Gå til innhold

Plass til en til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke alene om det nei🙈 Pust og pes!

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir helt ut av det blå helt anpusten av å stå rett opp og ned og må legge meg på sofaen. Føles jo helt dust og trapper ja... hvordan skal det ende😆😂

Skrevet

Det begynner å gå opp for meg at nå nærmer det seriøst nyfødtboble (med alt det måtte innebære når det er nr 2) og at jeg kanskje burde gjøre ting før jeg ikke kommer meg ut på kveldstid. Gå på kino, møte venninner, ut og spise etc etc. Men jeg orker ikke 😅 Kan ikke huske at jeg var så bunnsliten sist runde, men nå drømmer jeg om sengen eller sofaen store deler av døgnet 😴😴😴 5 uker igjen på jobb, og det føles som en hel evighet!

Men alltid et unntak. Vi har en litt utfordrende treåring som er mye frustrert pga trøtt mamma, og det går mestutover mannen. Så siden han fortjener noe ekstra har jeg har ordnet barnevakt og booket oss inn på hotell lokalt. Merker jeg gleder meg til en bedre middag med bestevennen min, så får jeg heller passe på å pakke med bbhugme puten min og håpe jeg får sove 😝😂

Hva unner dere dere selv i innspurten?

• Liker 1
Skrevet

Høres skikkelig lurt ut å ta ei natt på hotell og få litt alenetid 👏 

• Liker 1
Skrevet

Høres fantastisk ut med en natt på hotell ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Irisiri skrev:

Høres skikkelig lurt ut å ta ei natt på hotell og få litt alenetid 👏 

3 timer siden, boblevann skrev:

Høres fantastisk ut med en natt på hotell ❤️ 

Og de har spa....tilpasset gravide 🤩

Skrevet
1 time siden, Bokdamen skrev:

Og de har spa....tilpasset gravide 🤩

Åååå *misunnelig* 🤩🤩 Kos dere masse! Det hørtes fantastisk ut!

Skrevet

Sist jeg var gravid synes jeg veldig mange mennesker var utrolig irriterende. Dette var spesielt ille med personer jeg i utgangspunktet ikke var overbegeistret for. For det meste gikk der seg til etter graviditeten, men jeg hadde en kollega der det aldri gikk helt over. Har vært ganske skånet for det denne runden, men nå merker jeg en lettere irrasjonell frustrasjon bygge seg opp mht en på jobben. Alt hen sier er feil og jeg merker reptilhjernen går rett i angrepsposisjon på alt som jeg kan ta i negativ forstand. I tillegg har filteret mitt begynt å glippe litt (dette skjedde litt ofte på slutten av sist graviditet) og jeg kan bli i overkant ærlig og direkte. Tror alle skal være glad jeg bare har 1 mnd igjen på jobb 🙈😬 

• Liker 1
Skrevet

33+0 og jeg har fire uker igjen til permisjon 💕 Akkurat nå gleder jeg meg maksimalt til å legge meg igjen når mini og mannen har gått om morgenen, og helst få inn noen timer aktiv Netflixing mens jeg er alene. Var hos jordmor sist uke og ligger fortsatt under 5 kg over startvekten (hadde gått opp 0,5 kg på fire uker). Hvis denne trenden holder, blir det nok store mengder snop også 😂 Jeg gleder meg selvfølgelig maks til hun som kommer, men akkurat nå kunne jeg gitt mye for en dag helt alene...

Og så krysser jeg fingrene for at hun finner plassen sin og synker litt snart, føler meg seriøst andpusten hele tiden!!

Skrevet
13 timer siden, Bokdamen skrev:

33+0 og jeg har fire uker igjen til permisjon 💕 Akkurat nå gleder jeg meg maksimalt til å legge meg igjen når mini og mannen har gått om morgenen, og helst få inn noen timer aktiv Netflixing mens jeg er alene. Var hos jordmor sist uke og ligger fortsatt under 5 kg over startvekten (hadde gått opp 0,5 kg på fire uker). Hvis denne trenden holder, blir det nok store mengder snop også 😂 Jeg gleder meg selvfølgelig maks til hun som kommer, men akkurat nå kunne jeg gitt mye for en dag helt alene...

Og så krysser jeg fingrene for at hun finner plassen sin og synker litt snart, føler meg seriøst andpusten hele tiden!!

