Gå til innhold

Plass til en til?


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Føler egentlig ikke jeg har vært så stresset før ultralyden i dag, men merker at skuldrene har sunket et par hakk. Alt vel, vi venter en liten jente som til og med har navn (tror vi) og det er bare 6 arbeidsdager til ferie. Feiret med å kjøpe babyens første klesplagg og synes dette er en skikkelig god dag 💕🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med frisk og fin jente ❤️ Her følger jeg med videre 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har blitt båret mye, og vi bar jevnlig frem til en gang i mars der han plutselig ikke var så interessert. I dag fikk han tilbudet om sjal til barnehagen og ville sitte på magen. Litt ubehagelig for magen, men vel verdt det siden jeg fikk masse klemmer, beskjed om at det var veldig koselig og en liten fyr som lo seg ihjel fordi han «promper på lillesøster» 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte forresten litt vel mye penger bæresjal med nr 1, men da hadde vi veldig lavt boliglån og mer å rutte med. Merker økonomien er en litt annen denne gangen, men det kribler i fingrene etter å oppdatere stæsjet med noe litt mer nyfødtvennlig (for selv om vi nesten ikke bærer, betyr ikke det at jeg har solgt unna 😅🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, vi har fått mye brukt og jeg aner jo ikke hva vi trenger og ikke - men kjenner det kløøør i fingrene etter å kjøpe nytt 🤭 Er så mye fint! En del av det vi har fått er jo ikke akkurat hypermoderne mtp farger og mønster, men det funker jo hvertfall til vi får kartlagt behovet for ting og tang. Men det tærer på selvbeherskelsen og holde seg på matta altså, merker jeg helst vil kjøpe alt jeg kommer over i butikkene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boblevann skrev:

Huff ja, vi har fått mye brukt og jeg aner jo ikke hva vi trenger og ikke - men kjenner det kløøør i fingrene etter å kjøpe nytt 🤭 Er så mye fint! En del av det vi har fått er jo ikke akkurat hypermoderne mtp farger og mønster, men det funker jo hvertfall til vi får kartlagt behovet for ting og tang. Men det tærer på selvbeherskelsen og holde seg på matta altså, merker jeg helst vil kjøpe alt jeg kommer over i butikkene 🙈

Sånn hadde jeg det også og endte opp med ganske mye klær 😅 Men holdt meg selv opptatt med å lage en liste over hva jeg trodde vi trengte, spørre mødre jeg kjente. Føre på hva vi fikk låne og evt måtte kjøpe. Tråle Finn og planlegge hvor vi skulle kjøpe de siste tingene. Kom langt i å dempe behovet for nesting ved å kjøpe ting som stellematte og gulpekluter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Bokdamen skrev:

Sånn hadde jeg det også og endte opp med ganske mye klær 😅 Men holdt meg selv opptatt med å lage en liste over hva jeg trodde vi trengte, spørre mødre jeg kjente. Føre på hva vi fikk låne og evt måtte kjøpe. Tråle Finn og planlegge hvor vi skulle kjøpe de siste tingene. Kom langt i å dempe behovet for nesting ved å kjøpe ting som stellematte og gulpekluter 😂

Haha godt det ikke bare er meg! Behovet for nesting er stoort. Vi er på flyttefot, så har ikke fått pakket i kommoder enda, men jeg har noen kvelder hvor jeg tømmer ut alle babyklærne vi har fått/kjøpt bare for å se på de og legge de sammen igjen 😂 Gleeder meg til jeg kan begynne å vaske og legge sammen i skap/kommode 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

22+1

Har noen kg for mye, og til vanlig vil jeg alltid skjule magen. Nå nyter jeg at det er en tydelig babymage som kan få være i fokus 🤩 Hatt liten vektoppgang, fått god farge på ferie og har kjøpt meg noen kjoler som jeg ser veldig bra ut i. Utenom dårlig søvn og kynnere om jeg blir sliten i varmen, er jeg generelt i god form. Så jeg føler meg ganske flott for tiden og håper det varer så lenge som mulig! I tillegg er det jo ferie, så det er en ganske deilig tid 💕

Kjenner masse liv, men det er fortsatt bare innvendig. Sist var det minimalt med utvendig bevegelse, men da lå også morkaken foran. Håper virkelig det blir noe annet denne gangen, hadde vært kjekt for mini og mannen å kjenne det snart. 

