Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Gjest Vigdis_brud05

Du har vært effektiv i det siste. :blomst:

Jeg har ikke gjort noe siden påsken jeg :oops: Bør vel ta meg et planleggingsjafs igjen snart. Greit å få avklart en del detaljer så det er ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urk...

'Dagen-derpå' etter migrene-anfall er ikke noe gøy... :-?

Sitter på jobben med hodepine og er sliten allerede, enda klokka bare så vidt har passert ni. Blir en laaaang dag, ja!

Skal treffe en venninne etter jobb - har ikke sett henne på alt for lenge! Hun er skikkelig nysgjerrig på alt bryllupsstyret, så skal bli gøy å få pludre litt! :-)

Skal se om jeg får hentet ut ringene i dag også - gleder meg til å se det ferdige resultatet, prøve den på...

:rosasmil:

Så er det undertøysjakt med søster på lørdag - skal sannsynligvis bare ha en liten blondesak i stringmodell og to par stay-ups, men må jo uansett finne det!

Kanskje en liten nattkjole av den litt lekne sorten..? :wink:

Har fremdeles ikke gitt opp tanken på 'kyllingfilet', men er ikke sikker på at det trengs - får se litt på pris og slikt først.

Smykker må jeg også finne - skal jo på kjoletilpassning mandag etter jobb, så jeg har tenkt å ha med meg en del dit og prøve til. Perlehalsbånd jeg kanskje skal låne fra venninnen min, strasshalsbånd jeg har selv, og kanskje et strasshalsbånd og et perlehalsbånd fra Arts & Crafts. Kan man deponere på smykker der, tro?

Lite lysten til å måtte kjøpe begge deler, for så å finne ut at jeg ikke kan bruke noen av dem... :P

Nå har de fleste svart på invitasjonen! Det er 10 stykker som fremdeles ikke har svart, men jeg vet at minst to av dem kommer - to av de andre kommer nesten helt sikkert ikke, men det var forventet. Min fetter og hans kone er ikke på talefot med min tante og onkel, og nesten ikke med resten av familien heller. Har hørt at de har prøvd seg på en liten tilnærming, muligens for å komme på talefot før bryllupet, men resten av familien orket ikke en runde til med gå-på-eggeskal, få-kjeft-uten-grunn og bli-fornærmet-rett-i-fleisen tull.

Ja, ja - jeg bryr meg ikke, faktisk - forventer at nok mennesker kommer okke som, og at de som kommer oppfører seg som folk. Dersom de ikke gjør det, skal det være meg en sann fryd å gi dem så hatten passer!

Et utsagn som forøvrig vår omgangskrets har mange teorier på - en populær en handler om Hatten-passet, et kritisk punkt under en fremrykning under 2. verdenskrig, hvor en større hæravdeling fikk sitt pass påskrevet... :wink:

En annen om hattemakere og for mye alkohol...

Nok digresjoner - tilbake til tema!

Ingen andre 'stooore' bryllupsting på gang, annet enn at jeg må få kommet meg til blomsterhandler og få bestilt bukett og corsage og kanskje noen roser til håret?

Må også få tak i kontaktmannen for festlokalet - jeg må innom og sjekke alle tingene catering-mannen vil vite, samt måle bord slik at jeg kan regne ut hvor mye duk jeg trenger osv.

Dersom jeg ikke trenger mer enn ca. 25 meter kan jeg nemlig kjøpe sort bomullsstoff, ellers må jeg ha papirduk, og da må jeg velge mellom billig 'strukturert papir' fra USA eller dyr, men fin Dunicel (fake-stoff) i mørkerød eller lilla.

Vanskelige saker, og begynner som det meste annet å haste.

Men nå må jeg gå og ta et par paracet før jeg jobber videre.

Oppdateringer følger - i går var det nøyaktig 1 måned til Den Store Dagen!

:hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pene og klassiske ringer! :-)

Men du, ang. dette med smykker og sånn på eBay. Veldig mange skriver bare shippingen til USA, fordi det er den de har kostnaden på. Sender du en mail og spør om de sender til Norge, så gjør de som regel det...bare så det er sagt! :wink:

Jeg gjør det hvis jeg finner noe jeg virkelig vil ha! :)

Tenk, bare en måned igjen! :hoppe:

Åhhhhhhhhh

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har kontrollen på det meste, men det er jo ikke lenge igjen heller nå da så det burde du jo også ha. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med bordpynt, bordkort og gave til gjestene.

Skal ta med søster og mamma til Panduro i morgen og se på idéen min.

Tenkt å kjøpe off-white telysholder i keramikk, som så skal males - sannsynligvis for å matche de burgunder serviettene og lysene. Så skal de dekoreres - de kommer i tre forskjellige typer i utgangspunktet, samme størrelse men litt forskjellig mønster i keramikken.

Jeg tenkte på å male litt gull/sølv på noen, lime på glassperler, farget metalltråd, silkeroser, hjerter og anna smått og godt jeg finner på.

Med litt (:P) arbeid får jeg 55-60 'unike' lysestaker som så kan brukes som bordkort, pynt og gave til gjestene.

Har ikke bestemt om jeg skal male navn på dem eller ikke...

Tror det kan bli pent, og har søster og en venninne til å hjelpe meg.

Eneste problemet er at jeg ikke kan ta avgjørelse på farge osv. før vi har funnet ut hvilken farge det blir på serviettene. *sukk*

Forhåpentligvis blir dette klart på torsdag, når jeg skal innom lokalet for en ny sjekkerunde:

Hvor mange bord er det egentlig der? Hvor store er de?

Hvor mange kan vi sette på kjøkkenet slik at kokken kan legge opp maten? Hvor mye kjøleplass har vi, og er det fryser der?

Er det baljer som man kan legge isbiter i for å holde ølen kald?

Er det serveringsfat?

Hvor mange kaffekanner er det der? Er det glass nok til velkomstskål og middag, eller bør jeg satse på engangsglass til velkomsten?

Og litt anna... :P

Så snart jeg vet hvor store bordene er kan jeg regne ut hvor mye duk jeg trenger, og om jeg har råd til stoffduker eller må gå med enten cheap-ass papirduk fra USA eller feil-farge duk fra Dunicel.

Men nå er det sengen for meg! *gjeeeesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åfyttirakkern for et styr!

Ok, dagen starter med at jeg og søstern skal ut og jakte undiser til Den Store Dagen. Ender opp 1 1/2 time forsinket på Det Lille Under på Paleet, hvor jeg etter litt om og men finner det dyreste stykket stoff jeg noen sinne har lagt mine hender på, og kjøper et stykk hvit stringtruse til nesten fire hundre kroner! :o

Men søstern trakk på skuldrene og sa 'kjøp den', og da hadde jeg unnskyldning nok til å 'splurge', som vi kaller det. :sjarmor:

Så ramlet vi - og min mor, som så vidt var innom byen i ærend - innom Panduro i sentrum (av Oslo) for å se på keramikklyseholderne jeg hadde sett på dagen før. De ble godkjent fra begge hold, og jeg gikk for å snakke med kassadamen om å få bestilt nok fra lageret.

Jeg trenger jo mellom 55 og 60, og de hadde bare 14 fremme på hyllene. Men damen på fredag sa 'det bestiller vi fra lageret, dersom vi ringer dem i morgen er det her senest onsdag', hvilket jo hørtes bra ut.

Men dengang ei.

'Nei, det får vi nok ikke gjort. Vi har vareopptelling hele neste uke, så vi får ikke bestilt før mandagen etter, og varene kommer da mandagen etter det igjen'...

Sånn cirka ti dager før bryllupet, altså.

Og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har lyst til å sette igang og dekorere 60 keramikkrukker uken før bryllupet...

'Men de i Sandvika har jo mye i butikken'...

Ja, men har jeg lyst til å reise ut dit for å frakte med meg kanskje 50 krukker i en pose hele veien hjem? Ikke akkurat.

Men jeg ga meg ikke, og enden på visa er denne:

Jeg kjøpte de 14 krukkene Panduro på Karl Johan hadde.