Alenetid er så undervurdert altså! Håper du får noen uker for deg selv med bare egne behov å ta hensyn til før lille kommer! Og hold ut de siste ukene med jobb, det nærmer seg med stormskritt nå! 👏🏼💪🏼

Skrevet

Hadde en strålende helg med mannen på hotell, spa, vellykket overnatting hjemmefra for mini og strålende vær. På vei til jobb i dag var det på nippet til at jeg hadde litt overskudd 😂😅

Men i løpet av dagen har jeg stivnet helt i symfysen og jeg vralter som en gammel dame. Vond å gå, vondt å sitte og søren meg ikke så behagelig å ligge på sofaen heller. Måtte få mannen til å hente i barnehagen i frykt for at mini skulle slå seg vrang og ville bæres. Håper det er et dagsfenomen, frykter det er en ny hverdag. I så fall må jeg ta meg en prat med legen, denne dagen har vært fryktelig lang 😬

Har begynt på vanngymnastikk for gravide som også er fødselsforberedende. Veldig deilig å bevege seg og flyte rundt i skikkelig varmt vann, og ha et fora for å fokusere på fødselen som kommer. Gikk på det sist, og veldig glad jeg meldte meg på denne gang også 💕

Skrevet

Så flott at helgen ble suksess for både dere og mini 🤩🤩 Ikke gøy med smerter, håper det er forbigående 😯

Skrevet

Godt du hadde ei fin helg, men det hørtes jammen ikke greit ut med smertene i dag. Håper det er bedre igjen i morgen!🤞

Skrevet

Dagen startet bra, men jeg utviklet meg fort til en 90 år gammel dame som hadde glemt rullatoren hjemme. Alt har vært vondt og ubehagelig: stå, gå og sitte 😖 Heldigvis har jeg en helt supert lege, så fikk nye sykemelding på 50% uten å reise meg fra pulten. Nå ligger jeg og lader batteriene til sjefen kommer hjem, og venter på bedre tider.

Noen som har gode tips mot bekkenløsning og spesielt symfysesmerter?

• Liker 1
Skrevet

Har ingen gode råd, men å unngå å krysse beina hjalp for meg når symfysen skapte seg 😅 Har en stygg uvane med å krysse beina både når jeg står, ligger og sitter - og selv om det ikke var vondt der og da var det veldig vondt etterpå 😯 Merket stor forskjell når jeg fokuserte på å ha beina i «rett» stilling! Men er ikke sikkert du har denne uvanen da 🙈

Skrevet

Godt du fikk ny sykemelding! Jeg har vært heldig og sluppet unna smerter i symfysen (så langt🤞), så har dessverre ikke noen råd. Fortsetter å håpe at det blir bedre for deg!

Skrevet

34+0 og enda en uke unnagjort 💕 Ganske deilig å skifte uke på fredager egentlig, ekstra god start på hver helg. 
I går kjentes det ut som om småfrøkna prøvde å bryte seg ut. Først gjennom magen, og når det ikke funket der hun skal ut til slutt. Føltes som om hun sparket løs på innsiden av underlivet, og kanskje gjorde hun det? Det var uansett sykt ubehagelig 😅

Her er det planleggingsdag og gutta boys lå og sov da jeg gikk på jobb (mini på min plass i sengen). Skal starte dagen med takeawaykaffe og lade opp til helgen. For uansett om jobb er veldig slitsom og jeg er 50% sykemeldt, det krever sin kvinne å leke en hel helg 😅 Har heldigvis en gutt som liker puslespill, bok, tegning og permer, så vi sitter mye ved bordet/i sofaen, så har far ansvar for duplo og briotoget 💕

Skrevet

Skjønner godt at dere med barn fra før sliter nå på slutten altså 🙈 Så bra at din godtar litt rolige aktiviteter også! Er veldig spent på han jeg har i magen, mistenker at det blir en turbo av dimensjoner 😅

Helt enig i at det er godt å bytte uke på fredager! Jeg synes også det, og at ukene blir litt kortere på en måte. For den første helga er jeg jo opptatt, så den «teller ikke» - så da blir jo ukene bare 5 dager 😂

God helg 🤩 

Skrevet

Ny plage på blokken 😝 Føles som om føttene mine holder på å sovne, men de gjør det aldri. Veldig ubehagelig når jeg ligger og skal sove, men det er vel bare noe jeg må leve med til fødselen (i følge Google henger det sammen med carpal tunnel som er vanlig å få sent i svangerslapet). Krysser fingrene for at det ikke blir verre 😅

Har begynt på en pakkeliste til fødebagen og vi jobber oss sakte gjennom listen av det som skal fikses før hun kommer. Men i dag er jeg helt ødelagt og har sendt mannen ut for å kjøpe snop til meg. Så huset får være som det er, nå blir det Handmaids tale til legging 🤩

Skrevet

Hurra for Handmaid’s Tale! Har du sett langt? Jeg blir så glad hver gang jeg hører om flere som ser den serien, den er jo helt råååå! 👏🏼👏🏼 Men så slitsomt med sånne føtter da? Er det hele beinet liksom? Eller bare selve foten? Krysser fingrene for at det ikke blir så voldsomt plagsomt🤞🏼🤞🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...