Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Neiognei, du gikk i fella :fnise: Den der «plutselig-fri-hele-dagen-og-kan-gjøre-alt-husarbeidet»-fella 🙈 Ny sjans til sofasløving og Netflix i morgen, vær streng med deg selv 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lettere når det er alle andre enn en selv @boblevann 😝 Har ikke vært overskudd til noe i det siste, så det har sett deretter ut. Så når vi plutselig skulle ha folk innom ble jeg litt forfengelig og måtte fikse 🙈 Betaler allerede for det, så i morgen er en ny dag og nytt regime!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bokdamen skrev:

Lettere når det er alle andre enn en selv @boblevann 😝 Har ikke vært overskudd til noe i det siste, så det har sett deretter ut. Så når vi plutselig skulle ha folk innom ble jeg litt forfengelig og måtte fikse 🙈 Betaler allerede for det, så i morgen er en ny dag og nytt regime!!

Jepp, kjenner igjen det 🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+4 

Dag 2 i permisjon og en helt annen verden 💕 Stod opp med gutta, lat morgen, leverte sent i barnehagen. Den lille turen til bhg (via butikken for noe ekstra godt til lunsj) og hjem var en god start på dagen. Sov i 2.5 timer og slappet av til det var på tide å hente. Det mest fornuftige jeg gjorde var å Google noen oppskrifter jeg kunne tenke meg å prøve en dag jeg har overskudd. Nå er gutta ute en tur, mens jeg må ligge strak litt. Kan se ut som batteriene varer ca 2 timer 😅

I natt fikk jeg noe veldig ubehagelig stikking (?) i underlivet. Klarer ikke helt beskrive det, men det var ganske vondt og jeg kom meg ikke opp av sengen før det var over. Jeg husker fødselen som overkommelig og en positiv opplevelse, men i natt var det som at kroppen husker at det faktisk er j*vlig vondt 🙈😬 Og så glemmer man det sånn at man skal få lyst på en til😂 Men det er ingen vei tilbake nå, ut kommer hun og det blir som det blir 😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg kommer til å savne med å være gravid:

1. Jeg har fabelaktig hår 💁‍♀️Mister ingenting og kan gå dagesvis uten at det blir fett. Kommer definitivt til å angre på at jeg klippet av meg ganske mye når det endrer seg.

2. Jeg elsker å ikke holde inne magen eller tenke på om jeg ser tykk ut 🤩 Har litt mye mage til vanlig, så nå kjører jeg fullt ut på inntilsittende klær og lar magen strutte alt den kan 🤰🏼

3. Negler som aldri knekker 💕

4. Ikke en kvise i mils omkrets!

Kommer til å savne magen og bevegelsene og alt det, men så kommer hun ut og det blir underordnet; jeg får jo bli kjent med henne på ordentlig! Men de overfladiske tingene på listen, de får jeg aldri igjen 😝

Hilsen en som har den omtalte gravidgløden og synes det et ganske deilig med masse komplimenter om at man ser utrolig fresh og flott ut selv når man ikke føler seg sånn 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enig i noen av punktene😅 Jammen meg mye fint med å gå gravid. De deilige, plagsomme bevegelsene i magen altså🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg har altså helt intense kynnere og magen er hard som en stein store deler av dagen. Har en del nedpress og stikkinger, og det hele er ganske slitsomt. Prøver tenke positivt og at alt er et ledd i at kroppen begynner å klargjøre seg for at hun skal ut, men det blir noen lange uker om det skal være sånn til termin 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+3 og to uker til termindato

I natt hadde jeg ganske mye nedpress og vondt og tenkte at nå kunne hun bare komme. Men så kom morgenen med én times tantrum pga et sugerør og jeg var helt utslitt da mini og mannen gikk til barnehagen. Tenker hun gjerne kan vente litt til 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+6

Jeg vet det er for tidlig å klage, men nå er jeg lei! Avslutter dagen med å ligge våken og tenke på logistikken hvis det skjer i natt (får uansett ikke sove...): hva mangler i bagen, henting i barnehage ++  Like skuffet hver dag jeg våkner og ingenting har skjedd 😂

Jaja, det er fortsatt 11 dager til termin, så det er bare å fokusere på at jeg alt i alt er i ganske god form og hvor heldig vi er som får permisjon før fødsel. Benytter sjansen til å ta med en formiddagslur 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg skjønner deg! Kjenner igjen følelsen av å våkne hver morgen å tenke «men for pokker da» 😂 Nærmer seg med stormskritt nå da 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være så lei allerede, da kan det jo bli noen lange uker😜 Har du noe du kan gjøre som kanskje får tiden til å gå litt raskere? Jeg har begynt litt på julegavene nå, tenkte det er noe det er nydelig å få unna litt av før babyen kommer 😊

Krysser fingrene for at baby kommer litt før termin. Skulle jo eegentlig ikke tro at vi alle går over termindatoen🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Irisiri skrev:

Kjedelig å være så lei allerede, da kan det jo bli noen lange uker😜 Har du noe du kan gjøre som kanskje får tiden til å gå litt raskere? Jeg har begynt litt på julegavene nå, tenkte det er noe det er nydelig å få unna litt av før babyen kommer 😊

Krysser fingrene for at baby kommer litt før termin. Skulle jo eegentlig ikke tro at vi alle går over termindatoen🤞

Dagene går forsåvidt fort nok de, tiden mellom at jeg leverer i barnehage og gutt kommer hjem går overraskende fort. Sover litt, ser litt TV og putler med litt rydding, håndarbeid eller baking. Er ikke energi til så veldig mye mer.

