Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare få gjenta at den ser faktisk mye finere ut på meg. :wink:

Modellen er litt for tynn - kjolen er faktisk overraskende slankende med tanke på at den er så høyt skåret.

Men underkjolen (underste stofflaget) er fryktelig trang, så den skal de legge ut 1 cm. på hver side - er heldigvis så mye stoff å gå på!

Hadde store planer om slanking og trening i forkant av bryllupet, men nå er det 6 uker igjen og jeg har vært og svømt 2 ganger siden jul, og stappet i meg enorme mengder snop hele påsken... :oops:

Får håpe jeg gjør som så mange andre - går ned siste uken på grunn av stress!

:hoho:

Ellers ble det hverken posting av prøvingspapirer eller ringkjøp i dag. *sukk*

Min kjære har fremdeles ikke fått fylt ut sitt skjema - skal kjefte på ham når han står opp!

Men søstern' og jeg skal møtes i sentrum halv tolv for å ta bussen til Binders! :-D

Servietter og papirduker - her kommer vi!

Får bare ta en rekognoseringstur nå - må regne ut nøyaktig hvor mange meter duk vi trenger, har hittils gjort overslag som vipper fra 22 til 36 meter!

:hoho:

Og så er jeg jo litt spent på om de har noe i svart...

Vet de har duker i burgunder, men aner ikke om de har duker eller servietter eller løpere i sort.

Har de ikke det må planene endres litt.

Men jeg orker ikke å ta sorgene på forskudd - nå må jeg komme meg i seng, ellers blir det Zombie-meg som går på bussen i morgen!

Og siden vi skal feire min kjæres bursdag senere på kvelden kan jeg ikke være for utslitt da heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorte servietter har jeg sett på Standard, mener jeg å huske.

Kanskje man kan kjøpe slikt på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Noen mennesker er bare SÅÅÅÅ nusselige og gode, og det føles ut som om du har kjent dem lenge.. Følte det sånn med deg i dag da jeg traff deg for første gang. Utrolig utstråling og sjarm!! :rosasmil:

Ville bare si det :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh... :oops:

Må bare rødme litt jeg - så hyggelig sagt, Huldra!

Setter virkelig pris på å høre sånt.

Syntes vi fant tonen veldig bra alle sammen - kjempegøy å møte andre 'brides-to-be', selv om dere jo har litt lenger tid igjen enn meg! :wink:

Føler nok at jeg må smyge meg med på et hjørne neste gang man har treff også - komme med sånne veslevoksne 'been there, done that'-råd og generelt være overlegen!

:hoho:

Men seriøst - kjempehyggelig kveld, sååååå hyggelig å treffe dere! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Kjempekoselig å hilse på deg i dag! :-) (selv om du skremte meg godt med fødeslshistoriene)

Datoen din er markert i dagboka så du skal nok ikke se bortfra at jeg henger meg på Lunacia og Lythande og blir med og titter! Er jo nesten nødt til å se den lekre kjolen på deg istedenfor hun teite modellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føles det ikke utrolig bra å se bedre ut enn modellen som har på seg brudekjolen "din" :ler:

Har samme følelsen selv, men nå skal det sies at modellen med "min" kjole ikke ser særlig bra ut med stygg bakgrunn og alt.. Men allikvel!!

Så koslig at dere kom godt overens på treffet!! Vi skal kanskje ha treff i Trondheim til uka, men vet ikke helt om jeg kan være med.. Eller om jeg tør.. Er egentlig VELDIG tøff på sånne ting (har til og med vært på date med noen jeg møtte på nette for mange år siden!), men det føles liksom litt rart å møte folk på denne måten.. Men samtidig så gleder jeg meg veldig også; man gjør seg jo opp meninger om folk her inne, så det skal bli morsomt å se om det stemmer!! ha en kjempefin kveld!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes vi fant tonen veldig bra alle sammen - kjempegøy å møte andre 'brides-to-be', selv om dere jo har litt lenger tid igjen enn meg! :wink:

Jeg synes også vi fant tonen veldig bra - utrolig koselig var det.

