Gå til innhold

Babydrømmen <3

Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tittet innom nå, og gratulerer så mye 😍😍Hvordan gikk ultralyden?

Endret av puffy123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2 

Det er så deilig å endelig ha et tosifret tall på uken 😍🙏 Ultralyden gikk kjempefint! Vi fikk se et like nurk som beveget seg masse og gyn kunne telle ti fingre! Det var ingen tegn til det som han andre gynekologen mistenkte kunne være enten en død tvilling eller en blodoppsamling. Så det var jo bra 😊 vi fikk høre hjertelyd og det var helt magisk 😭 Jeg begynte å grine med en gang jeg så at mini var blitt større og gyn kunne bekrefte at "joda, her er det massevis av liv"

Jeg er så lettet etter den timen og føler nå at jeg kan slappe mye mer av. Jeg har jo vært ganske bekymret til tider. Både pga alt som har vært på veien (PCO, letrozol og sprøyten, tynn livmorslimhinne, SA), men også fordi jeg har følt meg i ganske grei form. Jeg er jo ikke plaget med kvalme. Jeg er umåtelig trøtt og sliten, så å gå på jobb er ganske tungt om dagen, men jeg skal ikke klage 😊🙏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere 😍 Jeg slapper mye mer av nå og det er utrolig deilig 😊 Vi skal tilbake på ny UL om to uker for å sjekke om fosteret er friskt. Gleder meg til å se utviklingen på skjermen 😍 etter det blir det et opphold frem til OUL i midten av desember. Første jordmortime i slutten av mnd. Veldig rart å si til folk at jeg skal til jordmor! Det er jo noe jeg aldri har gjort før 🙊 Idag kjøpte jeg mine to første gravidbukser. Jeg kan ikke ta de i bruk før jeg har fortalt flere på jobben, for med de buksene ser jeg plutselig gravid ut 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+5

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg får lov å gå gravid 🙏 Jeg tenker på det hver dag, at det faktisk er et privilegium 😍

Til tross for det så kjenner jeg meg ikke som meg selv om dagene og det er veldig tungt. Jeg skal ikke klage for jeg har jo så langt sluppet unna den verste kvalmen. Jeg er så trøtt at jeg kunne sovnet stående på jobb til tider. Jeg føler at jeg går rundt i min egen boble og det passer veldig dårlig i mitt yrke for jeg jobber tett på mennesker. Det er travle uker på jobb nå og verre blir det i de to-tre kommende ukene. Mye som må forberedes hjemme på ettermiddagene og da har jeg absolutt ingen overskudd 🙈 Håper jeg får litt mer energi snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 16.33, Tussi2018 skrev:

10+5

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg får lov å gå gravid 🙏 Jeg tenker på det hver dag, at det faktisk er et privilegium 😍

Til tross for det så kjenner jeg meg ikke som meg selv om dagene og det er veldig tungt. Jeg skal ikke klage for jeg har jo så langt sluppet unna den verste kvalmen. Jeg er så trøtt at jeg kunne sovnet stående på jobb til tider. Jeg føler at jeg går rundt i min egen boble og det passer veldig dårlig i mitt yrke for jeg jobber tett på mennesker. Det er travle uker på jobb nå og verre blir det i de to-tre kommende ukene. Mye som må forberedes hjemme på ettermiddagene og da har jeg absolutt ingen overskudd 🙈 Håper jeg får litt mer energi snart! 

Tussi, så fint å høre at alt så bra ut på UL! ❤️

Også må jeg si deg at uansett hvor mye man har prøvd på baby, skal man virkelig få lov til å ha dårlige dager og klage litt inni mellom!  Alt har opp- og nedturer, og du må få lov til å føle på begge deler. Jeg tror at dersom man prøver å stenge av for tunge ting, eller ikke snakker om dem, kan det hope seg opp, og gjøre at man går på en liten smell til slutt. Så vær åpen og tør å kjenne på alt 😊 En dårlig dag betyr ikke at man ikke ønsker seg lille babyen for alt i verden ❤️

Og når første trimester er over, skal du se at du plutselig føler deg mer som deg selv igjen 🤗 Slik føler i alle fall mange det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Tussi, så fint å høre at alt så bra ut på UL! ❤️

Også må jeg si deg at uansett hvor mye man har prøvd på baby, skal man virkelig få lov til å ha dårlige dager og klage litt inni mellom!  Alt har opp- og nedturer, og du må få lov til å føle på begge deler. Jeg tror at dersom man prøver å stenge av for tunge ting, eller ikke snakker om dem, kan det hope seg opp, og gjøre at man går på en liten smell til slutt. Så vær åpen og tør å kjenne på alt 😊 En dårlig dag betyr ikke at man ikke ønsker seg lille babyen for alt i verden ❤️

Og når første trimester er over, skal du se at du plutselig føler deg mer som deg selv igjen 🤗 Slik føler i alle fall mange det!

