Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 1/28/2019 at 1:25 PM, lowIQmoderneGaming said:

Andre ting som blir hevdet for å sannynliggjøre deres sjanse for å være uskyldig er alle disse pengene de bruker på å renvaske seg. Penger som hovedsaklig er familiemedlemers innsamling og veronikas mors lån for å frikjenne dem. I tillegg har per sittet på leieinntekter fra gården mens han sonet, så dette er penger som i all hovedsak kommer fra andres behov for å renvaske dem, og omstenighetene de har skapt gjennom å begå disse handlingene. Som Maurud sa, etterhvet som årene går og de fortsetter å få og bruke penger på å renvaske seg, så blir det ikke lettere å stå fram med sannheten. 

Mener du at det ikke har vært store personlige og økonomiske oppofrelser fra PO/VOs side?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 timer siden, Dressing skrev:

Jeg burde vel skrevet Hans.  For jeg vet jo ikke hvor mange barn han hadde (16 barn høres mye ut)  vi har jo bare hørt om  Harald.. 

Eller mener du at Kristian hadde flere søsken med arvinger ? 

Det kan godt være at Per hadde 16 onkler/tanter/ søskenbarn på farssida, det har i tilfelle vært godt skjult . Jeg bøyer meg i støvet om så er tilfelle. 

Det som ble resultatet av hele den morbide historien er iallefall at Kristians slekt satt igjen med 6-7 miillioner (etter at Per med Maries slektningers  arv  hadde fått kjøpt  opp gården av Kristians slekt ) +at odelen går til "noen" i Kristians slekt  den dagen Per dør, om han ikke har skaffet  seg livsarvinger innen den tid. 

Og hvor er kildene dine på at Kristians slekt satt igjen med 6-7 millioner?  Du kan ikke bare kaste ut påstander på denne måten. 

Det som vel kan kalles morbid i denne saken er at om Marie Orderuds arvinger (Pers støttespillere) ga Per arven, så omgikk de på denne måten at Per ble fradømt arveretten etter sine offer i drapssaken. Og han ble dømt for å stå bak drapene, uansett om han skjøt selv eller ikke, det er et faktum. 

Samlet arv var ca 10 millioner og Per hadde fått drøyt 7 millioner om han ble frikjent, noe han ikke ble. Dagbladet: Her er millionarven

Så hvor i all verden får du det fra at Kristians slekt satt igjen med 6-7 millioner?? Din frie fantasi?

Og en ting til: Hvem var det nå som gikk til sak om arven?  Jo, det var Pers støttespillere, så hvem var grådige egentlig?

De ville ha alt, fordi Marie Orderud muligens døde lenge etter de andre, hun lå og blødde ihjel. Hvor usmakelig er det ikke å gå til rettssak fordi et av drapsofrene lå lenge og blødde ihjel? Det er ufattelig!

Heldigvis gikk det ikke: Nettavisen: Deler Orderud-arven

"Retten har kommet fram til at arven etter Marie og Kristian Orderud og etter Anne Orderud Paust deles mellom Marie Orderuds slektsarvinger og Kristian Orderud slektsarvinger med en halvpart på hver."

"Arvingene etter Marie Orderud idømmes saksomkostninger på til sammen 91.000 kroner." 

Jeg kommer til å rapportere innleggene dine om du sprer flere løgner. Jeg gidder ikke diskutere med så uredelige folk. 

14 timer siden, Dressing skrev:

Beklager at jeg i dine øyne ærekrenker Harald Orderud.  Jeg synes det er en stygg ting å gjøre å skjønner din reaksjon  Mitt problem er at jeg synes den omtalte mannen har drevet offentlig æreskrenking av sin fetter ,Har du sett klippene hvor han forteller om hvor suspekt han syntes det var at Per ikke kom til en minnestund noen timer etter at han hadde fått budskapet ?

Jeg har problemer med å avskjerme en person med en slik lyst til offentlig uthenging av andre !

Hva synes du?

