Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

I vinter hadde min mann og jeg en samtale om vi skulle være en familie på tre eller om vi skulle bli fire. På det tidspunktet var han veldig negativ, så jeg spurte om vi kunne vente til over sommeren med samtalen. Og siden har jeg hatt en liten klump i magen «det blir kanskje med hen vi har» Og en del av meg har gått på vent etter samtalen og utfallet, men ikke turd å ta det opp i frykt for at konklusjonen at tre var nok.

Mannen har alltid vært åpen på at han ikke kunne garantere kapasitet til flere barn. Men har samtidig kommet med småkommentarer om «hvis vi får en til» og at vi bare låner bort babyutstyr, og jeg har puttet alle disse på kontoen for barn nr to. Og da konklusjonen ble nei, fikk jeg en veldig sterk reaksjon, selv om jeg innerst inne visste det.

Så i det siste har jeg ikke vært meg selv, vanskelig å se andre sine babyer, gråter av bilder, tanken på ferier med «bare» oss tre, rommet jeg tenkte skulle blir barnerom to etc. Og mannen har prøvd å være der, men hvordan snakker man egentlig om det? Denne vanvittig store tingen der det er umulig å finne et kompromiss? Jeg har følt meg hul og han kan ikke gjøre annet enn å holde rundt meg og føle det er hans skyld

Men siden dette er det underforumet det er: etter mange runder med seg selv, gir mannen oss seks mnd. Blir vi gravid, så blir vi fire. Hvis ikke, skal vi ta diskusjonen på nytt.

Jeg er overlykkelig og livredd. Hva hvis det ikke går? Hva hvis det er tvillinger! Vil han angre? Tenk om det er noe galt med fosteret. Vil en SA være vinn eller forsvinn? Føler han at jeg gråt meg til et barn?Vi har snakket masse og skal snakke mye mer, men nå er vi her og jeg har fått en time til å fjerne spiralen.

Og så får vi se....

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fælt å få tidsfrist!

Hva er grunnen til at han har holdt tilbake?

Håper der ordner seg og at du får det barnet du ønsker deg😘

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺ vi har det ganske likt som dere. Mannen "ofrer" seg for mitt ønske om et barn til...han har gitt det ut året, og vi har vært prøvere i over et år nå. Det er ikke moro å ha tidsfrist, men det hadde vært verre å ikke prøve i det hele tatt....

I går sa mannen min at han hadde fått mer lyst på et barn til....lever i håpet om at han er villig til å prøve litt lenger hvis jeg ikke jeg er gravid innen nyttår🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, snehvit88 skrev:
 

Så fælt å få tidsfrist!

Hva er grunnen til at han har holdt tilbake?

Håper der ordner seg og at du får det barnet du ønsker deg😘

Tidsfrist er som @tutta23 skriver bedre enn å ikke prøve. Og jeg skjønner han jo, når han streker er det greit å ha en plan om å gjøre opp status etter en tids prøving. Han blir utslitt (fysisk og mentalt) på en helt annen måte enn meg, og har nok synes overgangen til barn har vært tyngre enn meg. Det er flere grunner og jeg respekterer dem, jeg er bare ikke enig 😝

2 timer siden, tutta23 skrev:
 

Hei ☺ vi har det ganske likt som dere. Mannen "ofrer" seg for mitt ønske om et barn til...han har gitt det ut året, og vi har vært prøvere i over et år nå. Det er ikke moro å ha tidsfrist, men det hadde vært verre å ikke prøve i det hele tatt....

I går sa mannen min at han hadde fått mer lyst på et barn til....lever i håpet om at han er villig til å prøve litt lenger hvis jeg ikke jeg er gravid innen nyttår🤔

Må innrømme at det føles «godt» å ikke være alene. Synes dette er en vanskelig ting å skulle snakke med venninner om. Vil ikke utlevere min mann eller gjøre ham til den store, stygge ulven hvis vi ikke får et barn til. Men nå er det håp, krysser fingrene for oss begge 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du ikke vil sette mannen din i et dårlig lys. Min mann hadde det på samme måte, og jeg har respekt for hans opplevelse av situasjonen. Ser at han er utrolig sliten i perioder, allikevel vil han gjerne "gi meg" et barn til 💕 Tar det ikke som en selvfølge. Opplevde at en kvinnelig lege jeg var hos sa mellom linjene at det var dumt/egoistisk av min mann å gi meg tidsfrist. Jeg er helt uenig (og gav klart uttrykk for det). Tvert imot synes jeg det er svært uegoistisk å gå med på å prøve å få barn - noe som vil gi ham enda mindre tid og oppmerksomhet fra kona si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når mini på 2 har vært umulig siden luren sin og mannen og jeg har byttet på å være oppgitt. Da hen lå under spisebordet og alt var feil merket jeg at en liten del av meg lurer på om jeg gidder en runde til? Vet i alle fall at mannen har tenkt det en før ganger i dag 😝 Nyter et glass rødvin med beina høyt og håper på en sen morgen i morgen (alt etter 6.15 er luksus)🍷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har siden mini ble født slitt voldsomt med sexlysten. Får aldri lyst uten at mannen tar initiativ og kroppen responderer lite på fysisk kontakt. Dette har vært veldig sårt for begge to og mannen har i perioder lurt på om jeg er glad i ham.

