Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Dressing skrev:

Neste feilsteg var visstnok ifølge den fiendtlige fetter (Harald  som fikk  6-7 millioner av POs arv - men han har uttalt at han slett ikke er grådig, som AOP også så prosaisk skrev i dagboken) at PO ikke kom på minnestunden han arrangerte. 

Dette er ren løgn, Harald Orderud fikk ikke 6-7 millioner av arven, hvor i all verden har du det fra? De var 16 arvinger som delte arven, så du må slutte å spre regelrette løgner. 

Hvem fremstår som mest grådig her?  Jo, det er Pers støttespillere, slekten til Marie Orderud, de ville ha all arv fordi de mente hun døde sist. Altså fordi hun lå i timesvis og blødde ihjel, så skal de ha hele arven! Det er grotesk. 

Og når du så prøver å vri det til at det andre siden som er grådig? Det er regelrett kvalmende å se, og ikke minst er det ærekrenkende for Harald Orderud. 

Å sjekke kildene sine så dårlig gir et veldig dårlig og upålitelig inntrykk av alt du ellers skriver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Sitat

* Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent to-tre setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook-grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til. Se denne diskusjonen for mer utfyllende informasjon om bildebruk, og denne tråden for en presisering av hvordan vi modererer materiale med opphavsrett. For ytterligere informasjon om hva som er greit å videreformidle kan du også lese mer her hos redaktørforeningen.

Edie, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 13.19, lowIQmoderneGaming skrev:

Er bare du som feiltolker.

Reaksjonene til per og veronika har ikke vært med å felle dem i det hele tatt. Det som bragte mistanke på dem var at de så fort de ble forespurt om å bli avhørt ba om å få advokat. selv.at

Kanskje ikke ? Men vi har jo sett i avislinker fra dengang at selv politifolk "har reagert" på deres manglende interesse for drapsmetode og manglende utagerende oppførsel da den dramatiske telefonen kom. Jeg vet ikke hvor du har lest at de "ba om advokat selv".  Jeg har forstått det slik at advokaten deres i gårdskonflikten bodde på stedet, og har inntrykk av at han selv oppsøkte dem

Uansett gikk det vel bare et par timer fra de fikk beskjeden (likene ble innrapportert  rett etter 11.00 og politiet brukte litt tid på å oppspore PO og VO)  -  til politiet gikk ut å forkynte at gårdstvisten var et interessant spor. kl. 16.30 samme dag.

Hvem ville ikke hatt med seg en person som var rettskyndig i en slik situasjon ?  Hele Norge hadde hørt at politiet mistenkte dem !

Jeg tror vi alle var preget av politiets "dom" 5 1/2 time etter at likene var funnet.  Jeg trodde de hadde fellende bevis. 

Grunnen til at jeg tar opp reaksjonene til PO /VO er at dette har blitt diskutert opp og ned i mente på VGD, Synes ikke det har vært nok motsvar fra den gemene hop introverte, som ikke har vært utsatt for Hollywoods påvirkning  i unge år, for hvordan man "skal opptre" i enhver anledning

Endret av Dressing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 15.47, lowIQmoderneGaming skrev:

Dette er ren løgn, Harald Orderud fikk ikke 6-7 millioner av arven, hvor i all verden har du det fra? De var 16 arvinger som delte arven, så du må slutte å spre regelrette løgner.

Jeg burde vel skrevet Hans.  For jeg vet jo ikke hvor mange barn han hadde (16 barn høres mye ut)  vi har jo bare hørt om  Harald.. 

Eller mener du at Kristian hadde flere søsken med arvinger ? 

Det kan godt være at Per hadde 16 onkler/tanter/ søskenbarn på farssida, det har i tilfelle vært godt skjult . Jeg bøyer meg i støvet om så er tilfelle. 

Det som ble resultatet av hele den morbide historien er iallefall at Kristians slekt satt igjen med 6-7 miillioner (etter at Per med Maries slektningers  arv  hadde fått kjøpt  opp gården av Kristians slekt ) +at odelen går til "noen" i Kristians slekt  den dagen Per dør, om han ikke har skaffet  seg livsarvinger innen den tid. 

Endret av Dressing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem fremstår som mest grådig her?  Jo, det er Pers støttespillere, slekten til Marie Orderud, de ville ha all arv fordi de mente hun døde sist. Altså fordi hun lå i timesvis og blødde ihjel, så skal de ha hele arven! Det er grotesk. 