I mine øyne fremstår Harald Orderud som en mann som vil ha frem sannheten om hva som foregikk. Og ja, jeg synes det var merkelig at Per og Veronica ikke ville møte opp når hele slekten samlet seg til minnestund. Hvorfor i all verden er det suspekt å mene det? 

Du behøver slett ikke avskjerme noen for min del, men det du bør er å holde deg til sannheten! Og sannheten er ikke at Harald grabbet til seg noe av arven, arvestriden ble avgjort i retten! Er det vanskelig å forstå? Det var ikke Haralds side i saken som anla sak om arven engang, det var Pers side!

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker fordi man må ha et motiv for å drepe, og det at det ikke virker som noen god grunn for deg er fordi de aller fleste dreper ikke av noen grunn.

I denne saken inkluderer gårdstvisten de to mest vanlige motivene for drap: Penger og sex. Noe som også kommer høyt opp på lista over motiver til drap er det å ville skjule en annen forbrytelse, og sjalusi
I tillegg til at den falske kontrakten stod mer og mer i fare for å bli avslørt for hvert minutt som gikk, ønsket faren til PO å selge en del av gården og gi pengene til AOP. PO var iferd med å tape ikke bare penger (som han hadde slitt for i  mange år og mente hardnakket han hadde rett på), men også kanskje VO, da hun faktisk trodde at gården var hans da hun giftet seg med han, og sa til og med i rettssaken at det var viktig for henne å få papirene i orden. Det var også en stor fare for at den falske kontrakten ville blitt avslørt med en runde til i retten,. Sjalusi er også sannsynlig fordi AOP var "inne i varmen" med foreldrene (når det var PO som hadde vært gratis arbeidskraft på gården i alle år). Dette i tillegg til haugen med indiser og mangelen på spor som leder i andre retninger gjør at jeg er så sikker som jeg kan få blitt på at de er involvert.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Hva vet du om motivet til person(er) som du og jeg ikke vet hvem er og som kanskje ikke en gang ble mistenkt og som derfor ikke ble avhørt i denne saken? 

Anonymkode: 9bdb1...d7d

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Dressing skrev:

Ja, jeg tror Maries slekt egentlig er en mildere type mennesker enn Kristians slekt

Man skal jo ikke skue hunden på hårene, men jeg tror de fleste mennesker her på jorden ville sagt at Marie SÅ UT som hun var et snilt menneske ifølge bildet vi har sett.

Jeg tror også hun hadde veldig sterke bånd til  sin sønn. Forholdet mellom mor og en sønn som verdsatte  henne høyt og aldri flyttet hjemmefra - selveste Per Bufast - har nok vært sterkt. Men for en mild kvinne på landsbygda født ca. 1915 er nok lojaliteten til ektemannen en selvfølgelighet,  

Å du milde måne, når man tror bunnen er nådd....

Maries slekt en mildere mennesketype??

Denne milde mennesketypen som gikk til sak for å få hele arven etter slektningen sin fordi hun lå lengst og blødde ihjel?

Ja, da er man sannelig en mild mennesketype! :ironi:

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker fordi man må ha et motiv for å drepe, og det at det ikke virker som noen god grunn for deg er fordi de aller fleste dreper ikke av noen grunn.

I denne saken inkluderer gårdstvisten de to mest vanlige motivene for drap: Penger og sex. Noe som også kommer høyt opp på lista over motiver til drap er det å ville skjule en annen forbrytelse, og sjalusi. 
I tillegg til at den falske kontrakten stod mer og mer i fare for å bli avslørt for hvert minutt som gikk, ønsket faren til PO å selge en del av gården og gi pengene til AOP. PO var iferd med å tape ikke bare penger (som han hadde slitt for i  mange år og mente hardnakket han hadde rett på), men også kanskje VO, da hun faktisk trodde at gården var hans da hun giftet seg med han, og sa til og med i rettssaken at det var viktig for henne å få papirene i orden. Det var også en stor fare for at den falske kontrakten ville blitt avslørt med en runde til i retten,. Sjalusi er også sannsynlig fordi AOP var "inne i varmen" med foreldrene (når det var PO som hadde vært gratis arbeidskraft på gården i alle år). Dette i tillegg til haugen med indiser og mangelen på spor som leder i andre retninger gjør at jeg er så sikker som jeg kan få blitt på at de er involvert.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Så enig med deg! Godt å se at noen fortsatt orker å spre litt fornuft her i tråden! 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Hva i all verden mener du med at det ikke er noen god grunn? Folk dreper for mye mindre enn dette. Hvis vi skulle basert oss på hva som er gode grunner til å drepe, så måtte vi frikjenne 99% av de som sitter inne for drap. Er vel bare et fåtall som virkelig har god grunn til å drepe, som selvforsvar, hevn for ekstrem urett eller uverdighet og tortur mot seg for eks. 

