Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig lekre bilder av dere!

Lekker kjole og DET fine håret!

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker og bukker for alle hyggelige meldinger, folkens!

Kjempehyggelig å lese, og kjempegøy at Lunacia og Lythande møtte opp! :-)

Kort oppsummering av dagen:

Opp kl. 08 etter fire timers søvn, gjorde klart de siste 11 bordplasseringskortene (character sheets for de som kjenner uttrykket. :wink:)

Til frisøren - skulle vært der 09.30, kl.09.50 sto jeg tvers over gata og banket på døra til brudesalongen for å få tak i kjolen min mens søster'n bar alt stuffet vårt inn til frisøren...

Fikk tak i kjoledamen, rablet ut av meg "skalgiftemegomtretimerogskullehentetkjolenhalvtikanjegkommeinnoghentedennå?" og ble sluppet inn i butikken.

Elget så tilbake over gata med kjolepose hengende fra strak arm over hodet og baguette i munnen.

Tre timer senere var jeg, forloveren min (søster'n) på vei til kirken sammen med venninnen som hadde hentet buketten og blomstene til håret, tatt bilder av oss mens vi ble pyntet og anna forefallende.

Hadde tenkt å ta taxi, men var jo bare 500 meter og vi endte opp med en lang fotosesjon langs Akersgata mens vi prøvde å finne ut hvor lang tid vi hadde på oss - kom nær nok til å se at det sto folk utenfor kirken, ringte far og hans forlover og ba dem få fart på folk.

Frem til dette tidspunktet hadde jeg hatt nærmest angstanfall bare jeg tenkte fremover til vielsen - trodde ikke jeg skulle være nervøs, men når jeg våknet på morgenen innså jeg straks at kirkenervene plutselig hadde kicket inn. :-?

Uansett: Konsentrerte hardt på å ikke tenke på annet enn akkurat her-og-nå frem til vi sto utenfor kirken, og pappa ga meg en god klem.

Stilte oss klare i våpenkammeret, og ventet på bryllupsmarsjen - Trumpet Tune av Jeremiah Clarke.

Musikken startet, jeg klarte å komme meg opp trappen til midtgangen uten å snuble i kjolen, slapp ned slepet og stakk armen min gjennom pappas.

Deretter er det hele en eneste lang, uvirkelig drøm.

Var nervøs, men lykkelig opp midtgangen, men det var da vi satte oss på plassene og jeg så tårene i min kjæres øyne at jeg ble roligere. Han så så rørt og lykkelig ut, og jeg ble plutselig sikker på at han likte kjolen, han likte håret, og han ELSKER MEG! :-)

Seremonien gikk greit, presten ga oss små vink for å reise oss eller sette oss, og alt gikk bra.

Det var helt uvirkelig - skjedde noen små morsomme ting, som at begge to sa 'JA!' så det runget i veggene, kameraten som vinket til oss fra første benk (ikke diskret!) og andre søte ting.

Må også nevne soloen, som var helt fantastisk. Min fetters kone er profesjonell operasanger, og det gikk kalde gys nedover ryggen på meg når hun hevet stemmen. Folk spurte etterpå 'hvor i all verden var høytalerne' og svaret er at det var ingen. :wink:

Turen ned midtgangen etterpå var helt utrolig. Vi svevde avgårde, og jeg trodde munnvikene min skulle møtes bak i nakken. Blitzer som blinket, folk som strålte mot oss - nærmeste jeg har kommet rød løper noensinne!

Nær utgangen var det en fyr med skikkelig monsterlinse på kamera som flyttet seg bakover etterhvert som vi nærmet oss, og vi lurte litt på hvem i all verden han var - vi er ikke akkurat 'pressemateriale' noen av oss! :wink:

Vi skjønte plutselig at det var fotografen vår fra www.moment.no som var kommet tidlig - han overvar faktisk hele vielsen, og tok bilder i det vi kom ut av kirken før vi dro videre for selve hovedfotograferingen. Vi ble imponert!

Masse klemming, latter og bilder foran kirken - en del gamle venner var møtt opp bare for å se oss i kirken, i tillegg til Lunacia og Lythande, og det var i det hele tatt kjempehyggelig!

Før vi dro videre kastet jeg buketten til de ugifte jentene, og da fanget SØSTEREN MIN buketten! Folk mente det måtte være avtalt spill, men når søsteren min er 1,85 på sokkelesten og plasserer seg litt strategisk skulle det faktisk litt til at hun ikke hadde fått den!