Hadde på en måte resignert meg til at jeg sikkert hadde forandret meg etter at jeg fikk barn. Men så leste jeg en artikkel tidligere i høst om bivirkningene av spiral, og så begynte jeg å lure og lese meg opp. Og konkluderte med at det kanskje ikke var så enkelt som at jeg hadde «tørket ut».

Tok den ut i går, det tok mindre enn helt halv døgn før mannen strøk meg på ryggen og jeg kjente det i hele kroppen. Begynte nesten å gråte over to år med lite sex, dårlig samvittighet og masse vonde følelser.

Så om det ikke blir noe barn med det første, føles det allerede som om jeg har fått en del av meg tilbake og jeg er overlykkelig 💕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med! Ang det med sexlyst kjenner jeg meg veldig igjen! Jeg hadde ingen  sexlyst når jeg gikk på prevansjon, og på det værste lurte jeg selv på om jeg var aseksuell. Heldigvis endret det seg kjapt etter jeg sluttet på prevansjon. Nå ser det ikke akkurat ut som vi noen gang bør begynne på prevansjon uansett, men bare av de grunn hadde det vært uaktuelt med hormonprevansjon noen gang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:
Følger med! Ang det med sexlyst kjenner jeg meg veldig igjen! Jeg hadde ingen  sexlyst når jeg gikk på prevansjon, og på det værste lurte jeg selv på om jeg var aseksuell. Heldigvis endret det seg kjapt etter jeg sluttet på prevansjon. Nå ser det ikke akkurat ut som vi noen gang bør begynne på prevansjon uansett, men bare av de grunn hadde det vært uaktuelt med hormonprevansjon noen gang igjen. 

Med unntak av da vi var nyforelsket, var den perioden før og mens vi prøvde på nr 1 den perioden vi hadde mest sex. Jeg reflekterte ikke så mye over det da, men ser at det samme skjedde i en viss grad da jeg sluttet på p-pillen. Det er helt uaktuelt å begynne på hormonell prevensjon igjen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet på «mensen» som skal komme etter at jeg tok ut spiralen, og den dukket opp i går. Har ikke hatt mensen på 3 år, og har vel undervurdert hvor digg det har vært 😅 Men, blødde en del på formiddagen og går og har bare spottet litt etter det. Vet ikke hva jeg forventet, men hadde regnet med litt mer. Teller fra nå mht syklus, så får vi se hvordan det utvikler seg.

Møtte tantebarn i helgen som spurte om jeg hadde baby i magen. Nei, sa jeg, har bare litt mye mage. «Jo, der har du» så hen. Har jo lest om alle disse som ble gravid omtrent før spiralen er ute, og en liten del av meg håper jo på at jeg er en sånn og at hen har rett. Men mest sannsynlig betyr det bare at jeg må ta meg sammen og trene mer og spise mindre før jeg blir gravid så kroppen er i god form for oppgaven 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt over meg selv. Hadde tenkte at siden dette er nr 2, ville jeg klare å ikke tenke så mye på det med å bli gravid, men jeg føler meg helt kokko. Googler ting jeg allerede vet. Sjekker appen min som om det plutselig skal stå «du er sikkert gravid» fordi vi hadde sex i går. Leser dagbøker og drømmer om at det er meg.

Tror deler er fordi det var en sinnsyk lettelse at mannen vil prøve samtidig som jeg har helt angst for at vi ikke skal få det til. En annen del er bare det at jeg er sykt lett distrahert og tankene min flyr med en gang jeg har noen minutter ledig på jobb.

Hvordan holdt jeg egentlig ut ventetiden sist? Jeg ble gravid allerede i PP4, men akkurat føles fire mnd helt hjerteskjærende lenge ut. 

