Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Ok, så kanskje tittelen ikke henger helt på grep - men det er noe med bokstavrim... :wink:

Lekte med tanken på 'Minerva Grey's Gifte-galskap', men ble ikke helt det samme.

Uansett:

Skal gifte meg med min kjære 14. mai i år (2005), så har ikke så lang tid igjen. Trenger vel egentlig bare et sted å 'rante' litt i fred, tror jeg! :-)

Vi er 29 år gamle, har vært sammen i over 5 år, og forlovet i over 2 - han fridde overraskende Valentinsdagen for to år siden.

:hjerter:

Jeg føler at forberedelsene er sånn passe 'på sporet' - jeg har ordnet kirke, festlokale, catering, kjole, sko, frisør, og fotograf.

Bukett er nesten i boks (herregud for noen priser for en enkel rosebukett!) og så er det bare å sy slør og skaffe undertøy og kjøpe ringer og... og...

Hjelp! :o

Hver gang jeg føler at jeg har alt under kontroll innser jeg plutselig at den 'store' tingen jeg har ordnet bare har ynglet ti detalj-spørsmål... *svelger dypt*

(Med til historien hører at jeg for tiden er arbeidsledig og sykmeldt gr. stress... :-? )

Håper jeg klarer å holde styr på alt sammen - søsteren min er forlover og har vært kjempehjelpsom!

Min kjære, derimot, har bestemt at jeg skal få alt akkurat slik jeg vil ha det - med andre ord skal han møte opp og si ja, men det meste annet får jeg organisere selv... :s

Og når jeg sier at det jeg 'vil ha' er mer interesse fra hans side ser han enten skremt eller irritert ut - stakkaren får helt angst av alle detaljene!

Men siden jeg er litt sånn krampaktig kontrollfreak på noen områder så er det jo like greit at jeg vet alt som foregår, slik at jeg slipper å drive kryssforhør av alle involverte hver dag slik at jeg ikke går glipp av noe!

:hoho:

Vet ikke hvor mange poster som kommer her - blir nok litt ymse om praktiske detaljer, både tips og klagesukk.

Cheers til alle andre forventningsfulle bruder der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: og gratulerer med dagbok!

Og lykke til videre med forbredelsene.. det virker som du har det meste i boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og :velkommen: i gjengen! Skal bli spennende å følge deg i den lille tida som gjenstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whohoo! Folk har vært innom! :-)

Hmmm, har det skjedd noe siden sist? Ikke mye - annet enn at det dukket opp en 'drømmeleilighet' på Finn.no søket jeg har gående.

Problemet er jo pengene, da - er jo ikke i arbeid akkurat nå, ikke min kjære heller, ikke fast i hvert fall.

Får nok ikke noe banklån med det, nei, selv om inntekten er helt ok.

Skal en tur på bydelens boligkontor på mandag for å høre om det er vits i å søke kommunalt boliglån - de krever 'fast' inntekt, ikke inkludert dagpenger, sykepenger eller anna morro, unntatt i 'spesielle' tilfeller. Me får sjå.

Har egentlig mest lyst til å si 'det er umulig' og glemme hele greia - bare tanken på å jakte dokumentasjon på inntekter og utgifter, søknader og visninger og stress gjør meg nesten syk - akkurat slik hele greia startet. :P:roll:

Men har ikke samvittighet til å ignorere det første interessante tilbudet på de siste 8 månedene - hadde vært så herlig å eie vår egen bolig, fin bryllupspresang og allting. :wink:

Nok syting: Har fått 23 ja og 4 nei på innbydelsene så langt! :-)

Halvparten av gjestene har enten svart eller jeg har fått svar før jeg sendte ut invitasjonene. (Følte det var tryggest å informere slektninger i utlandet gooood tid i forveien, slik at de får tatt seg fri o.l. I tillegg gir det dem muligheten til å velge om de vil feire 17. mai her! :-) )

Svigermor har også informert oss om at vi får bryllupsnatt på hotell i gave av henne. :-)

Deilig å slippe å dra hjem til liten og rotete leilighet etterpå - litt 'luksus' høres helt riktig ut, særlig ettersom vi ikke vet når det blir en evnt. bryllupsreise. Kanskje neste år - dersom vi ikke plutselig får igjen mye på skatten!