De virker ikke særlig grådige for meg.  De ga jo all arv til Per for at han skulle betale Kristians Ordereuds arvinger og at Per skulle få tilbake gården.  Ikke typisk for grådige mennesker å gjøre ifølge mitt kompass.

For meg virker det som de hadde fått "die Schnauze voll" av Kristians slekts oppførsel fra minnestund (antageligvis før)  og videre i dette dramaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 13.43, Frida skrev:

Og når du så prøver å vri det til at det andre siden som er grådig? Det er regelrett kvalmende å se, og ikke minst er det ærekrenkende for Harald Orderud. 

Beklager at jeg i dine øyne ærekrenker Harald Orderud.  Jeg synes det er en stygg ting å gjøre å skjønner din reaksjon  Mitt problem er at jeg synes den omtalte mannen har drevet offentlig æreskrenking av sin fetter ,Har du sett klippene hvor han forteller om hvor suspekt han syntes det var at Per ikke kom til en minnestund noen timer etter at han hadde fått budskapet ?

Jeg har problemer med å avskjerme en person med en slik lyst til offentlig uthenging av andre !

Hva synes du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2019 den 13.25, lowIQmoderneGaming skrev:

Andre ting som blir hevdet for å sannynliggjøre deres sjanse for å være uskyldig er alle disse pengene de bruker på å renvaske seg. Penger som hovedsaklig er familiemedlemers innsamling og veronikas mors lån for å frikjenne dem. I tillegg har per sittet på leieinntekter fra gården mens han sonet, så dette er penger som i all hovedsak kommer fra andres behov for å renvaske dem, og omstenighetene de har skapt gjennom å begå disse handlingene. Som Maurud sa, etterhvet som årene går og de fortsetter å få og bruke penger på å renvaske seg, så blir det ikke lettere å stå fram med sannheten.

hmmm - så Maurud mener å sitte på en SANNHET som han ser smuldrer bort fordi PO og VO forsøker å renvaske seg, og bruker penger på det? 

Er Mauruds sannhet at de har medvirket til drapene, begått drapene eller er uskyldige i drapene, evt har visst noe som de ikke har villet fortelle ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sjekke kildene sine så dårlig gir et veldig dårlig og upålitelig inntrykk av alt du ellers skriver. 

Om du har et slektskart over Orderudfamilien . dvs. Kristians søsken og onkelbarn, tas det imot med glede.

Tror ikke man finner noen "kilder" på nettet -

Mener du at det er feil at Kristians Orderuds familie sitter igjen med 6-7 millioner i arv pluss odelen til Orderud gård? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 2.01, AnonymBruker skrev:

Var ikke det med Annes timelister  for å bevise noe med at KO ikke ble kjørt av Anne for å underskrive en kontrakt akkurat på det tidspunktet?

Har fått tilbakemelding på det tidligere og det var visst forklart med at Anne ikke kunne ha underskrevet kontrakten fordi hun iflg timelistene hun hadde oversendt advokat Ole Edvard Hagen hadde vært på jobb da underskrivingen  skulle ha funnet  sted.

I Dagbladets artikkel fremsto det som om hun jevnlig  sendte timelistene til advokat Hagen - i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 13.25, lowIQmoderneGaming skrev:

Andre ting som blir hevdet for å sannynliggjøre deres sjanse for å være uskyldig er alle disse pengene de bruker på å renvaske seg. Penger som hovedsaklig er familiemedlemers innsamling og veronikas mors lån for å frikjenne dem.

Dette er mennersker som KJENNER dem.

Jeg sier ikke mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dressing said:

deres manglende interesse for drapsmetode

Mange forskjellige utsagn der ute...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J11pwj/kan-ikke-dekke-per

"Per skal i denne perioden ha vært svært opptatt av å få opplysninger om hvorvidt moren Marie hadde lidd under drapene. Også Veronica var opptatt av å få informasjon av politiet om hva som skjedde i kårboligen drapsnatten. - Men de ble litt irritert når de snakket med politiet, for de mente det virket mest som et avhør "

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Dressing said:

Om du har et slektskart over Orderudfamilien . dvs. Kristians søsken og onkelbarn, tas det imot med glede. 

