Tussi2018 Skrevet 12. august 2019 Forfatter #301 Del Skrevet 12. august 2019 58 minutter siden, Sjokoladepiken skrev: Hei, nå har jeg lest gjennom hele dagboken din og vil bare ønske deg lykke til videre❤️ så godt å lese at du har komt deg til en privat gynekolog som vil følge deg opp videre. Krysser fingrene for dere og at dere snart lykkes!! Oi! Den begynner jo å bli litt lang syns jeg 😅🙈 Tusen takk for lykke ønskninger 😍 Jeg kjenner at jeg har en skikkelig god følelse på at vi skal få det til nå! 🤞❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 14. august 2019 Forfatter #302 Del Skrevet 14. august 2019 CD 6 idag. Imorgen er siste dagen på letrozol 😊 Det nærmer seg sakte men sikkert el! Og jeg kjenner at jeg er skikkelig spent og optimistisk for denne runden 🙊 Forrige runde hadde jeg mange tanker om hvilke dager vi skulle legge inn aksjer på 😅 nå skal jo jeg tilbake til gyn på CD 12 for å se hvordan det ligger an for å få satt eggløsningssprøyte. Jeg lurer på om jeg skal ta første el test den morgenen og med mindre gyn formidler en spesifik plan for aksjelegging så starter vi gjerne den kvelden. Jeg har jo aldri tatt eggløsningssprøyte før så jeg vet ikke om det er noen "regler" for når man får ha samleie da 🤷♀️ fortell meg gjerne de som vet 😊 Ellers er jeg mye roligere om dagen. Tenker jo like mye på dette, men jeg har mer positive tanker nå enn for en uke siden 😊🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 14. august 2019 #303 Del Skrevet 14. august 2019 Sex og Ovitrelle: anbefales samleie den dagen injeksjonen settes og dagen etter 😊 Det samme står også i felleskatalogen 👍🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 18. august 2019 Forfatter #304 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) CD 10. Merker at jeg er veldig spent på den kommende uken nå! Skal vi kicke i gang prøveperioden i kveld eller vente til imorgen? Skal på UL hos gyn på tirsdag og se hvordan folliklene ligger an og når jeg bør sette sprøyten. Jeg tenker å begynne å teste for el på tirsdag morgen. Nå har jeg vært en uke helt uten brus! Gyn sa nemlig at både jeg og mannen burde kutte det helt ut. I følge han så er det ikke bra for sædcellene og det kan gi symptomer på pco/pcos. Jeg har tenkt mye på det den siste uken. Tenk om det er all brusen jeg har drukket som har gjort at jeg har fått cyctser da!? Jeg aner ikke og det er vel foreløpig for lite forskning å finne for oss vanlige folk til å sette seg inn i det? 🤔 Glad for at det gjelder mannen også 😂 Endret 30. august 2019 av Tussi2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 18. august 2019 #305 Del Skrevet 18. august 2019 Veldig spennende tid for deg nå🙈 Jøss, aldri hørt at brus kan ha en påvirkning! Gjelder det vanlig brus eller lettbrus? Og hva i brusen er det som gir en negativ effekt? Flink du er som har kuttet det ut☺️👏🏻🎉 Vet det er veldig vanskelig å plutselig kutte det ut..🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 18. august 2019 Forfatter #306 Del Skrevet 18. august 2019 6 timer siden, Netteflette skrev: Veldig spennende tid for deg nå🙈 Jøss, aldri hørt at brus kan ha en påvirkning! Gjelder det vanlig brus eller lettbrus? Og hva i brusen er det som gir en negativ effekt? Flink du er som har kuttet det ut☺️👏🏻🎉 Vet det er veldig vanskelig å plutselig kutte det ut..🙈 Jaa kjempespennende nå! 👏🙈 Jeg vet ikke akkurat hva nei, var bare det han sa. Men det gjaldt alt av brus ja, både vanlig og lett. I tillegg til f.eks fun light. Det var noe av det verste sa han 🙈 Det har gått overraskende bra å være uten brus i over en uke nå. Og jeg har drukket hver dag de siste 10 årene ca 😳😂 kjenner veldig på det i helgene når jeg koser meg med typisk helgemat og så får jeg lyst på noe annet søtt i stedet. Ellers går det bra, så langt i hvert fall 🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 19. august 2019 Forfatter #307 Del Skrevet 19. august 2019 CD 11. Mannen fikk spysyken/omgangssyken i går så det ble ikke noe aksjer da og heller ikke idag. Nå i kveld kjenner jeg ørsmå stikk på høyre side. Gynekologen sa at det var den høyre eggstokken som kom til å være dominerende denne syklusen så det lover kanskje bra 😁🤞 Jeg er veldig spent på timen hos gyn imorgen. Jeg blir veldig overrasket hvis han sier at eggene ser ut som de snart er klare og at jeg kan sette sprøyten på onsdag f.eks. Jeg er mer innstilt på å måtte vente til nærmere helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 20. august 2019 Forfatter #308 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Jeg var hos gynekologen idag for å se hvordan folliklene lå an før el sprøyte. Det så visst veldig bra ut, en ble målt til 11 mm og en til 18. Livmorslimhinnen var på 8 mm (den var vært litt tynn før så det var veldig bra). Mindre cyctser enn sist var det også. Fikk beskjed om å sette sprøyten i kveld! Nevnte til gyn at mannen hadde vært syk. Feber kan visst redusere sædkvaliteten voldsomt i opptil to mnd etterpå! Tenker jo at sjansene nok er dårlig. Vi har jo ikke hatt sex på forhånd siden han har vært dårlig. Så blir vi gravid denne mnd er det bare et stort bonus! Må vel belage opp på at det kan gå minst 2 pp til før det klaffer. Er det slik at man har begrenset antall forsøk med el sprøyte? Han sa ingenting om det. Jeg setter den kanskje forgjeves, men jeg tenker at alt er verdt et forsøk i denne evige ventetiden på at noe skal skje😁🤞 Kommer ikke til å ha de største forhåpningene nå. Så det var jo godt at vi kom inn på det 😅 veldig dårlig timing med den spysyken, kjenner jeg er litt oppgitt. Men samtidig må man vel regne med minst én sykdomsperiode i løpet av tiden som langtidsprøvere. Mannen er veldig sjelden syk. Får ikke gjort noe med det. Får ta dette som en prøvemnd for å sette den sprøyten 😁 Endret 30. august 2019 av Tussi2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 21. august 2019 #309 Del Skrevet 21. august 2019 Hei Tussi, Ville bare gi deg en oppmuntrende historie🙂en tidligere kollega av meg ble gravid da både hun og han hadde omgangssyke ca rundt eggløsning. Hun fortalte dette i etterkant, og de var overrasket over at det gikk den måneden, siden de ikke hadde fått lagt inn så mange aksjer pga formen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 21. august 2019 Forfatter #310 Del Skrevet 21. august 2019 1 time siden, tutta23 skrev: Hei Tussi, Ville bare gi deg en oppmuntrende historie🙂en tidligere kollega av meg ble gravid da både hun og han hadde omgangssyke ca rundt eggløsning. Hun fortalte dette i etterkant, og de var overrasket over at det gikk den måneden, siden de ikke hadde fått lagt inn så mange aksjer pga formen... Åh tusen takk for oppmuntringen! Det er godt å høre! Jeg tenker jo at det alltid er en sjanse uansett, så man må jo bare ha troen 😊🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 21. august 2019 Forfatter #311 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg tok sprøyten litt etter 21 i går kveld. Det var litt ekkelt siden jeg aldri har tatt i en sprøyte før 😅 heldigvis hadde gynekologen forklart og vist meg med den i går og det var gode bilder i bruksanvisningen. Så jeg håper jeg gjorde det riktig 😁 vi hadde sex på kvelden. Dette var første gang på over tre uker, så det var nok ikke mye futt i de svømmerne i går😂 det blir ny runde i kveld så håper de er bedre rustet nå 😅🤞 Jeg skal ikke teste denne mnd! Skal virkelig klare å holde det. Blir jo bare skuffet hvis det blir negativt. Og siden sjansene er små så vil jeg ikke få falske forhåpninger 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 22. august 2019 Forfatter #312 Del Skrevet 22. august 2019 CD 14. I følge gyn skal el skje seinest i kveld. Han sa at vi måtte ha samleie på tirsdag (CD 12) og i går. Jeg spurte om det var lurt å ha idag også, da sa han at vi kunne gjøre det for sikkerhets skyld. Så vi gjør det! Jeg lurer også litt på om en gynekolog kan ta feil om når el skjer med den sprøyten? Jeg har ikke voldsomme symptomer på el 🤔 Jeg har jo heller aldri hatt el så tidlig som dette før! I de tre syklusene jeg har hatt el har det skjedd fra dag 17-23 (hvis man tenker dager etter positiv el test). Og nå blir det på dag 14. Kanskje eggene mine har vært overmoden før de har sluppet tidligere da? Bare en tanke som slo meg 😅 Han sa at folliklene skulle være 21 mm når de er modne og skal slippes. På CD 12 hadde jeg eg på 18 mm og eg på 11. Han sa også hvor mye de økte i døgnet, men det husker jeg ikke helt nå. Det var litt tanker på morgningen før kveldsvakt idag 😁 da blir det siste aksjelegging i kveld og så får vi krysse fingrene og håpe at det går selv med dårlige odds 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 22. august 2019 #313 Del Skrevet 22. august 2019 På 18.8.2019 den 11.24, Netteflette skrev: Veldig spennende tid for deg nå🙈 Jøss, aldri hørt at brus kan ha en påvirkning! Gjelder det vanlig brus eller lettbrus? Og hva i brusen er det som gir en negativ effekt? Flink du er som har kuttet det ut☺️👏🏻🎉 Vet det er veldig vanskelig å plutselig kutte det ut..