:hoho:

'Till next we meet again - cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer med dagbok!!!

Min kjære, derimot, har bestemt at jeg skal få alt akkurat slik jeg vil ha det - med andre ord skal han møte opp og si ja, men det meste annet får jeg organisere selv... :s

Og når jeg sier at det jeg 'vil ha' er mer interesse fra hans side ser han enten skremt eller irritert ut - stakkaren får helt angst av alle detaljene!

Men siden jeg er litt sånn krampaktig kontrollfreak på noen områder så er det jo like greit at jeg vet alt som foregår, slik at jeg slipper å drive kryssforhør av alle involverte hver dag slik at jeg ikke går glipp av noe!

:hoho:

:Nikke: :enig_animasjon: :Nikke:

Høres ut som om vi har det veeeldig likt! Han skal liksom bare møte opp i kirken til riktig tid han, og si JA...og jeg maser og maser om mer interesse fra han sin side hele tiden, hvilket gjør at gutten nær sagt får panikk!

Så, kjenner meg utrolig godt igjen der!

Kontrollfreak jeg!?!?! Nei, aldri!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkjølelser er kjipe ting... :-(

Hadde tenkt meg over til søsteren min (som bor litt lenger unna sentrum men som har mye bedre gulvplass) for å klippe slør.

Den gang ei - ble sittende hjemme og nyse. Og nyse. Og nyse enda litt til - når jeg ikke satt og pusset nesen... :P

Har som sagt kjøpt 1 1/2 meter chiffongstoff som matcher kjoleermene, slik at jeg kan eksperimentere med slør - har fremdeles ikke bestemt meg.

Skal kanskje ha slør, i så fall et forholdsvis kort et.

Har hår til knærne for øyeblikket, skal klippe det til litt nedenfor livet før bryllupet (alt nederst er slitt og fælt).

Skal ha mesteparten hengende løst, helst med krøller, med bare noe oppsatt på hodet.

Når jeg først har så mye hår synes jeg det er synd å dekke til hele greia med langt slør, som jeg heller ikke tror kommer til å matche kjolen særlig bra.

Så jeg skal sy (bruker ikke tusen kroner for så å ombestemme meg etter prøvetime hos frisøren... :wink: ) et slør som kan brukes som blusher/midt-på-ryggen slør, eller 2-lags midt-på-ryggen slør, og feste det i en 30 år gammel kam jeg får låne av svigermor, og så får vi se.

Kjolen er Pronovias Fada, som jeg kun har funnet ett eneste bilde av på nett, og det er ikke bra. :s

Min kjole er myyyyye penere! :-)

Sko er dødsenkle, ikke silkesko (fant ingen som passet) - lett gyldne i fargen, med lav, fornuftig hæl og 'hel' sko, ingen stropper og remmer og åpninger på rare steder. :wink:

Prøvde slike silkesko også, men er for smal over foten for de fleste modellene. Nekter å bruke åpne sko - føles usikkert og ustabilt, og passer ikke til den litt 'historiske' kjolen.

Endte opp med å deponere på to par sko fra Grænsen Sko og ta dem med for å prøve med kjolen - veldig greit siden den henger i Brudekjolen (eller Brudesalongen?) på Egertorget, så kort vei å gå.

De pene silkeskoene med høye hæler var rett og slett for høye - jeg er en høy pike på 177, og med slike sko blir kjolen rett og slett for kort.

De andre skoene var greie nok - ikke de peneste jeg har sett, men jeg har alltid vært litt for opptatt av komfort - til min kjæres store ergrelse i blant... :wink:

Har prøvd blondetorselett under kjolen, men spilene synes og den sitter pent uten - til tross for høyt skåret liv er den overraskende slankende! :-)

I tillegg satser jeg på å gå uten BH - den sitter penere uten, det eneste jeg vurderer er sånne 'kyllingfileter' av silikon man kan legge i BH eller topp. Er ikke så veldig stor oventil, og kunne kanskje trenge en liten 'boost' - særlig dersom jeg skulle gå ned i vekt gr. stress!

Så da trenger jeg bare tenke truse og strømper - billig! :-)

Nå må jeg bare få revet min kjære vekk fra dataspillet lenge nok til at han faktisk får fyllt ut prøvingspapirene og navneendringsskjemaet... Hmmmm... Jeg trenger en plan! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa
Har hår til knærne for øyeblikket, skal klippe det til litt nedenfor livet før bryllupet (alt nederst er slitt og fælt).

Skal ha mesteparten hengende løst, helst med krøller, med bare noe oppsatt på hodet.

Når jeg først har så mye hår synes jeg det er synd å dekke til hele greia med langt slør, som jeg heller ikke tror kommer til å matche kjolen særlig bra.

:o :o :o oj! det var mye hår det!! Må nesten få se bildet av deg jeg! Ja, og forresten, GRATULERER med dagbok og velkommen hit. Og det er jo heller ikke lenge til. Syns det virker som om du har det meste under kontroll...men er det lov til å se bilde av kjolen din, selvom ikke det er et bra bilde??? *så innmari nysgjerrig!!*

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen gode, nyere bilder av meg som viser håret - prøver å få noen til å ta et par gode bilder før klipp, men det har så langt blitt med tanken. Snart, sier jeg, snart! ;)

Kjolen er hvitere enn dette bildet - eggeskallshvit, vil jeg si - og modellen ser jo bare rar ut! Står rart og ser ut som hun skal knekke på midten eller no'. :wink:

Bekymrer meg mer for sminke enn hår - jeg har eksem, en av grunnene til at jeg fant meg kjole med armer. Kan være alt er helt fint på den store dagen, kan være halve kroppen er dekket av røde utslett... :P

Og jeg har så sensitiv hud at jeg stort sett ikke kan bruke sminke - huden tørker ut på 1-2-3, og jeg bruker stort sett sminke èn gang pr. 6. måned eller no'.

Så jeg er litt bekymret - må få tatt nok sol til at huden er glad, og være sikker på at jeg får gjort det klart for stylisten at jeg må ha produkter for sensitiv hud.

Etter det er det vel bare å krysse fingrene og håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Hei!

Jeg syns kjolen var fin jeg! Selvom modellen ikke hadde lært seg å modelere :ler: riktig!

Huff da! Høres ikke noe morsomt ut med eksem..kan tenke meg at huden trenger pleie ja. Krysser fingre for at huden oppfører seg pent på den STORE dagen.

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Tusen takk for hjelp i dagboken min!

Kjolen din er berre lekker - du blir sikkert knallfeiendeflottiden!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk...

Hadde tenkt å få kjøpt inn ringer før påsken, men vi rakk ikke helt. Får ta en tur når butikkene åpner igjen, tenker jeg.

Ellers oppdaget jeg i dag da jeg satt og fudlet litt med budsjettet at jeg tilsynelatende har regnet 15 000,- feil...

*gulp*

Er en kombinasjon av flere ting:

Det opprinnelige budsjettet har blitt 'sprengt' på et par punkter - festlokale og fotograf, hovedsakelig, koster mer enn jeg hadde tenkt meg.

Ellers er det mange 'småting' som jeg i første omgang ikke regnet med i budsjettet, men som jeg nå i større grad tar med - frimerker til innbydelser og takkekort, hvem har vel tenkt på det? For ikke å snakke om litt betaling til serveringshjelp - vi innså plutselig at vi jo hadde bedt alle venner vi ville ha der til middag, og da var det jo litt sent å spørre om de ville servere... :wink:

Får inn noen bekjente av min kjære - de får 500,- og mat hver, og blir med på festen etterpå.

Alt dette blir til sammen ganske mye, selv om jeg har vært veldig sparsommelig på noen områder.

Nå må jeg legge meg, så får jeg ta en alvorsprat med moren min i morgen - de bidrar mest økonomisk, så dette må diskuteres.

Urk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

Stikker innom og hilser på jeg.Må bare si at jeg synes kjolen bar kjempefiiiiiin (selv om modellen ikke gjorde den beste jobben)! Blir spennende å se om du enderopp med eller uten slør.

Skummelt med busjett-sprekk, synes selv det der er veldig vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tatt en runde i noen av de andre bryllupsdagbøkene, og fant ut at det tydeligvis er flere 'skapsvensker' her! :-)

Er halvt svensk selv, og den eneste i familien som er tospråklig - mamma snakker svorsk, og lillesøster har aldri turt å snakke svensk foran oss mer kritiske slektninger... :wink:

Uansett: Budsjettsprekken er ikke fullt så alvorlig som det virket - noen tusen har vi jo lagt ut allerede, og jeg har ikke tatt disse av 'brudepotten' på sparekonto.

