Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Åå, så godt at du fikk en bedre dag både på jobb og hjemme! Det henger kanskje sammen? Det skal jo handle om å avslutte og gi oppgaver videre nå, ikke å tyne ut mest mulig av deg før du går i permisjon. Tre dager igjen!

Veldig lurt å ta influensavaksinen! Jeg tok den selv i forrige uke. Jeg er jo ikke gravid i verste influensasesongen, men så lenge hun forblir i magen i én uke til, så er hun også beskyttet når hun kommer ut. Det synes jeg er godt, da har man liksom gjort noe for å unngå barseltid med influensa hos oss to😊 

Men du kan vel ikke ta vaksinen akkurat nå når du er forkjøla, så vidt jeg har forstått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Irisiri skrev:

Veldig lurt å ta influensavaksinen! Jeg tok den selv i forrige uke. Jeg er jo ikke gravid i verste influensasesongen, men så lenge hun forblir i magen i én uke til, så er hun også beskyttet når hun kommer ut. Det synes jeg er godt, da har man liksom gjort noe for å unngå barseltid med influensa hos oss to😊 

Men du kan vel ikke ta vaksinen akkurat nå når du er forkjøla, så vidt jeg har forstått?

Jeg tenkte også ta denne for mini sin skyld, jeg har aldri tatt den og har ikke hatt influensa på det jeg kan huske. Men det med forkjølelse var godt du sa, jeg får ringe legekontoret og høre med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt rett @Irisiri, så blir ingen vaksine denne uken. Passet meg egentlig helt topp, for i dag er jeg skutt igjen 😴😴

Litt for lang dag på jobb og energien var helt oppbrukt da jeg kom hjem. Mini skal liksom ikke sove i barnehagen lenger; men det hadde de glemt og han sov alt for lenge. Så hans batteri var på 200% og mitt på 5%, litt lang ettermiddag kan man si 😂 

To dager igjen til permisjon, herlighet som jeg gleder meg 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start på dagen! Stappfull buss, men jeg hadde ikke kommet inn døren en gang før noen reiste seg for meg 💕 Etter tråden «ingen reiser seg på bussen» setter jeg ekstra pris på det!

Ellers er det tydelig på dagbøkene at det er flere som nærmer seg fødsel og søvnen er deretter. Mye oppdateringer ila natten 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah ja ikke sant 🤣 Her er det også ganske håpløst for tiden... Jeg sover greit de første 4-5 timene etter jeg har sovnet, men så blir det bare tull 🤨 

Koselig med forståelsesfulle medpassasjerer! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden før siste dag før permisjon. Føles som en slags lille julaften 😂 Etter i morgen skal jeg ikke på jobb på 9 mnd, og det føles ganske så deilig 😍 Er hun skikkelig hyggelige kollegaen som baker kake og har med for å gjøre dagen litt kjekkere for alle. Håper de setter pris på det!

I dag var jeg på siste runde med vanngymnastikk og fødselsforberedelse. Snakket om trykkefasen og hvordan det blir når babyen kommer ut. Var litt sliten i dag, så det kom noen tårer når hun snakket om følelsen av å få babyen av brystet. Og jeg tenkte på hvordan det var og at vi skal oppleve det igjen. At et lite menneske skal komme ut av meg, legges på brystet litt og så skal hun være en del av vår lille familie. Tre skal bli fire og verden helt ny 🍀💕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, da håper jeg julaften står til forventningene! Håper du kommer hjem til deilig middag og ro i kveld😊🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0
Ble en veldig hektisk dag på jobben, og nå ligger jeg helt skutt på sofaen og ber om at ingenting skjer med det første 😝🤞😴 

Feirer permisjonen med å oppdage mitt livs første hemoroide, kunne ikke skjønne hva som gjorde så vondt 😅😖 Noen som har et godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for permisjon!! 🥳🥳🥳 Håper du får akkurat passe mange Netflix-dager på sofaen før det braker løs! 
 

(Og ang hemoroide; kjøp AC3 comfort (tror jeg den heter🤔) på apoteket og smør på! Og pass på å bare klappe deg ren med papir etter dobesøk istedenfor å dra papiret over!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon!🎉🎉

Jeg håper du får ei rolig helg, og at du får nyte noen dager alene hjemme til uka. Ideelt sett skulle kanskje permisjonen begynt på en ukedag, sånn at du fikk slappet godt av? (den gjør jo strengt talt det for deg, men du skjønner hva jeg mener). Håper mann og barn oppfører seg eksemplarisk i helgen og varter deg opp🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra hurra for permisjon 🤩🤩 Håper du får slappet godt av og roet ned før noe skjer! 

(Hemoroidetips: Prøv å hold avføringen myk, ikke sitt på do lenger enn nødvendig for det skaper press bak der, og spør etter salve på apotek) 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne startet med en dag alene @Irisiri, merker jeg ikke helt har overskudd til helgen. Men vi har koselige ting på programmet med nære venner og lave skuldre, så håper det blir en stille og rolig helg.

Mini er så søt. Han har sovet i barnehagen frem til nylig, men nå har han sluttet fordi «når lillesøster kommer skal hun få sove, derfor har jeg sluttet» 😂 Han har også begynt å omtale det som «når babyen min kommer». Gleder meg til å se dem sammen 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for tips ladies. Har allerede begynt med lactulose og sender mannen på apoteket i morgen tidlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt topp og vanvittig slitsom lørdag. Beklager TMI, men jeg har altså så vondt i rompen at jeg sliter med å gå, sitte OG ligge 😅😖 Tar liksom fokus vekk fra alt annet. Hadde fødselen startet nå ville jeg (i starten) vært mest opptatt av hvor vond hemoroiden kom til å være mår jeg trykket 😂😂😂 Jaja, gikk glipp av denne herlige opplevelsen sist, så skulle vel bare mangle at jeg fikk det denne gangen... Skulle bare gjerne brukt kreftene min på å lade opp og ikke vralte rundt med store smerter 🙄

Uansett, permisjonen er startet, jeg har passert 37+0 så frøkna er «ferdig bakt» og uansett når hun melder sin ankomst er vi gått i den siste fasen. Game on liksom, nå er det ingen vei tilbake 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis ikke så god på å det med å ta det med ro selv. Skulle bare rydde kjøkkenet, vaske badet, sette på en klesvask, brette noen klær og gjøre klart til at vi får middagsbesøk (!) etter barnehagen. Så sitter jeg her da, men kynnere til tusen og merker at kroppen ikke klarer å slappe av. Så nå har jeg hamstret det jeg kan ha behov for og har ikke lov å reise meg fra sofaen for annet enn å tisse de neste to timene 😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ta det med ro er ofte enklere i teorien har jeg skjønt🙈 Godt du er streng med deg selv i et par timer nå!😄👍

Nytt forsøk i morgen på å ta en rolig hjemme alene-dag🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...