Denne gårdstvisten er en av de sterkeste motivene for drap du vil finne blant alle som er drapsdømte

Enig, penger og langvarig konflikt er et uhyre sterkt motiv. Ekteparet var også de eneste som hadde et slikt motiv, ingen andre tjente på trippeldrapet. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Hva i all verden mener du med at det ikke er noen god grunn? Folk dreper for mye mindre enn dette. Hvis vi skulle basert oss på hva som er gode grunner til å drepe, så måtte vi frikjenne 99% av de som sitter inne for drap. Er vel bare et fåtall som virkelig har god grunn til å drepe, som selvforsvar, hevn for ekstrem urett eller uverdighet og tortur mot seg for eks. 

Denne gårdstvisten er en av de sterkeste motivene for drap du vil finne blant alle som er drapsdømte

Hvis folk dreper for mye mindre enn dette er det mulig det stemmer i denne saken også. Bare fordi det fremstår som det sterkeste motivet for oss utenfor betyr det ikke at det er motivet bak drapene. 

Anonymkode: 7cc8e...666

Skrevet
4 hours ago, Frida said:

Enig, penger og langvarig konflikt er et uhyre sterkt motiv. Ekteparet var også de eneste som hadde et slikt motiv, ingen andre tjente på trippeldrapet. 

Hvem tenker du har utført drapene? Tror du at PO/VO forventet å slippe unna med drapene? Hvor lang tid skulle det evt gå etter drapene før de begynte å snakke om utbetaling av arv? Skulle man gjøre dette mens drapsetterforskningen pågikk eller tror du de satset på at politiet skulle gi opp saken ganske fort?

Jeg tenker at hvis PO/VO ville ta livet av de tre, kunne de ha tuklet med bremsene på Golfen, eller lignende..

Eller var planen hele veien at politiet skulle gå på "Etteretning/Balkansporet"?

Skrevet
På 31.1.2019 den 7.02, AnonymBruker skrev:

I denne saken inkluderer gårdstvisten de to mest vanlige motivene for drap: Penger og sex. Noe som også kommer høyt opp på lista over motiver til drap er det å ville skjule en annen forbrytelse, og sjalusi. 

De fleste dreper ikke av noen grunn? Hmm .  Ukjent fenomen for meg. Mener du at de fleste drap blir begått av lystmordere eller fordi de synes det kunne være greit å ta livet av en eller annen idag?  Psykiatriske pasienter mener du ?  Trodde de fleste morderne i Norge satt i fengsel og ikke oppholdt seg på sykehus ?  Men send gjerne en link om disse  (flertlallet av mord i Norge) grunnløse mordene..  Det er mye psykiske problemer

På 31.1.2019 den 13.40, Frida skrev:

I tillegg til at den falske kontrakten stod mer og mer i fare for å bli avslørt for hvert minutt som gikk, ønsket faren til PO å selge en del av gården og gi pengene til AOP. PO var iferd med å tape ikke bare penger (som han hadde slitt for i  mange år og mente hardnakket han hadde rett på), men også kanskje VO, da hun faktisk trodde at gården var hans da hun giftet seg med han, og sa til og med i rettssaken at det var viktig for henne å få papirene i orden.

hos befolkningen idag så jeg stiller meg åpen for at du kan ha rett selv om jeg ikke har observert en slik tendens. 

