Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde nesten glemt at man ikke kan spise hva man vil når man er gravid 😝 Vi har lunsjbuffé på jobb og jeg spiser litt brie og spekeskinke hver dag. Har alltid det samme på tallerkenen, og selv om jeg reduserte mengden var det alt for mye. Og så hadde en kollega bursdag, jeg hadde ønsket meg hva han skulle ha med av søtt, visste ikke da at jeg ikke kunne spise noe med alkohol. Så det var dagens lunsutfodringer 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 5+0 og føler at jeg kan si at «ja, jeg er faktisk gravid»! Med en fra før blir det jo en ganske annen opplevelse denne gang, men veldig spent på hvordan dette går 🤞💕

Trodde jeg skulle være mye mer avslappet enn sist og ikke så opptatt av graviditeten, men herlighet så mye tankevirksomhet det har tatt den uken jeg har visst det! 

Merker litt av mye, litt trøtt, litt uggen, litt bedre luktesans, litt oppblåst, litt ømme pupper, litt forstoppet og litt mye luft i magen 🤪 Men jeg er bare glad for at jeg kjenner det, for jeg kan egentlig ikke tro at jeg faktisk er gravid.

Skal på tidlig ultralyd uken etter påske, men det er jo en evighet til😅 Så merkelig at det nettopp var så kort til ferie, og nå er det så leeeenge til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

6+3. I går kom kvalmen mye sterkere og jeg hadde en forferdelig lang dag på jobb. Har en jobb nesten helt uten rutineoppgaver eller ting jeg kan gjøre på autopilot. Ikke så lett å forfatte gode tekster når kvalmen står i halsen og vann smaker dårlig. Konsentrasjonen var på null og jeg følte jeg brukte hele dagen til å se på klokken. Hjelper ikke at vi har litt for lite å gjøre, da går tiden enda saktere. Det var derfor med glede at jeg var hjemme med sykt barn i dag 😅

Kostholdet i dag har bestått av druer, melon, ritzkjeks og sukkerfri brus, og mini og jeg hadde oss en tomtimershvil i dobbeltsengen midt på dagen. Veldig deilig, men det ser ut som det blir barnehagen i morgen, så da må jeg bite tennene sammen og se.

Var mye kvalm sist, men det ble aldri veldig ille og jeg slapp med ett unntak unna å kaste opp. Håper virkelig jeg er like heldig denne gang. Men med en som både ønsker og fortjener oppmerksomhet når jeg kommer hjem, er det mindre tid til å hente seg inn. Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har brent en toast og jeg føler hele kontoret stinker. Jeg er så uggen at ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

10+4

Synes ukene gikk greit fort rundt påske, men nå føles det som om jeg bare venter. Venter på ultralyd på tirsdag: Er det liv? Er alt som det skal? Hvordan takler jeg det om ikke? Eller har vi vunnet i Lotto igjen og alt er bra? Venter på at jeg ikke skal være så sliten, oppblåst, forstoppet og ha så kort lunte. Venter på at bjørkepollensesongen skal gå over. Venter på 2. trimester +++

Objektivt sett vet jeg at både form og symptomer er veldig likt forrige svangerskap, men det er altså en helt annen opplevelse gang 2. Har en liten mammadalt som helst vil være med meg alle steder. Vanligvis har jeg eviglang lunte, men akkurat nå skal det så lite til før jeg sprekker når han maser og maser og maser og klenger og henger på beina mine og vil være med på do og ligge oppå meg når jeg skal få sove lenge. Og så får jeg dårlig samvittighet. Vi har ikke snakket om det (vil aller helst vente til etter OUL), men han snakker masse om babyer for tiden og sier jevnlig at jeg har en baby i magen.

Har så vidt hengt med på jobb i det siste, og før helgen slo pollenet meg helt i bakken og jeg ble en zombie. Har tidligere vært stress sykemeldt fra jobben, og kjente en del av de samme symptomene komme, så denne uken er jeg sykemeldt for å hente meg litt inn. Eller: jeg er sykemeldt til og med tirsdag; legen mente det ville være godt for meg å ha vært på ultralyd før jeg skulle på jobb igjen 💕 Foreløpig har det vært lite avslapping, fikk omgangssyken og tilbragte en natt på do mens jeg har brukt de siste to dagene på å komme meg. Sånn passe begeistret for at mann og barn var hjemme i dag 😂

Mannen veksler mellom å være en helt og sykt irriterende... Jeg vet det er hormonene, men noen dager blir jeg så oppgitt når han klager på at han er trøtt og synes han er en dust. Og i dag hadde vi verdens teiteste krangel. Har bedt ham 1000 ganger om å ta flere bilder av meg og mini, så det ville han bruke masse tid på i dag (mens mini hang i beina mine og ville leke). Kan vel ikke huske sist jeg følte meg så lite fresh som jeg gjør for tiden. Det er liksom ikke denne perioden i minis oppvekst jeg har mest lyst å bli minnet på 😝🙄

Ellers er jeg litt emosjonell og tenker masse på min mor for tiden. Hun døde før jeg fikk barn, og noen ganger mister jeg helt pusten når jeg tenker på den fantastiske mormoren hun ville vært 💔