Mini er veldig opptatt av at han skal bli storebror, men han aner jo ikke hva han går til. Blir en merkelig høst for ham, først ny avdeling og nye voksne i bhg og så blir vi fire. Han er en lite mammadalt, så det skal bli interessant 😝😬 Slo meg akkurat at jeg må ha alt klart til adventsaktiviteter for han i god tid før termin, så det ikke bare blir baby i desember 😅

Føles lenge til termin, men når jeg begynner på jobb igjen etter ferien er det «bare» tre mnd igjen. Har masse å gjøre og må begynne å planlegge overlevering av prosjektene min allerede i september, så det kommer til å gå veldig fort. Håper formen varer og jeg kan jobbe helt ut.  

Deilig å være «godt» over halvveis og å nærme seg uke 24, går saaaakte, men sikkert fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bokdamen skrev:

22+1

Har noen kg for mye, og til vanlig vil jeg alltid skjule magen. Nå nyter jeg at det er en tydelig babymage som kan få være i fokus 🤩 Hatt liten vektoppgang, fått god farge på ferie og har kjøpt meg noen kjoler som jeg ser veldig bra ut i. Utenom dårlig søvn og kynnere om jeg blir sliten i varmen, er jeg generelt i god form. Så jeg føler meg ganske flott for tiden og håper det varer så lenge som mulig! I tillegg er det jo ferie, så det er en ganske deilig tid 💕

Kjenner masse liv, men det er fortsatt bare innvendig. Sist var det minimalt med utvendig bevegelse, men da lå også morkaken foran. Håper virkelig det blir noe annet denne gangen, hadde vært kjekt for mini og mannen å kjenne det snart. 

Mini er veldig opptatt av at han skal bli storebror, men han aner jo ikke hva han går til. Blir en merkelig høst for ham, først ny avdeling og nye voksne i bhg og så blir vi fire. Han er en lite mammadalt, så det skal bli interessant 😝😬 Slo meg akkurat at jeg må ha alt klart til adventsaktiviteter for han i god tid før termin, så det ikke bare blir baby i desember 😅

Føles lenge til termin, men når jeg begynner på jobb igjen etter ferien er det «bare» tre mnd igjen. Har masse å gjøre og må begynne å planlegge overlevering av prosjektene min allerede i september, så det kommer til å gå veldig fort. Håper formen varer og jeg kan jobbe helt ut.  

Deilig å være «godt» over halvveis og å nærme seg uke 24, går saaaakte, men sikkert fremover.

Iiiik, jeg tenker akkurat det samme angående desember! Selv om jeg har termin i starten på november, må jeg virkelig ha mye klart før babyen kommer! Jeg er et skikkelig julemenneske, og elsker alt som har med julen å gjøre, så desember kan virkelig ikke kun dreie seg om babyen altså! Håper det blir tid og rom for litt førjulskos også, både for storebror og oss sammen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Iiiik, jeg tenker akkurat det samme angående desember! Selv om jeg har termin i starten på november, må jeg virkelig ha mye klart før babyen kommer! Jeg er et skikkelig julemenneske, og elsker alt som har med julen å gjøre, så desember kan virkelig ikke kun dreie seg om babyen altså! Håper det blir tid og rom for litt førjulskos også, både for storebror og oss sammen🥰

Jeg er også ekstremt julete og elsker alt som har med desember å gjøre. Har termin 25. november, og i en ideell verden kan jeg gjøre gavehandlingen i permisjonen før hun kommer, men vi får se 🤞Vi er så tett på barnehagefristen at jeg krysser for at hun kommer litt tidlig.

Eneste jeg vet helt sikkert er at i år setter vi ut julevasken og får et vaskebyrå på besøk 😂👏 Ligger an til at vi skal ha første jul i eget hus, tror det kan bli akkurat passe dose magisk 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at det bare er 3 mnd igjen på jobb etter ferie er så sykt! Det er ca samme her. Føles som en evighet frem i tid til november og et hav av tid til å få alt i orden. Men plutselig er vi der🙃

Hva gleder du deg til med akkurat uke 24?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med god form, og fantastisk med straks uke 24 💕 Høres smart ut med vaskebyrå til julevasken, vurderer det samme! Ser ikke for meg full husvask alene med nyfødt som særlig realistisk 😅 Og når du har en til i tillegg å ta deg av.. Tror ikke du angrer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Irisiri skrev:

Det med at det bare er 3 mnd igjen på jobb etter ferie er så sykt! Det er ca samme her. Føles som en evighet frem i tid til november og et hav av tid til å få alt i orden. Men plutselig er vi der🙃

Hva gleder du deg til med akkurat uke 24?

