Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Har ikke helt vært meg selv i dag. Etter litt googling (og siden jeg ikke regner med jeg er gravid) har jeg diagnostisert meg selv med PMS. Alltid merket at mensen var på vei, men har aldri hatt skikkelige symptomer. Så da sittet jeg her kvalm, emosjonell og synes egentlig jeg er ganske dårlig til det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før graviditet og spiral hadde jeg en  syklus som var helt stabil på 28 dager. Aner ikke hvordan den er nå, men er på dag 31 og foreløpig ingen spor av mensen. Klarte ikke å la være å teste i går, blendahvitt. Føler jeg jinxer noe ved å si det høyt, men i går ettermiddag kom det plutselig noe væske fra det ene brystet. Aldri opplevd før (utenom mens jeg ammet da). Så siden jeg et kvalm og sliten, tillater jeg meg et ørlite håp 🤞 Men regner med mensen kommer i løpet av dagen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bokdamen skrev:

Før graviditet og spiral hadde jeg en  syklus som var helt stabil på 28 dager. Aner ikke hvordan den er nå, men er på dag 31 og foreløpig ingen spor av mensen. Klarte ikke å la være å teste i går, blendahvitt. Føler jeg jinxer noe ved å si det høyt, men i går ettermiddag kom det plutselig noe væske fra det ene brystet. Aldri opplevd før (utenom mens jeg ammet da). Så siden jeg et kvalm og sliten, tillater jeg meg et ørlite håp 🤞 Men regner med mensen kommer i løpet av dagen 😅

Nå har jeg lest gjennom dagboka di, kjenner meg igjen i mye av tankene du har! 

Jeg har også opplevd væske fra brystet et par ganger, men aldri pga graviditet da.. Ikke for å ta fra deg håpet altså!😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg har også opplevd væske fra brystet et par ganger, men aldri pga graviditet da.. Ikke for å ta fra deg håpet altså!😮

Jeg har allerede googlet meg frem til alt annet som kan være grunnen så null stress 😉 Fant du noen gang ut av hvorfor?

Her er det ny dag der jeg tisser hver time med hjertet i halsen mens jeg lurer på hvor mensen er. Utsetter å teste i frykt for resultatet. Problemet vil ikke være at jeg ikle er gravid, men at jeg da har en ustabil syklus. Og det har jeg ikke tid til når vi i utgangspunktet bare skal prøve i 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bokdamen skrev:

Jeg har allerede googlet meg frem til alt annet som kan være grunnen så null stress 😉 Fant du noen gang ut av hvorfor?

Her er det ny dag der jeg tisser hver time med hjertet i halsen mens jeg lurer på hvor mensen er. Utsetter å teste i frykt for resultatet. Problemet vil ikke være at jeg ikle er gravid, men at jeg da har en ustabil syklus. Og det har jeg ikke tid til når vi i utgangspunktet bare skal prøve i 6 mnd...

Nei, jeg forsket ikke så mye på det 😅 men er vel noen hormonelle greier. 

Det er så frustrerende med ustabil syklus, man aner jo ikke hvor i løypa man ligger! 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2018 den 18.10, tutta23 skrev:

Spennende dager! Har du merket om du har hatt EL? Skal du teste i morgen? 

Frem til helgen var jeg helt avslappet, men i løpet av helgen kom håpet (og drømmen om å få være nygravid i julen) så da mensen kom mandag gikk jeg rett i kjelleren. Har en del jobbstress og savner alltid min mor noe voldsomt før jul, så det ble mye tyngre enn forventet. 

Jeg har jo ventet på denne graviditeten siden januar, så er overklar og med tydelig angst for at det ikke går. Og så er faren for at noe er galt eller går galt og det er jo ikke sikkert vi noen gang blir fire. Så jeg gråt for noen helt teite ting på jobben og ble sur på meg selv fordi jeg ikke klarer å være mer profesjonell. 

MEN så kom jeg hjem til en liten gutt som hadde vært i butikken med pappa og kjøpt blomster til mamma «som vi elsker».