Tror ikke man finner noen "kilder" på nettet -

Fins litt her, men mye mangler eller er satt som privat

KO mister to yngre brødre i løpet av 1983-1984. Disse var hhv. 58 og 60 da de døde. En annen yngre bror dør i 1995 i en alder av 75. Hans Orderud var 69 år da KO ble drept, og jeg tror han da var den eneste gjenlevende av søsknene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Dressing said:

For meg virker det som de hadde fått "die Schnauze voll" av Kristians slekts oppførsel fra minnestund (antageligvis før)  og videre i dette dramaet.

Jeg tror også det. Spliden har blitt så stor at silkehanskene etterhvert har blitt fjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.1.2019 den 10.40, Kristanna skrev:

Noen tanker om hvorfor navnet til «personen som trakk i trådene og er gal» er hemmelig? Sikter da til personen som Paust-familien i avhør omtalte som det  

Hvis jeg har forstått det rett så er ikke dette navnet vært offentlig eller fremlagt? 

Jeg synes det er utrolig at jeg ikke har skjønt hvor mye man ikke har fått vite av de høye herrer i etterretningen i løpet av et langt liv.  Ifølge statsråden i  forsvarsdepartementet 1998 visste ikke han noe særlig om de hemmelige tjenester heller ... så vi er visst i  godt selskap, vi som ikke skjønner hvorfor man ikke får vite hva drapsoffer (som ifølge ektemann var tilknyttet E-tjenesten) forklarte vedrørende attentatforsøk til den samme tjenesten.  Selv 20 år etter.

Mye hemmelighetskremmeri her.  

Hørte forresten på P2s serie om Lillehammerdrapet i 1974 (eller var det 73)  idag.  Man må ha makthavernes kynisme i bakhodet når man vurderer hva som er et scenario det er interessant å forfølge, og hva som er det reneste vrøvl ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, grds skrev:

KO mister to yngre brødre i løpet av 1983-1984. Disse var hhv. 58 og 60 da de døde. En annen yngre bror dør i 1995 i en alder av 75. Hans Orderud var 69 år da KO ble drept, og jeg tror han da var den eneste gjenlevende av søsknene.

Jeg ser at ingen av brødrene er oppgitt som gift eller har hatt barn.  Men Hans er jo heller ikke oppgitt som bror av Kristian, så man må vel ta denne Genilinken som "veiledende".

Jeg tror vel ikke egentlig at resultatet av tragedien: 6-7 millioner til Kristians slekt pluss odelen til Orderud gård har noe med selve tragedien å gjøre, men det bør være mulig å ta det med i diskusjonen, når en av representantene har vært så fremtredene i å karakterdrepe PO.

Lurer på om vi noengang får vite om det faktisk finners 16 arvinger på Kristians side  som delte 6-7 millioner etter at oppgjøret om gården var i havn.

Tviler på det .;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grds skrev:

Jeg tror også det. Spliden har blitt så stor at silkehanskene etterhvert har blitt fjernet

Ja, jeg tror Maries slekt egentlig er en mildere type mennesker enn Kristians slekt

Man skal jo ikke skue hunden på hårene, men jeg tror de fleste mennesker her på jorden ville sagt at Marie SÅ UT som hun var et snilt menneske ifølge bildet vi har sett.

Jeg tror også hun hadde veldig sterke bånd til  sin sønn. Forholdet mellom mor og en sønn som verdsatte  henne høyt og aldri flyttet hjemmefra - selveste Per Bufast - har nok vært sterkt. Men for en mild kvinne på landsbygda født ca. 1915 er nok lojaliteten til ektemannen en selvfølgelighet,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Per skal i denne perioden ha vært svært opptatt av å få opplysninger om hvorvidt moren Marie hadde lidd under drapene. Også Veronica var opptatt av å få informasjon av politiet om hva som skjedde i kårboligen drapsnatten. - Men de ble litt irritert når de snakket med politiet, for de mente det virket mest som et avhør, sa hun.

***********************************************************************************

Ja, dette er vel noen uker etter at drapene skjedde og de har begynt å få hjernene i sving igjen.  Men man skal ikke tro at de husker alt fra denne tiden heller.  Hjernen er meget selektiv i krisesituasjoner har jeg fått erfare ;)

Endret av Dressing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttespillerne deres kjenner ingen grenser.

Ja, selvfølgelig er jeg en godt betalt støttespiller -flere milll. i året tyner jeg PO for- god business dette,,.😆

Jeg tror du har kommet over fra VGD etter at grds la ut en kopi avl mitt innlegg her .