Føler nok at jeg må smyge meg med på et hjørne neste gang man har treff også - komme med sånne veslevoksne 'been there, done that'-råd og generelt være overlegen!

:hoho:

Det må du da bare gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjempekoselig i går! Og så gøy å se deg igjen! Og så langt hår du hadde fått! :D

Kommer definitivt og ser på deg i kirken på den store dagen! Og skal ta masse bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er smykket jeg snakket om.

Nyydelig, Lythande!

Passer jo nydelig til ringen din!

Matcher håret ditt gjør det også. :wink:

Var inne på en av disse 'keltiske' smykke-sitene, men dessverre viste de kun smykkene med ametyst, ikke med de andre steinene.

Er jo veldig forskjellig hva slags farge det er på smykkesteiner, og vil ikke bestille en 'grønn' stein bare for å finne at den er dvask i fargen eller turkis eller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelig, Lythande!

Passer jo nydelig til ringen din!

Matcher håret ditt gjør det også. :wink:

Det er kjempefint, men det står ikke noe om hvor mye det er for frakt eller om de sender til Norge noe sted....

Var inne på en av disse 'keltiske' smykke-sitene, men dessverre viste de kun smykkene med ametyst, ikke med de andre steinene.

Er jo veldig forskjellig hva slags farge det er på smykkesteiner, og vil ikke bestille en 'grønn' stein bare for å finne at den er dvask i fargen eller turkis eller... :P

Skjønner deg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var inne på en av disse 'keltiske' smykke-sitene, men dessverre viste de kun smykkene med ametyst, ikke med de andre steinene.

Er jo veldig forskjellig hva slags farge det er på smykkesteiner, og vil ikke bestille en 'grønn' stein bare for å finne at den er dvask i fargen eller turkis eller... :P

Her er et smykke med en grønn sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Da var jo den grei.

Takk for advarselen, lunacia!

Hmmm... Etter å ha lest både noen tråder på selve bryllupsforumet og litt i dagbøkene her og der, begynner jeg å lure på om jeg er den eneste som har tenkt å kaste buketten etterpå?

Sånn tradisjonelt, til de ugifte kvinnene - og mennene, om de er interessert, men ellers skal vel de slåss om strømpebåndet, skal de ikke? :wink:

Virker som om alle har tenkt å legge en liten formue på spesielle, unike, lekre brudebuketter - og da er det jo litt kjipt å slenge den over skulderen etterpå! :ler:

For meg er det et poeng å følge denne litt 'småfestlige' skikken - i mitt aller første bryllup hadde jeg kun sett dette gjort på 'Americas funniest homevideos', og oppførte meg deretter... :oops:

Buketten fløy over hodet på alle jentene der, og jeg og venninnen min tok beina på nakken og galloperte bortover i februar-slapsen - hun i bunad, jeg i buksedrakt. Med mine lange bein nådde jeg først frem, fisket til meg buketten i det jeg løp forbi - og endte langflat i slaps og søle fordi det ikke var mulig å stanse!

:hoho:

Et par som filmet episoden spøkte med at de skulle sende den inn og vinne masse penger... :wink:

Så buketten må nok kastes, ja!

Så får alle andre gjøre som de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ja, blitt litt dårlig med tid i det siste.

Første uke på jobben - og jeg er sliiiiiten...

Uvant å stå opp tidlig, legge seg i tide, være 'aktiv' 8 timer om dagen - masse tråkking og slitne bein.

Men har vært såååå flink! :-)

Vært flink på jobben, fikset masse bryllupsting, spist sunt... :-)

Nå har jeg booket brudevalskurs, samtale med presten, samtale med fotografen, og tilpassningstime for brudekjolen.