Hilsen: tok ut spiralen for 8 dager siden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur inn til mini i natt og det føltes som om et tog hadde kjørt over meg jeg var så trøtt og uggen. Skikkelig kvalm i dag, og hjernen min er i høygir og håper på blink. Mest sannsynligvis er jeg stresset fordi hjernen er distrahert og jeg henger etter på jobb 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ikke ha kommet i syklus enda. Kan blødningen jeg hadde sist helg regnes som mensen eller er jeg et annet sted i syklusen? Aner ikke! 🤨 Så mentalt sitter jeg midt mellom å være i DPO land og vente på eggløsning, og det er litt slitsomt 😓

Sist vi prøvde ble jeg såpass godt kjent med min egen kropp og syklus at jeg hadde noenlunde kontroll på hvordan kroppen var underveis. Nå aner jeg ikke hva som er vanlig for meg; og alt føles som symptomer på at det ørlille håpet om at jeg er en av de som blir gravid med en gang får rett.

Dagens grunner til at jeg er gravid: Litt stikking i eggstokkene, murring/leamus i underlivet, en øm pupp og vedvarende kvalme. Og TRØTT selv om jeg fikk 7+ timer sammenhengende i natt. Vi får se om helgen hjelper etter en hektisk uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært inne og lest her👍😊 Lykke til! Kjenner meg litt igjen i vanskelig mann, min er også godt fornøyd med å ha en, egentlig. Men søsken er fantastisk! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kort blødning sist helg, men regner med det var knyttet til uttak av spiral og ikke kan regnes som mensen. Så nå venter jeg på mensen.

Føles som den er på vei og jeg forventer på blod på papiret hver gang jeg tisser. Men samtidig er det det lille håpet. Er det menssmerter eller livmoren som tøyer? Blod eller ekstra utflod? Uggen fordi jeg vet det går omgangssyke i bhg eller er det noe annet? Og hvorfor har jeg ømme pupper (eller pupp da)? Har glemt hvordan kroppen føles når mensen er på vei 😓

Har bestilt tester fra Ebay og bestemt meg for å vente med å teste til de kommer. Men jeg vet jo ikke hvor jeg er i syklusen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fjollete; men jeg testet i dag. Selvfølgelig blendahvit 😝

Hvis jeg fikk EL rett etter uttal av spiral skal mensen være rett rundt hjørnet. Hvis den lille blødningen jeg hadde var starten på en syklus, er det EL denne uken.

Kroppen føles betraktelig mer som mensen enn EL, men hvem vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen er det tre uker siden jeg tok ut spiralen og tiden går så sakte! (Eller: på alt annet går den fort, helt til jeg begynner å tenke på prøving). For det store spørsmålet er: får jeg EL eller mensen? I dag føler jeg meg dels gravid (er så kvalm at jeg har vann bak jekslene) og puppene mine er anderledes (ikke så ømme, men «fyldigere») samtidig som det føles som om mensen er rett rundt hjørnet. Men det er tre år siden sist, så husker ikke helt hvordan det er. Vil selvfølgelig helst være gravid, men det hadde vært en lettelse å få mensen, så vet jeg hvor ståa er.

Testet i morges, helthvit.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt googling har jeg følgende diagnose på meg selv: hormonene har gått amok etter at jeg tok ut spiralen og det kan føles som en graviditet.

Kvalme, hetetokter, masse strekking og stikking i magen, humørsvingninger ++ Hadde synes synd på mannen hadde det ikke vært for at hormonene mine tydeligvis synes han er en dust akkurat da 🙄 

Største problemet er at jeg ikke er i form til sex, og siden jeg ikke aner hvor jeg er i syklusen er jo det en ganske dårlig deal. Må jo legge inn aksjer kontinuerlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk mensen forrige helg og synes egentlig det var ganske greit siden jeg da har en syklus å forholde meg til. Men nå er det ny syklus med eggløsning denne uken og jeg krysser fingrene! Fant ut jeg var gravid med nr 1 i desember 15, og det ville være tidenes julegave å få oppleve det igjen 💕🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har prøvd å senke skuldrene og tenkte minst mulig på prøving og syklus og nyte desember med favorittene mine. Prøver å være helt avslappet, men så er det plutselig to dager til mensen skal være her. Og jeg får hjerteklapp av tanken. Håpet et så ulidelig sterkt, samtidig som jeg prøver å fortelle meg selv at jeg selvfølgelig ikke er gravid. Har lovet meg selv å teste på mandag hvis mensen ikke dukker opp, ikke før. Heldigvis har vi masse på programmet 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...