Gå til innhold

Posting av bilder - regler


An0nymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Hvordan er reglene angående posting av bilder som ikke er våre egne? Er det greit hvis vi legger ved link, som her? Eller er det greit også uten link? Om det ikke er greit uten link, har jeg mye som bør slettes.

Regular_image.jpghttp://www.magasinetpax.no/tidforvilt/

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn :) 

Å laste opp innhold som vedlegg, derimot, som er beskyttet av opphavsrett, vil bryte med regelen rundt dette.

http://www.magasinetpax.no/content/images/2017/09/Regular_image.jpg (som da er denne linken her)

Tekola, teamleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tekola skrev:

Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn :) 

Å laste opp innhold som vedlegg, derimot, som er beskyttet av opphavsrett, vil bryte med regelen rundt dette.

http://www.magasinetpax.no/content/images/2017/09/Regular_image.jpg (som da er denne linken her)

Tekola, teamleder.

Takk for svar :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 time siden, Tekola skrev:

Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn :) 

Å laste opp innhold som vedlegg, derimot, som er beskyttet av opphavsrett, vil bryte med regelen rundt dette.

http://www.magasinetpax.no/content/images/2017/09/Regular_image.jpg (som da er denne linken her)

Tekola, teamleder.

Folk laster opp alle mulige bilder på kg hver dag, hvordan skal dere sjekke alle? Må jeg gå igjennom de 100+ bildene som jeg har lastet opp det siste året og slette de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
21 timer siden, Winza skrev:

Folk laster opp alle mulige bilder på kg hver dag, hvordan skal dere sjekke alle? Må jeg gå igjennom de 100+ bildene som jeg har lastet opp det siste året og slette de?

Lurer på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Winza said:

Folk laster opp alle mulige bilder på kg hver dag, hvordan skal dere sjekke alle? Må jeg gå igjennom de 100+ bildene som jeg har lastet opp det siste året og slette de?

Vi fjerner bildene dersom de rapporters inn eller vi kommer over dem. Hvis du er usikker på om du har opphavsrett til bilder du har lastet opp på forumet, er det fint om du sletter dem.

Phaedra,adm

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Phaedra skrev:

Vi fjerner bildene dersom de rapporters inn eller vi kommer over dem. Hvis du er usikker på om du har opphavsrett til bilder du har lastet opp på forumet, er det fint om du sletter dem.

Phaedra,adm

Blir alle opplastede bilder automatisk lagret i mappen "mine vedlegg"? I så fall er det jo enkelt å gå gjennom denne mappen og slette  opplastede bilder.

Jeg testet. Jeg hadde ett opplastet bilde i mappen, og jeg valgte å slette det bildet. Men jeg måtte i tillegg gå til det aktuelle innlegget og fjerne bildet manuelt ved å redigere innlegget. (Før jeg slettet bildet i mappen, fulgte jeg linken til det innlegget som bildet lå i).

@Phaedra kan du slette det nederste bildet i siteringen i innlegg nr 2879 på side 144 i denne tråden? Bildet er der fremdeles selv om jeg slettet det fra mitt innlegg. 

 

 

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
2 timer siden, Phaedra skrev:

Vi fjerner bildene dersom de rapporters inn eller vi kommer over dem. Hvis du er usikker på om du har opphavsrett til bilder du har lastet opp på forumet, er det fint om du sletter dem.

Phaedra,adm

Jeg har lastet opp hundrevis av bilder så det ville tatt år og dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Winza skrev:

Jeg har lastet opp hundrevis av bilder så det ville tatt år og dag

Hei Winza. Noen nevnte en gang at bildene skal forsvinne fra innleggene om man sletter bildene fra "Mine vedlegg", men jeg er ikke sikker på om det fungerer. @Phaedra er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Hei Winza. Noen nevnte en gang at bildene skal forsvinne fra innleggene om man sletter bildene fra "Mine vedlegg", men jeg er ikke sikker på om det fungerer. @Phaedra er det slik?