Holder også på å finne ut om jeg skal få en av gjestene til å ta med seg svarte papirduker fra USA, om jeg skal kjøpe 'dirt cheap' svart bomullsstoff på New Rainbow, eller kjøpe mørkerøde/lilla Dunicel-duker.

Har sett på karafler for å servere vin i, og jaktet litt smykker - skal kanskje låne av en venninne, men vet ikke helt.

Å - også har jeg snakket med cateringmannen, sammen med min kjære. Vi diskuterte meny, tidspunkter, praktisk opplegg, etc.

Må nok innom festlokalet og sjekke en del ting - hvor god plass er det til å legge opp på tallerkener for kokken, hvor mye plass er det i kjøleskapene, er det fryser, hvor mange bord kan vi bruke til bar/kaffe/kaker/gaver?

Min kjære har nå skaffet seg dress - svart, italiensk designerdress som kostet 4500,- på under halv pris! :-D

Han kommer til å bli sååååå kjekk! Gleder meg til å se ham i den - han var ute og shoppet med forlover, og jeg får nok ikke se den før bryllupet, i alle fall ikke på ham.

I dag var vi veldig flinke også - vi kjøpte ringer! :-D

Helt enkle bånd, mitt i gull og hans i hvitt gull.

Tok oss omtrent et kvarter - det som tok lengst tid var å finne ut hva 2005 var på romertall til inskripsjonen. :wink:

Kostet litt mer enn jeg forventet - jeg visste prisen på gullringene, jeg var bare ikke klar over at de i hvitt gull kostet mer... :P

Vurderte å gjøre noe som å bestille fra Chanti eller no', men er litt redd - du vet aldri helt hva du får over nettet, og jeg er ingen gullsmed - vil aldri kunne si om ringen er god nok før den eventuelt går i stykker om ti år... :P

Kjøpte på Thune - min kjære kjøpte forlovelsesringen min der, og vi syntes det var greit og betryggende å handle der. Ligger like ved jobben gjør det også. :wink:

I morgen skal jeg på bryllupsmesse på Til Bords på Oslo City - stakk innom der i dag for å se, og fikk høre om den. Spørs om min kjære kan være med - han jobber natt i dag, og jeg tror ikke han kommer seg opp morgen. Men søsteren/forloveren min har sagt hun blir med.

Det er jo kjempehyggelig, men jeg tør ikke sette opp bryllupsliste på egen hånd uten min kjære. Er jo tross alt ganske dyre greier, og det er jo kjekt å være enige før man oppfordrer folk til å kjøpe.

Kan kanskje sette opp en 'kladdeliste'... *tenker*

Men nå må jeg tenke på sengen - skal opp i morgen, og er gaaaaanske sliten, ja!

Får se om jeg er mer aktiv på forum i morgen - får prøve å stikke innom folks dagbøker og slik. Men blir nok ganske lang dag i morgen også - er redd det ikke blir så mye husarbeid som jeg hadde tenkt. Søndag har jeg vage forhåpninger om å legge beina på bordet og ikke flytte meg på hele dagen!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kom aldri så langt... :P

Etter litt forsinkelser på morgenkvisten fikk jeg faktisk med meg både min kjære og min søster/forlover!

Dog fant jeg ut at det var liten vits i å dra på Tilbords, da Glassmagasinet faktisk har bedre utvalg av det vi skulle ha - vi skal ikke ha tallerkener eller glass eller bestikk eller no' sånt.

Så vi dro til Glassmagasinet i stedet, og endte opp med å legge ut en kort liste med kjøkkenting der i stedet.

Sånn brødrister, toastjern, kaffekvern- og kanne, noen ildfaste former og no'.

Vi kommer til å legge ut en del andre ønsker på hjemmesiden også - sånn 'symaskin' og 'sengetøy av den litt fancy typen' og en del pc-deler og tekno-duppeditter. Så får folk heller sjekke med forlover om noen andre har kjøpt ting og tang først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...