Har bekjente som fikk barn i uke 24 som det gikk bra med. Knallhard oppoverbakke og ingenting å trakte etter, men da har jeg liksom kommet dit at legene vil gjøre det de kan for å redde henne om noe skulle skje. Men nesten like viktig er at fra 24 blir det regelmessige besøk hos jordmor og ting blir mer og mer virkelig. Så dobbel milepæl?

Mini veksler mellom en fantastisk liten type og en tyrann for tiden, så vi kan ikke si at vi gleder oss ubetinget til å bli fire i familien (skrekkblandet fryd?), men oi så spennende det blir 💕

14 timer siden, boblevann skrev:

Så bra med god form, og fantastisk med straks uke 24 💕 Høres smart ut med vaskebyrå til julevasken, vurderer det samme! Ser ikke for meg full husvask alene med nyfødt som særlig realistisk 😅 Og når du har en til i tillegg å ta deg av.. Tror ikke du angrer på det!

Vi er fan av å ikke gjøre ting vanskeligere enn det trenger å være. Sist hadde vi matkasse i flere mnd etter fødsel, reddet oss fra å ikke komme på noe å ha til middag (og dermed spise det samme litt for ofte 😝). Hadde månedlig vaske en kort periode, det var helt nydelig 🤩 Den som hadde hatt råd til det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så kjente mannen det endelig, 22+5 💕 Lå på stranden med guttene og lillefrøkna var veldig aktiv, så vi sjekket og han kjente det! Deilig følelse...

I følge yr skal det være 25 grader deler av natten, jeg gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bokdamen skrev:

Og så kjente mannen det endelig, 22+5 💕 Lå på stranden med guttene og lillefrøkna var veldig aktiv, så vi sjekket og han kjente det! Deilig følelse...

I følge yr skal det være 25 grader deler av natten, jeg gruer meg...

Så fantastisk 😍😍

Håper natten gikk fint. Her (vestlandet) har det heldigvis ikke vært like varmt som meldt i natt 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Termin: 25.11

Hvor langt på vei: 23+2, 120 dager igjen

Kjønn: jente, har en gutt fra før 👨‍👩‍👧‍👦

Navn: bestemt, men ikke offentlig 

Formen: varm, sliten, sover dårlig, begynnende halsbrann. Litt kort lunte disse varme dagene... Gleder meg til litt lavere temperaturer i uken som kommer 🥵 (begynte å regne nå, så deilig 🙌)

Matlyst: vært veldig dårlig de siste varme dagene, spiser generelt mye mindre enn før jeg ble gravid.

Vekt: Har ikke veid meg siden jordmor i uke 18, da hadde jeg gått opp 1.5 kg. Tror ikke det har endret seg så mye (og håper det🤞har en del kg for mye)

Bevegelse: masse hver dag, men ikke noe system i bevegelsene. Kjenner liv utenpå, men ikke de store sprellene. Nok til at mannen har kjent det 💕

Neste kontroll: 24 ukers kontroll hos jordmor og glukosebelastning i uken som kommer. Greit å ta det en uke det er rolig på jobb. Gleder meg til den ene, ikke den andre 🤢

Gleder meg til: bli kjent med frøkna, se mini bli storebror, se mannen bli pappa til en liten jente, bæresjal, første jul i eget hus med helt ny baby 💕

Gruer meg til: våkenetter 😴😴, mindre tid til storebror, sjalusi, bæsjebleier, at de voksne ikke er i overtall 😅

Handling/utstyr: har kjøpt 2 bodyer og en bamse. Har mye fra sist, får låne masse. Det jeg vet vi mangler er en vugge til stuen, babynest og et fint, svalt elastisk sjal til starten. Ellers tror jeg vi ligger godt an...

Tenker på: første dag på jobb etter ferien i morgen. Er bare drøye tre mnd til permisjon, men akkurat nå føles det som det blir en lang høst...

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering😊 Kjenner meg igjen på det som står under «Formen». Har aldri blitt så satt ut av varme før, så stakkars de som er høygravide i disse dager.. 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Irisiri skrev:

Så koselig oppdatering😊 Kjenner meg igjen på det som står under «Formen». Har aldri blitt så satt ut av varme før, så stakkars de som er høygravide i disse dager.. 🤪

Jeg var på stranden ved siden av en svært høygravid dame, priser meg overlykkelig over at det ikke var meg 😅 I går hadde jeg ikke taklet det om ikke mannen hadde tatt hovedansvar for mini... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt går bra med deg og jenta di 💕 Forstår fult at du sliter i varmen, det gjør jeg også, som ikke er gravid.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...