Men der er fortsatt flere hundre opplastede bilder, ville tatt alt for lang tid. Både jeg og du har jo lastet opp masse bilder av blant annet Rowan Atkinson og masse annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza skrev:

Men der er fortsatt flere hundre opplastede bilder, ville tatt alt for lang tid. Både jeg og du har jo lastet opp masse bilder av blant annet Rowan Atkinson og masse annet

Du har rett i at det vil ta lang tid. Jeg har heldigvis ikke lastet opp bildene. Jeg kopierte bildeadressene og la inn bildene, og det var i orden ("Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn") sa Phaedra. Jeg startet tråden da jeg begynte å bli usikker på om det var i mot reglene å  poste bilder slik som jeg har gjort. Men gjelder ikke andre regler når du har forandret bildene og lagt til elementer som bl.a. bilde av Hoppetaujenta? Da er det jo ditt kunstneriske uttrykk, om jeg ikke har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
4 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Du har rett i at det vil ta lang tid. Jeg har heldigvis ikke lastet opp bildene. Jeg kopierte bildeadressene og la inn bildene, og det var i orden ("Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn") sa Phaedra. Jeg startet tråden da jeg begynte å bli usikker på om det var i mot reglene å  poste bilder slik som jeg har gjort. Men gjelder ikke andre regler når du har forandret bildene og lagt til elementer som bl.a. bilde av Hoppetaujenta? Da er det jo ditt kunstneriske uttrykk, om jeg ikke har misforstått.

Usikker :klo:

Når jeg kopierer bildet direkte inn i innlegget så vises bildet men når jeg trykker på post så forsvinner det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Usikker :klo:

Når jeg kopierer bildet direkte inn i innlegget så vises bildet men når jeg trykker på post så forsvinner det

Jeg håper at @Phaedra eller andre kan gi et svar på dette med bilder som er tillagt nye elementer. (Jeg leste om det i en tråd om bilder på rampelyset, men jeg husker ikke hvilket underforum tråden lå i). Jeg håper at det finnes en løsning slik at du får postet bilder. Fungerer det ikke å kopiere bildeadressen  fra et bilde, og deretter lime det inn og deretter trykke enter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
7 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Jeg håper at @Phaedra eller andre kan gi et svar på dette med bilder som er tillagt nye elementer. (Jeg leste om det i en tråd om bilder på rampelyset, men jeg husker ikke hvilket underforum tråden lå i). Jeg håper at det finnes en løsning slik at du får postet bilder. Fungerer det ikke å kopiere bildeadressen  fra et bilde, og deretter lime det inn og deretter trykke enter?

Må legge det til slik at bare teksten vises og folk må klikke inn på linken, det blir ikke det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Winza skrev:

Må legge det til slik at bare teksten vises og folk må klikke inn på linken, det blir ikke det samme

Det forstår jeg. Jeg håper at det dukker opp en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 19.37, Tekola skrev:

Når du legger inn bildet via en bildelink, regnes det som kilde, da den linken viser direkte tilbake til hvor bildet er lagt inn :) 

Å laste opp innhold som vedlegg, derimot, som er beskyttet av opphavsrett, vil bryte med regelen rundt dette.

http://www.magasinetpax.no/content/images/2017/09/Regular_image.jpg (som da er denne linken her)

Tekola, teamleder.

Vil det bryte med den regelen dersom man laster opp innhold som vedlegg og i tillegg legger ved bildeadressen som link i innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, An0nymBruker said:

Blir alle opplastede bilder automatisk lagret i mappen "mine vedlegg"? I så fall er det jo enkelt å gå gjennom denne mappen og slette  opplastede bilder.

 Jeg testet. Jeg hadde ett opplastet bilde i mappen, og jeg valgte å slette det bildet. Men jeg måtte i tillegg gå til det aktuelle innlegget og fjerne bildet manuelt ved å redigere innlegget. (Før jeg slettet bildet i mappen, fulgte jeg linken til det innlegget som bildet lå i).

@Phaedra kan du slette det nederste bildet i siteringen i innlegg nr 2879 på side 144 i denne tråden? Bildet er der fremdeles selv om jeg slettet det fra mitt innlegg. 

 

 

Alle opplastede bilder blir, så vidt jeg vet, lagt i "mine vedlegg" og kan slettes derfra. De vil da også forsvinne fra sitatene etterhvert som bildet ikke lenger er cachet hos deg.

21 hours ago, An0nymBruker said:

Hei Winza. Noen nevnte en gang at bildene skal forsvinne fra innleggene om man sletter bildene fra "Mine vedlegg", men jeg er ikke sikker på om det fungerer. @Phaedra er det slik?

