Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

Håret mitt er så kort!

Er uvant - er så kort at jeg nesten kan gå med det løst - og fletta er jo bare helt stutt...

Klippet det til livet, og så klippet han tuppene litt lagvis for å få mer fylde osv.

Ser veldig mye sunnere ut nå, da - ikke så tynt og slitt nederst.

Men det merkes at jeg har tatt omtrent 40cm på det lengste... :-(

Ja, ja, det måtte til!

Og ja, jeg fikk ordnet bukett - blomsterhandelen på Glassmagasinet. Får liten rosebukett, 3 corsages og 10 stiftede roser til å ha i håret for max 1000 kroner. En venninne skal være hos fotografen sammen med meg og søstern for å ta bilder og roe meg ned (hun er gift), og hun tar med seg blomstene på veien.

Tror det blir bra - har som kjent ikke så store krav til buketten, skal bare ha en liten blomsterkvast. :wink:

Fikk gjort en del i dag - min kjære hentet dressen, kjøpt sko, og skal få hvit skjorte og slips på mandag. Fikk som sagt ordnet bukett, vi fikk snakket med polet om viner og slikt (skal bestille mandag) og holder på med ringerunde for å finne ut hva de siste gjestene som ikke har gitt beskjed skal drikke til maten.

Har kikket litt på morgengave til min kjære, han vil ha lommeur, vi er dessverre ikke så fantasirike når det gjelder sånt, så han var med meg og kikket. Jeg vet hva jeg får av ham også, men han skal ha med søsteren min ut og lete først.

I morgen blir det besøk hos søstern igjen, vi skal pynte noen lyseholdere til, selv om jeg klarte å komme forsent til Panduro slik at vi ikke har nok pynt til å gjøre oss ferdige. :roll:

Så skal vi øve brudevals, dersom min kjære ikke er for stiv og støl, og kanskje ta en omgang vask - sluket på badet er nå potte tett, etter en hel flaske sånt gugge man skal helle i! (IKKE Plumbo, sånt tungt, etsende stoff som rørlegger'n anbefaler!)

Bitter nå, ja.

Skal få en bekjent hit for å sjekke om vi må demontere dusjkabinettet (etter å ha flyttet vaskemaskinen) for å komme til sluket med sånn pumpeting eller no'.

Akkurat det man trengte nå, eh? :wink:

Og kanskje jeg skal sy skulderkappe hos søster'n også. Har vasket 4 meter 'fløyel', dersom den fremdeles er pen (og ikke farger av) er det jo greit å ha den i bakhånd hvis det blir kaldt den store dagen.

Forstoff får nok vente - kapper må gjerne brukes en stund før foret blir hengende pent, og jeg har bare ikke tid. Pluss at jeg ikke har forstoff hjemme, og den nesten må fikses i morgen dersom jeg skal rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er mail på vei...

Skal si mange brikker har falt på plass for dere nå, snart er det bare å lene seg godt tilbake og bare gleeeede seg! :-)

Ha en goood lørdagskveld!!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt igjen, men det er jo ikke så mye. Håper du får tid til å sy kappen da - kan nok være veldig lurt å ha i bakhånd om det blir kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe ligger dårlig an - gårsdagen var litt sånn katastrofe.

Søsterens romkamerat hadde familiebesøk halve dagen, så vi fikk ikke danset.

Min kjære likte ikke borddekorasjonene, jeg fikk helt sammenbrudd og bare tutet, vi kom frem til at noen av dem var greie, så nå skal jeg vikle stålgråd med perler til den store gullmedaljen resten av uka.

Grunnet gjestene fikk jeg heller ikke gjort så mye som å klippe kappe engang, så vi får se på onsdag da jeg skal opp dit igjen.

Min kjære har lovet å rydde nok plass i stuen hjemme til at vi kan øve trinnene i hvert fall, om ikke de litt mer teatralske elementene.

Sammenbruddet kan nok skyldes like deler nerver, utmattelse og 'den tiden av måneden', noe som ikke akkurat hjalp på noen ting.

I dag har jeg i hvert fall fått bestilt vin på polet - fikk beskjed på lørdag at det måtte gjøres før mandag kl.12 dersom de skulle ha sjanse til å få det inn... :-?