Jeg har lagt av de 30 krukkene som Panduro på Torshov hadde inne, og venninnen min skal kjøpe dem ut for meg på mandag - jeg har nemlig første tilpassningstime for kjolen min! :-)

Jeg har lagt av de 11 krukkene som finnes på Panduro i Fredrikstad, så skal søsteren min (eller moren min) kjøpe dem ut neste helg.

Hvilket blir 55, som kanskje er nok, litt avhenging av hvem som sier ja/nei nå - regner med at jeg er ca. 3 short, men det kan jeg alltids ordne uka før bryllupet, så lenge jeg slipper å stresse med alle 60!

Så alt ser ut til å løse seg!

Men herregud for et mas... :roll:

Mest irriterende del av episoden:

Butikkdamens kommentar om at 'du har jo tid nok til å finne noe annet...' - som om jeg ikke har brukt de siste to-tre månedene på å finne noe som kan funke! Har ikke funnet noe annet jeg har følt jeg kunne jobbe med.

Grrrrrr!

Men nå er det midt på natta, jeg har vondt i hodet, og må opp i morgen for å besøke venninne som jeg kanskje skal låne halssmykke av.

Og så skal jeg stikke innom Arts & Crafts i lunsjen mandag og deponere på noen smykker slik at jeg kan prøve dem med kjolen. :-)

Har mer eller mindre bestemt meg for å droppe slør og gå med tiara i stedet - er redd slør bare vil skjule håret mitt, og er det noe jeg vil vise frem er det det! :wink:

Søsteren min sin kommentar da jeg viste en tiara jeg likte: 'Ja, kjøp den, så kan jeg låne den når jeg skal gifte meg!'

Straks hørtes det hele rent økonomisk ut, jo! :sjarmor:

Me får sjå, me får sjå...

På andre fronter har min kjære gått med på å ordne brudebuketten for meg - han har fått konvolutt med bilder på buketter jeg liker, bilde av kjolen, og en stoffprøve som matcher ermene på kjolen slik at man kan se fargen.

Og da jeg foreslo at vi skulle droppe morgengave og spare pengene, eventuelt kjøpe noe fint 'sammen' - som bilder av oss eller no' - sa han 'nei, har bestemt meg for at jeg vil gjøre dette skikkelig, så morgengave skal du få, kjære'...

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et styr for å få tak i bordkort, men ærligtalt så tror jeg at jeg hadde begått mord om jeg hadde fått den beskjeden du fikk. Jeg er glad planen min for våre bordkort er grei, må jo bare vente til høsten før jeg kan samle blader med riktig farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja, kanskje lurt det der.

Men nå skal de jo ikke egentlig være 'bordkort' - blir jo brukt til pynt og gave også!

Tror faktisk ikke det blir skrevet navn synlig på dem, de er i mønstret/ruglet keramikk så det blir veldig vanskelig å få skrevet pent på dem.

Regner med at jeg bare skriver navnet på gjesten under - slik at folk ikke roter dem vekk - og bruker enkelt, hvitt kort som navn- og bordkort, festet til lyseholderen på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinaktig dyrt - og problemet er at så snart budsjettet har begynt å sprekke, er det fristende å kaste alle hemninger over bord og bare si 'for seint å spare på noe nå, bare kjøpe-kjøpe-kjøpe'!

:hoho: :oops:

Litt sånn som en slankekur som sprekker... :wink:

Kommer på så mange ting jeg ikke har med i budsjettet - kanskje man burde vokse beina, må nok plukke brynene, mer solarium, frisørtime med klipp før prøvetimen, etc, etc.

Nå har søsteren min sagt hun skal vokse meg - hun ble visst 'proff' i løpet av tre år i Australia... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff UFF, akkuratt det jeg frykter ja! ... ;)

Derfor jeg tenker å leie lokale istedenfor å være på hotell, som blir 46.000,- ........ :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange ting man ikke tenker på, men jeg for min del skal ikke ta solarium, slipper prøvetime hos frisøren da det er søsteren til min kjære som skal gjøre den jobben så jeg slipper noen av utgiftene der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solarium er ikke egentlig for å bli brun, det er for å holde eksemen min i sjakk, samt å bli kvitt blåtonene i huden min... :-?