Fotograferingen gikk kjempegreit, og jeg tror bildene blir veldig fine - vi hadde god kontakt med fotografen og fikk masse skryt for at vi var så lette å jobbe med. Vi fikk beskjed om å stå nær hverandre, og så begynte vi bare å susse på hverandre og hviske ting i øret på hverandre. Fotografen knipset i vei og fortalte hvor kjekt det var å slippe superstive par hvor man må si 'kanskje et lite nuss nå?'... :wink:

Etter kjappt skjorteskift av min kjære (til sort skjorte og sølvfarget slips) bar det videre til festen.

Man skålte for oss når vi kom, og vi fikk noen minutter blant gjestene før vi satte oss til bords.

Maten var nydelig, og vi fikk mye skryt for valg av meny og kokk. Kan absolutt anbefale www.dominiques.no/.

Talene gikk veldig greit - grunnet mange forskjellige ting, men mest bare stress, var det kun hans forlover og mor som hadde forberedt tale. Alle andre (min far, min kjære, jeg og min søster) improviserte på stedet.

Det gikk knallbra, vi fikk så mye positive tilbakemeldinger om dem! Vi er en ganske talefør gjeng, tror kanskje ikke mine slektninger var forberedt på hvor 'proffe' vi ville være - forventet nok mer nervøs lesing fra svette ark.

:hoho:

Hans forlover holdt en utrolig tale - den mest seriøse av alle sammen, faktisk, og alle ble helt stumme. Han ga mer eller mindre min kjære æren for at han (forlover) er den mann han er i dag, og kalte ham 'bror'. Min kjære ble rørt og nesten litt flau, og visste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg, stakkar. :wink:

Når den delen av programmet var unnagjort, var det tid for kaffe avec med påfølgende polonaise og brudevals.

Polonaisen var kun en enkel marsj rundt i lokalet til vi endte i en sirkel, men musikken...

Musikken var 'Imperial March' fra Star Wars-filmene, og det gikk omtrent 5 sekunder fra vi satte på musikken til jubelen steg mot taket fra venner og slektninger - alle syntes det var et perfekt valg for oss!

Så danset vi til valsetemaet fra Gudfaren, og det gikk helt knirkefritt - folk ble visst dødsimponerte, og jeg har fått se et par flotte bilder av det allerede!

Etter dansen var det kun kort pause før kakeskjæring.

Vi samlet folk inne, og min kjære og jeg stilte oss ved den lekre kaken. To sjokolademousse-kaker dekket av hvit sjokolade, pyntet med roseblader og med to malte miniatyrer på toppen i stedet for tradisjonelt brudepar.

Han som Imperial Champion fra Warhammer 40K, jeg som Vampire Queen fra en eller annen setting, malt i bryllupsfargene våre... :-D

Forloveren hans kom frem med et sverd, knelte og overrakk det til min kjære.

Sammen skar vi to stykker med sverdet.

Min kjære knelte foran meg, og jeg prøvesmakte hans kakestykke for å sjekke at det ikke var forgiftet eller liknende. Deretter tok jeg en ny gaffel og serverte ham en smakebit, før han reiste seg og vi tok hvert vårt kakestykke og spiste i vei.

Da var kveldens program over, og vi kunne bare slappe av og kose oss!

Gavebordet var fullt, og jeg fikk ikke sett på langt nær alle gavene på kvelden.

Mange gjester - jeg fikk sagt 'hei' til alle, men det var mange som ikke fikk så mye mer.

Men til syvende og sist virket det som om alle var fornøyd - både kristne, litt konservative norske slektninger, svenske, litt småradikale slektninger og jevnaldrende venner var alle såre fornøyd!

Er ikke det et mesterstykke så vet ikke jeg! :-D

Kvelden endte på beste suiten på Radisson SAS, full utsikt over hele byen fra 20. etasje og bedre plass enn i leiligheten vår.

Vi sluknet forholdsvis fort, men neste morgen var lang og sløv og innebar fantastisk frokost på fommet, langt bad med masse shampo-stuff i håret for å få ut alt gørret fra frisøren... :wink:

Nå er jeg lykkelig gift, med nytt felles etternavn som er våre gamle etternavn med bindestrek mellom. :-)

Har gullring på fingeren, han har ring i hvitt gull, har morgengave rundt halsen og en ektemann ved siden.

Mange fine bilder har kommet inn allerede, og forhåpentligvis blir det mange flere!

Gleder oss til fotografen ringer for å si at bildene er ferdige!