Begrunnelser for mord begått i Norge av etniske nordmenn ville jeg tro først og fremst var sjalusi/utroskap/trusler om skilsmisse. Men jeg har ingen statistikk å vise til.  Kan ikke huske at penger har vært et motiv for andre enn kriminelle o.l. og ikke i forbindelse med arveoppgjør - men jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med på krimsidene i mediene.

Uansett var disse pengesummene så minimale (noen hundre tusen imellom Pers forslag og odelstakst) at det for meg virker helt usannsynlig at det skulle ha utløst trippeldrap 

Skrevet
På 31.1.2019 den 18.19, Frida skrev:

Jeg synes problemet er at det vet vi ingenting om. Politiet hadde jo bestemt seg 5 1/2 time etter at likene var funnet.  Andre motiver har tilsynelatende aldri blitt etterforsket.

Per Paust sier til sin fetter nærmest på dødsleie at han mener han er forgiftet,.Han har også fortalt at denne balkankrisen er det verste han har opplevd i sin karriere i UD,  han han spist middag med jugoslaviske kriminelle for å dempe gemyttene. Han presiserte overfor fetter  at både han og Anne er involvert med  etterretningen.

Dette er mens Balkankrigen raser. Norge har kjørt seg selv ut i et uføre: Den norske regjering pleier sine mangeårige gode kontakter  i serbisk etterretning,  samtidig som man planlegger og utfører bombing av serbiske områder.  Norsk politi kjemper mot kosovoalbanernes kriminalitet i Oslo med narkotika og våpenomsetning mens det norske militære støtter de samme med våpen og kampfly i hjemlandet.  Snakk om politisk og diplomatisk "suppe".

KK er nærmest for stjerne å regne i dette kriminelle miljøet i Oslo.  På de jugoslaviske utestedene i Oslo kunne Bodil K med sin datter KK forsere enhver kø og komme inn til ferdig dekket bord med champagne..har hun fortalt. Bodil advarte sin datter og sa at disse menneske ville kreve motytelser av KK.

Truslene florerer mot politi og politikere i denne perioden.  AOP tar seg av trusselbrevene og snakker med innringerne av trusler mot forsvarsministeren (må vi tro? de angivelige mottakerne av trusler fikk ikke lese truslene selv).

På VGD har det også fremkommet at AOPs privatliv som vi ikke vet noe som helst om før hun traff PP som godt moden, kan  gi grunnlag for motiv.

Jeg synes man har eksepsjonelt dårlig "fantasi" om man ikke ser andre drapsmotiv enn gårdskonflikten

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Dressing skrev:

De fleste dreper ikke av noen grunn? Hmm .  Ukjent fenomen for meg. Mener du at de fleste drap blir begått av lystmordere eller fordi de synes det kunne være greit å ta livet av en eller annen idag?  Psykiatriske pasienter mener du ?  Trodde de fleste morderne i Norge satt i fengsel og ikke oppholdt seg på sykehus ?  Men send gjerne en link om disse  (flertlallet av mord i Norge) grunnløse mordene..  Det er mye psykiske problemer

hos befolkningen idag så jeg stiller meg åpen for at du kan ha rett selv om jeg ikke har observert en slik tendens. 

Begrunnelser for mord begått i Norge av etniske nordmenn ville jeg tro først og fremst var sjalusi/utroskap/trusler om skilsmisse. Men jeg har ingen statistikk å vise til.  Kan ikke huske at penger har vært et motiv for andre enn kriminelle o.l. og ikke i forbindelse med arveoppgjør - men jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med på krimsidene i mediene.

Uansett var disse pengesummene så minimale (noen hundre tusen imellom Pers forslag og odelstakst) at det for meg virker helt usannsynlig at det skulle ha utløst trippeldrap 

Eh...jeg tror du må lese en gang til, du har helt misforstått setningen jeg uthevet. 

Her er den opprinnelige setningen : "fordi de aller fleste dreper ikke av noen grunn."