Er fint å være blek dersom man har huden til det, men min er ikke alltid like samarbeidsvillig. Samt at jeg faktisk tror kjolen min vil se litt bedre ut dersom jeg har et skjær av 'litt-mindre-likblek'. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok absolutt at solarium hjelper på eksemen din, jeg skal det ikke for ikke å se ut som en kokt hummer på dagen. Det er nemlig resultat jeg ender opp med etter noe sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tilpassningstime for kjolen i dag - var ferdig på 5 minutter!

Skal bare legge ut underste kjole-laget ca. 1 cm. på hver side - var litt å gå på i sidesømmen, heldigvis.

Kjolen sitter fremdeles 'akkkurat', kunne vel egentlig ønske at jeg var en halv centimeter smalere rundt ribbeina... :-?

Har prøvd å være flink og spise fornuftig siste månedene, men har ikke blitt mye trim, nei!

Nå er jeg jo en del i bevegelse på jobben - dramatisk mye mer enn før jeg begynte, i alle fall! - men kanskje ikke nok til at det synes. :-(

Får vel sulte meg litt de neste ukene, og se hva som skjer. :wink:

Det går uansett, hadde nok bare sette enda litt bedre ut om jeg hadde vært litt fastere i sideflesket!

:tunge1:

Hadde lånt med meg smykker for over 2000 fra Arts & Crafts for å se om noe av det sto til kjolen - ingenting sa pang, tiaraen var ikke bra, et av halskjedene var 'kanskje'.

Søsteren min synes jeg fint kan klare meg uten halssmykke, særlig siden jeg skal ha håret ned, og jeg kan nok si meg litt enig.

Det er mye pynt øverst på kjolen - sølvbroderier og sølvperler helt opp til halslinningen, så det er på en måte nok 'dekor' opp mot ansiktet uansett.

Likte ingen av tiaraene de hadde i butikken heller - lener mer mot å se om jeg kan ha friske blomster i håret - kremhvite roser i bukett og hår, evnt. burgunder - blir nok pent uansett.

Håper jeg.

:tunge1:

Mangler nå 7 svar - veldig spent på 4-5 av dem, vet at to av de skal komme.

Var på Panduro etter kjole-tingen og kjøpte 'stæsj' til å pynte de berømte lyseholder-pynte-bordkort-gave tingene mine for nesten 400,-...

Metalltråd, silkeroser, tråder og bånd i hvitt og burgunder, perler og rørperler og noen hjerter i hvitt og burgunder...

Etter torsdag/fredag kan jeg kjøpe maling også, og da braker det løs! :wink:

Kjolen kan hentes 12. mai.

Jeg syntes det var litt i seneste laget - tenk om noe går galt?

Men sydamen mente at når de bare skal legge ut underskjørtet to centimeter er det liksom ikke noe som kan gå galt...

Tror nok jeg drar dit tidlig den 12. for å sjekke at alt sitter som det skal!

Vurderer å la den henge der til den 14. - skal til frisøren tvers over gata, og hadde vært veldig greit å slippe å drasse den med seg enten hjem (hvor min kjære ikke skal se den) eller ut til Tåsen hvor søstern' bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på tilpassningstime for kjolen i dag - var ferdig på 5 minutter!  

Skal bare legge ut underste kjole-laget ca. 1 cm. på hver side - var litt å gå på i sidesømmen, heldigvis..

Bra det ikke var mer enn det da som skal gjøres.

Kjolen sitter fremdeles 'akkkurat', kunne vel egentlig ønske at jeg var en halv centimeter smalere rundt ribbeina...  :-?  

Har prøvd å være flink og spise fornuftig siste månedene, men har ikke blitt mye trim, nei!

Nå er jeg jo en del i bevegelse på jobben - dramatisk mye mer enn før jeg begynte, i alle fall! - men kanskje ikke nok til at det synes.  :-(  

Får vel sulte meg litt de neste ukene, og se hva som skjer. :wink:

Det går uansett, hadde nok bare sette enda litt bedre ut om jeg hadde vært litt fastere i sideflesket!