Det skal fungere ja :)

21 hours ago, An0nymBruker said:

Jeg håper at @Phaedra eller andre kan gi et svar på dette med bilder som er tillagt nye elementer. (Jeg leste om det i en tråd om bilder på rampelyset, men jeg husker ikke hvilket underforum tråden lå i). Jeg håper at det finnes en løsning slik at du får postet bilder. Fungerer det ikke å kopiere bildeadressen  fra et bilde, og deretter lime det inn og deretter trykke enter?

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "tillagt nye elementer"?

18 hours ago, An0nymBruker said:

Vil det bryte med den regelen dersom man laster opp innhold som vedlegg og i tillegg legger ved bildeadressen som link i innlegget?

Det avhenger hvordan reglene er for bruk av bilder på den nettsiden man tar bildet fra. Det skal derfor i utgangspunktet lenkes til bildene.

Jeg vet dessverre ikke hvorfor det ikke alltid fungerer, og om det eventuelt kan være fordi den aktuelle nettsiden ikke ønsker at det skal lenkes til bildene.

Phaedra,adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Phaedra skrev:

Alle opplastede bilder blir, så vidt jeg vet, lagt i "mine vedlegg" og kan slettes derfra. De vil da også forsvinne fra sitatene etterhvert som bildet ikke lenger er cachet hos deg.

Det skal fungere ja :)

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "tillagt nye elementer"?

Det avhenger hvordan reglene er for bruk av bilder på den nettsiden man tar bildet fra. Det skal derfor i utgangspunktet lenkes til bildene.

Jeg vet dessverre ikke hvorfor det ikke alltid fungerer, og om det eventuelt kan være fordi den aktuelle nettsiden ikke ønsker at det skal lenkes til bildene.

Phaedra,adm

Takk for svar :blomst: Med bilder tillagt nye elementer, mener jeg bilder der man selv har lagt til andre bilder/tegninger på deler av bildet, i et bildredigeringsprogram. 

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Phaedra skrev:

Alle opplastede bilder blir, så vidt jeg vet, lagt i "mine vedlegg" og kan slettes derfra. De vil da også forsvinne fra sitatene etterhvert som bildet ikke lenger er cachet hos deg.

Det skal fungere ja :)

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "tillagt nye elementer"?

Det avhenger hvordan reglene er for bruk av bilder på den nettsiden man tar bildet fra. Det skal derfor i utgangspunktet lenkes til bildene.

Jeg vet dessverre ikke hvorfor det ikke alltid fungerer, og om det eventuelt kan være fordi den aktuelle nettsiden ikke ønsker at det skal lenkes til bildene.

Phaedra,adm

Ja, nå var bildet borte fra det sitatet :) Takk for hjelpen :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
11 minutter siden, Phaedra skrev:

Alle opplastede bilder blir, så vidt jeg vet, lagt i "mine vedlegg" og kan slettes derfra. De vil da også forsvinne fra sitatene etterhvert som bildet ikke lenger er cachet hos deg.

Det skal fungere ja :)

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "tillagt nye elementer"?

Det avhenger hvordan reglene er for bruk av bilder på den nettsiden man tar bildet fra. Det skal derfor i utgangspunktet lenkes til bildene.

Jeg vet dessverre ikke hvorfor det ikke alltid fungerer, og om det eventuelt kan være fordi den aktuelle nettsiden ikke ønsker at det skal lenkes til bildene.

Phaedra,adm

Men hvordan kan dere handterer de tusener av folk som poster bilder? Jeg har ikke lyst å begynne å rapportere folk i chatte trådene som jeg henger i hver gang de poster bilder

Jeg kan ikke gå inn og fjerne alle bilder jeg har lastet opp, det ville tatt år og dag og da burde alle på kg blitt tvunget til det i så fall men det ville vært galskap

Når jeg legger til andre ting på bildet slik som dette så er det jo ikke original bildet og burde da gå an

44D57412-1C0D-4494-8911-B5C4B1F8136E.jpeg.f39a2955795b219dde17dfc3e64d1bad.jpegCC87FB23-3336-409E-9BE0-3337AB258881.jpeg.bd787f609d35e5b50fca8ac005544df6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...