Jeg er kjempeheldig 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Appen sier IKM på onsdag og jeg har bevisst ingen tester i hus. Tror jeg holder på bli syk, men syntomjegeren skylder på at det sikkert er noe på gang. Var unormalt hormonell i helgen (mannen min pustet feil, hvor irriterende er det mulig å være liksom) og følte meg helt utmattet (sovnet på gulvet mens jeg lekte med mini). Hvorfor sluttet plutselig tiden å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Sender gode tanker og håper at dagene går raskt frem til onsdag. :) Hvor lenge er det siden forrige graviditet, hvis jeg kan spørre om det? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KaBom skrev:

Så spennende. Sender gode tanker og håper at dagene går raskt frem til onsdag. :) Hvor lenge er det siden forrige graviditet, hvis jeg kan spørre om det? :) 

Hadde jeg blitt gravid nå ville det vært ca akkurat 3 år mellom dem. Men litt brunt slim på papiret, så nå venter jeg bare på mensen 😢 Søren altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar er en ganske kjip mnd, men jeg hadde skikkelig troen denne mnd. Så selv om det ikke var like stor nedtur som i desember ble jeg ganske lei meg. Mannen er ikke helt på samme sted, og i hans hode er det topp å prøve noen mnd til «for da blir det mer sex» (hadde veldig begrenset sexlyst sist svangerskap). Men nå har vi «brukt opp» halvparten av den tiden han ville gi oss og jeg er lei meg og føler meg litt alene? Jeg vet han er med på laget hvis jeg blir gravid og ungen kommer, men skulle ønske han også synes det var dumt at jeg fikk mensen 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Bokdamen skrev:

Takk @Dovendyr1 💕 krysser fingrene for stabil syklus for deg 🤞

Takk for det! Håper du klarer å stresse ned mtp "tidsfristen" du har, det kan umulig hjelpe å ha en frist og tenke på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har lite troen denne mnd og venter mensen en gang mellom onsdag og lørdag (litt ustabil lengde). Har ikke testet og har ingen tester i hus, så kjøper jeg heller om det drar ut.

Men i morges utbrøt min sønn med glede «vi har fått en baby». Min mann spurte hvilken han snakket om «den inni magen til mamma». Nådde akkurat å tenke at det ville vært en veldig søt historie hvis det var sant, før han sa «nå tok jeg den ut» og så spiste han den. Får satse på at han ikke er synsk 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å overbevise meg selv om at det ikke kommer til å skje denne mnd. Men så var jeg på do og tanken slo meg «hva føler jeg om det er blod på papiret nå?» Dette kommer til å bli en laaaang uke og jeg forbereder meg på å gå helt i kjelleren 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Irisiri skrev:

Jeg sender over noen gode tanker og krysser fingrene for deg❤️🤞

Tusen takk, håper dette er syklusen der det klaffer for deg 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bokdamen skrev:

Har lite troen denne mnd og venter mensen en gang mellom onsdag og lørdag (litt ustabil lengde). Har ikke testet og har ingen tester i hus, så kjøper jeg heller om det drar ut.

Men i morges utbrøt min sønn med glede «vi har fått en baby». Min mann spurte hvilken han snakket om «den inni magen til mamma». Nådde akkurat å tenke at det ville vært en veldig søt historie hvis det var sant, før han sa «nå tok jeg den ut» og så spiste han den. Får satse på at han ikke er synsk 😂😂

Tenker på deg, og krysser fingrene for at det klaffer veldig snart! 🤞🏼❤️

Hehe, liten skøyer du har der! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er ærlig med meg selv, har jeg trodd jeg er gravid denne mnd. Ikke håpt, men trodd. Har hatt litt andre symptomer de siste dagene (press i tennene, ekstremt hard mage, hodepine, utslitt) i tillegg til den vanlige pms kosen som er kvalme, irritabel og magekramper. Og alt har føltes litt anderledes.

Men må kom mensenmagen og det føles som om alt «slapp». Plutselig er jeg redd for å gå på do og i tilfelle det blodet på papiret er der 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...