Skrevet
7 timer siden, Dressing skrev:

Jeg synes problemet er at det vet vi ingenting om. Politiet hadde jo bestemt seg 5 1/2 time etter at likene var funnet.  Andre motiver har tilsynelatende aldri blitt etterforsket.

Per Paust sier til sin fetter nærmest på dødsleie at han mener han er forgiftet,.Han har også fortalt at denne balkankrisen er det verste han har opplevd i sin karriere i UD,  han han spist middag med jugoslaviske kriminelle for å dempe gemyttene. Han presiserte overfor fetter  at både han og Anne er involvert med  etterretningen.

Dette er mens Balkankrigen raser. Norge har kjørt seg selv ut i et uføre: Den norske regjering pleier sine mangeårige gode kontakter  i serbisk etterretning,  samtidig som man planlegger og utfører bombing av serbiske områder.  Norsk politi kjemper mot kosovoalbanernes kriminalitet i Oslo med narkotika og våpenomsetning mens det norske militære støtter de samme med våpen og kampfly i hjemlandet.  Snakk om politisk og diplomatisk "suppe".

KK er nærmest for stjerne å regne i dette kriminelle miljøet i Oslo.  På de jugoslaviske utestedene i Oslo kunne Bodil K med sin datter KK forsere enhver kø og komme inn til ferdig dekket bord med champagne..har hun fortalt. Bodil advarte sin datter og sa at disse menneske ville kreve motytelser av KK.

Truslene florerer mot politi og politikere i denne perioden.  AOP tar seg av trusselbrevene og snakker med innringerne av trusler mot forsvarsministeren (må vi tro? de angivelige mottakerne av trusler fikk ikke lese truslene selv).

På VGD har det også fremkommet at AOPs privatliv som vi ikke vet noe som helst om før hun traff PP som godt moden, kan  gi grunnlag for motiv.

Jeg synes man har eksepsjonelt dårlig "fantasi" om man ikke ser andre drapsmotiv enn gårdskonflikten

Jeg blir litt oppgitt når man må lage fantasifulle motiv som mangler enhver rot i fakta. 

• Liker 1
Skrevet
On 1/31/2019 at 7:41 PM, lowIQmoderneGaming said:

Selv sandberg kommer jo ikke inne på noen andre gode teorier på hvem som har gjort dette. Man finner jo ikke andre motiver og hypteser

Jo, KK med et sammensatt motiv. En annen navngitt person har vært med å utføre drapene. Det er vel kort oppsummert det som står i begjæringen.

Skrevet
1 time siden, grds skrev:

Jo, KK med et sammensatt motiv. En annen navngitt person har vært med å utføre drapene. Det er vel kort oppsummert det som står i begjæringen.

Hvor har du lest begjæringen?

Skrevet

Ryddet for brudd på reglene om opphavsrett:

Sitat

* Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent to-tre setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook-grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til. Se denne diskusjonen for mer utfyllende informasjon om bildebruk, og denne tråden for en presisering av hvordan vi modererer materiale med opphavsrett. For ytterligere informasjon om hva som er greit å videreformidle kan du også lese mer her hos redaktørforeningen.

Edie, adm.

Skrevet
9 hours ago, Dressing said:

Jeg vet at jeg burde le, og det gjør forhåpentligvis grds .  Dette er ikke engang en avansert form for HERSKERTEKNIKK.  Det minner mer om en () på tynn is  som prøver å imponere med selvsikker  VI-oppblåsthet,  ispedd noen i hans hode "imponerende gloser"   

Selv orker jeg ikke argumentere mot vindmøller,  men er imponert over grds sin evne til å holde hode kaldt og adrenalinet under kontroll i sin søken etter alternativer til motiver og hendelsesforløp i denne, etter min mening, helt åpne drapsaken.

::::::::::::::::::::::::::

Er det forresten noen som vet hvor gammel JM er/var, og om han lever? Var han noengang innkalt som vitne i saken? Var han og Kristin gift/samboere ? Besøkte han OG mens de var sammen?  Var han norsk ?.

Takk for støtten, jeg ler godt ja, og gir meg ikke så lett.