🙈 Har funnet litt informasjon som gjelder aspartam, men har ikke funnet noe særlig forskning på dette. Er ganske sikker på at det gjelder kun visse typer kunstig søtning hvis dette stemmer, og ikke vanlig sukkerbrus. Sukker er jo ikke særlig sunt i seg selv, men den blir ikke noe verre av å være i brus 😅 brus med eller uten sukker er mye verre enn vann, så kjempebra å kutte ut uansett da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 22. august 2019 Forfatter #314 Del Skrevet 22. august 2019 (endret) 5 timer siden, Dovendyr1 skrev: Har funnet litt informasjon som gjelder aspartam, men har ikke funnet noe særlig forskning på dette. Er ganske sikker på at det gjelder kun visse typer kunstig søtning hvis dette stemmer, og ikke vanlig sukkerbrus. Sukker er jo ikke særlig sunt i seg selv, men den blir ikke noe verre av å være i brus 😅 brus med eller uten sukker er mye verre enn vann, så kjempebra å kutte ut uansett da! Han siktet spesielt mot Pepsi Max og fun light, men nevnte også vanlig cola og solo f.eks. Men jeg har ikke satt meg inn i det. Bare tenker at når jeg har prøvd så lenge å bli gravid og drikker en del light drikke, så er det absolutt verdt er forsøk å kutte det ut 😊 Spesielt skremmende hvis det med at light drikke kan gi PCO lignende tilstander, som han sa, stemmer. Jeg hadde jo faktisk mye mindre cyctser nå. Men det kan selvfølgelig være pga letrozol også 🤷♀️ Endret 22. august 2019 av Tussi2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 23. august 2019 Forfatter #315 Del Skrevet 23. august 2019 Idag er jeg vel 1 DPO. Jeg kjenner ingen symptomer på el lengre så nå tenker vi at vi har gjort vårt og så får vi bare se 😊 I helgen skal jeg en tur Nordover for å treffe litt familie og venner. Det blir godt å prøve å koble av litt der 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 25. august 2019 #316 Del Skrevet 25. august 2019 På 23.8.2019 den 14.55, Tussi2018 skrev: Idag er jeg vel 1 DPO. Jeg kjenner ingen symptomer på el lengre så nå tenker vi at vi har gjort vårt og så får vi bare se 😊 I helgen skal jeg en tur Nordover for å treffe litt familie og venner. Det blir godt å prøve å koble av litt der 😊 Blir spennende om ca 2 uker da! 😀 Tror jamen at vi også skal kutte ut brus og kunstig søtning altså 🤔 Skal iallefall prøve å få med mannen på det 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 25. august 2019 Forfatter #317 Del Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, Dovendyr1 skrev: Blir spennende om ca 2 uker da! 😀 Tror jamen at vi også skal kutte ut brus og kunstig søtning altså 🤔 Skal iallefall prøve å få med mannen på det 😅 Ja, jeg kommer til å slite med å ikke teste før, men skal virkelig prøve alt for å holde meg! Har liten tro på denne runden så orker ikke å bli mer skuffet 🙈 Det er kun brus og saft jeg kutter ut, spiser smågodt og sånn som før 😋 kan ikke bli helt gal 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 26. august 2019 Forfatter #318 Del Skrevet 26. august 2019 4 DPO. Idag på jobb har jeg kjent meg litt øm/oppblåst i livmor og mot eggstokkene. Føles ut som jeg må tisse, selv om jeg nettopp har gjort det. Slik har jeg jo hatt det rundt el før så nå begynner jeg å lure litt på om det er mulig at el kan skje seinere enn antatt? 🤔 det er vel ikke vits i å ta el test heller hvis den fremdeles kan bli falsk positiv i 10 dager etter. Det som det gjelder det samme for den som med g-test. Lurer på om vi skal legge inn noen aksjer i tilfelle 🙊😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 26. august 2019 #319 Del Skrevet 26. august 2019 Ovitrelle skal vel gi eggløsning innen 36 timer, eller? 🤔 vanskelig å si! Skader ikke å legge inn aksjer heller da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 27. august 2019 Forfatter #320 Del Skrevet 27. august 2019 15 timer siden, Neutral90 skrev: Ovitrelle skal vel gi eggløsning innen 36 timer, eller? 🤔 vanskelig å si! Skader ikke å legge inn aksjer heller da Ja det skal jo det. Eller seinest 48 timer tror jeg gyn sa. Det ble ikke tid til noe i går, så vi får se idag. Det gav seg på ettermiddagen og etter det har alt kjentes normalt ut igjen. Sikkert bare noe annet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå