Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Da var man drukket ut, etter alle kunstens regler.

En kjempehyggelig helg, og jeg er bare såååå imponert over lillesøsteren min som arrangerte hele greia. :-)

Mer referat kommer i morgen, nå er det natta for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som snart skal gidte deg, gleder meg til å lese om utdrikkingslaget ditt....:=)

Blås i hele dugnaden, noe nmennesker kan man bare ikke ta seriøst altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å lese mer om utdrikkningslaget ditt. Også må jeg bare få fortelle at jeg gleder meg masse til å se dere på selve dagen. Har du tenkt noe mer på det å gå fra frisøren til kirken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi prøver igjen...

Migrene mandag, hjemme sent på tirsdag, ganske sent hjem i dag - men har i alle fall fått laget grovt utkast til kirkeprogram og sendt det til presten for 'godkjenning'.

Jada, dere leste riktig - vi gifter oss om litt over en uke og jeg har såvidt begynt på kirkeprogrammet.

Ikke er vi ferdige med bordplasseringen heller... :wink:

Min kjære har drevet og ordnet bukett fra en bekjent med blomsterdekoratører i familien, men har ikke hørt fra henne på en uke tross gjentatte kontaktforsøk, og forbereder seg nå på desperat jakt byen rundt etter noen som har tid til å lage bukett til meg dersom han ikke får svar innen fredag...

I det hele tatt, en del igjen å fikse.

Ikke har vi fått ordnet vin heller. :P

Men:

Utdrikningslag!

Lørdag skulle jeg og en venninne opp til søsteren min og male/pynte bryllupsting. Det var litt frem og tilbake med når vi skulle være der, vi kom litt sent avgårde og alt, men til slutt, etter en kort etappe med drosje, kom vi oss frem.

Vi går inn, jeg har hodet ned og kikker oppi posen med keramikk, når...

"Surprise!"

Fikk litt sjokk, ja. Holdt på å slippe alt jeg hadde i henda, og hoppet himmelhøyt.

:hoho:

Der var det syv jenter som satt og ventet på meg med fruktpunsj og vin og godt humør.

Vi skravlet og lo, spiste burritos og lekte noen selskapsleker - de laget brudekjoler av toalettpapir, mens jeg fikk være dommer og bestemme hvilken som var finest, vi tredde kondom på en squash med munnen (noe ingen klarte før nest sistemann, squashen var litt i største laget) og anna moro.

Men vi klarte agurken, da. :wink:

Søster'n hadde stilt min kjære noen spørsmål, og så måtte jeg gjette hva han hadde svart. Gikk tålig bra - hun sa at han hadde fått beskjed om å fremkalle noen 'ååååååh...', og det klarte han. :-)

Etter flere timer fikk jeg beskjed om at vi skulle ut på tur, unntatt søster'n og en hjelper som skulle bli igjen og ordne ting.

Jeg fikk bind for øynene, og ble ledet ut på veien. Langt ut på veien - vi gikk de ti minuttene til t-banen, og så tok vi banen en stund, før vi hoppet av og gikk videre!

De som synes tivoli er dyrt kan bare ta en spasertur i blinde - skikkelig adrenalinkikk å gå gjennom svingdør!

:hoho:

Men venninnene mine holdt godt tak i meg, og jeg snublet ikke en eneste gang! Vel, ikke mer enn til vanlig, da. :wink:

Til slutt hører jeg stemmen til søster'n: "Neimen, hva gjør dere her?" :wink:

Bindet tas av, og vi står utenfor Vestkantbadet.

Yay!

Stedet var leid for tre timer, nesten alle hadde betalt for massasje og jeg fikk dobbelt (40 minutter), og søster'n var bare såååå organisert!

"Husk at dere ikke kan ta med glass inn i..."

"Jeg har plastglass." (Av typen champagne)

"Ånei, hvordan skal jeg få åpnet vin..."

"Jeg har åpner." (Selv om hun hadde med pappvin!)

I tillegg hadde hun med masse frukt - oppskåret melon, appelsin, druer og anna snadder.

Så var det tørrbastu, kaldkulp, massasje, presanger og selskapslek i tre timer til, før vi takket pent for oss.

Jeg var dødssliten, faktisk, massasjen tok på. :-)

Så ble jeg og søster'n kjørt hjem til henne hvor jeg skulle overnatte, og vi tok oss litt nattmat før jeg sovnet på en sofa foran 'Harry Potter and the Philosopher's Stone'. :-)

Akkurat passe, akkurat sånn jeg ville ha det, og planlagt i minste detalj av min magnifike lillesøster. :-)

Jeg var dødsimponert, jeg.

:hjerter:

Selv var hun misfornøyd fordi hun ikke hadde fått til ridning på formiddagen, da eneste stall med åpning gikk fra 'det kan vi ordne', til 'kan dere splittes i to grupper', til 'vi kan tilby stafett', hvorpå hun svarte at vi ikke var interesserte i å reise langt pokkerivold for å bytte på å ri fem minutter hver.

Hvilket jeg er heeeelt enig i!

Men jeg savnet ingenting, bare så det er sagt!

Annet enn et par venninner som måtte melde avbud, da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Hørtes ut som et kjempekoselig utdrikningslag! Sånn vil jeg og ha! :)

Det er forresten så utrolig irriterende med sånne "Narvestad"-mennesker der hvor man bor... Har noen sånne vi også gitt...

Gifter deg neste helg du jo! LYKKE TIL!

Ble det "Around the world" eller? Tror vi prøver å finne en annen, kanskje ikke helt "oss".... Men har nå goooood tid.

Ha en finfin onsdagskveld!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Det hørtes ut som et riktig hyggelig utdrikningslag!

Takk for hjelpen i dagboken min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det den 14., skal vi følge deg fra frisøren? ;)

Og hva i all verden skal jeg ha på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille My, blir ikke Around the World på oss, blir valsetemaet fra Gudfaren. Passe mafioso og melodramatisk! :-)

Lunacia - ligger an til at vi blir kjørt til kirken av søster'n sin kamerat med lånt pappabil. Er litt redd for snubbling i brostein og vind i håret, for ikke å snakke om dette her med å ankomme litt 'i skjul'. Kjipt om ting blir forsinket og jeg kommer tråkkende bortover gata mens brudgommen står i døra... :wink:

Og når det gjelder antrekk sier jeg det samme som til alle andre gjester: Ikke hvitt, ellers kan du ha på deg akkurat det du vil! :-)

(Selv om vi har forklart at det er ønskelig med dress for herrene. :wink:)

Ingen regler mot svart eller rødt eller hva det nå skulle være, heller ingen motforestillinger mot hverken stivpyntet gallakjole eller enkel buksedrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir neppe kjempepyntet, siden vi bare skal kikke på dere i kirken og ta bilder og sånn. Gleder meg til å se deg, vet du blir nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir neppe kjempepyntet' date=' siden vi bare skal kikke på dere i kirken og ta bilder og sånn. Gleder meg til å se deg, vet du blir nydelig![/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulpegulp - nå har jeg fått et lite støkk i livet, ja!

Var hos søster'n og jobbet videre med dekorasjoner i dag, da min kjære ringte.

Han har utdrikningslag i dag, så jeg syntes jo det var morsomt at han ringte for å oppdatere meg.

Visste de skulle spille paintball, så jeg startet litt spøkefullt med 'så du lever fremdeles, da'.

Hvorpå han svarer 'ja, men det var såvidt' - og jeg skjønner at han mener alvor...

:hår:

Viser seg at de etter en mengde aktiviteter av typen paintball og skyting med pil og bue befant seg i terrengbil på en skogsvei, med en 10 meters skrent på en side og myrterreng på den andre. Plutselig treffer bilen en stein, og de faller ned skråningen... :o

De falt 6-7 meter rett ned og landet på taket, og han fortalte at det var litt surrealistisk når den gærne sjåføren hoppet rundt og viftet med armer og bein mens han selv lå fastklemt lengst inne i en bil som lå på taket, mens det dryppet bensin i ansiktet hans...

:hår:

Da han ringte meg var de tydeligvis på vei tilbake langs veien - med tilsammen en skulder ute av ledd, et stykk neseblod og massive blåmerker og noen skrubbsår...

De endte opp på legevakta, hvor det viste seg at en kamerat ganske riktig hadde fått skulderen ut av ledd. Denne ble poppet på plass, og så skulle de videre til en leilighet hvor det ventet pizza og øl. Vet ikke om det i utgangspunktet var planlagt mer, men tror de var mer enn fornøyde med å ta kvelden der, jeg!

Ganske begivenhetsrik dag for min kjære, med andre ord - han mente det i alle fall ble en minneverdig dag!

Jeg er veldig glad for at min dag i så måte ble mindre minneverdig, jeg... :wink:

Selv fikk jeg pyntet en del lyseholdere til - vi begynner å bli fornøyde nå, tror bare jeg skal droppe noen av de tidlige forsøkene og kjøpe litt flere krukker - og muligens fått ordnet solosang i kirken av min fetters kone (som er operasanger).

Avhenger bare av at hun ikke blir mer forkjølet, og at vi får noen til å spille piano i kirken. Har sendt mail til prest og organist i dag, så får vi se. *krysse fingrene*

Håper min kjære fremdeles kan gå i morgen - han har visst fått en skikkelig smell i hofte/halebein, så jeg regner med at han vil være litt mindre mobil i morgen.

Stakkars vennen min... :-(

Men noen (sånn som jeg) må jobbe i morgen, så nå er det senga for meg!

(P.S. Fikk i tillegg vasket mine fire meter rød 'velour'/fløyel slik at jeg har mulighet til å sy skulderkappe om jeg får tid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cloudberry

Hei!

Jeg er nybegynner her men du skal jo gifte deg neste uke!!! Så morro.

Gratulerer og lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hakeslepp: :hår: :o

Skal SI det ble action på utdrikningslaget ja...

Skrev jo en hilsen til deg i den tråden du hadde i forumet om dramatikk...og kom med en ganske dum historie sammenlignet med denne nå...

Offa! :trøste: Men så godt at det gikk bra!!! :wink:

Forresten - det ordner seg helt sikkert med disse vigselspapirene! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle snille hilsener i boka mi!

Nå har jeg vært hos legen og fått antibiotika, siden jeg har fått en infeksjon. :(

Er det ikke det ene... :-?

Men nå må jeg løpe til frisøren og klippe av en halv meter eller så av rottereiret på toppen! :wink:

Og så må jeg prøve å finne en blomsterhandel som kan fikse bukett til meg, siden min kjære ikke får tak i blomsterdamen vi kjenner og ikke akkurat er i form til å løpe rundt og jakte i dag!

Ringte ham i sted, det gikk mest i "Paaaaiiiiiiin..." og stønning, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med hårklippingen?????

Fant du en blomsterhandler som er villig til å lage buketten????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...