I dag var jeg ute i to timer (på kafé) og har vært helt ødelagt resten av dagen.

Tror det handler mest om dårlig samvittighet ovenfor mini, jeg klarer ikke være den moren jeg ønsker nå og har lyst å komme meg til neste fase... Men det kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bokdamen skrev:

Dagene går forsåvidt fort nok de, tiden mellom at jeg leverer i barnehage og gutt kommer hjem går overraskende fort. Sover litt, ser litt TV og putler med litt rydding, håndarbeid eller baking. Er ikke energi til så veldig mye mer.

I dag var jeg ute i to timer (på kafé) og har vært helt ødelagt resten av dagen.

Tror det handler mest om dårlig samvittighet ovenfor mini, jeg klarer ikke være den moren jeg ønsker nå og har lyst å komme meg til neste fase... Men det kommer

Skjønner og beklager sykt dårlige «råd», jeg misforsto jo helt hva du mente 😝 Men det samme gjelder jo uansett - håper lille bestemmer seg for å komme snart, så du kommer til neste fase❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Irisiri skrev:

Skjønner og beklager sykt dårlige «råd», jeg misforsto jo helt hva du mente 😝 Men det samme gjelder jo uansett - håper lille bestemmer seg for å komme snart, så du kommer til neste fase❤️

Ikke så lett å være tankeleser heller 😘 Håper det nærmer seg for oss begge, du er jo rett rundt hjørnet 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofaen med maserier for andre kvelden på rad. Ikke noe systematisk, så jeg tørr ikke håpe på at det er begynnelsen på noe. Men magen har sunket ganske mye den siste uken (og jeg puster lettere 🙌), jeg er mye kvalm og har mye stikninger, så det er ikke som at det ikke er noe forandringer. 

Nå håper jeg bare på er blaff av energi som jeg fikk sist. Da hadde jeg en helt super dag og så gikk vannet om natten 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39+3 og én uke til termin

Jeg vet at det er farlig å lese «alt» som et tegn på at noe er på gang, for det kan potensielt bli tre lange uker om ingenting skjer 😅 Men der maseriene ga seg litt utpå natten de siste to dagene, har de fortsatt gjennom natten og er her fortsatt. Mye stikkinger, veldig vannete utflod og mer eller mindre konstant følelse av nedpress (så jeg er jo på do hele tiden). 

Tillater meg å håpe litt på en mandag på at vi er fire før helgen 🤞🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ligger jeg her da og får ikke sove. Kjenner etter og tenker og lurer på om kanskje noe endelig skal skje? I går kveld hadde jeg noen ganske kraftige rier som jeg måtte puste meg gjennom, men det ble med de. Har kommet noen i kveld også, og nå ligger jeg og håper på flere 😝 Flere ganger i dag har jeg også fått utrolig vond «stråling» nedover lårene, aner ikke hva det er. Regner med morgendagen starter med «ikke i natt heller?», og får være fornøyd med at kroppen i det minste jobber med noe.

Dagens morsomme: «må de åpne magen din for å få ut lillesøster?» «Nei, hun kommer ut av tissen (ikke helt anatomisk korrekt...)» Etterfulgt av en treåring som løp rundt og ropte «jeg vil se tissen din!!!» Det fikk han ikke 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Så ligger jeg her da og får ikke sove. Kjenner etter og tenker og lurer på om kanskje noe endelig skal skje? I går kveld hadde jeg noen ganske kraftige rier som jeg måtte puste meg gjennom, men det ble med de. Har kommet noen i kveld også, og nå ligger jeg og håper på flere 😝 Flere ganger i dag har jeg også fått utrolig vond «stråling» nedover lårene, aner ikke hva det er. Regner med morgendagen starter med «ikke i natt heller?», og får være fornøyd med at kroppen i det minste jobber med noe.

Dagens morsomme: «må de åpne magen din for å få ut lillesøster?» «Nei, hun kommer ut av tissen (ikke helt anatomisk korrekt...)» Etterfulgt av en treåring som løp rundt og ropte «jeg vil se tissen din!!!» Det fikk han ikke 😂

Man må ta de riene man får 😂 Jeg hadde to kvelder som deg, med litt rier av og på men ikke noe mer. Var superskuffet der og da, men da jeg kom kjempemoden til induksjon med 2-3 cm åpning var jeg veldig glad for dem 🤞🏼 Håper selvsagt du slipper igangsetting da, men kroppen jobber tydeligvis med noe 🤩 

Hahahah søte storebror 🥰🥰 Kan ikke være enkelt for sånne små og forstå dette her med babyer 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...