Jeg innrømmer glatt at jeg leser VGD orderudsaken , , men  ønsker ikke å delta i debatten der på grunn av alle usaklighetene , personkarakteristikkene og stempling av motdebatanter.

Dette innlegget ditt er et godt eksempel på det.   

Du hevder altså at jeg står i ledtog  med  PO/VO  for å sette dem i et godt lys i denne  saken ? Hva skulle jeg si om deg da ?   

F.eks Du står i ledtog med krefter som har rekruttert deg for å håne sannhetsøkere som meg og som for enhver pris ikke ønsker fokus på saken. ?😑

Velbekommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg er overbevist om at de fire er de som er involvert, vet jeg jo ikke hvem som skjøt, derfor kunne en sånn tråd vært interessant, men nå har jeg nesten gitt den opp.

Agenda? Det måtte bli å beskytte noen som ikke ble dømt det da. Vet ikke hvem det skulle være, da jeg ikke ser at denne jakten utenfor de fire leder til noen flere gjerningspersoner. Det er dermed ingen fare for dem, hvem nå de skulle være.

Du kunne jo forsøke ¨å være kreativ da, Sette opp et scenario som ikke involverer po og vo ;)  Det hadde jo vært det morsomste vi kunne fått til her.

På VGD har det dukket opp noen dørvakter som nærmest idiotforklarer ethvert forsøk på å finne en annen forklaring enn gårdstvisten som drapsmotiv.. Det virker en smule rart ......GÅRDSTVIST

Har  spurt en involvert i en slik konflikt (har ikke snakka med favorittsøskenet sitt på ca 10 år nå) om de hatefulle ytringer hun utgjød da det sto på som verst kunne ha utviklet seg til mord..  Selvfølgelig sa hun nei.- overhodet ikke - Ord er ord ... det vet vi vel egentlig alle.

Lurer på hvorfor du har blitt SIKKER på at denne kjeklinga rundt gården utartet seg til et trippeldrap.  For meg som har sett slike scenarioer i virkeligheten virker det ikke som en god grunn.

Endret av Dressing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dressing said:

Du kunne jo forsøke ¨å være kreativ da, Sette opp et scenario som ikke involverer po og vo ;)  Det hadde jo vært det morsomste vi kunne fått til her.

På VGD har det dukket opp noen dørvakter som nærmest idiotforklarer ethvert forsøk på å finne en annen forklaring enn gårdstvisten som drapsmotiv.. Det virker en smule rart ......GÅRDSTVIST

Har  spurt en involvert i en slik konflikt (har ikke snakka med favorittsøskenet sitt på ca 10 år nå) om de hatefulle ytringer hun utgjød da det sto på som verst kunne ha utviklet seg til mord..  Selvfølgelig sa hun nei.- overhodet ikke - Ord er ord ... det vet vi vel egentlig alle.

Lurer på hvorfor du har blitt SIKKER på at denne kjeklinga rundt gården utartet seg til et trippeldrap.  For meg som har sett slike scenarioer i virkeligheten virker det ikke som en god grunn.

Jeg er sikker fordi man må ha et motiv for å drepe, og det at det ikke virker som noen god grunn for deg er fordi de aller fleste dreper ikke av noen grunn.

I denne saken inkluderer gårdstvisten de to mest vanlige motivene for drap: Penger og sex. Noe som også kommer høyt opp på lista over motiver til drap er det å ville skjule en annen forbrytelse, og sjalusi. 
I tillegg til at den falske kontrakten stod mer og mer i fare for å bli avslørt for hvert minutt som gikk, ønsket faren til PO å selge en del av gården og gi pengene til AOP. PO var iferd med å tape ikke bare penger (som han hadde slitt for i  mange år og mente hardnakket han hadde rett på), men også kanskje VO, da hun faktisk trodde at gården var hans da hun giftet seg med han, og sa til og med i rettssaken at det var viktig for henne å få papirene i orden. Det var også en stor fare for at den falske kontrakten ville blitt avslørt med en runde til i retten,. Sjalusi er også sannsynlig fordi AOP var "inne i varmen" med foreldrene (når det var PO som hadde vært gratis arbeidskraft på gården i alle år). Dette i tillegg til haugen med indiser og mangelen på spor som leder i andre retninger gjør at jeg er så sikker som jeg kan få blitt på at de er involvert.

Anonymkode: 20fbd...3fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...