I tillegg virket det på mamma som om de hadde regnet brudekjolen utenom budsjettet... :sjarmor:

Informerte dem om at jeg hadde regnet den som en del av summen de ville gi oss - trodde ikke de bare ville gi meg kjole på veldig-mange-tusen ved siden av!

Men opphavet er nå informert om at vi kanskje må 'låne' litt mer penger av dem når ting nærmer seg - så får vi heller se hvor mye som blir lån og hvor mye som blir gave-i-ettertid... :wink:

Hjalp litt på humøret å få tatt tyren ved hornene, i alle fall, i stedet for å gå rundt med dårlig samvittighet og masse usikkerhet i magen.

Typisk sånt som stress-syke meg må jobbe med - og så lenge det er ting man kan gjøre noe med går det jo greit! :-)

Nei, nå får jeg kjappe meg tilbake til spillingen igjen - vi hadde planlagt LAN-party i påskehelgen, men til vår store skuffelse endte vi opp med hovedsakelig meg, min kjære og min søster, med en og annen kamerat som 'stikker innom'.

I og med at vi har utsatt prosjektet siden jul for at to av våre beste venner skulle ha fri samtidig, og den ene meldte avbud (han inviterte plutselig oss på besøk) kvart på to natt til lørdag, så er vi jo litt irritert/skuffet, da. :-?

Men vi hadde det gøy i går, selv om jeg knakk klokken seks i morges. :wink:

Kameraten vår dro med siste bane, og søster'n og min kjære holdt det gående til rundt åtte.

Nå er vi klar til ny dyst!

Så snart jeg får min kjære ut av sengen, i alle fall... :wink:

God påske, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh... :o Noen mennesker er så lure!

Har vært og snoket litt rundt her inne, og fant denne geniale linken: Bordplasseringsverktøy

Måtte bare lime den inn her slik at jeg kan finne den igjen når den tid kommer. :wink:

Jeg og søstern' har snakket litt om saken - mest mine slektninger som er tricky, ettersom hans og mine venner stort sett er samme gjengen.

Derimot har han ikke familie annet enn mor, så vi må 'fordele' min norske og svenske slektninger i ulike aldre litt utover - for ikke å snakke om min pene kusine... :wink:

Men vi orker ikke å ta noen endelige avgjørelser før alle har svart på innbydelsene - liten vits i å sette ting i stein når det plutselig dukker opp/uteblir folk man møysommelig har plassert utover!

P.S. Ja, skulle egentlig spilt eeeeeenda mer dataspill nå, men min kjære ligger fremdeles og purker! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, da ble det dataspilling allikevel, gitt!

Selv om vi var bare tre stykker mesteparten av tiden hadde vi det gøy - døgnrytmen forsvant, ryggen slo seg vrang igjen, men pytt sann! :-)

Nå er det om å gjøre å komme seg i 'rytme' igjen - selv om min kjæres bursdag på torsdag fort kommer til å sabotere dette! :wink:

Ellers har jeg ikke fått gjort noe særlig når det gjelder bryllupsforberedelser i påsken.

Sendte mail til kirken før påske, med spørsmål om når vi skal møte presten, når jeg skal betale for kirken, om de har vaser til utlån for pynting, etc.

Ikke noe svar enda - regner jo med at de bare har vært opptatt med 'påsketing', men jeg blir jo litt småstresset når dagene går... :P

Får gi dem ut uken før jeg begynner å mase, tenker jeg!

Skal ellers treffe catering-mannen neste onsdag, og 'spikre' en del detaljer der.

Må nok kontakte fotografen også for nærmere avtale der.

I morgen sender jeg inn prøvingspapirer og navneendringsskjema sammen, og om vi er oppe tidlig nok tar vi en tur til gullsmeden og finner ringer. :-)

Vi skal som sagt bare ha helt enkle gullringer, har sett dem blant annet hos Thune, så tror det skal gå ganske greit.

Torsdag har jeg og søstern' tenkt oss til Binders og evnt. SmartClub og jakte duker og servietter.

Ja, ja, det går da fremover - selv om det føles som om jeg har veeeeldig mye igjen med tanke på at jeg gifter meg om 6 uker...

:hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...