:tunge1:  

Sulte deg????? Du som er så slank - det er vel det dummeste jeg har hørt vel. Skjønner egentlig hva du mener, men jeg tror nok ikke at sulting er rette veien å gå.

Søsteren min synes jeg fint kan klare meg uten halssmykke, særlig siden jeg skal ha håret ned, og jeg kan nok si meg litt enig.

Det er mye pynt øverst på kjolen - sølvbroderier og sølvperler helt opp til halslinningen, så det er på en måte nok 'dekor' opp mot ansiktet uansett.

Likte ingen av tiaraene de hadde i butikken heller - lener mer mot å se om jeg kan ha friske blomster i håret - kremhvite roser i bukett og hår, evnt. burgunder - blir nok pent uansett.

Håper jeg.

:tunge1:

Det høres ut som om det kan bli vel så pent uten noe halssmykke. Tror du blir nydelig uansett jeg - gleder meg til å se deg.

Var på Panduro etter kjole-tingen og kjøpte 'stæsj' til å pynte de berømte lyseholder-pynte-bordkort-gave tingene mine for nesten 400,-...

Metalltråd, silkeroser, tråder og bånd i hvitt og burgunder, perler og rørperler og noen hjerter i hvitt og burgunder...

Etter torsdag/fredag kan jeg kjøpe maling også, og da braker det løs! :wink:

Det blir fort penger til sånne småting som man ikke tenker på. Er skummelt å tenke på at det gikk boritmot kr 1000,- til mine serviettringer.

Kjolen kan hentes 12. mai.

Jeg syntes det var litt i seneste laget - tenk om noe går galt?

Men sydamen mente at når de bare skal legge ut underskjørtet to centimeter er det liksom ikke noe som kan gå galt...

Tror nok jeg drar dit tidlig den 12. for å sjekke at alt sitter som det skal!

Vurderer å la den henge der til den 14. - skal til frisøren tvers over gata, og hadde vært veldig greit å slippe å drasse den med seg enten hjem (hvor min kjære ikke skal se den) eller ut til Tåsen hvor søstern' bor.

Skjønner godt at du vil være tidlig ute den 12, er knapp tid dersom det skulle være noe galt. Det å la den henge der til dagen høres også ut som en god ide - da slipper du å passe på at den henger riktig og at han ikke får sett den før dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Må få med en liten tankebobble:

I går, da jeg var i brudesalongen, var det et par andre jenter der og jaktet kjole.

Bruden, moren hennes og butikkdamen ble stående og diskutere hvorvidt kjolen var 'henne', om den var for vanlig, etc. etc.

Og jeg kunne ikke dy meg for å legge meg i. :wink:

Påpekte at jeg hadde diskutert dette på nett, og brukte et av mine argumenter derfra - hvor mange bryllup går folk i i året?

Jeg skal i ett bryllup i år jeg, og det er mitt eget!

Så jeg får faktisk aldri sett noen livs levende bruder i 'årets kjole', en klassisk strapless A-formet kjole...

Med andre ord er det ikke snakk om 'å herregud, brud nummer tretten i nesten-på-overflaten-lik-kjole'! Med mindre det har brudt ut bryllupssyke i omgangskretsen vil alle årets bruder være akkurat like unike som alle andre års bruder.

Så det så.

Brud og mor ble blide og fornøyde, og jeg fikk skikkelig kikk.

Skjønte plutselig hvorfor folk begynner å jobbe i bryllupsbransjen etter sitt eget bryllup - jeg kommer til å få skikkelig 'abstinenser' etterpå, kommer til å savne og kikke på kjoler og smykker og blomsterbuketter. Det blir liksom ikke helt det samme når det ikke er 'min' kjole eller bukett jeg ser etter! :wink:

Tror nok ikke det blir noen bryllupskarriere på meg, men forsto plutselig fristelsen... 8)

Liker jo å uttale meg skråsikkert om ting jeg knappt nok har peiling på!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...