foreløpig!👍

Går egentlig veldig bra med oss 🥰 Merker en god del ting er mye lettere denne runden og jeg er veldig avslappet. For eksempel har jeg allerede dusjet på dagtid alene hjemme flere ganger, tror storebror var 6 mnd før det skjedde 😅 Men det hjelper ikke med erfaring når hun ikke før sove klokken 1 og hyler fordi hun er så trøtt, føler meg like hjelpeløs som sist 😝 Den største forskjellen er at permisjonsdøgnet er så kort, føler så vidt vi får gjort noe før storebror skal hentes i barnehagen...

De første to ukene var helt supre mht søvn, men nå har hun blitt mer fuzzy og trenger hjelp til å sovne på kvelden. Ser ut til at den mest urolige perioden er mellom 12 og 2. Mannen tar henne til 12, så er gleden min til hun sovner 😅 Så jeg bør legge meg tidlig, men har ikke helt fått rutinen inn enda (er jo så deilig å sitte oppe med mannen og nyte nurket).

Det er mye følelser i sving hos storebror og ikke alle er like lette å takle for hverken han eller de voksne. Noen dager er fantastiske, andre uendelig lange før han legger seg. Men han er veldig stolt og fin og klemmer og koser masse på henne, så jeg tror det går seg til på en fin måte. 

Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke føler like mye kjærlighet for henne som for broren, men følelsene blir sakte men sikkert sterkere. Beskyttelsesinnstiktet er enormt og jeg har det aller best når jeg har begge to i hver sin armkrok. Storebroren fikk udelt oppmerksomhet hele døgnet, det er det hverken tid eller rom for nå. Så når vi er alene er det masse kroppskontakt og bæring for å knytte oss nærmere, tenker vi begge har godt av det 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...