Liten funfact til slutt: det er egentlig lite mat som frister for tiden, men jeg har til enhver tid lyst på en liten cheeseburger fra McDonald’s 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med en oppdatering. Jeg håper det hjelper med sykemelding og at formen snart blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+2 og ultralyd i morgen. Er så spent at jeg er helt uvel 🙈 Har sovet veldig dårlig de siste nettene, og det siste jeg vil er å ligge våken og grue meg. Håper jeg får sove 🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel, helt perfekt og i følge legen all grunn til å glede seg! Målene viste 11+4, så så godt som spot on i fht mens. Skuldrene sank umiddelbart og jeg føler meg 10 kg lettere 🤩 Så i morgen blir det jobb igjen, og jeg gleder meg 💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med helsestasjonen tirsdag etter ultralyden, ville gjerne vite det var liv før jeg ringte dem 😝 Hun spurte om jeg var henvist til OUL, og allerede i dag fikk jeg brev om time 😲 Så nå teller det ned til 20.06. Tenkte det kom til å føles så utrolig lenge til, men det synes ikke det var. Blir bare mer og mer ekte dette her 😅

Ellers fikk jeg vite denne uken at en kollega av meg er gravid og at vi bare har noen uker mellom termin. Var litt bekymret for om jeg kom til å ha noen kjente å være i permisjon med, men jeg har allerede to som jeg like godt. Det må jo være ganske bra bare det? 🙌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 og det føles fantastisk å ha passert en milepæl 🙌 Kringkaster det ikke, men ikke lenger noen hemmelighet at jeg er gravid. Så nå gidder jeg ikke skjule magen mer (selv om det bare er luft 🙈) så får folk bare tro jeg er tjukk hvis de vil 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh gratulerer med ett perfekt lite nurk! 😍💖 Så glad på dine vegne at alt er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg må jo følge med deg her! Så stas💛 Hvordan går det med mannen din? Er han glad for at det klaffet innenfor de seks månedene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Åhh gratulerer med ett perfekt lite nurk! 😍💖 Så glad på dine vegne at alt er bra! 

Takk 💕

13 minutter siden, FruFiolett skrev:

Åh, jeg må jo følge med deg her! Så stas💛 Hvordan går det med mannen din? Er han glad for at det klaffet innenfor de seks månedene? 

Ja, han har virkelig brettet opp ermene og vært en superpappa og ektemann mens jeg ikke var på topp. Og etter ultralyden i sist uke ble det virkelig for ham også. Så nå sender han meg navneforslag og planlegger hva vi må ha i hus før november 💕 Og han har siden positiv test vært tydelig på at hvis det skulle gå galt, da prøver vi igjen. Så vil si han er 100% med 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bokdamen skrev:

Takk 💕

Ja, han har virkelig brettet opp ermene og vært en superpappa og ektemann mens jeg ikke var på topp. Og etter ultralyden i sist uke ble det virkelig for ham også. Så nå sender han meg navneforslag og planlegger hva vi må ha i hus før november 💕 Og han har siden positiv test vært tydelig på at hvis det skulle gå galt, da prøver vi igjen. Så vil si han er 100% med 🥰

Så fantastisk! 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så i tvil om når vi skulle fortelle mini at jeg var gravid. Er såpass oppblåst fortsatt at det føles vanskelig å skjule, så selv om jeg opprinnelig tenkte vi skulle vente lenge, har jeg følt litt på det. Og i helgen kom det plutselig en veldig naturlig anledning, så da gjorde vi det. Ikke den veldig store reaksjonen, men han har hatt noen små kommentarer i løpet av helgen som tyder på at det gikk inn 😅 Og i dag hadde han fortalt ped leder at han skulle bli storebror 🥰 Ble helt rørt av det, og gleder meg til å se dem sammen. Så nå må dette bare gå veien 🤞🤞

Første kontroll i forrige uke. Har nettopp byttet lege, og jeg er så strålende fornøyd med henne! Lett å snakke med, ikke noe dill. Har vært litt bekymret for vekten da jeg har en del å gå på, men hadde faktisk gått litt ned i første trimester. Ikke mye, men greit utgangspunkt.

Er 13+2 i dag og har akkurat én mnd til OUL. Og om 14 dager er det første kontroll hos jordmor, og etter OUL er ferien rett rundt hjørnet. Føles godt når det er flere mindre ting å se frem til, så blir ikke ventetiden så lang fremover 😅 Håper på travle dager på jobb og deilige fridager fremover 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

16+3 og jeg lurer på om jeg har kjent noen små antydninger til bevegelse! Sist måtte jeg vente til rundt uke 20, så dette ville vært veldig gøy 😍

9 dager til OUL, og jeg føler jeg er i et ventevakum. Er både overhodet ikke bekymret og veldig stresset samtidig. Krysser fingrene og håper tiden går fort-fort-fort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett stk frisk og fin liten jente i magen 💕 Legen på tidlig ultralyd sa gutt, og vi har vært overbevist om at det ble det. Så nå må jeg snu hjernen litt, men merker at dette var veldig kjekt. Så slipper jeg å blir helt utmanøvrert av guttene 😂 Mannen og jeg tenkte umiddelbart på samme navn, så vil tro det er i boks også 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...