Skal også sette opp liste over sprit vi skal kjøpe - pappa skulle ordne det, men har nå sagt at han har med tre flasker, så får vi penger til å kjøpe inn resten.

Men litt av poenget var jo at jeg skulle slippe å styre med å kjøpe inn ALT, da... :P

Og så sier alle hele tiden 'ikke stress, da' og 'prøv å få nok søvn, da'.

Lett for dem å si. Skal slappe av den 15. - nei, da er det rydding og fest - kanskje 16.?

I tillegg har jeg ingenting å ha på meg til 17. mai og hverken tid, ork (eller egentlig penger) til å finne noe, jeg må huske å kjøpe grillmat og roastbiff og drikke til hele helgen til og med 17... AAAAAARGH!

Nei, nå skal jeg slappe av med litt jobbing her, jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda - det bare baller på seg nå på slutten. Håper det ordner seg til slutt da vennen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ganske flinke i dag, til tross for oppvåkning kl. 02.30 med nytt migreneanfall...

Skulle jobbet til 12, før prøvetime hos sminkør.

Det ble det naturlig nok ikke noe av - klarte å krabbe meg til frisør/sminkør med solbriller og fingrene i ørene, fikk lagt prøvesminke (ble veldig fornøyd) og fikk beskjed om at vi hadde fått oppgitt fullstendig feil pris for brudesminking...

I utgangspunktet en forskjell på ca. 1200 for meg og forlover, men siden sminkedamen ble sur på frisør-bookingfyr og ikke ville vi skulle bli lidende slipper vi unna med 500,-. Greit nok, men ikke gøy nå når alt viser seg å være dyrere enn planlagt.

Etterpå tok forloveren hans med bil oss med til Binders og Smartclub hvor vi så på noen ting og kjøpte andre - kjøpte isposer, telys, store blomsterpotter (!) til å ha isvann og øl i, og anna smått. I morgen skal min kjære og hans forlover kjøpe servietter og kubbelys (må ha med eksempel på pynt for å finne matchende farger) samt flere isposer, champagneglass i plastikk og en haug andre ting.

Ellers har jeg hatt sinnsyk hodepine hele dagen, men rakk over til en venninne for å lage en del sånne pynteting til bordet - hun var effektiv, men jeg sliter fremdeles med hvordan jeg skal bli ferdig til lørdag.

Men min kjære har vært flink og kommet godt i gang med 'bordkortene' av typen rolleskjema - alle får utdelt et rolleskjema, hvor deres 'rolle' i "Wedding - the Party" står oppført med et par grunnleggende ting som nivå, virtues & flaws... :wink:

Men nå må jeg løpe i seng - må prøve å snakke meg til fri minst halve torsdagen også; mangler fremdeles reservestrømper, øredobber, strømpebånd... :roll:

For ikke å snakke morgengave til ham - vet hva han skal ha, må bare finne den rette og FÅ KJØPT DEN.

Får lønning torsdag, mulig jeg får gjort det da.

I morgen skal vi rett til søstern min etter jobb, for dansing, design av flere rolleskjemaer, pynting av lyseholdere, og hårfarging... :-?

Stressa? Hvem, jeg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du kan trenge en :klem:

Skjønner det er mye å tenke på om dagen. Ikke for å stresse deg, men nå er det BARE TRE DAGER IGJEN!!! :hoppe::tommelsmil::bryllup:

Jeg kan dessverre ikke komme i vielsen deres da, for jeg jobber.. Men lover å tenke masse på deg og sende gode tanker og vibber :Nikke: :rosasmil: :blomst:

Prøv å stoppe opp og puste og NYYYTE disse siste dagene før bryllupet også da lillemor :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store dagen, Minerva Grey! Gratulerer så mye! Gleder meg veldig til å se deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuæææææææ!

Jeg hadde jo også tenkt å komme å se på deg i dag, men nå husker jeg ikke hvilken kirke eller når?

Noen snille sjeler som vil sende meg en pm?

Uansett, håper du får en super-fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uuuuuæææææææ!

Jeg hadde jo også tenkt å komme å se på deg i dag, men nå husker jeg ikke hvilken kirke eller når?

Noen snille sjeler som vil sende meg en pm?

Uansett, håper du får en super-fantastisk dag!

Så desverre denne for sent - da du sendte den var jeg allerede nede i byen og jobbet med skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...