JM er født i 1950, lever fremdeles. Egentlig etternavn Jørgensen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 hours ago, lowIQmoderneGaming said:

Hvem er JM?

John Marlow Jørgensen, han som var på "forretningsreise" til Balkan og ble tatt med 10kg amfetamin. Faren til KKs sønn. JMJ jobbet for Vangel og Haralampie Belcovski

PS. hvis du leser første link så er det to kjente navn som dukker opp: Forsvarerne Steinar Wiik Sørvik og Morten Kjensli.

Endret av grds
Skrevet
På 31.1.2019 den 7.02, AnonymBruker skrev:

Denne setningen har vel litt motstridende budskap. Regner med at det er en skrivefeil her.  

For om man har et motiv for å drepe, så har man jo en grunn ;)

Skrevet
På 7.2.2019 den 18.15, lowIQmoderneGaming skrev:

Takk for støtten, jeg ler godt ja, og gir meg ikke så lett.

JM er født i 1950, lever fremdeles. Egentlig etternavn Jørgensen.

Setter stor pris på å lese dine innlegg på VGD. "Et lys i mørket":)

Jørgensen, så da er han norsk, hmmm.  Lurer veldig på denne personen, han har vært usedvanlig inkognito i alt jeg har lest. Det er vel kun Kristin og Veronicas mor som har omtalt han mer eller mindre indirekte. 

"Bodil? og Kristin ble invitert til et party med "folka" til Kristins kjæreste John Marlow. Moren beskrev det som et typisk mafiaselskap (Gudfaren, Sopranos  følelse)  Når de gikk på byen kunne de forsere køene på jugoslavenes utesteder. De gikk direkte inn til et bord med sjampanje.

Rart at denne jugoslavialinken ikke er mer omtalt i mediene, han hadde jo barn med Kristin.

• Liker 1
Skrevet
På 7.2.2019 den 21.35, grds skrev:

John Marlow Jørgensen, han som var på "forretningsreise" til Balkan og ble tatt med 10kg amfetamin. Faren til KKs sønn. JMJ jobbet for Vangel og Haralampie Belcovski

PS. hvis du leser første link så er det to kjente navn som dukker opp: Forsvarerne Steinar Wiik Sørvik og Morten Kjensli.

Har denne John Marlow Jørgensen "alltid" vært kriminell, eller hadde han "et liv" før han ble en høyt aktet mann i den jugoslaviske mafiaen i Oslo?

At han er født i 1950 (samme år som Anne ?) gjør meg ikke mindre nysgjerrig på om han kan ha vært en bekjent av Anne.  Kan han ha hatt et såpass vellykket liv tidligere at det kan ha vært snakk om et kjærlighetsforhold ?  Eller er han en bekjent fra unge år som anså seg selv som en god venn som fortjente hennes lojalitet.. eller annet.

Om man ser for seg et scenario hvor  JM  faktisk både hadde link til Kristin og Anne, og samtidig jobbet høyt oppe i den jugoslaviske mafiaen burde politiet ha hatt en veldig god utredning rundt ham. Men scenariet med et  ordinært kjæresteforhold til Anne kan vel utelukkes?  Da måtte han vel regne med at broren Per var informert og sendte sine mistanker i den retningen, selv mange år etter bruddet ? Men kan JM ha opparbeidet et hat mot sin tidligere "venninne" fordi hun. og ikke minst hennes ektemann motarbeidet ham og hans venner i den jugoslaviske mafiaen.  De var rett og slett symbolet på Norges falsknerspill i krigen på Balkan og medskyldige (eller mer)  i at JM satt i fengsel.  (Når satt han inne, noen som vet?)

Dette er bare rene spekulasjoner fra min side, men synes denne Kristins sterkeste link til det kriminelle miljøet er totalt ignorert.

Jeg kommer dessverre ikke inn på Vangellinken din. Har ikke Aftenpostenabbonnement

.Er Steinar Wiik Sørvik og Morten Kjensli JMs forsvarere ?  De var jo Lars Grønnerøds forsvarere også,  Hva kan man lese ut av det ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...