Tusen takk for gode ord 😍 Det er nok veldig sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge deg! Er 7+0 på fredag og har mye av de samme bekymringene du hadde for noen uker siden! 

Koselig å lese at alt utvikler seg så fint for deg og lille i magen😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegansgsgravid skrev:

Jeg vil gjerne følge deg! Er 7+0 på fredag og har mye av de samme bekymringene du hadde for noen uker siden! 

Koselig å lese at alt utvikler seg så fint for deg og lille i magen😊

Hei 😊 Hyggelig at du vil følge meg 😊 Ja, jeg har slitt en del med de bekymringene, men nå har jeg det mye bedre! Skal heldigvis få se hvordan det går neste uke igjen. Så nå er det vel mest tanken på at babyen kan være syk, men jeg ofrer ikke det i nærheten av så mye energi som jeg gjorde i starten på om noe skulle gå gale. 

Har du vært på UL? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Hyggelig at du vil følge meg 😊 Ja, jeg har slitt en del med de bekymringene, men nå har jeg det mye bedre! Skal heldigvis få se hvordan det går neste uke igjen. Så nå er det vel mest tanken på at babyen kan være syk, men jeg ofrer ikke det i nærheten av så mye energi som jeg gjorde i starten på om noe skulle gå gale. 

Har du vært på UL? 😊

Det skjønner jeg godt, en naturlig bekymring det også! Godt å høre at det ikke tar like mye plass som bekymringene for abort😊 

Jeg skal på tirsdag, da er jeg 7+4! Håper virkelig det er liv i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 7.01, Førstegansgsgravid skrev:

Det skjønner jeg godt, en naturlig bekymring det også! Godt å høre at det ikke tar like mye plass som bekymringene for abort😊 

Jeg skal på tirsdag, da er jeg 7+4! Håper virkelig det er liv i magen!

Krysser fingrene for deg 🤞😊 Oddsen er på vår side hele veien- det er mye større sjanse for at det går bra enn at det ikke gjør det ❤ men det hjelper utrolig mye å bare få bekreftet at alt er ok. Jeg hadde aldri klart å vente til OUL uten å vite noen ting først 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tussi2018 skrev:

Krysser fingrene for deg 🤞😊 Oddsen er på vår side hele veien- det er mye større sjanse for at det går bra enn at det ikke gjør det ❤ men det hjelper utrolig mye å bare få bekreftet at alt er ok. Jeg hadde aldri klart å vente til OUL uten å vite noen ting først 🙈

Takk❤️ Det er alltid fint å vite at oddsen er på vår side men lett å glemme hvis det f eks kommer noen minutter med smerte😅 

Jeg kan bare tenke meg hvor deilig det er å få bekreftet at alt ser fint ut på TUL, jeg er glad på dine vegne😁 haha, ikke jeg heller! Må vite om ting er som det skal så fort som mulig🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+0! 🎉🥳 For en milepæl å ha rundet uke 12! 🙏 Selv om jeg skal innrømme at jeg ikke føler meg helt trygg før etter UL. Vi skal på ny time imorgen og jeg er veldig spent! Jeg håper og tror at alt er bra, men man har jo ingen garantier. I tillegg kan de nå se om fosteret ser ut til å være friskt. Vi har snakket litt om hva vi ønsker å gjøre dersom det ikke er det, men konkludert med at det er umulig å vite før man får vite om det og hvor mye de kan vite så tidlig. 

Nå vet alle kollegene mine det på jobb og det føles så deilig å slippe å gå rundt med en hemmelighet😊 Sjefen min ble veldig glad på mine vegne så det var godt! 

Den siste uken har jeg følt at jeg har mye mer overskudd enn tidligere. Jeg sover bedre om natten og er mindre trøtt. Jeg har slitt litt med hodepine, men prøver å drikke mye. 

Imorgen skal jeg også på min første jordmortime, veldig spent på hva som skjer der og hvordan hun er som person 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...