Men nå er det sengetid for trette koner, som må tidlig opp på 17. mai for å finne ut hva i all verden de skal ha på seg - de har jo hatt annet å tenke på frem til nå!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

:grine::hjerter::grine::hjerter:

For en nydelig dag det høres ut som dere hadde! Sitter med tårer i øynene fremdeles etter å ha lest.

Gleder meg virkelig til det er vår tur.

Ha en kjempe koselig 17 mai og nyt den som kone!

Gleder meg masse til flere bilder!! Om vi får se??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte oss klare i våpenkammeret, og ventet på bryllupsmarsjen - Trumpet Tune av Jeremiah Clarke.

Du kan tro jeg stirret. *fnis* Du var så nydelig!

Må også nevne soloen, som var helt fantastisk. Min fetters kone er profesjonell operasanger,

Ja, det merket man! Veldig flott!

Folk spurte etterpå 'hvor i all verden var høytalerne' og svaret er at det var ingen. :wink:

Det merket man faktisk når presten snakket... :( Vi satt jo bakerst og hørte ikke noe. Noe som gjorde at vi kanskje syntes det ble litt landrygt under prestens tale.

Masse klemming, latter og bilder foran kirken - en del gamle venner var møtt opp bare for å se oss i kirken, i tillegg til Lunacia og Lythande, og det var i det hele tatt kjempehyggelig!

Det var gøy! Jeg så et par ansikter jeg kjente igjen. Bl. a. en jeg er sikker på gikk på jujutsu med meg en gang i tiden. ;) (Ja, livere alle i hop).

Før vi dro videre kastet jeg buketten til de ugifte jentene, og da fanget SØSTEREN MIN buketten! Folk mente det måtte være avtalt spill, men når søsteren min er 1,85 på sokkelesten og plasserer seg litt strategisk skulle det faktisk litt til at hun ikke hadde fått den!

Desverre var det nok ikke så mange som kjempet om den heller, tror jeg. Jeg forsøkte å ta bilde, men det ble ikke så vellykket, for du kastet buketten litt for høyt. ;) Men det var moro å se, hun fikk buketten rett i armene!

Ellers hørtes det ut som et vidunderlig bryllup! Håper jeg får se bilde av kakekutting med svert. Så vanvittig moro!

Håper ellers du har en fin dag, nå skal jeg sette i gang med oppgaveskriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fantastisk dag! Sitter med tårer i øynene nå... gratulerer som gift! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så morro å lese om dagen din :hjerte:

Nå gleder jeg meg, om mulig, enda mere til 4. juni :)

Gratulere med vel overstått :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en del sikkert har fått med seg har jeg nå fått ut et par bilder selv, i tillegg til de som Lunacia velvilligst bidro med. :-)

Her finner du et fint lite utvalg fra dagen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder :)

Så, hvordan føles det nå etter bryllupet? Var det slik du trodde det kom til å være? Hvordan føles det å være gift? Du har vel ikke vent deg helt til den tittelen enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder :)

Tusen takk! :-D

Så, hvordan føles det nå etter bryllupet?

Skikkelig sært. Føles ikke som vi har hatt bryllup, føles ut som om jeg har hatt en viktig rolle i 'Wedding: The Party'-laiven og de kommer og henter de kule rekvisittene når som helst!

:hoho:

Var det slik du trodde det kom til å være? Hvordan føles det å være gift? Du har vel ikke vent deg helt til den tittelen enda :wink:

Nei, det kan du trygt si!

Håper at alt blir mer 'virkelig' når vi får byttet navn på ID-papirer og slikt, akkurat nå er det hele ganske fjernt!

Men i kirken var det helt utrolig - da var det hele så virkelig og reelt og rørende og dypt som man bare kunne ønske!

Men i det store og hele: Herregud så godt at det hele er over! :wink:

Vi har gledet oss til 'dagen derpå' i flere uker nå, og har så langt ingen problemer med 'hva skal man gjøre nå da'-følelser - har så mange ting som har blitt liggende fordi vi har mast med bryllupet at vi egentlig trenger en liten ferie før vi setter igang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med bryllup! :blomst:

Var så fint å lese referat fra dagen din, høres ut som det ble drømmedagen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Så moro å lese om dagen deres :sjarmor:

:hjerter::hjerte::hjerter::hjerte::hjerter:

Regner med at det tar litt tid å fordøye en slik flott dag + å bli vant til sitt nye navn.

Det var utrolig flott at fotografen dukket opp i kirken og fikk tatt flotte bilder av dere der også. Det var jo en uventet kjempebonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...